Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40414

 

Nem léphet fel esetleg túlzott kavitáció?

Előzmény: Törölt nick (40412)
kekesialmos Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40413

Szerintem nyugodtan kösd vagy köttesd át zárt-ba . Biztonsági cuccokkra legyen gondod , ( 2,5 bar-os szelepek , pl két 3/4-es ) , meg arra h a tágulási tartály és a kandallóbetét között ne legyen elzáró csap , a tágulási t vezetékét a visszatérőből vegyétek ki . Mérete ? Mi úgy szoktuk számolni , hogy az össz viztartalom 1/8-a .

Előzmény: gzoly (40411)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40412

Korábban azt írtad, a szivattyú visszatérőbe kötése és a tágulási elé kötése megoldotta a levegősödést, ill. a tápvíz felfűtése után indult meg a levegősödés. Nem a szivattyú , vagy a környéke tömítetlen, ami a meleg hatására még jobban előjön?

Előzmény: gzoly (40411)
gzoly Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40411

Én már mindent próáltam semmi változás:(Volt itt több fűtés szerelő de senki sem tudott értelmes magyarázatott adni. De  egy kettő azt mondta hogy képes a kiegyenlítőből levegősödni.Különben addig nincs semmi baj míg nem kezd tágulni  a vizem. Ha tágul akkor kezdi a levegősödést és mindig az utolsó radiátorba gyűjti össze a levegőt.

Ezért gondoltam zárt rendszerbe

Előzmény: Törölt nick (40410)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40410

Nálam nyitott rendszer üzemel, a nyáron szerelés miatt leengedtem a tápvizet, még most kezd teljesen kilégtelenedni. A kazánhoz legközelebbi radiátort maxra nyitva, és ott légtelenítve, a szivattyút időnként maxon járatva, + a szivattyú utáni automata légtelenítőt néha ütögetve eltűnik a rendszerből a levegő.

Előzmény: gzoly (40409)
gzoly Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40409

Végülis ez egy 40kw-os kandalló betét

Paraméterei:

Nagyításhoz klikk a képre!

TJK-K-BE-40 (40 kW) Beépíthető

Általános jellemzők:

• A vízteres kandalló falát kettős köpeny alkotja, melyből a belső lemezvastagság 5 mm-es, a külső lemezvastagság 3 mm-es lemezből készül hegesztéssel.
• Nyomáspróbája 2,5 bar, zárt rendszerbe is köthető
• Kezelése egyszerű, üzemeltetése gazdaságos
• Nagyméretű panoráma ajtó 55x31 cm
• Radiátoros, padlófűtéses, falfűtéses, kombinált fűtéshez is csatlakoztatható
• Biztonsági szerelvények beépítése kötelező!
(biztonsági szelep)
• Nagy tűztérrel rendelkezik, a tűztér mélysége 42 cm
• Tüzelőanyagok:kandallófa, keményfa, faapríték
• Füstcső átmérő 180 mm
• 1”-os vízcsatlakozásokkal

Tartozékok szerelvények:

• biztonsági szelep, 1,5 bar
• kazánhőmérő
• kazánfeltöltő golyóscsap

Műszaki adatok:

Teljesítmény (kw) 40 Fűthető légtérfogat (m3) 300-400 Tömeg (kg) 180 Víztér (L) 110 Tüzelőajtó mérete (mm) 550*310 Tűztér (Mélys., Sz., Mag.) 420*610*620 Füstcső átmérő (mm) 180 Szélesség (mm) 700 Mélység (mm) 500 Magasság (mm) 970

Előzmény: kekesialmos (40406)
gzoly Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40408

Azért kérdeztem a az éleettartamát,mert az alábbit írta a gyártó:

Biztonságtechnikai előírások

Üzembehelyezés előtt kéményhasználatba-vételi engedélyt kell kérni a tűzrendészeti hatóságtól!
Gázfűtés (cirkó, gázkazán stb.) mellé, való beépítésnél a kazánon minden esetben biztonsági szelepet kell elhelyezni! valamit, ha a rendszer 1”-os vagy ennél vékonyabb csövekkel van megoldva, és csak keringető szivattyú tudja működtetni a fűtési rendszert, vagy ha a kazán beépítésénél az előremenő és visszatérő vezetékbe elzáró csapok vannak beszerelve. Ebben az esetben is biztonsági szelepet kell a kazánon elhelyezni, vagy biztosítani kell a tágulási tartály felé a szabad vízáramlást. A fűtés folyamán a tágulási tartály nem fagyhat el, nem dugulhat el! Üzem közben időnként utána kell tölteni a rendszert! Az utántöltést lehült renszerben kell végezni. Az új kazán beépítését követően az első begyújtásoknál vízgőzlecsapódás jelentkezhet, ami a kazán aljában gyűlik össze. Ez nem hibajelenség, „izzad” a kazán. A kazán beépítését bízzuk mindig szakemberre. A kazán zárt rendszerbe való beépítését nem javasoljuk, mert a kazán élettartama lényegesen lerövidül (az évekig tartó, folyamatos túlnyomás miatt akár a felére is lecsökkenhet), valamint a vegyestüzelésű kazán max. nyomása 1-1,2 bar lehet. Megoldásképpen a rendszer átalakítását javasoljuk nyitott rendszerré. ha mégis zárt rend­szerben történik az üzemeltetés, akkor a kiegyenlítő tartály méretét a rendszerben lévő vízmennyiséghez kell növelni. Erre azért van szükség, hogy a nyomásváltozás a melegítés folyamán 1,5 bar fölé ne emelkedjen.

