Én heti egy padlót nyomok, hogy kijöjjön a korom.Hiszen amerre én járok (Bp XIV.-XVI.ker)ott szinte mindenhol csak 30 -al lehet menni ha 50 -el mehetek már jó.És van úgy,hogy 1 km -en belül két traffipax is van.Szerencsések vagytok, hogy nálatok máshogy van.Ezért most az új autónál nem is érdekelt ,hogy milyen erős.
Autó vásárlás előtt állok és tanácsra lenne szükségem. Mennyire éri meg 200 ezret futott O2-est venni. Mennyit bír az 1.6-os motor km-ben? Mik a buktatók, van valami amit nagyon drága cserélni? Érdemesebb venni O1et ugyanezzel a motorral de kevesebb km-el?
Padlógáz? Ritkán, nem vagyok egy "megmutatom ki a jobb" típusú, betonrengető, gyorsulgató sofőr. O1-em könnyű lábbal 7,5-8 litert eszik, hajtva 9,5-10 litert, nálam 8,5 liter az átlag.
Nekem is ilyen volt 2010 O2 FL kombinál, sőt a lámpába
befolyt a mosófolyadék és szét is repedt az ablakmosó mellett.
Mindezt kb 1,5 éves autónál vettem észre. Amikor nézegettem
a hasonló korú kombikat (Max 3 éves lehetett a legöregebb is.) minden másodiknak tepedt volt a féklámpája. Párat lefotóztam és megmutattam a szervíznek így garanciában cserélték. Szerintem O2 FL kombinál ez konstrukciós hiba. A kicserélt lámpa azóta nem folyik.
Fel van gyorsulva a világ, nincs idő rendesen tesztelni az új dolgokat + egyre bonyolultabb lesz minden...
(4. alkalommal voltam a szervizben a kikapcsolgató tempomattal, egyelőre annyi fejlemény van, hogy kifaggatták a DSG-t, és elküldék elemzésre az adatokat a Skodának. És van 3 ilyen céges kocsink. Beszoptam, én kezdtem feszegetni a témát. :D)
Nem olyan régen kezdtem dolgozni az autóiparban. Meglepő volt hallani (bár lehet másnak egyértelmű) hogy egy újjonan kijövő/ fejlesztett modellt az első egy-két évben NEM szabad még megvenni, mert rengeteg olyan dolog jön/ jöhet elő, amit a fejlesztés során nem volt idő, pénz, stb tesztelni.
Gondolom ez egy ilyen lehetett.
Ezzel senkinek nem akarom elvenni a kedvét új autó vásárlástól, főleg azét nem aki cégesként használja.. :-)
Inkabb ketevente kene elmenni klimashoz, egy rendszermosasra. Ilyen esetben a klima kap friss olajat is. Nemtom mitol tud megszorulni a kompresszor, az biztos, hogy a friss olaj jot tesz a mechanikai resznek. A dugattyuk csak par milit mozognak. Az esetek 80% kanal a szelep a ludas.
Tudsz esetleg, hogy az LZG-228-as octavia combi 1.2 tsi-nek milyen gazdája volt? Ugyan abban a kereskedésben vant, mint ahova a te volt céges rs-ed került. Csak pár számmal különbözik a rendszáma a te volt kocsidétól ezért gondoltam, hogy hátha ugyanott volt ahol te dolgozol és esetleg ismered is. (Aztán lehet, hogy csak a flottakezelő azonos ahonnan odakerült ez a kocsi és nem is ugyanannál a cégnél futott, ahol te dolgozol.)
Van, de nem olyan amilyenre te gondolsz. Egy megkerülő szelep van a kompresszoron ami kikapcsolt állapotban nem engedi körbe áramlani a hűtőközeget. Gyakorlatilag ilyenkor csak a kompresszoron belül van áramlás. Több tipikus hiba is elő szokott fordulni, de a legjellemzőbbek a hűtőközeg elszivárgása, pláne ha a betétes szárító van még a kondenzátoron. (Ezt onnan lehet megismerni, hogy a kondenzátor bal oldalán van egy viszonylag nagy, belső hatszögletes kulcsnyílású műanyag dugó. Ott szokott ereszteni!)
Azon kívül elő szokott még fordulni a kompresszor pillanatnyi megszorulása miatt elnyíródott szíjtárcsa. Ilyenkor ha jobban megfigyeled a kompresszor tárcsáját akkor a közepe nem forog.
Általában 4-5 évente nem árt újra töltetni a klímákat, illetve, ha ennyi időnként kell újratöltetni, az nem nagy tragédia. Vidd el egy klímáshoz aki 1-2 perc alatt megmondja, hogy mi a baja.