Keresés

Részletes keresés

POKER-77 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4664
Akár drágát, akár olcsót veszel ugyanugy tönkremehet! Csak az olcsóbbnak nagyobb az esélye a meghibásodásra, mivel silányabb belsővel van szerelve. A 40 milliós 600-as merci is elromlik.
Előzmény: scnad (4662)
POKER-77 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4663
:)
Előzmény: scnad (4661)
scnad Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4662
Én karácsony után a Cora -ban vettem egy Nova DWR1038 -as felvevőt, de máig nincs vele gond. Mindent megeszik, gyors, halk, s gari után elvileg ( belsejét tekintve ) érdemes lehet egy winyesszel bepróbálkozni. Nem mondom, hogy mindenki rohanjon venni egyet 32e -ért, de újév előtt 20 -ért jó vétel volt.
Előzmény: POKER-77 (4657)
scnad Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4661
Akkor gondolom a megkenés ( adja ki a papírt ) szóba se jöhet ... Hol is árulnak mostanság kalasnyikovot :-) ?
Előzmény: POKER-77 (4659)
POKER-77 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4660

LCD vagy Plasma esetében már egy táp cserével is eléggé benne lehet anyagilag a készülékben a szervíz. Ezt lefelejtettem az előbb.

POKER-77 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4659

Nem tudok érdemleges választ adni a kérdésedre. Minden villámos hiba más és más.

Nem ismerem a Video-Part álláspontját sem. Így nem akarok hülyeséget írni! Mi általában, ha táp helyreállítás után látjuk, hogy komoly a helyzet, akkor utána már nem fektetünk a javításba sok energiát. De pl egy LCD javíthatatlan táp esetén pl 1 megrendelt táppal bene vannak a készülékben 40000 forinttal. És a rendelt anyagot nincs kinek visszaküldeni. Sőt max 3 hónapig lehet kiírni egy garos készülékbe. Később már nem számolják el, mert a rendszer azt írja ki, hogy 3 hónapon belül nem rendelt a szervíz olyan alkatrészt. És villámosnál mint írtam nem fejeződik be a javítás legtöbb esetben egy táp javítással. Minden föbb egység I2BUS-on komunikál digitálisan. Elég ha csak egy proci túlfeszültséget kap az adatlábon az összes többi IC-t kitakaríthatja a villám!

Előzmény: scnad (4658)
scnad Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4658
Ok, értem ... Akkor egy fogósabb kérdés ;-) . Ha nincsen alkatrész, de már 4 hete tudják, hogy villámkár, s hogy cserélni kell majd' mindent, miért nem hagyják békén ? Az alkatrészért szállításkor/-után kell fizetni, nem ? Akárhogy is, a legfőbb kérdés, hogy pl. Ti mikor temetnétek egy ilyen készüléket ? Ha mondjuk belefeccöltetek már több 10 órányi munkát, van benne 2 új panel, de még mindig kuka, s mi több egy másik miatt az egyik új kiégett, a másik javítandó, ... Tehát ha már abszolult kilátástalan a helyzet, mikor mondjátok rá, hogy kifújt ? Gondolom nem fogja a VP a végtelenségig javítgatni :-) , vagy igen ;-( ? Hogy tudok ebből kimászni ?
Előzmény: POKER-77 (4655)
POKER-77 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4657

Ezzel kapcsolatban csak annyit írnék, hogy a vadiúj LG felvevődet sem tudnád félárnál többé eladni. Mivel nagyon gyorsan fejlödik az elektronika pontosan azért nincs már értéke semminek sem! Ma megveszed az új LCD TV-t 150000-ért holnap jön egy újabb akció egy multitól, aki megvett a gyárból 5000 darabot és mindjárt lemegy az ára 110000 Ft-ra. Ez már így marad. Akkora a túlkínálat, hogy nincs értéke az új dolgoknak sem! Eltelik 1-2 hónap és mindenhol ugyanaz a készülék 79990Ft mindenhol, mert kijött az újabb model és régit már nem lehet eladni, mert az újba beletettek egy elsőre jónak tűnő funkciót. Általában az ilyen új funkciók 1 hétig érdekesek és utána soha többet nem használja ki az ember! Mint pl annak idején a PIP funkció! megmutatad a szomszédoknak és utána soha többet nem is használtad! Pedig ez miatt annak idején egy 72-es képcsőves TV lehet, hogy 100000 forinttal is többe került! 

