Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.26 -2 0 44469

Kíváncsi vagyok mikor kezdik el piszkálni a mopedautókat :

 

https://www.autonavigator.hu/autosvilag_hirei/elfogadtak_meg_tobb_autot_tiltanak_ki_budapestrol-20340?utm_source=hirfigyelo_anv2_hirlevel_20170821&utm_medium=webview&utm_campaign=hirlevel_2017-10-26&utm_content=cikk#xtor=EREC-4

 

Mert már ez is felmerült  a cikk szerint :

 

Nem csak a dízel autók kapcsán szigorították a szmogrendelet, riasztási fokozatában a rendszám (így emissziós adat) nélküli robogók sem közlekedhetnek majd Budapest közigazgatási határán belül.

 

Vajon figyelnek majd a zéró emissziós elektromos robogókra is ?

Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.26 0 0 44468

Nehéz dolog mopedautót venni -- gyorsan kell döntést hozni , és az kezdőknél kockázatos .

Előzmény: jatti00 (44466)
Trike. Creative Commons License 2017.10.26 0 0 44467

AIXAM 400-hoz hátsó kipufogó dobot keresek.

jatti00 Creative Commons License 2017.10.26 -2 0 44466

Telefonos érdeklődésemre azt a választ kaptam,hogy a KW stimmeljen a többivel ne foglalkozzak. Üröm az örömben hogy a sok telefonálgatás alatt lecsúsztam a vételről. Várok a következő kihagyhatatlan ajánlatra.  :D

Előzmény: Bakancs4 (44464)
jatti00 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 44465

Köszönöm, azt fogom tenni. Talán sikerül kiszedni belőlük valami okosat.

Előzmény: Bakancs4 (44463)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 44464

Az önsúly maximum 350 Kg lehet a motor teljesítmény 4Kw,  2014- es évjárattól 6Kw.

 

És a súly is változott , nem 350 kg-os üres tömeg van , hanem 425 kg-os menetkész tömeg  .

Előzmény: Mnagy (44457)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 44463

a741 , 4kw, 380kg.

 

Szerintem segédmotorként fogják berendszámozni . Ezekkel az üres tömeg , százat tömeg  dolgokkal nyűglődtünk már . De h anyugodt akarsz elnni akkor kérdezd meg a vizsgabázison .

Mnagy Creative Commons License 2017.10.25 -5 0 44462

Megint okosodtam :-)
Ez a meghatározás (Eigengewicht 380kg) a 400-as osztrák Tipenschein- ben 375Kg.

Előzmény: jatti00 (44461)
jatti00 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 44461

Előzmény: Mnagy (44459)
jatti00 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 44460

a741 , 4kw, 380kg.

Előzmény: Mnagy (44459)
Mnagy Creative Commons License 2017.10.25 -4 0 44459

Az A 741 (9Kw) nem de az A 721 (4Kw) már segédmotor.

Előzmény: jatti00 (44455)
jatti00 Creative Commons License 2017.10.25 0 0 44458

Ez a szerkezet 380kg. Úgy tudom, hogy az l6e kategória legnagyobb megengedett önsúlya 350kg. 

Előzmény: pál0123 (44456)
Mnagy Creative Commons License 2017.10.25 -3 0 44457

Az önsúly maximum 350 Kg lehet a motor teljesítmény 4Kw,  2014- es évjárattól 6Kw.

Előzmény: jatti00 (44455)
pál0123 Creative Commons License 2017.10.25 -4 0 44456

Nem jól tudod, súly nem érdekes, L2 vagy L6e besorolása legyen

Előzmény: jatti00 (44455)
jatti00 Creative Commons License 2017.10.25 -1 0 44455

Üdvözlöm az olvtársakat. Mopedautó vásárláson töröm a fejemet, átrágtam magam a hozzászólások nagy részén. Képbe került egy aixam a741, de úgy nézem az önsúlya nem felel meg a kritériumoknak. Van erről a típusról valakinek információja? Elvileg így nem kaphat kis rendszámot. Jól tudom? Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat.

brömbi Creative Commons License 2017.10.23 0 2 44454

Köszönöm Bakancs . Gyerünk!

