Keresés

Részletes keresés

Szilis Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8663
Jó, egyezzünk ki, lehet, hogy az tényleg 1987 volt? Nem teljesen kzárt...
Előzmény: OKU30 (8662)
OKU30 Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8662

"Mi lett a 424.305 sorsa ? Meddig üzemelt ?"

 

Szerintem egyezzünk ki abban, hogy nem '88-ban, hanem '87-ben fotóztad a szóbanforgó menetet. A 424,305 (Bp 7461/1956) ugyanis 1987.12.13.-án törölve lett az állagból, és át lett minősítve 424-31 sz. fütőgéppé. A videóimat visszanézve 1988.01.16.-án már át is volt számozva. Mint fűtőgépet 1991.11.18.-án selejtezték és villámgyorsan még novemberben szét is vágták Rákosrendezőn. 

1987-ben azonban akár üzemképes benyomást kelt. Rendszerint a Hámán 2sz. korongja körül tartózkodott olyan társaságban mint 424,304 (424-09); 424,317; 424,343; 424,298; 424,247; 377,493; 424,337; 520,090; 424,287; 424,356; 424,122 (424-02); 424,160; 91; 520,074; 411,371; 424,271; 326,160; 424,184 (424-13); mag a 303,001 és a 324,838 szerkocsija illetve egy pár nyamvadt dizel. És akkor már ki voltunk bukva, hogy milyen kevés gőzös van ott.

Előzmény: Szilis (8659)
Szilis Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8661

OFF:

Nem tudom, hogy mi van az excite-val, mert ma is érkezett három levelem, de Dimitrijnek nem ezt az emil címet adtam meg.

A kbk-s pedig biztosan megérkezett, ha nem dobta vissza, de még a mélgazda nem továbbította nekem, úgyhogy alig várom...

ON:

Előzmény: manhattani (8660)
manhattani Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8660
Szia Szilis!
>Már írok is!
Csak ne az excite-s címed add meg neki, mert onnan eddig minden levelem visszapattant :))
Elküldtem a kisvasutasra is, megkaptad?
Előzmény: Szilis (8657)
Szilis Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8659

Menetrendi 1988 -ban ?

 

Ühüm.

 

Mi lett a 424.305 sorsa ? Meddig üzemelt ? 

 

Szétvágták valamikor a kilecvenes évek elején. Talán OKU30 tud részleteket.

Előzmény: VBL (8658)
VBL Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8658

"nagyon élveztük, mert utánunk jött fel közvetlenül a menetrendi 424,305"

 

Menetrendi 1988 -ban ?

 

Mi lett a 424.305 sorsa ? Meddig üzemelt ? 

Előzmény: Szilis (8652)
Szilis Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8657
Szia OKU30! Már írok is!
Előzmény: OKU30 (8653)
Szilis Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8656

A menetrendit itt úgy kell érteni, hogy akkor már létezett menetrendszerinti nosztalgia vonat.

 

Valami fotók vannak, majd túrok talán, csak a szkenneléssel állok hadilábon; de ha lesz a gőzös tali, akkor majd markolok a képek közül, bár tény az, hogy ezek nem valami mesterfotók, hiszen 1988 kora tavaszán (ez április elején volt!) még éppen csak elmúltam 14 éves. Akkor egyébként szombaton(!) Óbudán a HÉV két db LVII-es villanymozdonya 22 Eas kocsiból álló,  cukorrépával rakott szerelvényt húzott be az Óbudai Szeszgyárba. A vízdaru lehet, hogy már nincsen meg, Óbuda állomás Angyalföld felőli végén volt, talán a harmadik és a negyedik vágányok között. Egészen sokáig használták, még láttam az akkor már 22, 034-es mozdonyt az Aa kocsival és 3 Bz-vel vizet venni ott valamikor 1991-körül, egy hirtelen menetrendi bevetéskor (a többi gép vagy üzemképtelen volt, vagy máshol voltak).

Előzmény: luc72 (8655)
luc72 Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8655

Hali

 

A kép számomra azért volt érdekes, mert a Déli, itt még felsővezeték nélküli állapotban van.

 

 

1988-ban (bár akkor a mozdony még 275,034 névre hallgatott, vöröscsillagos volt, és Kádár-címeres), ugyanezzel a vonatösszeállítással, és nagyon élveztük, mert utánunk jött fel közvetlenül a menetrendi 424,305 a négytengelyes zöld kocsikból (Aa, Wr, Ba stb, Da, stb.) szerelvénnyel, ami állati látványos volt. A 275-ös egyébként ezen a meneten Óbudán vett vizet a daruból, illetve az esztergomi megérkezés után Dorogon szerelt szenet.