 

Ha veszel egy 10-20000 forintos DVD felvevőt lehet nem buksz annyit, de tutira idegbeteg leszel töle rövid időn belül! Mert az összes ilyen névtelen gagyi márkájú DVD felvevő egytől egyig egy rakás SZ@r! Csoda, hogy egyáltalán müködnek! :) Arról nem is beszélve, hogy az ilyen olcsó gagyi márkák garanciáját általában kisebb cégek szokták beválalni. Legtöbbjük szélhámos cég és nagy ívben tojnak a vásárlóra amikor azért toporzékol, hogy már 4-5 hónapja vár a készülékére, hogy megjavuljon a szervízben. Több hónap után alkatrészt sem küldenek és csereutalványt sem! Ha meg küldenek alkatrészt akkor azt bontásból küldik, mivel új nincs és nem volt soha! :) Na ezért nem vennék olcsó gagyi készüléket!

Előzmény: K09 (4650)
fityka vagyim Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4656
Speciel az én sztorim a Pio szervizzel esett meg, nam a Panával, én általánosságban írtam a szervizekröl, bár
lehet ( az elözö irásaidat olvasva), hogy ez nem a szervizek genyósága, hanem a gyártóké, de tulképpen nekem ez mindegy. Az a lényeg, hogy a nagy gyártók szivatják a fogyasztókat. Milyen dolog az, hogy egy újonnan 115 eFt-os géphez (amin már van 50 eFt haszon meg 23 eFt ÁFA) 100 rugó az optikai meghajtó?

Egyébként, ha a Panám HDD-jének IDÖNKÉNT olyan hangja van, mint a Raketta porszivónak, mit javasolsz?
(Most épp nem hangos, asszem most elvinni nincs sok értelme.)
Előzmény: POKER-77 (4644)
POKER-77 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4655

A Te esetedben gondolom belekeztek a javításba és amikor már jócskán benne voltak több óra munkával és sok alkatrésszel a készülékedben, akkor derült ki, hogy komolyabb a hiba, mint hitték. Egy villámkáros készülék csak fokozatosan javul meg. Megjavítod a tápot és lehet, hogy utána derül ki egy alaplap, digit board vagy tuner hiba. És ezt előre nem lehet tudni. Emiatt ragaszkodnak a javításhoz. Úgyanis a bíztosító az csak komplett javítást fizet ki vagy pedig a javíthatatlan készülék árát. Olyan nincs, hogy a szervíz eldolgozik több órát+belerak több 10000Ft alkatrészt a gépbe és azt is kifizeti meg a neked még plusszba a készülék árát is. Ha végül nem lehet javítani, a szervíz elbuk minden addig befektetett munkát és alkatrészt! Ugyanakkor elvárja a biztosító, hogy tényleg csak a teljesen totálkáros gépeket selejtezzék a szervízek. Mivel legtöbb gépet mostmár szúrópróba szerüen felül vizsgáltatják és ha kiderül, hogy javítható, akkor beperelik a szervízt! Ez van beszigorítottak!

 

Továbbá egy villámkáros készüléknél nem lehet előre behatárolni, hogy mikorra lesz kész és mennyi lesz a végösszeg!

Előzmény: scnad (4651)
POKER-77 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4654

Tévedtél, mivel Én is műszerész vagyok! :) És pár 1000 készüléket már megjavítottam!

 

A legjobb valóban tényleg az lenne, ha egyszerre az összes szervíz bezárna! Akkor majd kapkodhatnák a hülye japánok a fejüket! És akkor majd elgondolkozhatnának azon, hogy a mai világban senki sem javít 3300+áfáért új színes TV, LCD TV-t és plasmát. És 30FT/km díjért senki sem kocsikázik közel 300 forintos benzi árak melett! Ide sorolhatnám majdnem minden céget, persze tisztelet a kivételnek. Ha Én elhívok egy burkolot a lakásomba az minden gond nélkül számla nélkül 1 vagy 2 napi munkájáért elkér 40-50000Ft munkadíjat.

