Az még elmegy, hogy kényszerűségből fél napra leáll a vasúti forgalom, de az, hogy napokig és pótlás nélkül, az már több, mint szemétség. Igazán tehetnének valamit. Le kellene ülni tárgyalni a magyarokkal? Ha a magyarok képesek lennének a migránsokat visszatartani, és nem engedni túlterhelni a railjetet, akkor nem lenne gond. Vagy menjen egy mentesítővonat 'shalomig, onnan meg oldják meg maguk a migránsok, persze rendőrsorfal őrízné a vasúti pályát, nehogy azon menjenek! Ezért célszerűbb lenne őket Móváron leszálítani, és onnan busszal vinni a határra.
Én is előfordulok azokon a "nem túl szívderítő gyorsvonatokon", de a rozsdás ablakkeretet leszámítva semmi különlegeset nem tapasztalok. Ha migránsvonatokat megközelítő állapotokat szeretnénk látni, érdemes egyet villamosozni a nagykörúton szombat hajnal 4 körül.
Ez a most érkezők jó részére pár évvel ezelőttig nem volt igaz, jó részük rendezett körülmények közt élt és nem is akart sehova menni. Nem kell attól még örülni, hogy jönnek, szerintem az embercsempészeken és politikusokon kívül kevesen örülnek... csak a minimális empátia, hogy ha (reméljük, nem fog megtörténni) hasonló helyzetben neked mi lenne az elsődleges. És akkor talán más szavakkal sikerülne ugyanazt leírnod. l
Jó azt ne felejtsük el, hogy a népvándorlók olyan vidékekről jönnek ahol a szemétszállítás mint olyan, nem létezik. Germoneyban a nagy integráció első lépései között lesz az is, hogy például mire való a szelektálós kuka, hova mit kell dobni. Majd csak megtanulják. Mindenki tanulni akar és dolgozni. Gazdag ország van rá pénzük, nálunk meg legfeljebb nem emelkednek a bérek vagy legfeljebb visszamegy az audi és a merdzsó, hogy helyben adjanak munkát ezeknek a tömegeknek.
Szívemből szóltál.Lehet szép az a leírás, lehet, hogy így is járnak el, de ez a lezárom a határt, és nem engedek be több vonatot, miközben kritizálják keményen a magyar eljárást, az nagyon nincs összhangban...
Azért a két ország között elég komoly személyforgalom van, nem biztos, hogy mindenki meg tudja oldani repülővel, busszal, oszkárral...
Lényegében erről beszélek én is.
Én nem vagyok annyira kifinomult lélek hogy egy átlag MÁV-os közlemény megütközést keltsen bennem, de elhiszem hogy lehet még finomítani a megfogalmazáson és láthatóan van akit már csak ez levesz a lábáról.
Hogy mindezek mellett - csak a jegyzőkönyv kedvéért említve - a vonatok pótlás, alternatív eljutási lehetőség és idegen nyelvű tájékoztatás nélkül vannak lemondva már több mint egy napja, az nyilván csak engem zavar. Engem is csak azért, mert - vélelmezem - kettőnk közül kizárásos alapon én vagyok az, akinek jegye van Zürichbe ma estére. Bármilyen udvarias német kvartyogás az emberségről ezek után sajnos nem tud vigasztalni, még akkor sem, ha egyébként azt írják le benne hogy az autópályán vagy a szántóföldön gyalogoljak át majd este fél tízkor a határon. Ugyanis sajnos nem értem (mielőtt bunkózni kezd valaki, az angollal kibékülnék mint a "Lajtán túl" bárki).
Én bárhogy is próbálom, nem sikerül azt éreznem hogy az ÖBB emberszámba vesz. De legközelebb nem kell erőlködnie, repülővel megyek.
Szmoljanyinovo telephely lököttebb vezérei valószínűleg már megalapították a "ki tud többször vezetőállást cserélni 5 perc alatt a Jermak-kvartetten" kupát.