Egy Nőnek (micikének), meg ne legyen kék a körme. A végén már ezt is sérelmeztem. Tájidegen! 

A barkácsolás melletti rokonszenv és nosztalgia megnyilvánul egy rali versenyen is. Amikor megjelenik egy VFTS vagyA-s ,H-s zsiguli. Az emberek átélik a fiatalságukat, gyermekkorukat, a régi idők fílingjét. Pedig a popszegecs már nem divat, meg giccs, de hát a MIG21-esen is volt bőven. Mentek is meg, le is estek néha az útról. Viszont az idő az nem áll meg, micikének a körme pedig, még mindig kék. 

Előzmény: Bakancs4 (44444)
Poc2 Creative Commons License 2017.10.23 -3 1 44453

Az enyém pont ugyan ilyen volt,még a színe is(verhovina).Az egyik komámnak akkor egy riga 16, a másiknak egy verhovina 6 volt.

Előzmény: Bakancs4 (44448)
Poc2 Creative Commons License 2017.10.23 -3 1 44452

Kiskormányos nagykerekű!!!Ilyen nekem is volt,imádtam.A nagy kerék miatt nem voltak feltűnőek az úthibák,és 50 fölött hasított!

Előzmény: Bakancs4 (44447)
WooDoo Creative Commons License 2017.10.23 0 0 44451

A barkácsolás ősi ösztön lehet, mert nyugaton nem volt hiánygazdaság, de mégis tele van a youtube mindenféle DIY videókkal...

Előzmény: Bakancs4 (44448)
ívfény Creative Commons License 2017.10.23 0 1 44450

az, hogy mi a jobb, roszabb, mindíg az igénybevétel dönti el, szerintem... példának okáért, lehet, hogy a szomszédom mercije, ami kb 10 milka lehetett, a nagy többségnek jobbnak számít, mint a kis törpeautóm, de, ha jól végiggondolom, a merci adottságait, 1 évben, alig pár alkalommal használnám ki, külföldre menetel, utánfutózás, csajozás, és talán, még pár dolog, amik most eszembe sem jutnak... de a kis vakarcs, napi szinten okoz örömöt az előnyeivel! minek 2 személlyel, furikázni a boltba, városba, környékben, nagy vasakkal, 3x-os fogyasztással, szinte ugyanazzal a tempóval, mint a kicsivel, mert, ha gyorsabban megyek, akkor jön a bünti, úgyis. sokan lenézik a kis autókat éppen ezért, mert nem tekintik pöcspótléknak, mert ugye, kicsi. de sokan nincsenek tisztában azzal sem, ha megfelelő műszaki szintre emelik a kis járgányt, ugyanolyan, mint egy nagyobb teso, jó fékje van, zárt utastér, fűthetően, könnyű parkolni, kormányozni, stb, sorolhatnám... még a rendőrök sincsenek tisztában sok esetben a kiskocsik mibenlétét tekintve. minap is hasítok az úton és, látom lézeres trafi előtt áll a suvernyák és elhaladtamban melette, olvasom le a szájárol, hogy, "most mit csináljak?" gondolom látta, hogy nincsen elől rendszám a kocsinak tűnő tárgyon, így nem tudta mit kezdjen. aztán látom a tükörben, hogy néz utánam, aztán, gondolom levághatta, hogy mi van, ha látta a rendszámot, mert hirtelen megfordult és trafizott tovább. de elsőre azt hihette, hogy egy rendszám nélküli autó kavirnyász az úton és ő, nem állíthat meg, mert, neki ki van adva, hogy most trafiznod kell kisfiam, nem állígatni, vagy valami ilyesmi. persze ez itt a "büntetések országa", így jó kajfernak tűnhettem, első látásra, rendőri szemmel.. de visszatérve a mercire! engem ugyanoda elvisz a" kis szar", mint a szomszédot a mercije és töredék áron! a-b pontba a legjobb választás, egy mopedautó! mindez úgy, hogy van, "nagy kocsim " is és, vezethetnék, akár kamiont is, mert volna rá jogsim is éppen, de minek? egyetlen egy, ami zavaró a kiskocsinál, hogy a szar magyar utakon, jobban pattog, mint egy ,nagy kocsi, de cserébe, nagyon óccsó! szoval, a merci, nekem jobb, egy évben 2-3xor, mint a mopedautó, de az összes többi napon, a kiskocsi, klasszisokkal jobb, mint a merci! mostanság rászoktam, hogy havi egy alkalommal kimegyek slovákokhoz és oda is kiskocsival megyek, arról nem beszélve, hogy hetente egyszer járok a hajdúságba, szintén kiskocsival, rokonylátogatóba...ja! és 2 személlyel!

