Keresés

Részletes keresés

Palotabarát Creative Commons License 2018.05.13 0 0 44485

Sziasztok!

 

Szeretném összeírni a volt Rákosszentmihály-Pestújhely-Rákospalota HÉV állomásait és megállóit. Feltehetően különböző korokban különböző pontokon  álltak meg, de valami körülbelüli lista is megtenné, ha tudjuk melyik évi állapotot tükröz. A zöld HÉV-könyv sajnos ilyesfajta listát nem közöl. A MÁV-menetrendes oldalon egy 1921-es és egy 1931-es menetrend található, 1921-ben ilyen vonalat még nem tartottak számon, 1931-ben már volt menetrendje, de a gödöllői HÉV-leágazástól csak két megállót jelöl: a Nádastót és a Rákospalota Szabadság teret (ez gondolom a XV.  Széchenyi téren volt). A "háromkötetes" harmadik kötetében ilyen adatot nem találtam. A Vasútállomások.hu-n egy csonka állomáslista van csak.

 

Az 1931-es menetrend kétmegállós vonalával azért nem vagyok elégedett ,mert tudok megállóról a mai Sztáray Mihály téren és a Kinizsi utcánál is (ezekről bizonyítékok vannak), szóval a kettőnél biztosan több megállója volt a HÉV-nek fénykorában. Ezeket a megállókat "keresem", ha tudtok segíteni - forrásjelölésnek különösen örülnék.

 

Kösz előre is!

Törölt nick Creative Commons License 2018.05.08 0 1 44484

Sziasztok. 

Hogy vagytok ? 

 

Egy olyan kérdésem lenne van-e valakinek eladó HÉV relikviáka ? 

 

Választ előre köszönöm. 

További szép napot. 

EMD sound is music Creative Commons License 2018.05.07 0 1 44483

Endrei pót. Rögzítő-e, avagy EP, nem tudom.

Előzmény: _Nyuszi (44481)
FOMA Creative Commons License 2018.05.06 0 2 44482

Fék.

Előzmény: _Nyuszi (44481)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.05.06 0 0 44481

Köszi!

Tudsz közelebbit mondani? (Pót vagy motor, meg hogy melyik része?)

Előzmény: FOMA (44480)
FOMA Creative Commons License 2018.05.06 0 2 44480

Nem volt nagyobb gond, csak füstölt. 

Előzmény: _Nyuszi (44479)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.05.06 0 0 44479

Füstölni biztos füstölt. Hogy izzott-e, hogy lánggal égett-e, azt nem tudom.

Előzmény: Ep128 (44478)
Ep128 Creative Commons License 2018.05.05 0 0 44478

"Csak" füstölt...?

Előzmény: _Nyuszi (44476)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.05.05 0 0 44477

Ajjaj. 😕

Előzmény: _Nyuszi (44476)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.05.05 0 1 44476

Csak hogy napijelentés szagú legyen a topik ( :) ):

991-es nagyegységnek az endrei vége kissé elfüstölt a Batyi II. vágányán. Tűzoltók a helyszínen.

1014 Creative Commons License 2018.05.04 0 0 44475

Sziasztok, 

 

régen jártam felétek, de most találtam megosztanivalót. Történelem. :-) 
https://library.hungaricana.hu/hu/view/OGYK_KI-1910_22/?query=Kerepes&pg=366&layout=s 

6243 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44474

Ha ott dolgozol, tudnod kéne :)

Előzmény: EMD sound is music (44472)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44473

Nyugi.

 

Mielőtt egymásnak esnétek.

 

Nem kell.

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Pont az volt a tervezési időszak (1971-1974) lényege, hogy vizsgálják meg a :

       - felszíni vezetés lehetőségeit, költségeit,

       - a kéreg vezetés költségeit, lehetőségeit.

 

Lehet, hogy a mélyvezetés lehetőségeit is megvizsgáltatták valakivel. Erről nem tudok. De elképzelhetőnek tartom.

 

 

EMD sound is music Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44472

 

Persze, hogy ott ácsorognak a vonatok...

 

De ez az ácsorgás mióta van? És miért pont ott?

Előzmény: 6243 (44445)
BaGira-79 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44471

Valóban? 

Te ki vagy?

Előzmény: 6243 (44447)
Il Leone Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44470

De az is jól látszik, hogy nem a felszínen tervezték, hanem kéreg alatt.

Előzmény: batar1987 (44468)
_Nyuszi Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44469

Érdekes, mert a MÁVTI pedig a 30403 tervszámon (mondjuk a 435HT-02-10 rajzszámú tervén) mélyvezetésben gondolkozott a Boráros tértől befelé, Demők Józsi bácsi tervezésében. A terv keltezése: "1971. IV. 28".

(Forrás: MÁV Archívum, dobozszám: TB.12798, TB.17438)

Előzmény: trizs77 (44466)
batar1987 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44468

Van több rajz is az egészről:

 

https://library.hungaricana.hu/hu/view/HU_BFL_XXIII_102_a_1_1974-10-30/?pg=190&layout=s

 

Jól látszik, hogy nem mélyvezetésben tervezték a bevezetést.

batar1987 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44467

Ha továbbolvasod az általam linkelt anyagot, ott szó volt a projekthez kapcsolódóan a Gönczy Pál utca kiszélesítéséről is, házbontásokról.

Előzmény: toto92 (44465)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44466

Nem mondod, hogy 71-ben még utcaszinten vezetett HÉV-ben gondolkodtak a belváros közepén, miközben már a villamosoktól is meg akarták szabadítani az utakat...

 

-----------------

 

Pedig de.

 

Én nem arra/abból a témából kaptam a diploma terv feladatomat, de az akkori szívügyem igen.

