Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

feh87 Creative Commons License 2016.03.14 0 0 29594

Szétszedték a kocsim. A benzinbeöntő fémcső egy részen el volt rohadva...szerencsére a jó ismeretség miatt nem került túl sokba ... de mérgemben felraktam a netre, eladom, ha sikerül. Csak előbb össze is tudják szerelni. :)

Előzmény: sztgyi (29587)
Bia86 Creative Commons License 2016.03.14 0 2 29593

Sziasztok!

 

Végre túl vagyunk az átépítésen, így kívül - belül piros a kicsike. Hoztam pár képet róla:

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.03.14 0 0 29592

Ha jól gondolom az a változat ahol két hengeren trafó van a másik kettőn pedig gyújtókábel gyertyapipával.

Ha jól értem az egyik gyertyapipát lehúzod a gyertyáról, bedugsz a pipába egy csavarhúzót és a csavarhúzó fém részét testhez teszed. (Mindig ugyanazt a pipát?) Indítasz és beindul. (maximum három henger) 

Ezután a pipát visszatéve egész nap indul.

Ha így van akkor azt csinálod hogy a párban dolgozó hengerek egyik gyertyájának szikraközét indításkor kiiktatod, tehát a trafó "terhelését" csökkented. Így könnyebben beindul az a henger amin a trafó van.

Okok:

- Túl nagy gyertyahézag (mikor volt gyertyacsere?)

- Eszi az olajat. Reggel hidegindításkor az olaj lecsapódik a gyertyán és szigeteli azt. A kiiktatott terhelés miatt a "többlet energia" átüti ezt a szigetelést.

- Érintkezési hiba van a trafónál vagy a gyertyakábelnél.

- Mégiscsak gyengélkedik az a trafó vagy a gyertyakábel. 

Előzmény: drag19 (29591)
drag19 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 29591

Sziasztok!

 

A következő problémához szeretnék segítséget kérni. Suzuki Wagon R 2000-es évjárat !

Reggel nem indul,gyújtás van motor pörög,de nem indul !

Gyertyakábelt lehúzom, bedugok egy csavarhúzót a gyertyapipába,testet adok Elindul !

Egész nap indul megy! Jön a reggel nem indul ! Művelet elvégezve,és indul !

Trafót megnéztük hibátlan ! Mi lehet a gond !?

Sea-ya Creative Commons License 2016.03.13 0 0 29590

Koszonom az infot! Jovo heten megprobalok a vegere jarni, de addig marad az auto-zarodas 😆

Előzmény: Landsmann_ (29582)
feh87 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 29589

Másfél-két hetente tele kell tankolnom, mert ezzel járok munkába is...Szerdán el kell kezdenem megoldani a problémát, mert drágul a benzin is. :D :D 
8 éve használom, 100.000 km-t tettem bele...eléggé para, hogy ezek után jönnek a bajok...Egyébként csodaszép kasztnija van, nem rohad sehol, gyertyákat 1 hónapja cseréltek benne, addig azt sem tudtuk hogyan lehet hozzáférni. A fényszóró kapcsoló egy tízezresbe fájt tavaly...még 100-at is megért volna, mert volt, hogy jöttem 90-100-al sötétben és egyszer csak elfelejtett világítani.

Ezeken kívül olyanokat kellett csak cserélni, ami kopik. 

Alapjában véve elégedett vagyok, de nem szeretnék többet rákölteni, mint amennyit ér.

Előzmény: sztgyi (29584)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.03.13 0 0 29588

Hát igen. Én sem szakszervizbe viszem, mert egyrészt nálunk nincs, másrészt drágábban dolgoznak mint a szerelő, akihez minden autómat vittem. Mondjuk ezt a kis dobozkát csak műszkizáshoz és olajcserékhez szoktam szerelőhöz vinni, mert mást nem kell/kellett csinálni rajta. De, tavalyelőtt hátsó lengéscsillapítókat cserélni. Szerencsére nem igazán kell szervizelni. Az előző autómon mindig volt valami bütykölni való egy hosszabb út után. Jó, az idősebb is volt jóval, meg eleve leharcoltabb állapotban került hozzám mint a Wagon. 

Előzmény: sztgyi (29587)
sztgyi Creative Commons License 2016.03.13 0 0 29587

Egyetértek!

