Alonso: "But if he [Schumacher] goes then I think there are still another 21 drivers, fantastic drivers, to challenge next year and to beat them. I think it is not necessary to miss anyone."
A 8as kanyart koveto szakaszban a kanyarsebessegbol taplalkozott alonso, a 3. szektorban mar lassabb volt.
Talan a mechanikai tapadasa kisebb volt a renaultnak, ezert meredekebb szarnyat hasznaltak, igy lehett lassabb az 1. es a 3. szektorban is, mig a gyors 8as kanyarban a nagyobb leszoritoero mar jobb tapadast adott.
Ezek persze csak talalgatasok, de ugyebar a felhuzott motor nem magyarazza a 8as kanyarban a jo tapadast, marpedig mindannyian lathattuk hogy ott gyorsabb, kifejezetten a kanyarban.
Epp a beallitasbeli kulonbsegekre probalnek ravilagitani, mert ez a fordulatszamtekergetes nagy maszlag szvsz, igy is gyengebb volt a renault az egyenesben, nem hiszem el hogy ez lett volna a feltekert verzio, ezert vonom ketsegbe a ford.szam tekergetest.
Viszont amikor Májköl tartotta a gyorsabb Coulthardot a háta mögött 2000-ben a Hungaroringen, merthogy hiába kocogott végig DC a nyakában a kanyargós részen, a célegyenesre beállított Ferrarival nem vehette fel a versenyt az egyetlen előzési ponton - na, az viszont hihetetlenül precízen kivitelezett, ámulatba ejtő technika volt. Ugyanez Alonsótól vakítás, persze, értjük! :D
Hát nem hallottad a választ? Pedig Alonso és a versenymérnöke is elmondta, h csak jáccott Májküllel :)) Az fel sem merült bennük, h ez nem igaz...hanem csak a vetélytárs elleni pszichológiai hadviselés része...:) (kb mint amikor Ali is előadta magát, v amikor Arnold is játszott a többi gyúrós idegeivel, amivel sokat lehet nyerni)
Meg mindig varom a magyarazatot a 8as kanyarra, hogy a magasabb fordulatszam miert eredmenyez nagyobb leszoritoerot. Nem az egyenes vegen volt gyorsabb, hanem a kanyarban. Ott meg mitol lehet gyorsabb valaki?
Modjuk egy F1 kocsi gázreakciója elég gyors lehet. Össze lehet-e mérni a visszaváltáskori fordulat emelkedéssel, azt nem tudom. Mindamellett a gázfröccsnek komoly stabilitási hatása van. Ezt tudom. :))
Nem. Konkrétan arra, hogy szerintem nem mindegy, hogy a "rendes működéssel" növeled a motor fordulatszámát, ami továbbmegy a hátsó kerekek felé vagy drasztikusan lelassítod a kihajtást és ezzel kényszeríted a motort a magasabb fordulatra.
Huhh, nem ismerem a váltó mechanikáját, de szerintem gázfröccs nélkül kvázi lehetetlen lenne visszaváltani egy F1-esen. És ha mégis sikerülne, akkor SZVSZ nem a hátsó kerék rántaná fel a motort a fordulatszámra, hanem a motor blokkolná le kereket. Néha lehet is látni, milyen szépen korcsolyáznak, ha a hátsó kerék fordulatszáma nagy sebességnél hirtelen eltérést kezd mutatni a haladási sebességhez passzoló fordulatszámtól :D
Ez most a szokásos anti-tifosi duma :) Mert ha igaz is amit mondasz (aminek amúgy kicsit örülök, mert én nem tartom magam olyan sötétnek, mint amit itt sokan hiszenk rólam, sőt...de egy netes fórumban ugye sok minden másnak láccik, mint ami), eddig sajnos nem ez jött le :)
Igaz, te viszont az én szememben mára bőven försztpörszon és Bateman fölé nőttél, pedig ha vki, akkor te totál anti-tifosi vagy. (az idei évig...jövőre együtt szorítunk a vörös Kimiért? :D bár nem tom...nekem nem a Ferka, hanem Ms volt az "isten")
Annak ugyan mindegy, hogy a hátsó kerék, vagy a gázfröccs rántja fel a csillagos égbe. Ha ilyen téren alapul lehet venni egy utcai autót, akkor nem mindegy.
A gázfröccs szvsz a váltót kíméli. A motor attól még ugyanúgy 18ezertől fog motorfékezni, ha durvulnak a srácok. Aki meg lájtosan vezet, annak meg csak mondjuk 14ezertől. Szóval a gázfröccs a motort nem kíméli. Annak ugyan mindegy, hogy a hátsó kerék, vagy a gázfröccs rántja fel a csillagos égbe.
"Fernando knew that the only passing opportunities were on the back of the circuit after turn 8, and he was saving his high revs for the two straights between turns 8 and 12 - literally turning the engine up and back down around the lap," Rod Nelson (Alonso's race engineer) said.