Keresés

Részletes keresés

toto92 Creative Commons License 2018.05.02 -1 0 44455

Egyrészt van ott egy park, aminek a létezése nem feltétlen árt a városképnek, plusz ha a Bálna vonalában kezd el süllyedni, akkor szerintem igen bajosan tudna a Kiskörút alá befordulni. (Arról nem is beszélve, hogy a Kálvinon hol van hely továbbvezetni - mintha az lenne a felállás, hogy a hármas metró és a felszín közé épült a négyes metró alagútja, a hév csak ezek alatt tudna továbbmenni).

Előzmény: kihúzóvágány (44450)
toto92 Creative Commons License 2018.05.02 -1 0 44454

Illetve itt az FKF is köforgalomból kivett műtárgyként hivatkozik rá:

 

http://jarokelok.blog.hu/2016/05/11/mi_lesz_a_haller_utcai_szemet_sorsa

Előzmény: toto92 (44453)
toto92 Creative Commons License 2018.05.02 -1 0 44453

Az az aluljáró nem le van zárva a félbemaradt építkezés miatt? Úgy nehéz lenne/lett volna használni. (Ellenben a hajóállomás megvalósult - átkeléshez lehet visszasétálni a Boráros téri hajóállomásig, vagy tovább a Közvágóhídig.)

 

https://index.hu/belfold/2012/07/06/halalcsapdaba_csalja_az_utasokat_a_bkv/

 

"Egy helyen, egy aluljárón lehetne átjutni az életbe, csakhogy az egy befulladt építkezés miatt hosszú ideje le van zárva az egyik oldaláról, míg a másik irányból hajléktalanok költöztek bele."

 

Amúgy meg nem jelenteném ki, hogy ne lenne igény arra, hogy a Dunát meg lehessen közelíteni.

Előzmény: John Howard (44452)
John Howard Creative Commons License 2018.05.02 -1 1 44452

Az olvtárs nyilván a Haller utca vonalában tervezett hajóállomásról beszél most, ami végül nem valósult meg - de a megközelítéséhez a hév alatti gyalogos aluljáró igen. Viszont használatlan, mert nincs rá szükség, nincs miért _ott_ lemenni a Dunapartra. Szóval a sínek elvágó hatása erősen viszonylagos: ha nincs mit elvágni (márpedig _itt_ nincs igény a folyópart megközelítésére), akkor építhetsz húsz méterenként alul- vagy felüljárót, azt a kutya nem fogja hesználni, úgy fog kinézni, mint a Haller utcai: lezárva, agyongraffitizve, összeszemetelve...

Előzmény: kihúzóvágány (44451)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.02 0 0 44451

A hajóállomáshoz pedig egy lépcső (esetleg lift) a Petőfi-híd gyalogjárójáról.

Előzmény: NAR (44449)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.02 0 3 44450

Miért nem tud szinben menni a HÉV a Boráros téren?

Ha továbbépülne, az egykori iparvágányok vonalvezetése szerint, körülbelül a Bálna térségében kellene kezdődnie az alagútnak, hiszen addig nincs érdemleges keresztező forgalom.

Előzmény: NAR (44449)
NAR Creative Commons License 2018.05.02 -2 0 44449

Elvileg hajóállomás is van ott, ami teljességgel megközelíthetetlen. Kerékpárút szintén. A Duna partjára ki lehet menni, csak a vízhez le nem. Alagút úgy is kell, mert a Borároson nem tudna szintben menni a HÉV, csak az a kérdés, hogy akkor mennyivel hamarabb menjen le a HÉV.

Előzmény: batar1987 (44430)
batar1987 Creative Commons License 2018.05.02 0 0 44448

Ennek a PDF-nek a 9. oldalán a futásjósági méréseknél miért lóg ki annyira a sorból (pozitív értelemben) a csepeli vonal? A szentendrei pedig miért rosszabb az összes többinél?

Előzmény: rm40 (44422)
6243 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 44447

Hát a poszternek nem is volt itt nagy karrierje. Nem is értem mire játssza itt a fejét.

Előzmény: trizs77 (44446)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.01 -1 5 44446

mitől olyan marha biztonságos, hogy tiszta stresszben érsz oda, hogy megjön a szabad fény, vagy megléped vörösre?

 

------------------------------------

 

Még az életben nem vezettem HÉV szerelvényt.

 

De ha bármilyen jelzőre egy járművezető, legyen az kötöttpályás vagy közúti jelző, úgy érkezik, hogy vagy vált vagy pirosba/vörösbe hajtok, akkor ott a járművezető a hibás.