 

De viszont 2,5 baron volt próbázva!!

Előzmény: kekesialmos (40406)
gzoly Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40407

A kazánba 110 liter megy beleA radiátorokba nem tudom de a méretei:600*1500 900*700 600*1600 600*1400

Előzmény: kekesialmos (40406)
kekesialmos Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40406

A zárt sok szempontból jobb , mint a nyitott , de kell vigyázni , kockázatosabb is . Zártan magasabb hőfokon kezd forrni a viz , de nagyobb gond is lehet , szoval olvass vissza , nézd meg a zárt rendszerre vonatkozó biztonsági előirásokat . A kazán élettartamát nem röviditi , a megfelelő méretezéshez tudnunk kellene hogy mennyi viz van a rendszeredben .

Előzmény: gzoly (40404)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40405

Maximális teljesítménynél a maximális huzat 22 Pa, a kéményhuzatszabályzót 22 Pa-ra állítva, a huzat növekedésekor kinyit, csökkenésénél zárva marad. 10 Pa-ra állítva 12 Pa-al csökkenti a szükséges huzatot, azonos légfelesleggel sovány lesz a keverék, nő a füsthőfok, a csökkenő füstgázsebesség visszafogja a teljesítményt, a túl sok levegő lehűti az égésteret, kezdetben dúsúl a keverék, megjelenhet a visszafüstölés.Mivel csökken az égés intenzitása, beáll egy füstgázösszetétel, egy alacsonyabb teljesítményen. Ekkor lenne jelentősége a szekunder levegő lambdaszabályozásnak.A pontos beállításhoz mind a kazánon, mind a kéményen mérni kellene a vákuumot, a rész és teljes teljesítményt, a füstgáz összetételét.Na erre nem a háztáji az alkalmas környezet. Ha talál valaki ilyen mérést, nyugodtan ossza meg. 

Előzmény: Törölt nick (40403)
gzoly Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40404

Sziasztok.Mivel már nem bírok a levegősödéssel ezért megpróbálom a zárt rendszert.

Csak nem tudom hogy hány literes tágulási tartály kell.tudna ebben valaki segíteni?

Meg nem tudom hogy a kazán élettartamát csökkenti e a zárt rendszer?

Előre is köszönöm a válaszokat.

Törölt nick Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40403

Megmérték egy adott terhelésen, hatásfokkal. Ott tartva a 25 kWh-ás OPOP 22 Pa huzatot igényel, megfelelő mennyiségű adaggal 225 C füstgázhőfokot produkál, akkor 71 %-os lesz a hatásfoka. Nekem meg részterhelésen kellene fűteni, mivel nincs puffer, emiatt más paramétereket állítok be, de nem szeretném feleslegesen pazarolni a fát.

Előzmény: nagykunsági (40402)
nagykunsági Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40402

Én azt hittem, az a jó ha annyira állítom, mint amennyit a gyártó javasol.

 

De minek adják meg, ha hülyeség?

Előzmény: Törölt nick (40392)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40401

Az OPOP H424-nél, ha még emlékszel fix szekunder keresztmetszet van, ezért mondtam, hogy nincs a lambdaszabályozáshoz beavatkozóegységem. Ahol van, ott működhet, fojtott egyaknás kazánnál ezzel elkerülhető a füstgáz kéménybe eresztése, de ez ugye még megoldandó kérdés.

Előzmény: 42tibcsi (40400)
42tibcsi Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40400

Ügyes. Tehát egy kis barkácsolással megoldható, hogy infót szerezünk a fűst oxigén tartalmáról. Innen már nem messze van az ennek megfelelő szekunder szabályozása.

Mint nevéből is adodik mint monitor és a zsigulinál karburátor lévén üzem közben nincs lehetőség beavatkozásra. Viszont fűtésnél egy közbeiktatott elektronikával valószínű, hogy megoldható a szabályozás, kérdés megéri e? Lehet kisérletezni.

Előzmény: Törölt nick (40384)
oldember Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40399

A kvs érték az áteresztő képesség?  Gondolom ez minél nagyobb annál jobb!

 

Ez a saját gyártmány igen tetszik, de honnan lehet bele triangular spiralt keríteni?

Gondolom ez az az anyag ami a mikrobuborékokat magához vonzza!

Ha jól látom 1.1/2"-os T-kből van összerakva és akkor a rézcső az előremenő? 

Előzmény: Blue_Sky_007 (40397)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40398
Előzmény: oldember (40393)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40397

Ja én magamnak készítettem pár forintért mikrobbubis leválasztót.

Mindjárt megkeresem itt.