Előzmény: Bakancs4 (44447)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.23 -4 2 44449

Vágy szinte minden iránt van , ami nem vagy nehezen elérhető . Legyen az autó , külföldi út , abortusz , vallási szekták szabad működése , tőzsde , többpártrendszer , színes televízió , márkás farmer , nudista strand ,  bármi . És ezek jobbára hiányoztak Európa keleti feléből . Nyilván minden iránt nem érzünk vágyat, ami valahol a világban esetleg elérhető -- pl . engem hidegen hagy a többnejűség lehetősége -- de az adott kultúrán belül elfogadott javakat és lehetőségeket nem célszerű elvonni tartósan a lakosságtól .

Nekem , mint gépésznek különösen az fájt , hogy szinte lehetetlen volt 4 ütemű motorkerékpárhoz jutni . Mivel a tiltott gyümölcs mindig édesebb ezért nagyon ráhajtottam erre amikor motort vettem , még Junakot és Uralt is néztem . Csak ne legyen kétütemű . Bár végülis 1986 és 003 között 2 darab ETZ 250-es hortam el , de sikerült megállapodnom a 4 ütemű 400-as Hondánál . És a kis 50-es Honda sem véletlenül szelepes motor , egyébként eszem ágában sem lett volna megvenni , hiába Honda .

 

Hát a barkácsolás külön műfaj . Érdekes módon kissé változik a funkciója . Régen egyértelműen a hiány , vagy a drágaság ( megfizethetetlenség) volt a kiváltó mozgatója . Mostanra bennem van egy olyan szempont is , hogy keresztbe rakjak a javíthatatlannak gyártott termékeknek .  Dobd el és vegyél újat --nem tudok azonosulni vele . Ökológiailag a leghoszsabb életciklus a leginkább környezetbarát .  

A napokban sikerült Kromofággal kioldanom a Lombardini sok problémát szült feszszabályzójából a műgyantát .  Bár mire elkészültem vele megtaláltam az egyik mappában a kapcsolási rajzát , talán még Öregsas küldhette ...

A Bricostore nyitási napján vettem egy magasnyomású mosót 8 ezer Ft-ért . Előtte sosem volt ilyenem . igazából az is érdekelt : egyáltalán jó-e valamire, kell-e nekünk ilyen ? Nagyon bevált , de mint a termékpaletta legaljáról származó kínai kacat pár év után széttört . Vékonyfalú spiáter , gyakorlaitlag javíthatatlan -- naná valami csavarokkal és laposvasakkal bekalodáztam . Már csak  a hecc kedvéért többször megcsináltam azóta is (lettek egyéb bajai is ) , afféle bosszúból , mert  láthatóan a rövid élettartamra tervezték . Még most is működik , bátyámnak adtam ,  egy újat használok .

 

 

Előzmény: WooDoo (44446)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.23 -4 2 44448

A hiánygazdaság és gyermekkori szegényes viszonyok iszonyat mélyre ássák magukat a génjeinkbe . Pontosabban nem a génekbe , hanem a tanult folyamatokat rögzítő területekbe , de mindegy .