 

Felkészületlen és eléggé fegyelmezetlen, feleslegesen kockáztató.

 

Sem helyszíneléskor (ezt viszont csináltam évtizedig) sem bírósági igazságügyi szakértőként (ezt is csináltam) nem jó ómen a járművezetővel ilyen szituációban találkozni.

A járművezetőnek nem jó.

 

 

Előzmény: BaGira-79 (44438)
6243 Creative Commons License 2018.05.01 0 0 44445

Nem jó a részmenetidő. 2 percet ad a Kaszásdülő-Filatorigátra. Persze, hogy ott ácsorognak a vonatok.

Előzmény: EMD sound is music (44439)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.30 0 1 44444

44444! 😁

BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.30 0 1 44443

Tudom. 😀 A vége felé én is sorosban gurultam, amíg meg nem jött a szabad.  

A 13-as pedig az általad emlitett változás miatt lehet jobb, mint volt régen. Ilyen pont kéne mindenhova, hisz ez a rendszer lényege. 

Előzmény: EMD sound is music (44441)
EMD sound is music Creative Commons License 2018.04.30 0 0 44442

Ilyen problémát Filánál még nem tapasztaltam. Ha valamilyen oknál fogva késtem, hamarabb megjött a 13/a.

Előzmény: BaGira-79 (44440)
EMD sound is music Creative Commons License 2018.04.30 0 0 44441

Nem kell olyan gyorsan menni. Akkor pont kényelmes távolságban leszel tőle, amikor megjön. 😀

Előzmény: BaGira-79 (44438)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 44440

Az nem baj, doki, ha nem siet a vonat. 

Gond akkor van, ha úgy szobrozol a jelzőnél, ha késel. 

Előzmény: EMD sound is music (44439)
EMD sound is music Creative Commons License 2018.04.30 0 0 44439

Valamikor márciusban született a szolgálati felsőbbség részéről az a döntés, hogy (többek között) az Aq/13a jelű jelzőnél is (ez található Filatorigát megállóhely páratlan peronjánál) menetrendi fixpontot tesznek a menetrendi vezérlőbe. Azelőtt itt nem volt. A döntés hátterét ne firtassuk. Ez röviden azt jelenti, hogy az érintett jelzőn csak akkor jelenik meg a továbbhaladást engedélyező jelzés, ha a megállóhelyen tartózkodó vonat menetrend szerinti indulási ideje elérkezett, az útátjáró pedig lezárt és kiürített. 

Előzmény: Zahnrad (44434)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.30 0 0 44438

Nem szívesen írock negatívan erről, mert nem kéne, de én is igazat adok az olvtársnak. Az nem menetrendi vezérlő, amibe bele kell Nyuszi, ha késik a vonat. 

Csillaghegyről Békás felé akkor jön meg a jelző, amikor már majdnem előtte vagy. Jöhetnek nekem rálátási háromszöggel stb, de mitől olyan marha biztonságos, hogy tiszta stresszben érsz oda, hogy megjön a szabad fény, vagy megléped vörösre? 

Előzmény: _Nyuszi (44437)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.04.30 0 2 44437

Miért feltételezed, hogy nem áll meg a megállóban a HÉV mondjuk fékhiba miatt? (Áthaladó vonat esetén is a peron elejénél lévő főjelzőt Szabadra kell állítani, ahhoz pedig a fénysorompónak le kell csukódnia, ki kell ürülnie, tehát csak a jármű műszaki hibája játszhat.)

Ha egy fékhibás HÉV a járművezető szándéka ellenére mégsem tudna megállni az átjáró előtt, az áthaladni szándékozókra vonatkozó körülnézési kötelezettség szvsz ugyanúgy fennáll. Szóval én nem érzem azt a biztonsági kockázatot, ami miatt ehhez hozzá kéne _Nyúlni.

Előzmény: Zahnrad (44434)
fszt. Creative Commons License 2018.04.30 0 0 44436

Majd' minden megállóban 20" van adva utascserére, eddigre jelenik meg a Szabad-jelzés a főjelzőn. Ha a másik két pályahálózatüzemeltető hozzáállását vennénk alapul sorompó ügyében, akkor nagyon ritkán jutna át bárki is a vasút túloldalára a folyamatosan zárva tartó fénysorompók miatt. (A filatorigáti sorompó jelzéseinek betartása pedig külön is megérne egy misét...)

Előzmény: Zahnrad (44434)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.04.30 0 1 44435

Egyetértek. 

