Egy luxusétteremben mindenki annyiért adja el a borait, amennyiért tudja. És persze annyiért, amennyiért ezt meg is veszi a vendég. Így hát szerintem ebben az esetben teljesen mindegy, hogy esetleg a Kékfrankos beszerzési ára a Regnum alatt van, pláne egy olyan országban, ahol sokszor azt sem tudják merre is van az a Hángeri:-) Ha a Regnumot megveszi a vendég 69 usd pézér, miért ne lehetne eladni neki azt a jó kis 2000-es Kékfrankost 70 usd pézér? Ha meg már egyszer megvette, biztos vagyok benne, hogy függő lesz, és ezentúl csak ungarise bort akar inni:-)
Williams Selyem nem egy embert takar. Ma már csak márkanév. A birtok alapítója volt egy Williams nevű és egy Selyem nevű bácsi. Régebben még Williams and Selyemnek hívták magukat, de sok éve eladták már a borászatot. Relatíve megbízható borok futnak a márkanév alatt.
fájlból vettem, a szűkebb értelemben vett borokat így tanítják a fősulin. Így is megkűzdöttem a konzulensemmel is hogy az olaszrizlinget oda soroltam, de tágabb értelemben vettnek már elfogadta. Zöldveltelini és Chardonnay... igazad van, ezt nem vitatom, de amikor a konzulensnek mondtam hogy a villányi borvidéken a Merlot-ot is hungarikum bornak mondják, kiröhögött. (szerinted ezután ha még a Chardonnay-t is megemlítem, lehet hogy válthattam volna más szakdolgozat témára.) No mindegy:-) Az amit írtam tükrözi a tudásom a témával kapcsolatban, de szeretném továbbfejleszteni, úgyhogy most tőled is tanultam vmit:-)
Zoli: a védés jól ment, 4-est kaptam, de nem a reduktív-oxidatív kérdést tették fel (feltehetőleg azért nem, mert a 3 vizsgáztató közül senki nem ért a borokhoz, így ádámtól és évától kellett volna elkezdenem:-) )
Ha Megengeditek: George Cinqe a párizsi Four Seasons szálloda előkelő étterme Enrico Bernardo pedig Chéf-Sommelier. A magyar borok bekerülése pedig egy nagyon kedves magyar hölgynek köszönhető aki szintén Párizsban dolgozik egy 2 michellin csillagos étterem sommelier-jeként. - Magyarok a nagyvilágban ekkora a dolog! Maximilien Riedel pedig a maga 28 évével egy dinamikus ember aki minden konvenciómentes dologra nyitott. Neki jó marketing fogás volt magyar borozni, a magyar bornak jó volt eljutni oda ahová mondjuk a riedel nélkül nem vagy nehezebben ment volna. Szerintem NAGY dolog!
Hogy mekkora dolog?:-) Érdemes lenne átböngészned a New York-i Michael's Restaurant borlapját is. Ott is lesz egy két ungarise szörprájz:-) http://www.michaelsnewyork.com/wine/mnywinelist.pdf
Jól tudod. A Four Seasons szállodalánc tagja és Párizs legelegánsabb szállodája. Bernardo fiú pedig (megnemerősített forrás) jól beválasztotta Malatinszkyék 2003-as Cabernet Franc-ját a borlapra. Jó nekik:-)
Malatinszky igen optimista:-) Az tény, hogy a magyar - leginkább az itthon csúcsbornak nevezett- borok egyre népszerűbbek a nagyvilágban. Ha ezek a borok megmérettetnek a világ nagy boraival és beágyazódnak a külföldi borkedvelők tudatába, akkor már sokkal könnyebb lesz eladnunk a jó borokat készítő, ám még a határainkon túl nem ismert termelők borait.