Üdv! Termosztát csere előtt állok a 80as mtz-mel. A bibi ott van h a régi fajta termosztát ház 4db M8as csavarja nem nagyon akar kifele jönni . Nyúlós érzése van csavarnak amikor lazítani próbálom. Van vmi trükkje h tuti kijöjjön ? Pl üzem meleg motornál kellene mint autóknál az izzító gyertyát ? vagy ilyen kézi forrasztó lámpával megpróbáljam megmelegíteni a házat a csavaroknál? Nehezen , de sikerült normális termosztátot találnom , ami 82-85 fok körül nyit ki. Vagy 5X voltam a boltban vissza vinni , hál istennek jóban vagyok a tulajjal . Egyik 50-nél már kinyitott , a másik nem is nyitott ki csak mikor már 100fok volt a víz a lábosban ...vicc kategória :D:D
köszi a gyors segitséget,a hibákat orvoslom.Nagytojás topik társunk személyesen is felhívott és ecseteltük a dolgot.Neki is ez uton köszönöm.Holnap mikor nyit a szakkereskedés máris megyek meveszem a szabályzo szelepet.
Pénzért vetted a jogsidat?Nálunk 40 tonna a megengedett összsúly,már vagy 3 éve.Fel se tűnt hogy azóta a a répás fogatok is a rendőr látta helyeken le feleződtek?
Ez csak ugy tudod,kiviszed a pétisót,pl----1 hektár akarsz szórni 200kg vagy 300kg ,akkor beleöntöd ami belefér,és felhúzod 5ösbe a 8asba ami a szórón van,és a géppel meg 12km mész,azad hatba!
Ja és megnézed,hogy 12m szór vagy 14-16-18m ,mert nem minden sónál szórja !
és azt kiszámolod,és ugy fordulsz!
Ha 14m akkor 6+6+2=14m a kettő a gép alatt a többi bal meg jobb !
És igy a 12m =5+5+2
16m =7+7+2 !
Ésha nem fogyott el akkor kiviszel egy szobamérleget és visszaméred,és megtudod ,hogy ebbe vagy abba ,mennyit szór!
Az a baj,nem biztos,hogy tudnak segíteni,mert mindenki máshogy szórja a sót!
Csak egyszerr kell rászánni a idöt,és tudni fogod,hogy 100kg vagy 400kg fog tenni !
Én is ugy csináltam !
másképp nem megy, megnyitol egy és kitapasztalod!
Amugy jobb,összel,mikor sórod a kombináltat,akkor jobb kitapasztali!
a kormányoszlopon lévő difi egységről kéne egy kép
ha szerencséd van kardán csavar ment el ha nem emeld meg az elejét a szöghajtás fedeleket vedd le hogy milyen a féltengely kúp kereke forgasd meg a kerekeket ha egyik se akad akkor ott nincs gond a közbenső támasznak durrogó vagy nyikorgó hangja szokott lenni ha tönkre megy
Sziasztok.A következő lenne a történet.Kisfülkés 82-em megcsináltattam traktor szerelővel,ugy átol cettig!Ám kiderült,hogy mégsincs minden rendben.Most mikor veszélyes hegyoldalban dolgozunk,nagy szükség volna a difizárra.Ám az nem müködik,pedig az is fel lett újítva.Gondoltam kizárásos alapon felújítok mindent.De nagy meglepetésemre,hiába vettem komplett új difizárat és új szervó szivattyut és difizár automatát,semmi sem müködik!Levettem a difizár végéről a tömlöt és az automatárol,keresztül fulyattam levegővel,az tiszta.Tömlő nélkül kiprobáltam a difizárat,de az biza nem csinál semmit pedig akkor legalább az olajnak meg kellene jelenni!Valakinek ötlete,hogy mi a bánat van vele?Más:emberkém hozta haza a Pirikét és országuti 9-be jött vele.Egyszer csak jött a telefon,hogy leállt a szerkezet.Bazi nagy gáz van,mivel bent hagyta az elsőhajtást.Szörnyü nagy csörömpöléssel de hazahozta.Kérdés:szerintetek mit tört szét az elejében?
Nálunk nincs a traksziknak több tábla mind zöld.Meg amit huzathat kocsi annak is zöld táblásnak kell lennie.Ojan valami van hogy ha nincs traktor engedéj csak autóra van meg akkor 1 pótkocsit huzhat ha traktorra is megvan külön a vizsga akkor 2 huzhat.A kocsi mérete nincs korlátozva.3-4 kocsit nem huzhatsz mert nem birsz kanyarodni.
1 kevés az olaj mennyiség nem bír meghülni károsodik minden
2 vezértömböt áteresztőképessége másfélszer de inkább kétszer akkora legyen mint a szivattyú teljesítménye mert ha úszóba engedsz le valamit máris több a liter amit át kell ereszteni
ha két irányú munkahengert üzemeltetsz a két oldala között lényeges a liter különbség a szár kiszorítása miatt
De bele kell írnia nekünk a Szőkébe bele van írva hogy 11000kg a összúly azaz egy 8t pótkocsit is elhúzz! Csak ki kell hajtani a forgalmit,ha jól tudom g1 vagy D1 jelzés alatt,már én is régen néztem meg!
Még az is benne van,hogy személy utánfutó 750kg ,egytengelyes pótkocsi 3500kg és keéttengelyes 11000kg !
Én meg úgy tudom a ujj géleknél ami 96 vagy 98 utánni az már 22000kg van vizsgáztatva pláne a 892,2 gép,ha van rajta fekete rendszám ha nincs!
Tudjátok van egy törvény ,hogy hány kw és le meg azok a vizsgahelyen tudják,mert az 90 lovas turbós!
De a 82es is elvisz 200mázsát dupla pótkocsival,csak a rendőr ne lássa,hiába piros a rendszám!
Tudjátok mindent lehet,még jogsi nélkül is csak a rendőr ne kapjon el!
Ha mindeki becsületes lenne ,akkor nem szaladgálnának két pótkocsival az mtz,én látom,mert ott mennek le,de tudod,hogy ne vihet a piros rendszámmal ,csak egy pótkocsit,az a gép!
_Mer akkor ennyi erővel vihetne 3-4 pótkocsit az is lehet
De a kamion pótkocsik 12-14 tonnásak.Csak kicsit körülményes fehér tábláról zöldre átcsináltatni.Azzal érdemes ki menni a föld végére várni a kombájt. Csak eleve a haza utnak kell irányitani a ménes elejét mert tele nem forgolódsz a földön.Ha nem járatos az ut célszerü az uton parkolni.VIszont sokkal stabilabb az uton huzatni nem kóvájog mivel legalább 80 kilóméterrel is mennek a kamionok.A traki meg max 30 al vánszorog.
Nincs csak hogy hány személyes a fülke.Mijen sulyu a trakszi meg hány kw a motor. Kötelezö a légfék. Meg a traktor 2 kocsi hossza meg van hogy hány métert nem haladhatja meg.A kis imt 538 után is utána csapják a 8 tonnás zmaj kocsit amire 90 mázsa buza simán rá szalad.Na mondjuk a kocsi forgalmijában benne van hogy menyit vihet.
Igen.Nem rég olvasgattam az mtz-k tipus szerint mekkora terhet vontathatnak.Hát ha meglátnák mi itt miket kötünk utánuk. Vagy a rendőrök tudnák menyit szabadna.Vöröshagymából 3vagon 40 mázsa lett felrakva két duplakerekó kamion pótkocsira.5 vagon felett volt az össz fogat sulya.Küzdött a 892.2. nem látszó dombokat is észrevette.