Az, hogy tisztán látszik, Te már fertőzött vagy. Ha majd meglátsz egy normális terepjárót, irígykedni fogsz, ha meglátsz egy olyan pickupot, amit akár meg is vehettél volna, bánni fogod, hogy nem azt vetted.
Szerintem nem frusztrált/dühös itt senki mert T4-et vettél. Borítékolható volt ,hogy nem lesz terepjáród. :) Túl sokat kérdeztél:))
Ha visszaolvastál volna a topickban nem Te vagy az első ilyen versenyző. 10 - ből 9 off kocsit vesz , ha nincs határozott elképzelése mikor benéz ide.. Nincs ezzel semmi baj, nem hagyjátok elsűlyedni a topikot.
Januárban autókáztam friss, 15 centis hóban romániai főúton. Persze nem tudom, mi lett volna első- vagy akármilyen kerékkel, mert a Discoveryvel voltam téli gumival. Ennek ott örültem. Elég jól haladtunk (a többiekhez képest is) - pedig amúgy a Disco nem versenyautó.
Ugyan-ugyan, csak egy kis görbe tükör, hogy rajtad kívül más is szórakozzon. :-))
Folytasd csak, valahol ott tartottál, neked mennyire megfelel egy kétkerékhajtású kockafurgon, és erre nyilván sokan kíváncsiak egy offródos topikban...
Tie: no, pont emiatt gondoltam azt, hogy hosszú távon tán nem kell mindenképpen ragaszkodnom a 4x4-hez. Eddigi szutykaimmal is nagyrészt mindenhol elkolbászoltam, télen-nyáron egyaránt. Télen leginkább a dízelmotor nagy nyomatéka az ami mindenhol elvitt. Tán emiatt is gondolkodtam 4x2-es pickupban (csak, ugye az a fránya ülésmagasság és kissé nehéz pakolhatóság). Földútra is viszonylag mindenhol jó a kétkerékmeghajtás, hülye helyekre meg eddig sem nagyon mentem, valszeg ezután sem fogok.
Ugyan tényleg izgalmas lenne a 4x4, megfelelően nagy Defender választék esetén simán vállaltam volna is a dolgot (azért a hosszú kasztnisba már sok minden belefér).
Szlejer: valami miatt kifejezetten frusztráltnak tűnsz. Ha úgy gondolod, hogy megoldja a helyzetet, akkor szívesen látlak Moldvában egy kis pálinkázás erejéig (Tie-t is hívtam, ha jól emlékszem, de őt egészen más okokból).
Boarhunter: való igaz, Erdélyországban sem mindig takarítanak (onnan keletre, Moldvában sem mindig rózsás a helyzet), bár alapjában véve a hágókat nappal szinte mindig tisztán találtam. A Békás szoros tud meglepetéseket okozni, de normális ember télen nem mászkál arrafele éjjel (én egy kockaCorsával becsúsztam hajnalban felfele menet a patakba, de figyelembe kell venni azt is, hogy nyári gumik voltak a járgányon:) - kiszedtek darúval oszt Borszék fele kerülve mégiscsak elgyepáltunk Pestig). Mindentől függetlenül elsőkerekessel eddig mindent megoldottam az utakon, sőt láncot sem kellet még felraknom. Nem azért mert olyan faszásan vezetnék, azért mert nem volt gebasz.
Mivel a hóeltakarítás napjainkban már alulmúlja a harminc évvel ezelőtti állapotokat is, egyáltalán nem esetleges a bekapcsolt összkerékhajtás közúton.
Nem egyszer előfordult, hogy Kaposvárról Szekszárdra menvén nem kellett kikapcsolnom az összkeréhajtást...és MT-s gumikkal egész kalandos volt az utazás...
Feltételezem, az olvtársnak Erdélyországban is van dolga havas, jeges utakkal, ottani emlékeim alapján arrafelé sem viszik túlzásba a hótoligálást.
Vagyis el kellene kezdeni dícsérni a tÁRgyahordó libakergetőket, ha már nem azt vett, legalább egye a fene utánuk... :-)
"Toyota érdekelt volna, viszont Hilux nincs másfél milláért. Már egy 4Runneren is gondolkodtam, épp mentem is volna Érdre kipróbálni egyet. Viszont előtte meg a móka kedvéért kipróbáltam egy T4-st, ami hirtelen meggyőzött."
Engem meg naggyon érdekelt a Land Cruiser 200 V8, persze gondolkodtam egy HZJ 79-en is, de amikor épp mentem volna kipróbálni őket, hirtelen a móka kedvéért (nyilván) beültem egy kicsit rozsdás, ültetett, fütyüllős kipuffogójú Dacia Loganbe, és mivel az anyós máris nem nézett olyan csúnyám, az hirtelen meggyőzött!
Igaz, hogy előtte rogyásig fárasztottam a terepjárós topikot, de ugye mi másért ülnek ott a srácok, mint hogy engem szórakoztassanak! :-))
A pickup összkerékhajtása aszfalton arra való, hogy mégy az úton, látod, hogy 100 méter múlva jön egy finom lefagyott jeges vízátfolyás, menet közben belököd összkerékbe, átmész azon a szakaszon, aztán ki is veszed összkerékből. Ettől huzamosabb ideig nem szeret aszfalton menni a zárt összkerekű autó, oszt ez van.