 

Nekem lényegében 3 Hondám van . Egy CB400-as motorkerékpár , az egyesületi kis CB50-es motor és a legújabb szerzemény , a Honda C100-as négyütemű motorral hajtott alternáló fűkasza . Ez utóbbit bátyám vette meg nekem másfél hónapja , ott a városukban hirdették . Amikor a megbízásomból  elment megnézni akkor  évek óta nem használt masina néhány rántás után beindult ; csodálkoztunk , mert az ősszel leállított benzinmotorok beindítása külön produkció szokott lenni . Ez Honda , egy darab Japán .

A múlt héten kihasználva a káprázatosan jó időt elővettem a kis Hondát , több hónap pihenő után , kis túrát tegyek vele Keselyűsbe . A kép is ott készült , a kisvasút kereszteződésében .

Benzincsap , gyújtáskapcsoló , dúsító -- a harmadik nem túl erős rúgás járt a motor , és le sem állt . Gondoltam , megírom levélben a többieknek , mert szoktunk kínlódni a régebb óta álló erőművek beindításával . Aztán elgondolkodtam : Mi ebben a levéltéma ? Ez lenne a normális . Csak annyira beleitta a Verhovinnákon és hasonlókon  szocializálódott elménkbe magát a kismotorok megbízhatatlansága , hogy ha valami úgy működik , ahogy kell akkor meg vagyunk lepve . Asszem pár napja tudósítottam itt arról , hogy a régóta nem használt , nagyon leharcolt Ligierem gond nélkül beindult .

 

Vélelmezem nem fogok megváltozni , és emiatt teljesen nem fogom megérteni a nálam pár évtizeddel fiatalabbakat amikor egészen más szempontokkal és igényszinttel állnak elő .

 

A kis 50-es Hondán ülve , ha eszembe jut a Verhovinna 4-esem akkor szoktam mondani : Rossz heyen és rossz időben voltunk fiatalok .  Az a Honda nagyjából akkor volt új , vagy legalábbi újszerű amikor megtanultam motort vezetni . Valami ilyesmi volt , még a színe is .

Előzmény: WooDoo (44446)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.23 -4 2 44447

Számomra nem volt ismeretlen , valamelyest utánaolvastam a múlt század magyar törpeautós dolgainak .

https://www.autonavigator.hu/sztori/magyar_torpeautok-4389

http://magyarjarmu.hu/ipar/torpeautok-alba-regia-uttoro-balaton/

 

 

Ezen az oldalon nekem is sok újdonság van . Na , nem a helyesírási hibákra gondolok , hanem inkább az esetenként meghökkentő formatervezésre . http://jarmuvekamultbol.blog.hu/2015/10/28/torpeautok_125

Persze látszik , hogy sokan nem tudják a helyükön kezelni a minimálautókat , mint írja egy helyütt :

Peel Trident, 1965-1966. Kevesebb mint 50 darab készült e földi repülő csészealj gúnynevű autócskából. Az alapját szolgáló Pell 50 társaságában ott van a világ legrosszabb autói között.

Hát nem tudom miért kell egyáltalán a Peel 50-et bármilyen tekintetben a normál autókkal összehasonlítani. Korrekt ítéletalkotáskor csak a "Világ legrosszabb törpeautói " címet lehet ezekre kiosztani . Esetleg kismotorokkal , robogókkal együtt vizsgálgatni .

 

Nyugdíjba ment  kollegámnak van valami 1000-es BMW motorkerékpárja . Mondom neki :

-- Aztán Laci , ez WMB vagy micsoda el tud menni 100 km-t 2 liter benzinnel ?

-- Hát nem , akármilyen óvatosan pöfögsz vele a  dupláját minimum megeszi -- mondja ő .

