Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Megmérték egy adott terhelésen, hatásfokkal. Ott tartva a 25 kWh-ás OPOP 22 Pa huzatot igényel, megfelelő mennyiségű adaggal 225 C füstgázhőfokot produkál, akkor 71 %-os lesz a hatásfoka. Nekem meg részterhelésen kellene fűteni, mivel nincs puffer, emiatt más paramétereket állítok be, de nem szeretném feleslegesen pazarolni a fát.
Az OPOP H424-nél, ha még emlékszel fix szekunder keresztmetszet van, ezért mondtam, hogy nincs a lambdaszabályozáshoz beavatkozóegységem. Ahol van, ott működhet, fojtott egyaknás kazánnál ezzel elkerülhető a füstgáz kéménybe eresztése, de ez ugye még megoldandó kérdés.
Ügyes. Tehát egy kis barkácsolással megoldható, hogy infót szerezünk a fűst oxigén tartalmáról. Innen már nem messze van az ennek megfelelő szekunder szabályozása.
Mint nevéből is adodik mint monitor és a zsigulinál karburátor lévén üzem közben nincs lehetőség beavatkozásra. Viszont fűtésnél egy közbeiktatott elektronikával valószínű, hogy megoldható a szabályozás, kérdés megéri e? Lehet kisérletezni.
"Ja, és akkor elég a és a jelenlegi(Flamkovent super) nem kell? " = Ja, és akkor elég ez a mikrobuborék leválasztós és a jelenlegi(Flamkovent super) nem kell?
A kéményhuzatkorlátozást mindig a kazánban még megengedhető legkisebb huzat biztosítására kell beállítani. A kazánban elérhető legalacsonyabb füstgázsebesség részterhelésen adja az ott élérhető maximális hatásfokot. Emelkedő teljesítménynél ettől csak jobb lehet a hatásfok.
Vagyis: a legkisebb teljesítményen állítsd be a kéményhuzatkorlátozót és a kazánhuzatkorlátozót. Ekkor nálam a 25 kWh-ás kazán 7-8 kWh ad le, a primer a 12 mm nyitásból 1 mm-re visszazárt, a kéményhuzatkorlátozó a szokásos 12-15 mm nyitásból 1-2 mm-re nyit csak.
Szerintem a légtelenítőtől függ, de nem lógnak be annyira, hogy elzárják az áramlást.
Arra számíts, hogy amikor áramlás van (vesz ki a pufferből meleget) akkor a szűkülés miatt felgyorsul az áramlás és nem fog semmit érni a légtelenítő. Ha áll a rendszer akkor szépen légtelenedik, de ha fűtessz a lakásra és megy a kazán is akkor lehet gond. Nem biztos, de a valószínűsége megvan. Ezért írom folyamatosan a mikrobubi leválasztót.
Már azzal sokat nyer, ha nem változik a huzat értéke, tehát állandó.
Így a légnyomás változást (nyomott a levegő nem ég a kazán) amit a hagyományos rendszernél észreveszünk ő nem annyira feltéve hogy van szabályozási tartaléka.
Ezt láttam már. A csövek fehérek, az jó, nem? Hamu, nem korom. Szerintem a melegebb levegő jobb. Inkább abban lehet a gond, hogy oldalról nagy adagban támad. A meleg fagáz meg nem szeret keveredni. Porlasztani kéne. Kéne egy, a tűz felső részébe benyúló doboz, amin kis fúvókák. Jó a mostani, csak legyen csőre, ami beér a samottba vágott lyuk alá és ott fújja szét a forró levegőt. Valami olyasmi, mint a Butakov kályhában. Én is épp ezt akarom berakni (már megvan a doboz meg a töltőcső), de megakadtam a bélésnél. A kő gyenge lett, szétrepedt, tűzálló betont csak Pestről tudok hozni. A projekt januárra tolódik.
A töltőajtó zár ahogy, ezért egyértelműen látszik alacsony huzatnál a visszafüstölés, ez a legelső kritériuma az üzemnek.
A füstgázkapu alapesetben nyitott, a füsthőfok 120C meghaladása után zárt, ekkor maximális a kazán áramlási ellenállása. Alacsony huzattal, vagy túl nagy légfelesleggel ilyenkor visszafüstöl.
Beavatkozásra a Lighnonál adott a lehetőség, viszont megfelelő műszerezettség (CO-mérő, stb) nélkül csak a sötétben tapogatnánk. Én is úgy gondolom kicsit marketinges fogás a lambdás kazánok. De még gk-nál is vitatható a hasznosságuk. Nálam már 2 éve szabira ment az egyik lambda, a kompjuter kijelezte, vizsga elött egy ismerösöm mű terhelést iktatott be helyette, a kompjuter már nem jelzi a hibát, a CO változatlan és a fogyasztás is ua. a teljesitmény is maradt (próba padon lemérve) a vizsgán sem kifogásolták. Pedig itt az elektronika is adott. Ha valakit érdekel itt részletes adatokat kaphat róluk: http://www.bosch-motorsport.de/content/language1/html/2886.htm
Nem, csak az volt a probléma hogy a tűztér hátulja tartalmazott egy víztáskát amiről mindíg lepusztult a betonozás és volt egy terelő ami 12 mm-es szénacél lap volt ezt cseréltem samott ra.
Az alsó képen az ajtón levő szekunderlevegő előmelegítőt kell takarni kerámiapaplannal, mert 500 fok körul is volt a levegő hőfoka. Ezen a hőfokon nem tudtam rendes keveredést elérni.
Tehát hiába adtam a szekunderlevegőt oxigéntartalom is volt mégis füstölt kormosodott a kazán belsőrésze.