Volt Tie-nak egy cikke a totalcaron, miszerint a pickupok összkerékhajtása alapvetően nem ajánlott hosszú távra. Nekem az a rész tetszett:
" Megtörtént, hogy az ügyfél pickupjába beülve, télen az első kanyarnál kis túlzással majdnem beestünk a szembe oldali árokba, mert az autó annyira nem akart kanyarodni. Jelzem, csontszáraz út volt, hetek óta... December közepén. Kérdeztem az autó tulajától, hogy miért van az autó összkerékhajtásban? Jól megfontolt, autóját kiválóan ismerő választ kaptam: Miér' ne lenne? Ez terepjáró, azért vettem, mert télen csúszik az út. Október végén bekapcsoltam a négyszernégyet, majd márciusban kikapcsolom.
Röviden elmagyaráztam az úrnak, hogy miért nem egészen jó megoldás, amit csinál, tolattam vele cikkcakkban kb 400 métert, és közben megkérdeztem, kellett-e esetleg cserélni már osztóművet az autóban? Jött is a válasz, amin már cseppet sem csodálkoztam: Két évesen 500ezer forintért cseréltek osztóművet, "mert ez a szar elromlott". Hamar megértette az úr, hogy nem elromlott, elrontotta."
Lehe hogy esetleg olyankor kell, amikor télen egy szakaszon nincs leszedve a hót, tán még jeges is. Viszont ezért egész évben tán felesleges hurcibálni magammal az egész 4x4-es hajtásláncot.
Toyota érdekelt volna, viszont Hilux nincs másfél milláért. Már egy 4Runneren is gondolkodtam, épp mentem is volna Érdre kipróbálni egyet. Viszont előtte meg a móka kedvéért kipróbáltam egy T4-st, ami hirtelen meggyőzött.
Fura és kicsit restellem is, annyira hangoztattam, hogy soha többé fosvágent, de ez a raktér, egy szívódízel 2.4es motorral együtt meggyőzött. És nem kell annyira fosnom a hátsókeréktől. A kongást meg majd leszigetelem valahogy (bár az említett példány fura módon szinte egyáltalán nem kong).
Asa. ha belülről oldod a 4 kereket akkor a következő forgásmechanizmus jön létre. az addig megszokott 4kerék hajtás megszűnik . az eleje nem hajt a hátsó viszont igen.praktikus alkalmazni akkor amikor csak úgy ki evickéltél terepről de tudod h nemsokára mondjuk a tankolás után újra bemerészkedsz oda. akkor belülről újra vissza kapcsolod és az élmény újra folytatódik. Toyota gets u there and get u back. vagy ahogy már kint a németeknél láttam Rover Rescue Wagon :-)
Doki: a pickupos beírást nem értem bár lehet h reggel van. de javíts ki ha nem jól emlékszem. azt senki sem tanácsolta h a sírköves pickupokat nézegesd. haszontalan,használhatatlan haszonjármű de nem jó semmi olyanra amit te akarsz.azon észrevételeddel azért ellentkeznék h hosszútávon a kapcsolható 4 nem használható. elég sok ember éli így az életét s nem feltétlenül tudatlanságból v gépgyilkolásból használja azt a hajtásformát.én is jártam románia szép szebb és kszar útjait hosszútávon ilyen fajta megoldással csak azt terranonak hívták nem pick nek.nem éreztem h bántaná az eszközt s elég biztonságos is volt bármilyen útfelületen.. a toyoké meg mint tudjuk ha ilyen a hajt megoldásuk szintén elnyűhetetlenek. atöbbit csak látásból tudom de azok se panaszkodtak.
Uncsizol fônök.... felteszem a kèrdèst.
Láttad már èlôben az ekèt? Fogtad a kezedben? Nem èrtem mit rágod ezt a csontot. Ha kell vegyèl, ha nem kell akkor.meg szakafj le a tèmárol. Vagy gyere egy találkozora ès egy kv mellett megbeszèljük pro- kontra mi bánt ezzel kapcsolatban.
Annyit azért szeretnék kérdezni a mindenható fórumtársaktól,hogy ha nem zárom össze a féltengely zárakat,akkor van-e első kerék hajtásom,vagy csak a zárakkal együtt műkszik?Mechanikus a féltengely zár.
Megmondom az őszintét, komoly önemésztés előzte meg a döntést. Ugye alapvetően nagy ülésmagasság, pakolhatóság és rendes, rossz utakat tűrő futómű volt a követelmény.
Kipróbáltam pár pickupot, no ott rendes ülésmagasságról nem beszélünk, a 4x2-es Nissanba egyenesen rettenetes (első céges kocsimban, egy szutyokiban magasabban ültem, pedig ott is már 2 párna kellett). Pakolhatóságról kiderült, hogy a platódoboz ugyan jó valami, de használhatatlan: bepakolni nehéz, kiszedni még nehezebb és azért nincs ott akkora hely, csak hosszú és alacsony. Doboz nélkül viszont méhészkedni is nehéz, ha épp lépesmézet viszek, akkor felkészülhetek arra is, hogy pár méhcsaládot is hazacipelek pörgetésre. Futóművel alapvetően a pickupok jól állnak, de ugye ezek alapvetően hátsókerekesek, ritkán bakapcsolható, de hosszú távre nem használható elsőkerékhajtással. Akkor már inkább egy szimpla elsőkerekes kicsivel nagyobb hasmagassággal.