Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
Pufferosoknak mivel szakaszos tüzelésről van szó, ha leéget a tűz én kihamuzom és a következő rakatott bekészítem a kazánba. Így előfordul, hogy 24 órát is bent van a melegben a fűtőanyag, ha még maradt is benne nedvesség az biztos, hogy távozik belőle. Ráadásul a kémény ilyenkor még meleg és lecsapódásra is kicsi az esély.
Nem beszélve arról, hogy hamarabb éri el a gyulladás pontját mintha kintről hoztuk volna be. (előbb utóbb úgyis meg kell rakni nem?)
Van egy 35 kw-os SIMPLEX 04 típusú vegyes kazánom, a kéményem 4 téglás kb 5 méter magas, amikor ég benne a tűz és az alsó ajtó tökig ki van nyitva ekkor ha kinyitom a középső ajtót a láng kb fél méter magasra kicsap a középső ajtón, de ha az alsó ajtót szinte teljesen behejtom csak egy kicsi rést hagyok neki, akkor nem csap ki a láng a középső ajtónál, ha kinyitom.
Ez a forrasztás nálam nem jött így össze. Nem 5mm hanem 50mm re sem, mivel a réz jó hővezető és a forrasztáshoz 270°C kell, úgy, hogy a maradék víz már rég forrt jött ki a gőz a cső vőn. Ha nem tudtam leszakaszolni egy vékony pvc csővel kellet kiszívni a vizet.
Tehát hiába kentem be futtatóval nem szívta be a cint inkább a gőz jött ki, pedig szabad volt a vége.
Ez a kütyü ami nekem van egy toya s38-as tetejére van rakva. Úgymond "kitt" ben kaptam nemkezd, nick nevű fórumtárstól tesztelésre, összerakáskor derült ki hogy túl magas lessz.
Elszámoltam a méreteket és egy táskával rövidebre kellett így átalakítanom, 2víztáska van benne 3 helyett.
Úgy képzeld el mint a totya hőcserélőjét, van egy billenő fémlap ami vagy akadálytalanul továbbengedi a füstöt, vagy betereli a táskák közé. A 2tálca ellentétes végein vannak a zsaluk 2darab. végig kígyóztathatod a füstöt vagy az alsó táska aljának ütköztetve kiengedheted a füstcsőbe az eredetileg levő zsalumozgató mechanikát én nem készítettem el. Simán kézzel állítgatom őket, nyit, csuk.Hát kellően lebutítotam nemkezd mester alkotását, ezért mondta tartsd meg fiam és használd egészséggel, a visszatérő van átvezetve rajta ellenáramú a bekötés, szembe megy a füstgáz a vizzel, ha megy a szivattyú.
Te erőssen műszaki beállítotságú vagy neked nem gond egy ilyent összedobni.
fényképezni nem tudok, de megpróbálom majd valakivel. kivülről semmit nem látsz a lényegből, egy négyszögletes doboz a kazán tetején.
Nemkezd majsztrót faggasd a részletekről meg a számítási méretekről, meg a mit és miértről, ez az ő asztala én csak összeraktam és használom, biztosan segít. Neki vannak ilyen pofon egyszerű dolgai, és bonyolultabbak is garmadával.
Majd megemlítem neki , hogy nézzen be a fórumra, mert a hétvégen nálunk lessz.
Tudod kétféle ember van. Az egyik léptem nyomon fotóz mindent, a másik meg javítja.
Én nem fotózom, mert nincs normális gépem, ami van azt is csak szükségből használom ha nagyon muszály.
Tehát tőlem hiába vársz fotót.
A vizet minek kellene felmelegíteni?? A fél méter egy őrült nagy távolság. Naponta forrasztok olyan csövet, ahol a víz a forrasztástól 5 mm-re van. És láss csodát sikerül.
Tudod az úgy van, ha fél méterre van a víz, akkor csak a vízig tartó rézszakaszt kell felmelegíteni, ha 1 méterre van a víz akkor 1 méteres szakaszt kell felmelegíteni, mert ugye a rét viszi a hőt. Namármost egyszerűbb és hamarabb van kisebb energiával, ha fél méteres csőszakaszt kell felmelegíteni. Ilyen egyszerű.
Ami képet betettél, annak a megforrasztásához nem kell nagy szaktudás, tanulómunka.
1 kg száraz fa fűtőértéke kb 15 Mj: kb 20 ft melyből 50 % kimegy a kéményen, azaz 40 ft ( beszerzési ártól függ)
1 m3 gáz 35Mj kb: 150 ft, de a gázkészülék is 70-80%-os hatásfokú, azaz kb 180 ft.
Azaz gazdasági szempontból mondhatni, hogy fele annyiba gázfűtésnek kb. De mielőtt valaki megkövez, meg lebax, pont ezért megy a fótum, hogy hogyan lehetne jobban, olcsóbban fűteni, szó esik a ház szigeteléséről is néha.
Személy szerint én élvezem a tüzet, a gyújtogatást, a melegét, és szeretek télen egy kicsit mozogni favágáskor. Persze a hamuzás és heti átnézése a kazánnak nem annyira jó dolog.