Oroszországban 200 km/h-ig megtűrhető a szintbeli útátjáró, ha a felszereltsége ilyen, mint a képen:
Tehát: - fénysorompó, - motoros sorompó, - behajtásgátló (az útburkolatból a járművekkel szemben, kb. 45 fokra fémlemezek nyílnak fel - az esetlegesen beragadt járművek kitörését viszont nem gátolják meg, vagyis a háta felől a fémlemez lecsukódik, ha a jármű rágurul), - "szupersorompó" - ez csukott állapotban mindkét végén rögzítve van, a rögzítés pedig jó alaposan lebetonozva, - az út nem érkezhet egyenesből az átjáróhoz, íves kell hogy legyen, hogy a közúti járművet lassításra kényszerítse (a fénysorompós gyalogosátjáró bónusz - ott motoros sorompót egyébként nem alkalmaznak)
Ilyen képet én is tudok csinálni. Olyan vonaton is ahol nincsenek menekültek....
Ne viccelődjünk. Várom a fotókat, mert Magyarországon még ezt megközelítő állapotokkal sem találkoztam. Még a Gödöllő–Bag között ingázó guberátorok szeméttel tömött babakocsijait is beleszámítva. És rendszeresen megfordulok a nem túl szívderítő miskolci gyorsvonatokon is... :)
Ilyen képet én is tudok csinálni. Olyan vonaton is ahol nincsenek menekültek....elég szégyen, hogy nem volt a vonaton megszervezve a szemét összeszedése. Menetrendszerinti vonatokon is menet közben szedik a szemetet...
Mert az ÖBB tehet arról hogy sok a menekült, mint ahogy arról is, hogy a határátmenetben olyan állapotban kapja meg a vonatait, amit nem tud vállalni...
Nem akarom és nem is szeretném védeni az ÖBB-t, csak a szemlélet mássága fogott meg.
Ott sem tökéletes minden, és lényegében a jelenlegi menekülthelyzet felfogható "vis major"-ként is.
Nálunk naponta van olyan nem "vis major" esemény, amitől teljes régiók közlekedése dől össze.
Hozzátenném, hogy a normális hozzáállású vasutasoknak köszönhetően működik még annyira a MÁV, amennyire tud.
(A MÁVINFORM-ot nem sorolom közéjük.)
Nagyon sajnálom, ha nem sikerül eljutnod Zürichbe. (Sopron és Bécsújhelyen keresztül el tudsz jutni Bruck/Mur-ba éjjel fél 12-re? Onnan van közvetlen vonat Zürichbe.)
Én nem vagyok annyira kifinomult lélek hogy egy átlag MÁV-os közlemény megütközést keltsen bennem, de elhiszem hogy lehet még finomítani a megfogalmazáson és láthatóan van akit már csak ez levesz a lábáról.
Hogy mindezek mellett - csak a jegyzőkönyv kedvéért említve - a vonatok pótlás, alternatív eljutási lehetőség és idegen nyelvű tájékoztatás nélkül vannak lemondva már több mint egy napja, az nyilván csak engem zavar. Engem is csak azért, mert - vélelmezem - kettőnk közül kizárásos alapon én vagyok az, akinek jegye van Zürichbe ma estére. Bármilyen udvarias német kvartyogás az emberségről ezek után sajnos nem tud vigasztalni, még akkor sem, ha egyébként azt írják le benne hogy az autópályán vagy a szántóföldön gyalogoljak át majd este fél tízkor a határon. Ugyanis sajnos nem értem (mielőtt bunkózni kezd valaki, az angollal kibékülnék mint a "Lajtán túl" bárki).
Én bárhogy is próbálom, nem sikerül azt éreznem hogy az ÖBB emberszámba vesz. De legközelebb nem kell erőlködnie, repülővel megyek.
Egyszer talán a MÁV is eljut idáig, hogy ilyen hangvételű közleményeket ad ki?
Amikor az utast is emberszámba veszik, és nem csak saját maguknak gyártják a közleményeket a MÁVINFORM-nál?
Néha tényleg elgondolkodtató, hogy egy közlemény megfogalmazásának módja nem pénzkérdés. Ez az, ami nem kerül többe, ha normálisan végiggondolva, az utazóközönséget tényleges információkkal ellátó tájékoztatást adnak.
Emberszámba venni az utast, nem kellemetlenségnek tekinteni a velük való törődést...
...Az Önök MÁV csapata...
Mi vagyunk önökért, és köszönjük, hogy megtisztelt a bizalmával!
Az Állami Számvevőszék egy 112 oldalas jelentést készített a 2007-2010 közötti autópálya-építéseket, egészen pontosan 7 szakaszról: M31 Gödöllői átkötés (12,4 km), M43 autópálya 5. sz. főút – 47. sz. főút közötti szakasza (6,7 km), M43 autópálya 47. sz. főút[...] Bővebben!Tovább »