A 630-as a koránek egyik legkorszerűbb gépe volt (a Claas mellett). Szinte egész Európában előfordult, a lengyeleknél viszonylag sok volt (de lehet, hogy ezeknek egy része "utánépítés"...:)) )
Később Massey Fergusson néven tovább készült. Nekem úgy rémlik, hogy a szovjetek (mily meglepő) vettek licencet, de most nagyon fáradt vagyok a gondolataimat összeszedni.
Nagyon tarka a paletta az országban, rengeteg féle gép van....:))
Az első MF-ek (akkor még Fergusson) a háború után kerültek a németekhez, mint segély, később is jöttek gépek, mivel a német ipar sem tudott olyan hamar felpörögni.
Ezekből jelentős számban kerültek tőlünk délebbre, a jugó vendégmunkások importja révén (amint a német gazdák közben lecseréltek hazaira). Érdekes lenne kideríteni, hogy az itthoni MF-ek délről származnak-e.
A Fergusson szori is elég érdekes. Közepes kis traktorgyár volt, amikor Fergusson felkereste Fordot, aki, bár konkurrencia volt támogatást adott a tömegtermelés megvalósítására. Innéttől kezdve százezerszám gyártott.
A "Kis Szürké"-ből pl. több, mint 500 000 db készült.
Üdvözletem, kedves fórumozók, nekem sajnos a valódi traktorokhoz nem sok közöm van, csak a polcokon tartok néhány darabot, ezért csak csendben nézegetem a szépségeket, amit néha megosztotok egymással. Most is csak azért írok, mert kaptam ajándékba egy naptárt, sajnos azt nem tudom, hol lehet kapni, szóval ha esetleg nem láttátok még, tudjatok róla, hogy ilyen is van. Szép napot.
Tényleg nem is gondoltam rá, hogy anno mikor még nem bádogból, led-diódából meg műanyagból gyártották a traktorokat, akkor az egyik örökös típusról mi késztethette a gazdákat hogy megvegyék a másik örökös típust - hogy a nemzeti gyárban a termelési volumen ne ájuljon el....
De talán akkor nem is volt ennyire felfújva a gazdasági léggömb.
A képen egyébként a legendás 80-as Steyr, igen nagy darabszámban készült, rengeteg osztrák portán volt látható, de még ma is használják. Igen nagy nyomás volt a gazdákon, hogy az újabb (szintén nagyon jó) új Steyr-eket megvegyék