De mivel minden ház más és más ( kazán, fűtőanyag, tájolás, felhasznált anyagok), ezért néha kitör az adok- kapok.
Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy milyen típusú PID vezérlőt és léptetőmotort vadásszak le a füstgázhőfok szabályozáshoz? Van esetleg bejáratott megbízható forrása valakinek? Huzatkorlátozó szükséges ehhez a fejlesztéshez? Esetleg beszerzésben tudna valaki segíteni? Nem vagyok egy ebay menő...
Nem vagyok szaki csak leírtam,hogy nálam működik!Ja és egy szintes a házikó csak a padlástérbe van egy 60*60-as a növények miatt,de ott füt szépen pedig magasabban van mint 4 méter.7-8 ezer a külömbség,én megreckíroztam az olcsóbbat.
Az attól függ. Meg lehet tárgyalni, de a válasz lehet ilyen is, olyan is. Tudsz olcsóbban fűteni fával, ha pár dologra odafigyelsz. Ha viszont pár dolgot rosszul csinálsz még drágább is lehet. Gondolom ennek egyelőre nem örülsz.
Szerintem még mindig a legjobb ötlet a változtatható felületű (és ellenállású) hőcserélő, ahogy itt a csizmaégető ember benyögte. Jó lenne valami fotót meg rajzot látni róla, ha erre jár. Ja és persze, ha nem titkos.:D
Persze ez már csak külső tuning lehet a gyári kazánokon.
Nekem egy Grundfoss UPS25/60-as szivattyúm van és hozzá 3db. 60/1400, 2db. 60/1800 és 2db. 90/60-as radiátor. Van még egy 60/1800-as, de az ritkán megy.
Értem. Nem, nem heggesztettemhegesztettem és szerintem te sem, mert azt nem lehet. Ezt írtad, nem?
Én nem láttam még szétégettet, de szeretnék. Hol vannak a képek? Te sokat láttál, de nem mutatsz egyet sem.
"Ha azt állítod, hogy a rezet lehetetlen megforrasztani, ha fél méteren belül víz van, akkor azt kell hogy mondjam, nem tudsz forrasztani. Csak taknyolni. Éppen azért mert jobb hővezető mint a vas, külön jó, ha fél méterre víz van benne, hamarabb fel tudod melegíteni. Forrasztani tudni kell, az is egy szakma."
Hamarabb fel lehet melegíteni, mert van benne víz? Mert a vizet is fel kell melegíteni. Aha. Végül is logikus:D
Hát végül is megtaknyoltam elég szépen, nyomás alatt van már majd` 3 éve, úgyhogy talán nem kell szégyenkeznem, de ugye nem is azt írtam, hogy lehetetlen: "ahol szinte lehetetlen a forrasztás, ha a csőben mondjuk 1/2 méteren belül víz van". Ez egyébként 22-es réz volt és a legkisebb gázlámpa. A gerinc a padló alatt ment kb. 15cm-rel és egy 20x20-as nyílást bontottunk ki a forrasztáshoz. Szerintem az ún. "mesterek" nagy része meghátrált volna, de mindegy. Persze spéci cuccokkal, meg nagyobb felfordulással biztos könnyebb lett volna.
Íme:
Úgy érzem kezdesz elmenni a témától a személyeskedés és sértegetés irányába. Ha az ember kifogy az érvekből, ez elég sűrűn előfordul. Kár.:(
Na de, hogy a tárgyhoz visszatérjek, megkérdeztem egy kohómérnököt, végül is talán többet ért a témához mint mi. Véleménye szerint valóban eléghet az anyagban lévő szén ill. carbon, ami az öntöttvasban lemezes formában, a lemezben FeC2 vegyület formájában van jelen. Ezért aztán az öntöttvas van nagyobb veszélyben, abból gyorsabban elfogy a szén (eleve több is van benne, hiszen az acél csak 1,7%-ig acél). Az acél meg hamarabb rohad.:D Véleménye szerint a kiégés és rohadás nem választható el egymástól, mert, idézem: "Égés=oxidáció. A C (grafit) kiég. Az Fe (vas) oxidálódik. Erre mondjuk, hogy elrohad."
Szóval a dolog egyszerre történik meg. Azt mondta, hogy a gömbgrafitos öntött acél a legtutibb, amiben, idézem: " A lemezes elhelyezkedésű karbon, modifikátorral gömbbé alakul, és bizonyos szempontból acélként viselkedik." Szóval a két jót próbálja ötvözni. Persze az alacsonyabb árkategória biztosan nem használ ilyen anyagot. Így vagy úgy, minden vas elfogy egyszer. Hogy azonos gyártmányok miért mennek csak 5, de akár 40 évet is, üzemórán kívül valszeg a tüzeléstechnikán is nagyban múlik.
Szóval, béke poraira, a témát lezártuk. A kazánok márpedig oxidálódnak (égnek és rohadnak).:DDD A rohadtak!:D