Ezt a "típushiba" dolgot itt olvastam először ezen a topikon, és a bontóban is ezt mondták.

Valóban van egy védőlemez műanyagból, néhány műanyag patent tartja.

 

Amikor levettük a lyukas csövet, az enyhén poros, piszkos volt, ezt egy ronggyal le lehetett törölni. A poros (sáros) réteg alatt a vascsővön egy fényes, fekete színű, érdekes tapintású - olyan, mintha gumibevonat lett volna - réteggel be volt vonva. Egyedül a gumicső csatlakozástól pár centire púposodott fel ez a bevonat, és alatta rohadt ki a cső. Erre a részre már nem dobálta a kerék a sarat, vizet mert eléggé távol volt tőle. De nem kizárt, hogy jutott ide is a nedvességből.

 

Olyannak tűnt, hogy vagy beszereléskor, vagy valami más ok miatt az a gumiszerű bevonat itt valamikor megsérült, és innen indult a korrózió. 14 évet kibírt, és a többi részen hibátlan volt a bevonat, szinte újnak nézett ki.

 

A visszaszereléskor a műanyag takarót, ill. védőlemezt gondosan visszatettük, csak új patentekre volt szükség, mert az eredetiek lebontáskor eltörtek. Ahol a hiba volt, az ettől a védőlemeztől mintegy jó arasznyira volt.

 

Nem sok hibám volt eddig, de ha szervízbe vittem, az ottani személyzet már a munkafelvételnél azzal kezdte, mit akarok, már több mint 6 éves, nyugaton ezt kidobják már. Nekem ez a duma nem tetszett, leszoktam a nagyképű szervizesekről, vagy magam megoldom (pl. nekem is kellett fényszóró kapcsolót cserélni - ki is cseréltem azt az ominózus gyenge csatlakozódarabot is), vagy találok olyan szerelőt, aki nem fikáz.

 

Előzmény: Landsmann_ (29585)
sanyooo1 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 29586

Az enyém már rég nem szusszan, de folyást még nem tapasztaltam! Hála istennek! Mondjuk tele sem vettem a tankot legalább öt éve! :)))

Előzmény: Landsmann_ (29585)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.03.13 0 0 29585

Ez a benzinfolyás "típushiba", de ennek is oka van. Több helyen olvastam, ezt az ominózus csőcsonkot egy terelő lemez védi. Mikor az onnan hiányzik, akkor a vizet, sárt a kerék a csonkra dobálja. Innen már csak idő kérdése, hogy a csonkra tapadt nedves föld alatt a rohadás mikor ér el addig, hogy kilyukad és tankoláskor folyik. Egyébként már arulkodó jel lehet ha tankoláskor a tanksapka levételekor sosem hallunk szuszogó hangot. Ez már azt jelzi, a rendszer tömítetlen valahol. Nekem sem szuszog mindig, nyilván a hőmérséklet függvényében változik, de nagyjából 10 tankolásból 7-8 alkalommal szusszan mikor a sapkát leveszem.

Előzmény: sztgyi (29584)
sztgyi Creative Commons License 2016.03.13 0 0 29584

Szia!

Akkor lassan 16 éves lesz a kicsike. Szép kor !!!

 

> Szerelőnél vajon mennyibe fájhat egy ilyen javítás?

 

Hááát erre én nem tudok válaszolni. Szerelőt kéne megkérdezni.

 

Először is el kéne dönteni, hol csöpög.

1. - van egyszer egy fém beöntőcső. Mondják, hogy ez el szokott rohadni - állítólag "típushiba".

2. - erre a fém csőre egy gumicső csatlakozik, ez is kirepedhet, megsérülhet, elöregedhet ...

3. - a gumicső másik vége a tankra csatlakozik, amin van egy fém csődarab.

4. - a csatlakozási pontokon acéldrótból készült csőbilincsek vannak -  (ezek szorítják rá a gumicsövet a fémcsövekre). Esetleg nem szorítanak eléggé ... (vagy elvágták az öreg gumit)

5. - és a tank. Nagyon valószínű, ha csak tankolásnál csöpög, nem a tank a hunyó ...

 

Miután kiderült, hogy nálam a fém beöntőcső lyukas, azért csöpög, elidult az érdeklődés ...