Ezért a Gönczy Pál utcában igen sokat méricskéltünk.

A BME közl.építümérnök jelöltjeivel együtt.

Túl keskeny a Gönczy Pál utca.

Ezért a fonódó szakasz létesítése,  a Gönczy Pál utcában végig,  Pipa utcától a Lónyai utca torkolatig ( 181 méter ) azonnal felvetődött.

 

A Lónyai-Tolbuchin torkolatba tervezett HÉV végállomás kétvágányos legyen vagy háromvágányos vitáin túl, az elégtelen hossz miatt (mindössze 42 méter) külön problémát jelentett.

 

Nem tudom mi lett a tervek sorsa.

Arra emléxem, hogy a Gönczy Pál utca lakói nem voltak oda az ötletért.

Hisz a napi kettő csúcs időszakban, mégiscsak kb.2-3 percenként, egy-egy hatkocsis HÉV szerelvény haladt volna át az ablakaiktól kb. 2 méterre, azon a 181 méteren.

 

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (44460)
toto92 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44465

A szentendrei hév kéregbe megy le, nem a házak alá.

Előzmény: kihúzóvágány (44462)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44464

Pláne nem "belváros közepének".

Előzmény: kihúzóvágány (44463)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44463

Azért a Közraktárak, különösen akkori állapotukban nemigen számítottak "város közepének".

Előzmény: Törölt nick (44460)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44462

Könnyű az összehasonlítás:

mérd le a távolságot (akár lépéssel), és utána azt a távolságot, amelyen a szentendrei HÉV feljön a Margit-hídi állomásból a felszínre.

Előzmény: toto92 (44458)
batar1987 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44461

Én találtam egy 1974-es dokumentumot, eszerint:

 


1.4./ Beruházás telepítése

 1.41./ Területkiválasztás Indokolása 

A beruházás telepítése jellegénél fogva adott. A Csepeli hév meghosszabbítását képező új vonalszakasz a Boráros téri hév állomáshoz csatlakozóan a Duna és a Közraktár u. közötti parkban fekszik, majd a Csarnok téren áthaladva éri el a Gönczy P. utcában fekvő végállomást.

 

A Petőfi hidat a Duna felől számított második nyilasban, felszínen keresztezi.

 
A lehajtó rámpa közvetlenül a Petőfi hídtól északra kezdődik és a Bakáts utca vonalában ér véget. A park egységének minél nagyobb mértékű biztosítása érdekében az utolsó 60 m-es szakasz fedetten készül.


A végállomás a Szamuely u. torkolatában elhelyezett kétszintes csarnokhoz csatlakozik, amely közvetlenül biztosít kapcsolatot a végállomási peronok, a Kálvin téri aluljáró-rendszer és azon keresztül a felszíni tömegközlekedési eszközök megállóhelyei között, másrészt a csarnokból induló -nem ebben a beruházásban megvalósuló, de helyszínrajzilag biztosított - mozgólépcsők segítségével az é-d, valamint a délbudai metró létesítendő mélyállomásaival.

 

Előzmény: Törölt nick (44460)
Törölt nick Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44460

Nem mondod, hogy 71-ben még utcaszinten vezetett HÉV-ben gondolkodtak a belváros közepén, miközben már a villamsoktól is meg akarták szabadítani az utakat...

Előzmény: trizs77 (44459)
trizs77 Creative Commons License 2018.05.03 0 1 44459

A csepeli HÉV Kálvin térre való bevezetésének tervezésekor (1971-ben) a Csarnok tér - Gönczy Pál utca-Lónyai utca útirányon, utca szinten történő bevezetésben gondolkodtak.

 

Akkoriban 1973-74-ben,  a  Műegyetemi Építőmérnöki kar  végzős diákjainak fele, Diplomamunkának a :

         - Gönczy Pál utcai házak megerősítését,

         - a Gönczy Pál utcai lakások extra hangszigetelését,

         - a Gönzy Pál utcai...................

kapta.

 

Nálunk meg a Forgalmi szakos végzősök fele kapta a Kálvin tér-Lónyai utca torkolat HÉV végállomássá átalakításának forgalmi terv elképzeléseit,  mint Diplomamunkát.

 

 

toto92 Creative Commons License 2018.05.03 0 0 44458

Lehet, hogy van távolság, de az utcák szűkek, a házak alatt nem vezetheted kéregben, szóval a Csarnok térre érve már el kéne érni a szükséges mélységet. Saccra nem lenne elég hozzá a Zsil utca - Csarnok tér szakasz.

Előzmény: kihúzóvágány (44456)
John Howard Creative Commons License 2018.05.02 0 0 44457

Hát lehet, hogy a hajóállomás _fizikailag_ megvalósult, azonban hosszú hónapok (ha nem évek) óta ez olvasható a BKK-Infón:

 

"A következő járat(ok) közlekedése alacsony vízállás miatt az alábbiak szerint módosul:

A D11-es hajó Haller utca kiötőt nem érinti." (A D12 ugyebár ab ovo nem köt ki ott.)

 

Persze lehet, hogy a hajóállomás átadása óta permanensen alacsony a Duna vízállása, csak hát mindenképpen érdekes... ;-)

 

Előzmény: toto92 (44453)
kihúzóvágány Creative Commons License 2018.05.02 0 1 44456

A Bálna és a Kiskörút között elég nagy távolság van, Csarnok tér, és a Vámház+Nagycsarnok, tehát bőven van hely a befordulásra, szerintem nem kell feltétlen 300-400m ívsugárban gondolkodni, annál kisebb sugarú ívvel megoldható.

Természetesen, a Bálna mélygarázsát el kell kerülni, meg a Nagycsarnokba vezető alagutat is.

Előzmény: toto92 (44455)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!