Nem tudom, hogy az sw-ben milyen a zár, nekem 5 ajtósnál ugye mikrokapcsolós. Az is hasonlóakat csinált (nem akart lezáródni csak X-edszerre), nekem az volt a gond, amiről régebben írtam is javítási tippet, a műanyag lemez nem rugódott vissza az alap helyzetébe, és folyamatosan csesztette a mikrokapcsolót. Nekem ugye eltört, én szivaccsal adtam vissza a rugózását.
Mindent :) Még a kis pókokat is kiterelgettem. Sőt a pótkereket is levettem. Szóval tanácstalan vagyok. Létezik, hgy az ajtó tud annyit mozogni, hogy ekkora koppanó hangot adjin ki? Egyedül a zár, ami fém-fémmeé érintkezik. Viszont ha rendesen le van csukva elég masszív.
Az oroszlán (307 sw) csomagtér ajtaja egyik napról a másikra már csak 2-3 erőteljesebb lecsukásra záródik be. Holnap nézem meg alaposabban de ezzel egyidőben hallom ha bukkanón átmegyek, hogy a bal hátsó oldalon fémes koccanást hallani. Kipufogó, pótkerék masszív. Nem lötyög. Gyakorlatiag mindent kivettem a csomagtérből és még most is hallani.
Nyilvánvalóan a biztonsági funkciók vannak bekapcsolva. Szerintem szoftveresen tudod csak kiiktattatni valakivel. Pesten Zolyy megcsinálja korrektebben, mint a márkaszervizben. Az automata bezárást kihagynám, de szerintem az kifejezetten előnyös, hogy addig nincs ajtónyitogatás, amíg a vezető ajtó ki nincs nyitva. Ha lehetne ilyet beállítani a miénkben, én aktiváltatnám:)
Én holnap készülök pár rozsda képződményt eltávolítani, nekem hasznos a vidi.
Apropó, nemtudjátok hátul a sima 5 ajtóson hol vannak alátámasztási pontok? pont a kerékemelési pontot szeretném lekezelni de valahol alá kéne bakkolni a kocsi farát.
1. ezt nem vitatom, ez tény. Ezért próbáltam centiroztatni és felcserélni.
2. A felcserélés miatti húzás nem indokolja a futóműállítást, főleg, hogy kisebb sebességnél nem jelentkezik. Szerintem meglátszik a gumikon, ha nem jó az összetartás. Mást meg nem lehet állítani. Csak hasra ütésre nem fogok futóművet állíttatni.
Ez biztos, hogy gumi hiba. Úgy látszik nem csak az élelmiszerből kapjuk a legalját, hanem a gumikból is.
A thaliánál 1x volt ilyen gondom az új autón levő GoodYear nyári gumik bejáratás után (pár hónap) nagyobb sebességnél ráztak. Visszamentem a szalonba, hogy mi van ilyenkor.
Kicentírozták jó pénzért, mert ez nem garanciális hiba :-)
Azóta jó volt és a télikkel sosem volt ilyen gondom. Jó gumishoz szoktam járni, de most egy közelebbihez vittem. Olcsó volt, de szart se ért.
Mondjuk ugyanez volt az ablaktörlőkkel is. 2 hét múlva mentem vissza, hogy csíkosan törölnek az új autón. Kopó alkatrész, nincs garancia. 8 k-ért tesznek rá másikat. Anyátok. 1x használtam volna, amikor esett. Máris elkopott?
Jut eszembe, hogy azt vettem észre, hogy a 307-es ablaktörlői beleérnek a motorháztetőbe.
A tövénél az a vastag aluminium jól láthatóan meg van kopva egy helyen.
Az 307 betegség vagy csak rosszul vannak feltéve.
Ilyen karok vannak rajta mint ezen a képen:
A csavaroktól olyan 5 cm-re mindkettő meg van kopva és a motorháztetőn is látszik.
Az lenne a kérdésem, hogy szervó olaj csere volt, gyári került bele, de szerintem bele önthették mind az 1 litert, mert a nívópálcán jóval 2-3 cm-rel a max felett van a szint. Gond lehet ez, 8-10 cm-es a pálca. 307 1.6b 2003-as
Gumival én is szívtam, ment keresztbe-kasba a kerékcsere. Türelemjáték, na meg legye kapacitás a műhelyben is, hogy ne kelljen órákat várni. Talán ez most nem a legjobb időszak erre. Nekem is rázott, azután félre húzott. Sajnos a futóművön nem lehet állítgatni állítólag. Minden esetre most jó, de legalább 6-8 alkalommal cserélgették jobbra-balra, előre-hátra a gumit. Akkor még új volt a gumi, és ki lehetett tapasztalni melyik a legjobb beállítás. Ha durván fél évente nem kellene cserélni az évszak miatt, akkor is centiroztatnám, mert pár száz km-es út alatt is változik minden, hála a jó mazsar rázós-gödrös utaknak. Nem olyan szar sima, mint a románoknál, vagy bárhol a környéken:((( és pláne messzebb. De legalább a ruszki otthon érzi magát:/
Sanyi módszerhez hasonló: lehet kapni papírboltban olyan csipeszt, ami az iratokat rögzíti. Nem GEM kapocs, hanem csipesz. A csiptető rész vízszintes és talán egy műanyag lapocska is van odavarázsolva. Na én szülségből azzal csippantottam oda - nekem is elfogyott a Sanyis műanyag - és hónapok óta tartja magát. Javaslom ezt a megoldást is. Esetleg egy kis ragasztó a lapocskákra és talán akkor tényleg le nem esik. Magát pedig odarögzíti, amíg megköt a ragacs. Ez lesz a Smíró módszere.)
