Köszönöm a ködfényszórós infókat. Azért érdekelt a dolog, mert 110e Ft-ot kicsit (?)sokkallok érte. Ha 30-40e-ért adnák, akkor azt mondom hogy megérné a többletköltséget, de igy azért elég húzós.
A pontokat (sajnos) adják. A bírság meg szabálysértési előadó kérdése. Mármint Tőle függ, hogy mennyit szab ki, vmilyen tól-ig határon belül. Ezt nem tudom mennyi lehet. De ha nem állítottak meg, akkor nem sok bajod lehet belőle. Téligumit pedig +7 fok alatt ajánlják. Tehát már érdemes felrakni. Főleg ha csak reggel és este jársz vele. De amúgy is érdemes, mert -valószínűleg- egy darabig inkább csak hidegebb lesz. Üdv: BacsiTibi
A testvérem is azt mondta, hogy ha nem állítottak meg akkor nincs semmi.
Nem állítottak meg, de megvárom majd mi történik...
Mivel a Budaörsi úton sokat járok, ott ismerem a fotós helyeket meg jól látom is őket de itt a "Bözske" hídon ez volt az első alkalom, hogy találkoztam velük.
Persze pont jókor mert én voltam az egyetlen préda az útszakaszon, mivel se előttem se utánam senki, de azért 40-el kell totyogni, nehogy valamilyen balesetet okozzak magamnak...
Mindegy! - majd meglátom mi lesz.
Kérdés: Ti mikor szoktátok felrakatni a téli papucsokat? Nekem ez az első autóm (egyből a legjobbat) :) és nem nagyon vagyok még benne az ilyen dolgokban.
Nekem az eddigi két autómon volt. Eddig egyszer autóztam olyan ködben, hogy egyáltalán elgondolkodtam azon, hogy felkapcsoljam (az orromig se láttam), és akkor sem jelentett sokat. Igazából arra jó, hogy igazi komoly ködben (ami itt Mo-n elvétve akad) a fényszóró fénye visszatükröződik a köd apró vízszemcséiről, ekkor a ködlámpa (mivel alul van és a köd a talajtól kcisit magasabban kezdődik) segíthet a látásban úgy, hogy lekapcsolod a tompítottat, és a köddel mész. Ha pedig jobban látod a padkát vele, és erre használod, akkor vagy a tompított van rosszul beállítva, vagy a ködlámpa (nem szórt a fénye, és előre kéne mutatnia, nem oldalra), vagy pedig 10-zel mész, mert kb. 5m-t kéne megvilágítani a a ködösnek, és ennél nagyobb tempónál esélyed sincs elkerülni azt az elédkerülő akármit :))
Ködfényszóró Bár a Jazz-en nincs nekem, de a másikon van és az előző kiskocsimon is volt. Amivel többet nyújt, mint a tompított, hogy szélesebb sávban világít (útpadka). Nagyon nagy "tejföl" ködben nem veszted el az útszélét, de messzebb nem látsz tőle. Esetleg éjszaka a kivilágítatlan biciglist előbb meglátod, ha vmi okból nem lehet távolsági fényszóróval közlekedni. A hátsó ködfényzár az igen. Én személyesen még nem láttam ténylegesen hasznát, ha van már, akkor jó, de nem erre költeném a 110k-t.
Az Erzsébet híd nagy kedvencük az amatőr fotósoknak (alias traffipax) főleg éjjel. Ugyanilyen veszélyes hely a Hegyalja úti felüljáróról lefelé a Budaörsi útra, és a Sasadi úti buszmegálló után szeretnek még a fa alól lesifotózni. Mikor éjszaka megyek haza rendszeresen lehet látni villámlást ezeken a helyeken. Gondolom ez nem vígasz, de tényleg érdemes átolvasni a totalcar autójogász írásait, hogy mit lehet ilyenkor tenni. Az 50% túllépés már elég erős...
Hozzáteszem, ebben a tegnapi napban lehetett valami. Az én kis Jazzem is kapott egy kék csomagot a rablóbandától a XI. kerületben. A vicc az, hogy még tudtam is, hogy hétköznap van, kerestem a táblát, automatát, hogy kell-e fizetni, és nem találtam, sem én, sem a feleségem.