-- Bezzeg Attila Babettája  elmegy ennyivel ...  Aztán "B"-s jogsival lehet vezetni , ha netán valakinek nem lenne másra jogsija ? -- fűzöm tovább

-- Hát erre mindenképpen kell a korlátlan "A" , ez 70 lóerős járgány -- feleli .

-- Na , azt a Babettát mindennel lehet vezetni , gondolom ennek a német paripának a biztosítása és az adója is húzós lehet . És mennyire nehézkes ez a járgány , ha netán vennék egyet?  Mert ahol tárolni tudom ott 4-5 lépcsőfokon kell le-föl cipelni -- érdeklődök tovább .

-- Hát ez a motor olyan 250 kg , nem nagyon lehet meredek lépcsőkön tornászni vele -- jött a válasz .

-- Kár , mert Ati Babettáját könnyedén be lehet lökni abba sufniba . És ha már ennyire falánk és ormótlan az a bajor csoda legalább normális áron megvehető ? Mert egy olyan Babettát mint Ati 20 ezerért is lehet kapni .

-- Hát  kinek mi a normális ár . Egy ilyen motor ára  cirka 600 ezertől 6 millióig terjed .

-- Na még ez is . Rengeteget eszik , nehéz , mint a dög és hússzor annyiba kerül mint egy sokkal használhatóbb Babetta . Ki az a normálatlan aki ilyet megvesz ?

 

Szóval melyik jobb motor ? Csak a vizsgálat szempontjai döntik el .

 

 

Előzmény: WooDoo (44445)
WooDoo Creative Commons License 2017.10.23 -1 0 44446

A mopedautó ellenesség a rendszámtalan korszakban tombolt igazán, de még ma is fellelhető sok hatósági embernél. Ez annak fényében különösen furcsa, hogy már az 50-es években létre akartak hozni egy olyan jármű kategóriát, ami nem minősül személygépkocsinak, mert a kommunista érában Magyarországon csak motorkerékpárokat lehetett gyártani. Az 50-es 60-as években a magyar emberekben elképesztő vágy lehetett egy saját miniautó iránt, számtalan házilag épített járművet barkácsoltak. Nekem különösen tetszett, ahogy faforgácsból, acetonból és disznózsírból képesek voltak házilag műgyantát barkácsolni. Érdekes ez a cikk ebben a témában: 

https://www.autonavigator.hu/sztori/magyar_torpeautok-4389

 

Talán én is azért barkácsolok sok mindent, mert fiatal koromban még létezett a hiánygazdaság. Pl. sárkányrepülőt sem lehetett kapni csak "nyugaton", itthon saját magunknak kellett építeni, igaz legalább típustervek már voltak hozzá. A vitorlát eleinte a fóliasátorokon használt polietilén fóliából vasalóval "hegesztettük", az már szinte csúcstechnika volt, amikor a zsákokhoz, bevásárló szatyrokhoz használt szőtt fólia is megjelent, amiből már varrni lehetett a vitorlát. Micsoda barkács menyország volt akkoriban egy MHSZ klubban...

WooDoo Creative Commons License 2017.10.23 0 0 44445

Magyarországon többen is próbálkoztak mikroautók gyártásával de a Balaton nevű kiskocsiról most olvastam először. Pedig nem akárkik tervezték, Rubik Ernőről azért sokan hallottak már...

http://hvg.hu/cegauto/20171023_1956_autoi_mutatunk_nehany_erdekes_jarganyt

 

Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.23 -3 1 44444

Hogy különféle , valahol hivatalban levő személyek eltérő eljárás szerint dolgoznak az nem lep meg . Azért írja , azért kérdezi az ember . Nagyon kevesen vagyunk itt mopedautós fórumon , akik aktívak voltak már a rendszámtalan korszakban -- ezt csak azért emlegetem , mert akkor alakult ki a mopedautósokban a visszakérdezés szokása : és mi van a jogszabályban ?