Én is hasonló helyzetben vagyok voltam:A hátsók kerültek előre,az elsők hátra tavaly tavasszal.120-140-között rázott rendesen.Irány a gumis minden oké volt.Futómű ell. oké.Vissza cseréltem a kerekeket és láss csodát nem ráz.de a télivel nincs semmi gond.A gumisok szerint a gumik a felni jó.A szerelők szerint a futómű -féltengely rendben.???????????Most nem cseréltem fel a nyárit így minden oké.Toyo Nano Energy 3 2014 es dot és 0214-ben vettem.
Ma voltam centíroztatni. Rendesek a srácok, csipem őket.
A bal elsőre megint kellett 25 gr (10-15). Hová tette az előző gumis?
Ezek leszedték a régi, rozsdás súlyokat és nagyobb újakat raktak, ahova kellett.
Fel is cseréltük az első-hátsó párost.
Az eredmény: nem éreztem, hogy rázott volna 130-nál, viszont enyhén jobbra húz, fogni kell a kormányt, mert 3 másodperc alatt már megy le az útról. Normál úton 70-90-nél semmit nem húz.
Vagy lejt az a pályaszakasz vagy ilyen lett. Majd hosszú távon kiderül.
Már az első gumisnál is láttam, hogy a jobb hátsó teleszkópról le van csúszva a porvédő.
Néztem a klub leírását, de a "Sanyi módszerhez" nem lehet kapni olyan kábelbilincset.
Jelenlegi ötleteim (még kipróbálás előtt):
- betekerem a porvédő felső részét vászon szigetelő szalaggal, hogy beszoruljon a helyére;
- beragasztom valamivel (nem tudom mi fogná meg;
- 1,5-es fúróval megfúrom a felső idom peremét és dróttal rögzítem;
- nagyobb fúró, 3-as menetet vágok bele és hernyócsavarral rögzítem.
A fúrásokhoz jó lenne kivenni, tehát első körben a lustaság miatt szigszalag esetleg még szóba jöhet valami seeger gyűrűs megoldás is.
Nem vettem semmiylen csavart, kerestem a szerszámos ládában olyat ami belemegy és hozzá önzáró anyát.
Hátsó fékeknél kicsit macerás a dugattyú visszatolása, mert nyomnod ls fordítanod is kell. Van aki a kétszemélyes megoldásra esküszik, van barkácsoó kedvü is aki csinált hozzá célszerszámot. Én sogorral együtt a csőfogó segítségével oldottuk meg.
1 alkalom is tud végzetes lenni, hiszen 800-1000km-en át azt a lét fogyasztja a motor, az akár 1 hónap is lehet egy átlag autósnak...
De a lényeg, hogy a motornak mennyi üzemóra...
Írtam már párszor, de talán itt még nem: nekem volt olyan, hogy Franciaországból hazafelé, Olaszországban kellett tankolni. Shell kártyám van, de valamiért 2010 körül az olasz autópályák teljes hosszán(!) 1db(!) Shell kút volt. A többihez le kellett volna menni a pályáról, aztán meg tehenek közt csámborogni.
Annál az 1 kútnál tankoltam, ránézésre is gáz volt, de sajnos ki volt számolva a dolog, nem tudtam tovább menni.
Nem sokkal később, Szlovéniában jött a sárga tengeralattjáró, vészüzem, és onnantól nem engedte 2000rpm fölé.
Hegyeken, szerpentineken át.
Kiütöttem, többször is, de majdnem mindig visszajött.
Néha volt 50-100 km amit gond nélkül végigment, aztán megint vészüzem.
Élmény volt...
a megfejtés: üzemanyagszűrő eldugult a szartól, és volt olyan, hogy ha gyorsítani akartam volna, akkor kevés volt a gázolaj nyomása, amit a pumpa küldeni tudott.
de hogy mennyire nem egyszerű a dolog:
itthon volt szűrőcsere, márkaszervizben. Utána 1 hétig kb jó, aztán megint letiltogatott.
Újabb szűrőcsere, és akkor már kb 3 hónapig jó volt.
A 3. szűrő aztán már bírta ~2 évig.
1 tankolás, hónapokig tartó szopás.
és még mák volt, mert nem vizezett/benzinezett szart adott el, hanem "csak" koszosat...