És milyen nagy szakértelem és beruházás kell ehhez? Ezzel szemben egy mostani modern szervíz üzemeléséhez elég nagy beruházás szükséges és nem lehet ilyen munkadíjakat felszámolni, főleg nem zsebből! Ezzel arra célzok, hogy azért a fillérekért amit a legtöbb garviselő fizet, senki sem fog bonyolult hibákat keresgélni! Mert nem éri meg! A másik dolog az, hogy egy bonyolult plasmában, hogy keresse meg a műszerész a hibás alkatrészt??? Amikor még a tervezője sem tudná megtalálni. Védelem a védelem hátán van benne! Nincs olyan, hogy elég az alkatrész. Ha valami rossz, akkor letilt a készülék és be sem lehet kapcsolni. Max egy pillanatra. És ez az idő legyen arra elég, hogy mérjen a műszerész.

Ez már nem a videós és rádiós időszak. A digitális technika meghozta a gyümölcsét. Nagyon sok olyan hiba van, ami már alkatrész szinten nem javítható! Csak komplett egység cserével.

 

A Sonynál pl ha 1 hónapon belül ugyanaz lesz a hiba, mint volt, akkor a szervíznek a saját költségén kell azt kijavítani. Pl gyárihibás lesz a cserélt sorkimenő egy hónapon belül, akkor azt fizetheti a szervíz! Három hónapon belüli ismétlödő hibákért meg munkadíj sem jár. Nem lehet több az átlag anyag felhasználás 50 euronál 1 készülék esetében. Ez is aranyos! A sony árai rohadtul magasak és a többi cégé is. Pl. egy 15000 forintos MP3 lejátszó az előlap beszerzési áron 4900Ft+áfa, vagy más márkánál nem ritka, hogy egy 70000Ft-os TV-be 50000Ft a proci! :) Akik ezeket az árakat kitalálják azok az emberek nem normálisak!

Előzmény: K09 (4649)
Fercsi77 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4653

Sziasztok Szakik!

 

Segítsetek egy amatőrön........!!!

Van egy házimozi rendszerünk (JVC), és most kaptunk egy no-name dvd lejátszót, amellyel lehet karaoke-zni is. Össze szeretném most úgy kötni ezt az új dvd-t, h. a JVC legyen az erősítője és így lehessen hallani az éneklést a házimozi hangszórókon is. Egyelőre csak a TV hangszórójára megy át a hang.

 

Le tudja valaki írni (vagy netán rajzolni) nekem (egy amatőrnek), hogyan kössem össze a TV - JVC dvd- no-name dvd (karaoke-s) hármast?

 

Köszönöm nagyon! Fercsi

K09 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4652

...És találd ki, hogy melyik okozza az időszakos hibát. :) Így már ok?...

 

Szóval hogy értsd, tudom miről beszélsz, az eredeti szakmám rádió-tv műszerész. a mesteri fokozatig jutottam, ami az akkori (maszek) világban a legmagasabb elérhető fokozat volt. A pályafutásom alatt több ezer rádiót, magnót és tv-t javítottam meg, és nem úgy mint a maiak, hogy komplett kicserélik a hibás egységet, és azt visszaküldik a gyárba javításra, hanem megkerestem a hibás alkatrészt (egy tranzisztort, kondenzátort, tekercset, vagy ami elromlott), és kicseréltem.

 

Tehát nekem nem kell bemutatnod a szakma nehézségeit. Az írásodból arra következtetek, hogy te nem szerelő vagy, gondolom az ügyfélszogálaton dolgozol.

 

Az is igaz, hgy rengeteget változott a szakma, ezért is váltottam, mert a maszek TV szerelők (is) már jó ideje "halálra" vannak itélve, az előző hozzászólásomban leírtak miatt.