Előzmény: Zahnrad (44434)
Zahnrad Creative Commons License 2018.04.30 0 1 44434

Az mennyire egészséges, hogy a Filatorigát megállóhelyhez érkezve Békásmegyer felől, a megáll közepén elhelyezett fénysorompó csak a HÉV szerelvény megállása után, néha csak jóval a megállása után vált pirosba? Nekem eléggé nem tetszik. Ami miatt felfigyeltem rá, hogy sokat várakozik a HÉV a megállóban, miközben az utascsere ugye közel sem itt tart a legtovább.

batar1987 Creative Commons License 2018.04.29 -2 4 44433

Lehet, de föld alá vinni mindenhol a HÉV-síneket drága lenne. Az meg nem igazi megoldás, hogy akkor legyen villamos. 

Előzmény: denfa (44432)
denfa Creative Commons License 2018.04.29 -2 1 44432

Vagyis lényegében mindenhol mindent kettévág a hév. Ahol jelenleg még nem, az a Szabadkikötő, ahova viszont hatalmas logisztikai központot álmodtak. Mielőtt megköveznek, egyáltalán nem vagyok a hév mint regionális gyorsvasút ellen úgy általában, régen Csepelre tökéletes volt, amíg körbe nem nőtte a városszövet. De ma már ez a zárt világ ilyen formában tényleg szinte csak akadály, sajnos.

Előzmény: batar1987 (44430)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.29 0 0 44431

Ott még csak törekvést sem látni, hogy akarnának rajta változtatni. Inkább totyogjon a HÉV 25-30-cal, minthogy a föld alá vigyék ott, ahol valóban fontos lenne.

Előzmény: batar1987 (44430)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.29 -1 2 44430

Ha nincs se alul-, se felüljáró, és az elválasztó kerítés is rendesen meg van csinálva, akkor igen. De amúgy tényleg olyan fontos ez? A síneken túl mi olyan szép ott a csepeli HÉV-nél? 

Nekem még nem sikerült felfedezni. Hacsak nem a szanaszét firkált, "művészi" betonfal. A Dunához egyébként sem lehet lemenni.

Aki pedig sétálni szeretne pont ott, az most is megteheti, sétálhat a kevés átkelési pont valamelyikéig is.

Szerintem kicsit túl van fújva ez az egész. Persze csak azért, mert HÉV-ről van szó, ha ott történetesen egy forgalmas út menne, az magától értetődő lenne, hogy ott van. 
Arról nem is beszélve, mennyi plusz költséget jelent majd az a +1 km alagút. Azt a pénzt értelmesebben is el lehetne költeni, mert Csepel belvárosát akkor már sokkal inkább kettévágja a HÉV. De az senkit nem érdekel.

Előzmény: NAR (44429)
NAR Creative Commons License 2018.04.29 -1 1 44429

Történetesen a Petőfi és a Lágymányosi hidak között a Soroksári úton 3 helyen lehet szabályosan átkelni, a HÉV-en meg 0 helyen... De pl. a 11-es úton Békásmegyer és Rómaifürdő között is eggyel több helyen lehet átkelni, mint a Szentendrei HÉV-en. Szóval elég durva szétválasztó hatása van.

Előzmény: batar1987 (44428)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.29 0 1 44428

Azért ezen lehetne segíteni. Eleve volt ott egy aluljáró is, amit sikeresen betemettek idővel, és semmivel nem helyettesítettek. 

De amúgy én általában inkább egy forgalmas úton próbálva átkelni érzem azt, hogy a másik oldalra születni kellene, nem pedig a HÉV-sínek esetén. A HÉV csúcsidőben irányonként 5-6 percenként jön, a forgalmas úton az autók kicsivel gyakrabban. Persze azokról az esetekről beszélek, mikor nincs legális átkelési pont, és az ember úgy csalja át magát a másik oldalra. :)

Előzmény: denfa (44427)
denfa Creative Commons License 2018.04.29 -1 1 44427

Puszta megjegyzés: a közutat és a villamost kicsivel több helyen lehet keresztezni gyalogosan, mint jelenleg a csepeli hévet a 9. kerületben (most ugye csak a két hídnál lehet). Elvágás és elvágás között is lehetnek óriási különbségek.

Előzmény: batar1987 (44423)
batar1987 Creative Commons License 2018.04.28 0 0 44426

Pontosítás: majd 20 éve robog el ott úgy, hogy van ott valami "érdemleges".

Előzmény: batar1987 (44425)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!