 

 

Tehát, 88ban még volt menetrendi gözös.

FOTÓK esetleg?

 

Óbudán víz darú??? Na ezt most meg nézem, hirtelen nem ugrik be.

Előzmény: Szilis (8652)
OKU30 Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8654
Kósza hírek szerint most szombaton délutén 13-14 óra körül indul vissza a vonat a Nyugatiból Szob felé. A B&B 919 + a MAV 242 fogja vontatni Párkányig. A 242-es onnan a Pozsonyból hazatérő Nohab menetet előfogatolja. Ha valaki pontossabbat tud, kérjük írja meg.
Előzmény: Teknos (8646)
OKU30 Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8653

"szerintetek Oroszországban (+ utódállamok) maradt még Wilhelm-Pick gőzdaru?"

Szerintem biztos, hogy maradt. Én például 38darab MÁVAG gyártmányú Er gépről tudok, ami még megvan. Több üzemképes és több muzeumi. És valószínű, hogy ennél több van még meg. Itt tudsz esetleg utánnanézni: http://parovoz.com/  Ez egy nagyon jó, szinvonalas honlap. Ha ezt olvasgatom, nem találom elfecsérelt időnek a 12 év orosz tanulást. Konkrét kérdéssel fordulj Dimitrij Zinovjev-hez - cime a honlapon - angolul is kiválóan tud. 

Előzmény: Szilis (8628)
Szilis Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8652

A harmadik fotót a Szergejek mögött álldogáló kazánkocsik miatt tetted fel? ;-)

 

A többi fotó a nosztalgia korszak elején készült. Meglepő módon egy ilyen 22,034 által vontatott menettel én is voltam Esztergomban 1988-ban (bár akkor a mozdony még 275,034 névre hallgatott, vöröscsillagos volt, és Kádár-címeres), ugyanezzel a vonatösszeállítással, és nagyon élveztük, mert utánunk jött fel közvetlenül a menetrendi 424,305 a négytengelyes zöld kocsikból (Aa, Wr, Ba stb, Da, stb.) szerelvénnyel, ami állati látványos volt. A 275-ös egyébként ezen a meneten Óbudán vett vizet a daruból, illetve az esztergomi megérkezés után Dorogon szerelt szenet.

 

 

Előzmény: luc72 (8649)
Szilis Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8651
Sajnos ez offtopic (mármint a daru), mert az egy lipcsei TAKRAF dízeldaru, a hatvan vagy nyolcvan tonnások közül. ;-)
Előzmény: luc72 (8645)
VBL Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8650
Köszönjük luc72, az egyiket kiteszem Windows desktop háttérképnek. (A harmadik mintha kissé alexponált lenne. Vagy alkony volt.)
Előzmény: luc72 (8649)
luc72 Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8649

Dash9 képtárában felleltem egy pár érdekes fotót.

1

 

2

 

3

VBL Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8648

Nem hiszem, hogy nagyon OFF lenne, végülis gőzmozdonyokról van szó.

 

Sparhelt írta: "Hol lehet hozzaferni a magyar mozdonyokhoz?
(Microsoft Train Simulator)"

 

303.002:

modell: www.train-sim.hu

kabinja: http://virginbunny.uw.hu  főoldalán

 

520.034:

modell: http://msts.uw.hu

kabinja: http://virginbunny.uw.hu főoldalán, de ehhez a mozdonyhoz csak "helyettesítő jelleggel".

 

Ugyan nem magyar, de szépen kidolgozott modell a 310 .23 mely ugyancsak a virginbunny főoldaláról tölthető le.

 

Nincsenek kiadva még a 424 -esek, sajnos, de a 3D modelljeik már készek.

 

Fenti három gőzmozdonyt üzemelteti a Magyar Virtuális Vasúttársaság.

Előzmény: Sparhelt (8632)
VBL Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8647

A topic talin megdumáljuk.

Megegyeztünk :))

Mikor is lesz? Szept huszonkilenc?

 

HUSZONHETEDIKÉN

Előzmény: BlackStar (8639)
Teknos Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8646

Kedves Topictársak!

Van valami elérhető (menetrendszerű) információ arról, hogy a "kétbivalyos" vonat mikor indul haza??? Mikor jön ki a Füstiből a gépe?

Ha valaki tud ezekről valamit írni, kérem, tegye meg, gondolom sokakat érdekelne.

