Jön a baleseti adó, mert az autóvezetés baleseti kockázatot hordoz. A költségvetés kaszál 30 milliárdot, a buszsofőr ötvenszer veszélyesebb lesz, mint a kismotoros. Tovább »
Nemrég kicsit belemásztam az akkuk világába.Töltőt is csináltam nem egyet.
A 15,5V az csak azért lehet sok, mert 14,4V fölött a savas akkuknál intenzíven megindul a gázképződés, ami nagyon káros a cellák anyagára.Szó szerint lerobbantja az ólomatomokat. A cella dugója ilyenkor szürke, a sav pezseg, és zavaros. A leváló ólom leül az akku aljára, majd a régebbi akkukat rövidzárba vágja.
Erre szokták azt mondani, hogy főzi az akkut. Túl azon, hogy melegeszik, valóban "elfogy" belőle az ioncserélt víz. és majdem szárazon marad a cella.
El kell érni, hogy emelt alapjáraton ne lépje túl a töltőfesz a 14,4 V-ot!! Ez vagy szabályzó, vagy szar akku. De lehet egy rossz, kontaktos vezeték a töltőkörben. A fesszab azt "érzi", hogy nincs meg a 14,4V, és engedi még. Közben az akku meg túltöltődik.
Nos akkor a probléma egyszerű!nem furcsa,hogy 2 óra kocsikázás után nem tölt semmit(de mégis 15,2) a töltés!akkor nem itt kell keresni a problémát,hanem valahol a vezeték letestel és ezáltal leszívja az aksit és ki is nyírja vagyis egyszoval zállatos lesz!egy igazi autóvillamossági kitudja mérni,hogy hol van gond a kábel köteggel! de egy sima csípogoval is már sok mindenre fényt lehet deríteni! és tényleg én is azt javaslom,hogy amig nincs meg a probléma addig ne vegyél új aksit!
Akkor miért van az hogy már a második 100Ah ás aksi megy tönkre benne? reggelente nem tudom be inditani de ha beinditom egy kis segitségel 2óra kocsikázás után le állitom és eggyáltalán nem töltödött semmit azt tudom hogy 2db izzitogyertyám rossz de ennek nincs köze a töltéshez pedig már ahogy irtam is 15,2V a töltés az egyik helybéli szerelö azt mondja hogy, a generátor fesz. szabályzot kell ki cserélni mert nagyon sok a 15,2V légyszi ha tudtok segitsetek mert nem merek venni uj aksit mert félek hogy az is tönkre megy!
Üdv! nos a Vitok 1995-2003-ig 88 és 100 Ah aksival jöttek ki a gyárból!tehát e kettő közü kell választani és akkor télen is kinlodás nélkül indulni fog! nos a 15,2 V nem nagy mert még értéken belül van főleg ha a generátor 120 Ah! csak a benzines és kisebb motoros autoknál szokott 14 körül lenni és az a normális(soha nem 12 V,mert az már kevés még ha furán is hangzik):):):)
CSak még annyit hagy kérdzzek már hogy ha feszül a kábel akkor lehet tultöltése az autonak mert elég nagy aksi van benne és 15,2 a töltés lehet azért mert feszül a kábel?
Köszönöm a tanácsokat. Probálkozom. Egy teljes diagnosztika lenne a legjobb az igaz, de ha nem mozdul az "ártatlan" nehéz megoldani, főleg ugy, hogy a környéken (Szolnok) senki nem ért hozzá!
Minimum 75 Ah, de ha ettől nagyobb teljesítményű, és befér az akkudobozba a helyére, akkor a nagyobb.
Lehetőleg minél nagyobb indítóárammal dolgozzon. Érdemes körül nézni több helyen, mert jó pár ezres maradhat a zsebedben, és a garancia is minél hosszabb legyen.
A polaritásra figyelj, és arra hogy a kábelek feszülés nélkül illeszkedjenek a helyükre.
Ha kicsit kopott a motorod, akkor az izzítógyertyákat is ellenőriztesd, mert avval sokat segíthetsz az indításban.
Az EDC a magasnyomású üzemanyagrendszer hibáját jelzi. De egy számítógépes kiolvasás is sokat segíthet, persze normális program kiolvasás kell, nem álltalános, mivel az a kiolvasás nem "lát" mélyen bele a komputerébe.
Ha itt a topicban vissza olvasol, akkor megtalálod a "vitodoki" tel számát, Én tiszta szívből ajánlom ŐT!
Nem a nicknév miatt az. Tényleg nagyon ért a Vitókhoz. Érdemes megkeresned ha örömet szeretnél szerezni magadnak a Vitóddal!
Segítséget szeretnék kérni. Egy 99-es 110 CDI-ről van szó. Menet közben minden előzmény nélkül leállt és azóta hiába önindítozunk nem indul. Mintha nem kapna üzemanyagot. Sajnos itt Szolnok környékén eddig nem találtunk olyat szerelőt aki bármit tudna mondani a hibáról. A forumon visszaolvastam de itt se találtam segítséget. A kocsi 2 hónapja került hozzám és az EDC már akkor is világított. Bármilyen tanácsot szivesen fogadok.