Előzmény: POKER-77 (4647)
scnad Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4651
Ez konkrétan egy TX26LE60P típusú LCD TV. A központi szerviz ( VideoPart ) szerint nagy feszültségtől felszakadt a panel ( villám ), így elemi kár miatt nincs gari. Mondom, felőlem ... A biztosító fizet, csak nyújtsam be a számlát. Na, innentől kezd érdekes lenni ... A szerviz körme szakadtáig ragaszkodik hozzá, hogy javítható ( csupán alaplapcsere, tápcsere, s az LCD vezérlő pár kisebb alkatrésze + munkadíj ~ 98e ), csak újra kell gyártatni az alkatrészeket ( nemhogy kivenni egy komplettből ). Az alkatrészre viszont már 5. hete várnak. Én ezt úgy értelmezem, hogy egy gyakorlatilag javíthatatlan eszközt ( qva sok alkatrész totálkáros és még nem is szállítják, a javítás annyi, mint ma egy új LCD TV ) akarnak minden áron megjavítani. Nem igazán értem az érdekeket. Az enyém : vagy a javított TV ( minél előbb ), vagy pénz ( 150e a biztosítótól ). A biztosító : valamilyen kifogás miatt nem fizetni ( 0.-Ft, ez ugrott ), vagy kifizetni a javítást ( 98e ), vagy kifizetni az új TV -t ( 150e ). A szerviznek viszont nem látom át, mi lenne itt a legfőbb érdeke ? A Panasonic valamilyen kvótát szab a "javíthatatlan" státuszra, vagy ez valamiféle presztizskérdés, hogy ők márpedig ha beledöglök, akkor is megjavítják :-) / :-( ?

Mielőtt félreértenél ... Nem téged akarlak támadni, hanem szeretném megtudni, hogy álljak hozzá az ügyhöz.
Előzmény: POKER-77 (4645)
K09 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4650

Hamarosan amúgy kihall ez a szakma! Minden egyre olcsóbb és nem éri meg megjavítani...

 

Ez viszont így van. Fogyasztói társadalomban élünk, és arra próbálnak bennünket rávenni, hogy vásároljunk, és ha elromlik dobjuk el, és ismét vásároljunk. Persze ezzel én sem értek egyet, de ki a fene fog engem megkérdezni?

 

Viszont ha már el kell dobni valamit, mondjuk egy TV-t (és nekem tök mindegy, hogy ez egy 3 éves LG, vagy egy 3 éves Pana), akkor nem mindegy hogy 50 ezerért, vagy 150 ezerért vettem.

 

És pontosan ezért váltottam az asztali DVD felvevőnél LG-re, annak ellenére, hogy a TV-m (a másik) Pana, a videóm Pana, és az első asztali DVD felvevőm is Pana (ES-10). Már többször leírtam, hogy a vadi új Pana ES-10-től még féláron sem tudtam megszabadulni, miután rájöttem hogy HDD-s felvevőre van szükségem, mert már a kutyának sem kell olyan felvevő, amiben nincs HDD. Ezért most az egerek játszanak vele a pincében, és így kidobtam az ablakon 50 ezret. Ha meg vettem volna egy multis felvevőt 10-ért, akkor azt nem bánnám ennyire. Szóval ez a jelenlegi irányzat.

Előzmény: POKER-77 (4648)
K09 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4649

Így már ok?

 

Nem, nem OK! És tudod miért nem? Mert te arról az oldalról nézed a dolgokat, én meg erről. Én sok pénzért megveszek valamit, és elvárom hogy jól működjön, ha meg elromlik akkor garanciában ingyen és gyorsan javítság meg, mert a vételárban ezt is kifizetették velem. A többi meg már nem rám tartozik. Ha nem éri meg, akkor be kell zárni. Majd jön helyette valaki más, akinek megéri. És ez még akkor is így van, ha a Panáról, a JVC-ről, vagy akármelyik mostani nagy cégről van szó. Ez ilyen egyszerű.