 

A KVS érték szerintem. de nézd meg az adatlapjukat melyiket mire javasolják.

Előzmény: oldember (40393)
sönby Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40396
A "T"-be van betekerve közvetlenül.
Előzmény: oldember (40390)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40395

Nekem mindkettő bent van. A puffer tetején egy sima légtelenítő, a szivattyú előtt (VTA322 után meg egy mikrobubis).

Előzmény: oldember (40394)
oldember Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40394

"Ja, és akkor elég a és a jelenlegi(Flamkovent super) nem kell? "  = Ja, és akkor elég ez a mikrobuborék leválasztós és a jelenlegi(Flamkovent super) nem kell? 

Előzmény: oldember (40393)
oldember Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40393

Nagyon köszönöm. és tudnál javasolni valami bevált típust? 

Ja, és akkor elég a és a jelenlegi(Flamkovent super) nem kell? 

Még annyit kérdeznék, hogy mi szabja meg, hogy a VTA 322 vagy 572 legyen a keverő szelep?

Előzmény: Blue_Sky_007 (40391)
Törölt nick Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40392

A kéményhuzatkorlátozást mindig a kazánban még megengedhető legkisebb huzat biztosítására kell beállítani. A kazánban elérhető legalacsonyabb füstgázsebesség részterhelésen adja az ott élérhető maximális hatásfokot. Emelkedő teljesítménynél ettől csak jobb lehet a hatásfok.

Vagyis: a legkisebb teljesítményen állítsd be a kéményhuzatkorlátozót és a kazánhuzatkorlátozót. Ekkor nálam a 25 kWh-ás kazán 7-8 kWh ad le, a primer a 12 mm nyitásból 1 mm-re visszazárt, a kéményhuzatkorlátozó a szokásos 12-15 mm nyitásból 1-2 mm-re nyit csak.

Előzmény: nagykunsági (40385)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40391

Szerintem a légtelenítőtől függ, de nem lógnak be annyira, hogy elzárják az áramlást.

Arra számíts, hogy amikor áramlás van (vesz ki a pufferből meleget) akkor a szűkülés miatt felgyorsul az áramlás és nem fog semmit érni a légtelenítő. Ha áll a rendszer akkor szépen légtelenedik, de ha fűtessz a lakásra és megy a kazán is akkor lehet gond. Nem biztos, de a valószínűsége megvan. Ezért írom folyamatosan a mikrobubi leválasztót.

Előzmény: oldember (40390)
oldember Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40390

"...egy "T"elág van berakva,és ott a légtelenítő."

 

A T elágazóba közbetlenül van becsavarva vagy van még egy csődarab ami kiemeli a légtelenítőt?

 

Előzmény: sönby (40230)
trakisbandi Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40389

Anni a válozás = Annyi a változás,

Előzmény: trakisbandi (40388)
trakisbandi Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40388

Hali !

 

Ezt még nem láthattad, mert tegnapelőtti fotó.

Ez már az átalakítás utáni állapot amikor a

szekunderlevegőelőmelegítőt takartam.

A meleg fagáz most is és előtte is hasonló mennyiségű és

hőmérsékletű mert az égési igő jelentősen nem változott 2-2,5

óra. Anni a válozás, hogy a szekunderlevegő hidegebb de még így

is meghaladja a 200 fokot. Régebben is volt fehérség a

hocserélőnél, de ennyire még soha.

 

 

 

 

 

Előzmény: sur5al (40386)
trakisbandi Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40387

Hali !

 

Már azzal sokat nyer, ha nem változik a huzat értéke, tehát állandó.

Így a légnyomás változást (nyomott a levegő nem ég a kazán) amit a hagyományos rendszernél észreveszünk ő nem annyira feltéve hogy van szabályozási tartaléka.

Szerintem.

Előzmény: nagykunsági (40385)
sur5al Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40386

Ezt láttam már. A csövek fehérek, az jó, nem? Hamu, nem korom. Szerintem a melegebb levegő jobb. Inkább abban lehet a gond, hogy oldalról nagy adagban támad. A meleg fagáz meg nem szeret keveredni. Porlasztani kéne. Kéne egy, a tűz felső részébe benyúló doboz, amin kis fúvókák. Jó a mostani, csak legyen csőre, ami beér a samottba vágott lyuk alá és ott fújja szét a forró levegőt. Valami olyasmi, mint a Butakov kályhában. Én is épp ezt akarom berakni (már megvan a doboz meg a töltőcső), de megakadtam a bélésnél. A kő gyenge lett, szétrepedt, tűzálló betont csak Pestről tudok hozni. A projekt januárra tolódik.

Előzmény: trakisbandi (40379)
nagykunsági Creative Commons License 2012.11.25 0 0 40385

Ok, értem én, hogy csináltál egy barometrikus huzatszabályzót, csak éppen azt nem tudod, milyen értéken kezd el nyitni.

 

Hozzáállítottad a kazánodhoz, ami szerinted jó.

 

Az én kazánom 10 Pa huzattal és 30Pa-s huzattal sem füstöl vissza, akkor ahhoz, hogy állítom be?

Előzmény: Törölt nick (40382)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!