Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
vettem egy 2 aknás kazánt , és beszerelés előtt derült ki, hogy likas . heggesztő kollega nem javasolta a javítását mert mint mondta a lemezből kiég a szén és a heggesztés mellett reped el.
100mv-nál még nyitottam a sekunder levegőn , hogy szinte 0-a volt lett, a füstgázhőfok emelkedett. az 1-es lambda értéket gépjárműveken el lehet érni , de szilárdtüzelésnél ????
a légfelesleghez ha jól emlékszem : gáznál 5-10%, olajnál 10-20%, szilárdnál 50-100% levegőtöblettet kell biztosítani.
Nem unjuk, ne aggódj! Ezek szerint jobb neked a szabályzás.
A szomszéddal és a többi pazarló "tudokéntüzelni" Jánossal meg ne foglalkozz, a magán(y)os profik itt vannak (meg a pufferben, faelgázban). No, persze nem én.:D
A hapsi azt magyarázta, hogy bár most csak 30 cm-es rúdazatú van, ne féljek tőle mert a lényeg az alsó 5-8 cm-ben található, annak kell a füstcsőben lennie ( ott van a bimetál, és melegedésre az fordítja valamin keresztül a mutatót). Itthon szépen befúrtam a lyukat, utána behelyezéskor már el is tűnt 12-15 cm és a maradék pedig a kazán tetejénél van éppen a pillangó szelep fölött 0,5 cm-el. Szóval nem bántam meg, természetesen kapott egy kis csumizt is a lyuk körül.
Bocsánat, ilyet már láttam. Tiszta sor, nem volt hűtve, izzott, szétégett. Olyanról van valakinek képe, milyen egy szétégett kazánelem? Tehát ahol az egyik oldalon tűz, a másik oldalon víz van?
Bár győzködtök erről, de szerintem ahol a tűz van, azon az oldalon sem lesz 1000 fok, nem hogy a víz oldalán. Egy izzó vaselemben nem 80 fokos víz csordogál ill. úgy is mondhatnánk, hogy a (folyó) vízzel hűtött vas nem izzik. Persze lehet, hogy úgy is kiég a szén, bár nem értem hogyan.
Más tészta, amikor nem hűtjük és izzásig hevül, lehül stb. Az elfogy egy idő után, ezt tény.
Természetesen Mindenkinek köszönöm a válaszát, segítségét !
Rendben, én azt hittem kb 200C' jónak mondható ( 8m x 15C'=120C'), azaz a minimum 50-70 C' környéki kilépő hőfoknál vagyok :( Bár lehet hogy vizesebb fával jobb magasabb értéken maradnom.
Szóval egy bemelegedett kéménynél nem ennyi, de csak méréssel lehetne megállapítanni, értem.
Kicsit félelmetesnek tartom a Te 52C'-at, de mivel nem értek hozzá és a múltkori fotóid is ezt mutatták, így gratulálni tudok.
Lehet, hogy tudnám lentebb vinni a kilépő hőt, de a szekunder "kukucskálón" a láng nem annyira szép és folytonos, így nem merek tovább tekergetni semmit. A pillangót sem merem a végtelenségig zárni. Lehet ennyit tud a 80'-as évekbeli házi készítésű kazánom, és a nem hozzá méretezett kéményem.
Először is, hadd szögezzem le, hogy amit csináltál, első osztályú. Ahogy a tűztér kinéz, szintén. Mintha nem is tüzelnél benne.:D Láttam milyen volt a samott előtt. Most hány %-nál jársz?
Igen, igazad van, ha a nyílás alá lép be a szekunder, valszeg jó lehet a keveredés. Az ajtó annyira benyúlik, hogy kétoldalt nem lépnek meg a gázok? Akkor jó.
Ha van gázfűtésed is a kettő viszonyi tásából ha nem is 100% ósan de fel tudod becsülni a kandallód hatás fokát. Persze ehhez egyforma körülmények kellenek, kívül belül. Ajánlatos többször ismételni.
Ezt magyarázd már el hogyisvan?? eléggé zavaros nekem.
Több levegővel tüzeltél, magasabb a füstgázhőfok, ezáltal magasabb az előremenő vízhőfok, 65 fok helyett 80 fok, mégis minden mérési ponton 5.22 fokkal kevesebbet mértél?
Hogy lehet kevesebb, ha magasabb az előremenő vízhőfokod?
Ez nekem értelmezhetlen.
Tegnap ez lett a puffer vége 65,5 / 65 / 65
Ha ma 80 fokos előremenővel nyomtad, hogy lett 60 / 55 / 55 a vége??
Nem inkább 80 / 80 / 40 Vagy valami ilyesmi??
A szomszédod sem egy épeszű normális ember. A fűtészszerelője meg egyenesen félkegyelmű.
Épeszű ember padlófűtésbe tesz egy hőcserélőt, máris magasabb hőfokon lehet üzemeltetni a kazánt, 60-65 fokon. Vagy egy keverőszelepet.