Az eset után felhívtam a Centrum maffiát, aki azt mondta, hogy a Móricz és a Karinthy út sarkán van a zóna tábla. Persze ott nincs. Gyalog kb 20 perc alatt találtam meg a Siroki és a Karinthy sarkán, úgy elhelyezve, hogy autóból, az ott leszállító buszoktól, még véletlen se lehessen látni, mivel busz magasságban van. Ha valaki nem ismerős arra és a Sirokiban parkol, szinte 100%, hogy elkapják. Ebből van ám a nagy lé, és igazából nem tudsz tenni semmit. Én is felháborodtam, de befizetem nekik. Költsék gyógyszerre.
jogos indok nélkül megtagadja, vagy valótlan adatot közöl
Az 57-es az jogos indok (jogod van nem bemószerolni a családtagod). Ha szemből fényképeztek, látszik az arcod, mégis azt mondod, családtag vezette, akkor az a "valótlan adatot közöl", és szívtál. Hmm. :)
Amúgy meg szakadjanak meg, hogy 40-es táblánál mérnek egy hídon, éjjel.
A főnökömet már elég sokszor lefényképezték, jött is rendre a papír az adatszolgáltatásról. Az ügyvédünk által megírt formanyomtatványt beküldtük és még sose akarták kivonni egyik autóját se a forgalomból.
A másik biztos dolog még ha céges kocsid van, akkor egy külföldi partner vezette. Na ennek se mennek utána sose.
Gyorshajtást, szabálytalan parkolást, "buszsávozást" stb. bizonyító fényképfelvétel esetén lehetőség van arra hivatkozni, hogy a járművet nem az üzembentartó vezette, akinek a rendőrség erről értesítést küld. (Feltéve persze, hogy a szabálysértőt a helyszínen nem igazoltatták.) Sokan azt csinálják, hogy ilyenkor a szabálysértési törvény 57. §. (1) b)-re hivatkoznak: hozzátartozóm vezetett, nem nyilatkozom. Ezzel az eljárás általában véget ér. Újabban viszont egyre többet hallani: az autót ilyenkor kivonhatják a fogalomból. Én az összes vonatkozó jogszabályt átnéztem, de ilyet megalapozó rendelkezéssel nem találkoztam. A szabs. tv. ezt a jogkövetkezményt nem ismeri. Egy korábbi válaszában még Ön is azt állította, hogy az adatközlés megtagadása esetén a járművet kivonhatják a forgalomból. De mi alapján tehetnék ezt meg? Mik a jogszabályhelyek?
Köszönettel:
S!M
Tisztelt S!M !
A jogszabály, ami alapján a forgalomból való kivonást megtehetik a következő: 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról. Ennek a 88. §-a alapján a közlekedési igazgatási hatóság (okmányiroda) a jármű forgalomból történő kivonását hivatalból rendeli el ha a járműnyilvántartás szerinti tulajdonosa (üzemben tartója) a rendőrhatóság felhívására a jármű vezetőjére vonatkozó adatszolgáltatást jogos indok nélkül megtagadja, vagy valótlan adatot közöl. Erre a szabálysértési hatóság értesítése alapján kerül sor. E jogszabály 89. §-a szerint a forgalomból való kivonás időtartama ebben az esetben 6 hónap.
Amiről még nemigen volt szó: ködfényszóró. Csak az 1.4ES-től felfelé van alapban, amúgy elég horror 110eFt az ára pluszban. Akinek van ködfényszórója és használta már ködben mi a véleménye: nagy ködben van-e jelentős előnye, magyarul megéri-e beszereltetni, vagy csak felesleges pénzkidobás? Sajnos az eddigi kocsijaim egyikében se volt, ezért általános tapasztalatom nincs a ködfényszórók gyakorlati hasznáról.
Ha majd véget ér a téli szezon szeretném meglepni az " ördögöt " valami szép alufelnivel meg új gumikkal. Szerintetek lehet rá tenni 195/50R15-ös gumikat?