Itt a városban ugyanaz a hivatalvezető akinek a regnálása alatt én regadóval helyeztem forgalomba az Aixamet ( és még néhány másik mopedet vagy kis 50-es  kvadot ) volt akitől nem szedette be , noha személyes rálátása volt az ügyre . Azóta továbbra is szedik . Volt néhány mopedautónk amit ugyanitt átírtak eredetiségvizsgálat nélkül . 

Pár héten belül megy műszakira mindkét vontatmányunk , a hajótréler is (azon hurcolom a mopedautókat is) meg a lakókocsink is . Ez utóbbiban van 220 V is , meg beépített PB gázos technika . Azt mondták a megyei hatósági vizsgabázison , hogy kell a gáztanúsítvány . Megcsináltattuk , de végülis máshova vittük műszakiztatni . Ott nem kérték a gázpapírt , azt nem kell , meg se nézték ... Valaki téved .

Mindezt tetézi a mopedautók iránti esetenként érezhető ellenszenv . Volt olyan fórumtárs , aki arról panaszkodott , hogy amíg a vizsgán nézik a kocsiját végig kell hallgatnia a személyzet huhugását : hogy ezek a mopedautók milyen szarok , hogy nem engednék ki őket a forgalomba mert balesetnél teljesen összetörnek , mi az hogy nem kell rájuk rendes jogosítvány , hogy ki az a hülye aki ilyet ilyen drágán megvesz  stb.... Kultúrállamban ilyesmi nem fordulhatna elő: a hivatalnok megnézi a járgányt és vonatkozó jogszabályok szerint elvégzi a dolgát . Mekkora botrány lenne , ha előadná magát a fentiek analógiájára : ő gyűlöli az Opel Corsa-kat , hülye aki ilyet vesz , be kéne tiltani az összeset .... Vagy bármit kipécézne : traktort , motorkerékpárt , vonóhorgot , négykerékhajtást ...

Az se lép meg ,ha valahol valamit -- bármit -- rosszul vagy másképp tudnak mopedautó ügyben . Legyen átírás , eredetiség vizsga , forgalomba helyezés , vezethetőség , utasszállítás .  Itt nyugdíjas rendőr ismerősömet ijesztgették aktív kollegái -- akik közlekedési vagy hatósági osztályon dolgoztak vezető beosztásban -- hogy lejárt "B"-s jogsival majd nem vezetheti az Aixamjét .

Jópár éve írtam az NKH ügyfélszolgáltára , amiatt , hogy valaki nálam panaszkodott : az országba 2009 áprilisa előtt igazoltan bekerült járművet nem akarják berendszámozni , azt mondták oda se vigye , eredeti okmányok nélkül sose kap rendszámot . Idézek a válaszból :

 

A jogszabályok előírásainak megfelelő forgalomba helyezési eljárást a hatóságnál írásban kell kérelmezni. A hatóság a döntését írásban határozat meghozatalával és indoklással közli a kérelmezővel, és a határozat része a jogorvoslatról szóló tájékoztatás. A kérelmező, ha a hatóság döntésével nem ért egyet, akkor a tájékoztatásban megadott módon élhet jogorvoslati lehetőségével.

Előzmény: brömbi (44443)
brömbi Creative Commons License 2017.10.23 0 0 44443

Már, én se nagyon értettem. Ottakában a mopedautó tájidegen. Az 500.4-es fehérhollónak, vagy inkább feketebáránynak számít. Négy éve a 400-asom is az volt. Ambrát még nem láttam, csak a Datty-ét az interneten. Egy-két rendszám nélküli Microcar szaladgál, de lehet, hogy sokat mondtam. A papírozásuk ezért IS olyan, amilyen. Az emberek is minden ország részben mások, és vannak kivételek. Az, hogy AM-el vezethető, hihetetlen. Negyven4 éve történt. Átéltem, hát leírtam. A négyessel nem Téged akarlak bántani. Nagy errefelé a szegénység.. ,nehezen változnak az emberek. Bömcsivel, meg Mercédesszel szaladgálnak

Előzmény: Bakancs4 (44438)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.23 0 0 44442

Az a 3,5 fordulat valóban nagyon durva , mert a gyári adatok szerint 35 fokot jelent . Az viszont elgondolkodtató , hogy ekkora eltéréssel beindult egyáltalán !