Előzmény: POKER-77 (4647)
POKER-77 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4648

És persze vannak olyan emberkék akik majd ezután fognak meglepődni! :)

Megveszik a készüléket garival és csak lesnek, hogy a szervíz listában feltüntetett szervízek nem is javítják már régóta az ügyfél álltal választott márkát. Bennünket is 1-2 szélhámos cég rátett a garjegyére. Az ügyfél meg velünk veszekedett, hogy miért nem javítjuk meg a készülékét garban.

Pl. a Serelcos garjegyeket a mai napig rajta vagyunk és már tavaly augusztusban elindítottuk feléjük a felszámolást, mert több milliós tartozásukat nem tudták kiegyenlíteni felénk. Pedig a SERELCO is úgymond egy nagy cég volt, országos szervíz hálozattal! Még feltételezhetően a vezetőség vagy kitudja, hogy ki be nem húzta anyagilag a hálózatában lévő több szervízét is.

Hozzátartozott a Thomson, Hyundai, Funai, Roadstar, Odys, Magnat, Mustek, Emax és még ezken kívül a multik által behozott többi kb 10 gagyi márka.

És milyen f@sza a magyar állam, az ilyen cégeknek hagyja, hogy új néven újra megalakuljanak és lelépjenek a több millióval. Tavaly óta egy telefont sem eresztettek meg felénk, hogy egyáltalán akarnak e fizetni vagy sem. Szóval higyjétek el a szervízeknek sem egyszerű! Hamarosan amúgy kihall ez a szakma! Minden egyre olcsóbb és nem éri meg megjavítani. Így nem sokáig kell már a szervízekkel gondban lennetek. Max 3 év és ez bekövetkezik!

POKER-77 Creative Commons License 2007.07.05 0 0 4647

A TV esetében amikor megtalálhatatlan a hiba akkor a Panánál is ugyanez a helyzet.

De Én plasma TV-ről beszéltem! A plasmákban meg nem csak 1 panel van, hanem minimum vagy 6 dugig szerelve alkatrésszel, valamelyikben jóval több is! Egy panel vagy egység 40-200000Ft a vételártól függetlenül. És találd ki, hogy melyik okozza az időszakos hibát. :) Így már ok? És ha valamit rosszul talált ki a műszerész akkor a szervízen fog maradni a panel. Mivel több panelt nem lehet leszámlázni.

Egyébként JVC márkaszervíz is vagyunk és jelenleg a JVC-nél a leggyorsabb az anyagellátás, viszont nagyon sz@rul fizetnek a garos gépekre!!! Pedig régen a legjobban fizető cég volt. Csak felül bírálták a nagy okosok és úgy gondolták, hogy álltalányban elég lesz filléreket fizetni a szervízeknek. Minden 3 éve fenntartott díjjat megfeleztek. A Sony is hasonló cég lett. A km díjai kb 5 évvel ezelőtti benzin árakhoz vannak beállítva. Mindenhol megszorítások vannak! Jelenleg a Panasonic fizet a legjobban.

Előzmény: K09 (4646)
K09 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4646

 Ezek nem olyan egyszerű dolgok, mint sok ember gondolja.

 

De igen, lehet baromi egyszerű is!

 

Nekem van egy JVC 70 cm-es TV-m, és az első pillanattól kezve azt játszotta, hogy a bekapcsolás után egy pillanatra kikapcsolt, majd vissza. Ezt követően már rendben működött. Na ezt a hibát találd meg! De ez nem az én dolgom, én megvettem a gépet és használni akarom. Mit csinált a JVC szervíz? Kijött a szerelő, és kicserélte a gép teljes belsejét (persze gariban). Nem vártam napokat, heteket, hónapokat, kb. fél órát tartott az egész. Talán ők jobban ügyelnek a márkanévre?

 

Szóval így is lehet!!!