Előre is köszönöm:

                                   Teknős

luc72 Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8645
Ez milyen darú???daru
manhattani Creative Commons License 2004.09.02 0 0 8644

>Ha jól emlékszem a távvezérlés mindössze annyiból állt, hogy a vezérlőkocsiban dolgozó vezér kürtjelzéseket adott a toltmenetben dolgozó gőzmozdony vezérének
Tényleg kitárgyaltuk itt is, a nagyvasútin is, de mégse maradjon így, mert ennél bonyolultabb volt a dolog.

Vezetékes csengő- (és néha mikrofonos beszéd-) kapcsolat volt a vezérlőkocsi és a mozdony között. Emellett néha, ha ez a gőzösön ki volt alakítva, amikor a vezérlőkocsiból gyorsfékeztek, egy léghenger lezárta a gőzös szabályzóját. (Erről írta a világ legrosszabb vasúti könyve, hogy pneumatikus vezérlőkapcsolat volt a vezérlőkocsi és a gőzmozdony között... :))  .)

Gőzösök (vagy más vontatók távvezérlés nélküli) előfogatolása: ez bizony érzék kérdése. Az indításhoz kürtjel, aztán figyelni a gyorsulást, mit csinál a másik. Utaztam az ABbmot 610-esen, amit előfogatolt a 424-es, és több személykocsi is volt. Ott a gőzös vezér nem figyelt eléggé, és emelkedőn az ABb-nek kellett erősen besegítenie. Megállás után volt is egy kis üvöltözés...

Előzmény: luc72 (8643)
luc72 Creative Commons License 2004.09.01 0 0 8643
Engem meg mindig az izgatott, hogy amikor két mozdony vitte a vonatot, hogy csinálták, hogy egyszerre huzzanak.
424 009 Creative Commons License 2004.09.01 0 0 8642

A gőzös ingavonatok témáról itt is olvashatsz a topicban, 2004. 08. 02. környékén

volt téma. Ez most a 14. oldal. Lehet, hogy egyszer majd olvashatjuk DGKUm

segítségével az erről rendelkező ideiglenes VU.-t is./ remélem nem veszi zaklatásnak?!/

Előzmény: Sparhelt (8637)
Btx 002 Creative Commons License 2004.09.01 0 0 8641
Egy kedves vasutas ismerőssel beszélgettem a múlt héten többek közt a 26-i különvonatról is, akkor én is megkérdeztem tőle, hogyan is ment a gőzös távvezérelve. Ha jól emlékszem a távvezérlés mindössze annyiból állt, hogy a vezérlőkocsiban dolgozó vezér kürtjelzéseket adott a toltmenetben dolgozó gőzmozdony vezérének. Nem volt egy gyors mechanizmus ez az egész, de hát at ingavonat sem ment olyan nagyon gyorsan. Elnézést kérek, ha valamiben tévedtem.
Előzmény: Sparhelt (8637)
Btx 002 Creative Commons License 2004.09.01 0 0 8640
Előre is köszönöm, kíváncsian várom őket!
Előzmény: Kazankovacs (8630)
BlackStar Creative Commons License 2004.09.01 0 0 8639

A topic talin megdumáljuk.

Megegyeztünk :))

Mikor is lesz? Szept huszonkilenc?

Előzmény: luc72 (8635)
Sparhelt Creative Commons License 2004.09.01 0 0 8638
Ujabb kerdes.. :-)
Nincsen a topicnak sajat webszervere, ahova esetleg kepet lehet feltolteni?
Lenne par kepem, amit szivesen megosztanek masokkal, ha van ilyesmire igeny.
A gozmozdony.hu domain sem foglalt meg.
Sparhelt Creative Commons License 2004.09.01 0 0 8637
Tobb kerdesem lenne a regi rokakhoz. Olvastam topictalalkozorol.
Ujonckent be lehet nevezni ra? Van mar fix idopont?
Olvastam konyvben, hogy pl a 424-esek ingavonati kozlekedesben vezerlokocsval jartak.
Mit jelent gozosuzemben a vezerlokocsi? Hogy mukodott? Van errol valami elerheto leiras?
Koszi!

Sparhelt Creative Commons License 2004.09.01 0 0 8636
Nem tudnad esetleg valamilyen elektronikus formatumba atrakni? Persze nem ingyen gondoltam.. :-)
Előzmény: Törölt nick (8559)
luc72 Creative Commons License 2004.09.01 0 0 8635
A topic talin megdumáljuk.
Előzmény: BlackStar (8634)
BlackStar Creative Commons License 2004.09.01 0 0 8634

Luc,

izé. Tök jók a képeid, de most már télleg elárulhatnád, hogy mi van azon a malletnek látszó bontós fotódon?

Előzmény: luc72 (8610)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!