A hengerfej szerelgetésnél én is a csavartöréstől-menetszakadástól rettegek .

Előzmény: Lá He (44440)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.10.23 0 0 44441

Ja , értem . Hát így -- kényszerből mopedezve -- nehéz lehet .

Régóta tervezem , hogy elkészítem azt a néhány csatlakozóelemet amivel be lehet mérni Lombi motorok adagolóit . Ezt-azt megtettem már ez ügyben , de még nem kaptam annyira össze magam , hogy eredmény is legyen .

Pedig nem annyira rettenetes . Pár napja beindítottam a legalább egy éve álló Ligieremet . Ráadtam a gyújtást -- hogy kinyisson az üzemanyagszelep -- kézzel felpumpáltam az adagolót ( a Lombi üzemanyag-szivattyúján van kézikar ) és utána 6 mp indítózás után beröffent . Értelemszerűen kellett izzítani , de az akksi nem túl vehemensen forgatott , lehet erősebb teleppel hamarabb beugrott volna . És alapjáraton nagyon kellemes hangja van .

 

Előzmény: Lá He (44440)
Lá He Creative Commons License 2017.10.22 0 0 44440

Be kell vallaanom őszintén, hamarabb is elővehettem volna az eszemet. Volt otthon felsíkolt hengerfejem,így azt építettem vissza.  Elkerülendő az elállítódást, a leszedett hengerfej alkatrészeit építettem be, arra számítva, hogy így különösebb probléma nélkül úszom meg a mutatványt. Nos nem így alakult, ahogy korábban írtam éktelen füstöléssel indult, azt is nehezen, majd néhány másodperc mulva ujra és ujra leállt. Bepánikoltam, mert úgy hittem először, hogy a frissen síkolt hengerfej rejt valami hibát, és nem sok hajlandóságom volt ujra visszabontani,mert ennél az öreg motornál mindig félek a csavarok, vagy valamelyik menet megszakadásától. Másnap lehiggadva kezdtem átgondolni a lehetséges okokat,és megmondom máig sem jöttem rá,hogy hogyan állítódott el annyira s töltés, hogy 3,5 fordulat után indult csak símán,és ezt követte még néhány finom kicsi hangolgatás. Az olajfurat lezárásának lehetőségéről én sem tudtam, ezért néhény csavarral folyton vissza raktam a fedelet. Lényeg, hogy sikerült, csak tudod én kétláb amputált vagyok, és még az sem minegy hány napra esik ki a járgány a használatból, mert ilyenkor az életem gyökeresen változik azokra a napokra. ( A kiszolgáltatottság rendkívül nyomasztó) Persze Mörfi keze most is betette a lábát, a tartalék járműként funkcionálló 3 kerekű motorom is mikor máskor romlana el? 

 Az olasz motor minőségére azért ráutal, hogy  4 éve használok mopedautót, de átlagosan háromnegyed évente mindig komoly problémák jelentkeznek, amik megoldása az én tempómmal 1 - 2 hetes munkát jelent alkalmanként.Ez idő alatt kétszer javítottam összefolyás miatt,egyszer gyűrűztem,kétszer feladtam és motort cseréltem.Kellett már vízpumpát cserélnem,generátort javítanom,varriátort felújítanom.Mindkét autómom vissza-vissza térő elektromos hibák sokasága,amit a napokban beszéltetek fékproblémák.....stb .stb. Összességében azt mondanám, hogy nem megbízható motor, igen szervíz igényes járgány.  Már felmerült bennem, hogy váltanom kellene más tipusú motorra,de attól meg az  tart vissza, hogy ehhez már töménytelen alkatrészem van, meg talán már rutinosan szerelem, mégha időnként fel is adja a leckét. 

Előzmény: Bakancs4 (44427)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!