Mondjuk én sem vagyok normális , mert nálam van hőcserélő, ÉS keverőszelep.
Ha meg vizes fával tüzel, meg is érdemli, hogy ennyit elpocsékol.
Persze ehhez a 35-40 erdei méterfához tudni kellene, mekkora lakást fűt vele.
De duplán pocsékolja a fát, mert vizes is, meg fojtja is az égést.
Megbeszélünk egy időpontot, amikor üzemszerűen megy a kazán, mert most részterhelésen nem mutat olyan nagy technikai bravúrt. Legfeljebb azt láthatod, hogy minimális terhelésre hogyan kell beállítani, bár ez is az egyik sarokkérdés, maximumon döngetni az nem túl nehéz szabályozási feladat.
A 15 C/m értékhez azért hozzátenném, hogy az induláskori állapotban értendő, pl az én téglakéményem felmelegedés után biztosan nem igényel ilyen magas hőfoklépcsőt. Mindenképpen érdekes lenne egy véghőfok mérés, bár a kilépő füst tanulmányozása is szolgál tanulsággal.
A füsthőfok-tápvízhőfok-külsőhőfok összefüggését is figyelni kell. Lehet, mégsem a kazánbelső abszolút kátránymentessége lesz a prioritás, a hatásfok inkább.
Ezek az igen magas, 150-250 C-os füstgázok nem igérnek túl jó hatásfokot, most részterhelésen 52 C-on megy ki a füst a kéménybe, a kazánban emiatt alapvetően nem gátolt a hőcsere, az üzemi hőfokot 120 C-ra állítottam, ott tartja a 73 C-os tápvizet, 70 C-nál 68 C-on.
Ha már megvetted a fűst cső és a hőmérő kijelzője közé rakjál egy hő tükröt esetleg kőzet gyapotot. A kijelző számlapja műanyag és nem kedveli a meleget (régen raktam fel képet). Kemencénél biztos más mivel ott van szigetelés.
Senki nem állította, hogy a gyári kazánok hatásfokra tökéletesek lennének, sőt írtam is, hogy egyszerű terelőlemezekkel sokat tudtam javítani rajta. Mindössze annyit állítok, hogy a maszek kazángyártók még annyit sem foglalkoznak a fejlesztéssel-kísárletezéssel mint a gyárak, és az is kétséges, hogy megvan hozzá a megfelelő tüzeléstechnikai-mérnöki szakismeret a hegesztőtudáson felül.
Aztán a beépítésen is sok múlik, az én gyárim volt 39%-os is amikor rosszul volt illesztve hozzá a rendszer telerakva rugósszelepekkel, nem volt elég tömegáram ami a hőt elvezette volna, ezért amikor begyulaldt a fa, gyorsan felszaladt a hőfok és a huzatszabályzó agyonfolytotta, olyan kátrányos volt, mint a néger pakurabányász segge.
A füst 15-17°C-ot hül méterenként,a kéménycsúcson meg kell lennie a 60-70°C-nak,mert az alatt lecsapódik.
Nekem is van a füstcsőben egy analóg hőmérő,egyből a pillangó után,ettől kb50cm-re van benn a REX meg a SESTOS érzékelője,és bizony az analóg van,hogy 80-100°C-nál kevesebbet mutat.
Háát ha már az etanol átalakítót bebuktam... persze szívesen találkoznék Veled, és lesnék dolgokat :)
Egy sima analóg órát ( 0-500C') vettem a Nyíl utcán, már be is van fúrva a pillangó mögé.
Mint minden gyermeknek, ez nekem is új és meglepő. Az rendben van, hogy kezdet kezdetén megpakolva nyitott primer ajtónál 400C' a kilépő füst, és előbb erőssen kell zárni mindent, és ha kopik a töltet úgy kell visszanyitogatni a pillangót és a primer levegőt. Ez egy ilyen játék, de nekem a konyha mellett van a kazánház ( nem fáradtság ránézni).
DE!! Amit nem tudok még, hogy mennyi az ideális füstfőfok, mert nekem bemelegedett rendszernél a 160C' és a 250C' is megvalósítható ( úgy néz ki).
Mennyi a méterenkénti hőfok csökkenés a kéményben a füst szempontjából ( nekem kb 8 m magas)?
Másik kérdés: tudom száraz fával kellene tüzelni ( olyan amilyen), de ez a füsthőfokhoz állított tüzelés nem okoz kátrányt ( a vizes fán kívül)? Mert eddig úgy néz ki a dolog, hogy rengeteget pocsékoltam ( sok ment a varjaknak és elg pőtyögősen ég a tűz).
Még mindig az N2006P +K tipusú hőérzékelőt használom az eBay-ről, egyszer ránézhetsz. A modulban szoktam veszegetni dolgokat, megtoldottam a vezetéket is, az érzékelő 10 mm-t lóg be, az elég.