Előzmény: POKER-77 (4645)
POKER-77 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4645

Mint írtam az előbb, a Panasonic indokolt esetben 1 hónapon túli javítás esetében kiadja a csereszámot. Igényeld a szervízben a cserét! Az indokolt eset alatt azt értem, amikor a szervíz időben megállapítja a hibát, megrendeli az alkatrészt és az nem érkezik meg. Ha viszont a szervíz hibázott és őmiatta nem lett kész a készülék "időben" akkor rosszabb a helyzet. Jelenleg az uniós törvény  nem írja elő, hogy mennyi időn belül kötelező kijavítani a garos hibát. Csak arra utal, hogy az adott körülmények között a lehető leggyorsabban kell kijavítani a hibát. Nincs már kötelező 15 vagy 30 nap. Emiatt mondhatja a szervíz azt is, hogy nem cseréli le! Mert akkor az az ő sara lenne. Na most a hosszú javítási idő a szervíz hibájából érthető abban az esetben, ha időszakos hibája van készüléknek. Nálunk is volt olyan plasma TV, aminek 1 héten max 1 vagy kétszer jött elő a hibája és akkor is pl. csak bekapcsolás pillanatában. Na ezek a sz@ar hibák! Egy plasmánál nagyon sok hiba lehetőség lehet és megtalálni a hibáját az napokig is tarthat. Sokszor még aki tervezte az sem tudná megjavítani. A monitoron előtted egy kb. 300 oldalas kapcsolási rajz és igazodj el rajta. Kb vagy 40-50db 200-300 lábú IC és stb...... Ezek nem olyan egyszerű dolgok, mint sok ember gondolja.

 

 

 

 

Előzmény: scnad (4643)
POKER-77 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4644

Amennyiben futómű hiba van jelenleg az összes Magyarországon (sőt egész Europában) lévő márkaszervíznek kötelező kiépíteni a digital boarddal együtt és felküldeni a Pana központba. Azok meg továbbítják Németországba feljavításra vagy cserére. Ezért lesz a végén 1 hónapos átfutási idő. És erről nem a szervízek tehetnek! Ott kezdődik a gond, hogy egy alap kb 45000 forintos íróba nincs külön lézerfej, csak komplett futómű, mivel fej csere után komoly beállításokat igényel az ezköz. A komplett futőmű ára meg kb 60-70000Ft ! A feljavítása általány díjas és kb 100euro. Emiatt lett központosítva a javítás.

 

Egyébként mi az ésszerű határokon belül márkavédelmi okokból elég elnézőek vagyunk. Ha csak szétszedte az ügyfél, de nem tett benne kárt, akkor megjavítjuk garanciában. De valljuk be azért amikor már olajozgatja valaki a HDD-t, amivel végérvényesen tönkreteszi, vagy esetleg belebarmol a gépbe, akkor azt nem kell, hogy garanciálisként kezeljék. Vagy tévedek? A szervízeknek a kicserélt alkatrészt le kell adniuk felíratozva, dátumozva. Ha jogtalanul cserél egy alkatrészt, akkor a szervíre verik a árát. Most kérdezem, hogy egy szervíz miért fizetne ki egy drága alkatrészt az ügyfél helyett? Főleg, ha azt az ügyfél tette tönkre.

Ne vedd személyeskedésnek, amit írtam. Én általánosságban beszéltem. (azaz írtam)

 

A elszúrt lemezek és a hosszú várakozási idő miatt neked is igazad van! De erről sem a szervíz tehet, sőt te sem tehetsz róla. Lehet akár készülék és lemez hiba is.

A Pana írók pl rendszeres elszúrták a 8* FUJI DVD-R lemezeket. De egy ingyenes FIRMWARE frissítés után megjavultak.

 

Nálunk pedig amelyik javítás meghalladja az 1 hónapot automatikusan kérjük a csereszámot a Panától. És elég korrekt az itthoni Pana képviselet, mivel gyorsan kiadja a csereszámot. Vigyáznak a márka jó hírnevére.

 

Próbáld ezt ki egy Dimarson vagy hasonló névtelen olcsó márka esetében. Az alkatrészre hónapokat várhatsz, csereigazolásra meg ne is számíts még 3-4 hónap után sem! Na ez már tényleg kibaszásnak számít!