Az autósboltban azt mondták meg kell rendelni, van eredeti horror áron, és van utángyártott, amit külföldről szereznek be, pár hét a beszerzés ...

 

Suzuki bontóban ritkán van használható bontott, de ott akkor épp volt utángyártott új, de sajnos nálam nem jött be. Ezt 15eFt-ért adták. Ha nincs vonóhorog, valószínűleg ez is jó lett volna.

 

Ami a szerelést illeti, kb. egy órai munka, de ha nincs gubanc, akkor annyi sincs.

 

Javasolnám, hogy ne a kút pisztolyával tankolj, hanem egy kannába, és töltsd be onnan. Arra vigyázz, hogy ne menjen mellé !!! Állj egy száraz betonos helyre, és figyeld meg, csöpög-e. Nem árt, ha van segítség a figyeléshez.

Előzmény: feh87 (29583)
feh87 Creative Commons License 2016.03.13 0 0 29583

2000.10.havi. Fú, de nem jól hangzik, amit leírtál. Szerelőnél vajon mennyibe fájhat egy ilyen javítás? 

Előzmény: sztgyi (29559)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.03.13 0 0 29582

A dióda valahol a vezető felőli oldalon bal oldalon az oldalfalon lesz a lábtérnél. Pontosabb helyet nem tudtam kinézni a rajzon. L32-vel van jelölve. Van ott másik dióda is. A padló kábelköteghez csatlakozik.

Előzmény: Landsmann_ (29581)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.03.13 0 0 29581

Így már értem. Most így első körön az ábrán jelzett 3-as számú dióda hibájára tudok gondolni. Ezt hivatott szétválasztani a belsőtér világítás kapcsolását a figyelmeztető zümmögőtől. Ha a dióda szakadt, akkor nem kapcsol fel a belső világítás, de a zümmögő ettől még működik. Tulajdonképpen nincs is más tippem, csak a dióda. Kábeltörés esetleg még a 2-es pont és a dióda, valamint a dióda és az 1-es pont között lehet, de én erre nem látok sok esélyt. Inkább a dióda adta meg magát. Az viszont jó kérdés, hogy helyileg hol helyezkedik el. Fogalmam sincs. 

Előzmény: Sea-ya (29580)
Sea-ya Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29580

A fenyszoro bekapcsolast jelzo sipolo mukodik nyitott bal elso ajtonal,  de nem eg a belso vilagitas ha csak a bal elso  ajto van nyitva. Es ezert nyitas utan vissza is zarja az osszes zarat magatol a fel perc utan, ha nem nyitok ki mas ajtot is. Gondolom ugyan arrol a kapcsolorol kapja mindketto renszer a jelet, es valamelyik osszekapcsolo kabel torhetett meg. Talan egyszerubben is le lehetett volna irni, de mar kesore jar ☺

Előzmény: Landsmann_ (29579)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29579

Mármint az ajtózár zár vissza nyitás után? Ha igen, az teljesen különálló dolog az utastér világítás kapcsolójától. Erről a kapcsolóról kapja a jelet a világítás bekapcsolva felejtést jelző. Az ajtózár külön dolog. Ha csak az az egy ajtó zár vissza, akkor szerintem az ajtóban lévő zár elektromos rendszerében kellene keresgélni.

Előzmény: Sea-ya (29578)
Sea-ya Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29578

Ok, ertem. Akkor nalam csak kieghettek korabban.

 

Van viszont egy bosszanto dolog. A bal eslo ajtonyitas erzekelo vacakol, nem erzekeli az ajtonyitasokat es pl.  visszazar .  Viszont a lampa felkapcsolas jelzo erzekel, es sipol ha kinyitom bekapcsot lampanal. Nem tudod hol es mit erdemes ellenorizni?

 

 

 

Előzmény: Landsmann_ (29576)
Sea-ya Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29577

" Így aztán a visszajelző lámpácska akkor világított, amikor a világítás ki volt kapcsolva"

Megerositem, ez nalam is igy van a felso csikban, de csak gyujtason vilagit. Segit megtalalni a kapcsolot sotetben. Kivett kulcsnal ugyan ugy lekapcsol, mint a radio is nalam.

Előzmény: Landsmann_ (29571)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29576

A tömör műanyagban el van vékonyítva a piktogramnál, azon világít át az izzó. 