Előzmény: fityka vagyim (4636)
scnad Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4643
Bocsesz, valamiért elmászott a 4635 :-) . Szóval ... Panasonic szervizekben mit szokás csinálni, ha egy ( egyéb okokból ) nem garanciális eszköz ( jelen esetben TV ) javítása lehetetlen ( szerviz szerint javítható, de már egy hónapja alkatrészre vár ) ? Nem kell minden áron megjavítani, egy igazolás is elég lenne, miszerint javíthatatlan. Általában mennyi ideig szokás alkatrészre várni ?
Előzmény: POKER-77 (4631)
em_laci Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4642
OFF

7. Szilikon termékek

A mesterségesen előállított kenőanyagok csoportjában egy nagyobb
jelentőségű a szilikon olajok és szilikon zsírok használata.
A szilikonolajnak számos előnye van: nagyon jó a hőállósága,
nagyon jó a víztaszító tulajdonsága, széles viszkozitási tartományban
gyártható, nagyon kicsi a tenziója (párolgása).
Ez utóbbi tulajdonságot szokás úgy is fogalmazni, hogy nem száradó olaj.
Ennek nagyon nagy jelentősége van olyan kenési helyeken, ahol a kenőanyag
nem cserélhető, nem pótolható.


Pl egy számítógép winchester tárolóját nem szedhetjük szét azért,
hogy a tengely csapágyazását újra olajozzuk.
Pedig ásványolajjal kenve,
az egy idő után “besűrűsödne”, cserére szorulna.
Inkább szilikonolajat használnak.


u.i.: a winchester olajozásáról nem találtam leírást... :DDD

ON
em_laci Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4641
Valaki legyen kedves leírni, mire kell figyelni VHS archiváláskor a legjobb minőség érdekében!

Van vmi trükk, vagy elég ha a júzerkönyvben leírtakat beállítom?

Egy pár kazit már felmásoltam HDD-re, az egyiknél az előnézeti képre rátett 2 db négyzetet. Miért?
K09 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4640

...Ezután meglátod a tárcsákat, azokat kell jó vastagon bekenni...
Sírtam a röhögéstől!

 

Ennek örülök, hogy azért olyanok is vannak, akiknek van humorérzékük. :)))))))))

Előzmény: em_laci (4639)
em_laci Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4639
Nem-nem! Az adatlapján találtam...

(1 napos játékost nem szedek szét! :D )

Csatlakozom "fegaf"-hoz, tényleg semmi hangja nincs a gépnek!


...Ezután meglátod a tárcsákat, azokat kell jó vastagon bekenni...

Sírtam a röhögéstől!
Előzmény: fityka vagyim (4625)
K09 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4638
Egyébként aki nem érti a viccet, attól azt kérem, NE szedje szét a HDD-t, ha zajos dobja egyből a kukába. Gondolom ez egyértelmű, és nem lehet (még viccből sem) félreérteni.
Előzmény: K09 (4637)
K09 Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4637

Nemhogy még olajozni is, ekkora baromságot még viccből sem írnék,
mert még valaki komolyan veszi...

 

Szándékosan írtam akkora baromságot, hogy senki se vehesse komolyan. Nálam ez az elmebaj már ott kezdődik, hogy egyáltalán bárki is megkérdezi, hogyan lehet megjavítani egy zajos HDD-t. Ez sokkal nagyobb baromság, mint amit én írtam. :))

Előzmény: Törölt nick (4629)
fityka vagyim Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4636
Hát igen, a márkaszervizek nagyjából ezt tudják. Nagyon okosak,szemfülesek, amikor észre kell venni, hogy a kedves ügyfél leszedte a burkolatot (bár ezzel még nem tett kárt a készülékben, nem ettöl lett zajos, stb)
Csak akkor áll meg a tudomány, amikor a hibát ki kéne javítani. Az én készülékemet kivitték Németországba, egy hónapig volt kinn, és nem tudtak vele mit csinálni. Állítólag nem tudták reprodukálni a hibát. Nekem elkúrt kb. 30 lemezt. De ha karcos lett volna a csavar feje....
Előzmény: POKER-77 (4631)
scnad Creative Commons License 2007.07.04 0 0 4635
Ragyogó ! Akkor kérdezném, mikor minősítetek egy eszközt javíthatatlannak ?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!