Előzmény: Sea-ya (29574)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29575

75w90 GL4 vagy GL4+. A GL5 nem jó, az más anyagú váltókhoz való. A márka az már olyan, kinek melyik szimpatikus. Sokan a Castrol Syntrans Transaxle olajat használják. (nem olcsó)

Előzmény: kobraCode (29573)
Sea-ya Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29574

Nalam  csak a kozepreszen vilagitott, a felo csik tomor muanyagnak tunt vilgitas nelkul. Sotetben mindig ugy keresgeltem a bekapcsolasig vakon 😆 De persze konnyen lehet hogy csak kiegett anno. 

Előzmény: Landsmann_ (29571)
kobraCode Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29573

Még valami, milyen olaj kell a váltóba?

Előzmény: Landsmann_ (29569)
kobraCode Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29572

Köszi! És a videót is!

Előzmény: Landsmann_ (29569)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29571

Pedig a gyáriban benne van a kis izzó. Akkor lehet rossz volt, esetleg nem volt jó a forrasztás. Utángyártottnál az volt a probléma egy szériánál, hogy az izzó egyik szálát rossz helyre forrasztották. Így aztán a visszajelző lámpácska akkor világított, amikor a világítás ki volt kapcsolva. Bekapcsolt állapotban elaludt. Házilag át lehetett forrasztani a jó helyre, de kellett némi ügyesség hogy ne hulljon darabjaira a kapcsoló. 

Előzmény: Sea-ya (29570)
Sea-ya Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29570

" Ha kapcsolót veszel, eredetit vegyél, ne utángyártottat. Nem sok az árkülönbség, de az utángyárttban sorozatban elforrasztották a visszajelző izzót. (lemerítette az akkut)"

 

Mostanaban csereltem at a kapcsolokat utangyartottra, es ezek tokeletesen mukodnek nalam 2004-es evjaratokhoz. Sumo webshopban 4250-ert adjak aljzattal. Nekem a gyari nem volt megvilagitott, ezek igen. 

Előzmény: Landsmann_ (29562)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.03.12 0 1 29569

Úgy emlékszek 45000 km vagy 3 év. Amelyik hamarabb következik be.

Közben fent van a váltóbovdenes film is. Lehet kenni. :)

Előzmény: kobraCode (29567)
kobraCode Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29568

vagy pedig torrent... most néztem meg, fent van.

Előzmény: GeriSoft07 (29566)
kobraCode Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29567

Köszi a videót, na a mi motorunk nem így néz ki. Családban vagy egy 1.5 ignis, azé hasonlít erre a felépítésre.

Tehát akkor szíjas lehet még a miénk, amit vásárlás után cseréltetünk is.

 

Váltó olajat is cserjük? 60e km a csereperiódus?

Előzmény: Landsmann_ (29565)
GeriSoft07 Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29566

"Szerelési kézikönyv létezik hozzá, de publikus helyeken már nem lehet fellelni, a gyártó kérésére törölve lettek szerzői jogok miatt."

 

tudtam, hogy le kell menteni :)

Előzmény: Landsmann_ (29565)
Landsmann_ Creative Commons License 2016.03.12 0 0 29565

A kapcsolót nem nehéz cserélni. A körülötte lévő burkolatot le kell pattintani, aztán a kapcsolót egyszerűen csak kihúzni a helyéről. Az újat benyomni a helyére és kész. A bánatos csatlakozó aljzat javítása kicsit macerásabb, mert ki kell venni a kapcsolót tartó keretet, de csavarozva van, kicsit többet kell bontani. Nem egy nagy dolog az sem. 

Itt a videó vége felé láthatod azt a csatlakozást ami a világításkapcsoló problémáját okozza. 

Szerelési kézikönyv létezik hozzá, de publikus helyeken már nem lehet fellelni, a gyártó kérésére törölve lettek szerzői jogok miatt. Ami meg rendes kiadott könyv, az eléggé szűkszavú, abból sok mindent nem lehet megszerelni. A VVT motoros változat motorkódja M13A. De a kép alapján a tied nem VVT motoros. 

 

Más. Hamarosan felkerül a youtube-ra a váltó és a kuplung bovden kenését bemutató 8 és fél perces film. Ha elérhető lesz, beteszem ide, hogy lépésről lépésre bárki megcsinálhassa a sajátján.

Előzmény: kobraCode (29563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!