Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Draganovic Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48160

Nekem pont ez az evjarat volt ezzel a motorral nekem elment az olajnyomas es fotengelyes lett ,de az enyemben kozel 400 ezer km volt  ugy hogy ,ha valos a 160 ezer akkor sok ideje van meg eleg igenytelen motor a szo jo ertelmeben csak trafokat kell cserelni ennyi ev utan ha megall/ gyujtotrafot/ nem osszeg!

Ha veszel egy autot egy idosebbet en ugy kezdenem hogy minden olajat minden szurot lecserelnek az a biztos!

Varosban nagyon jo autokazni vele nem eszik sokat ha lassan mesz,de ha gyorsan mesz pl 140-el autopalyan akkor megfogja a domb ,nem gurul vissza de nem is megy fel rajta gyorsan :) es tipikusan nem megy de sokat zabal kategoria autopalyan 13 as tempo felett!

Előzmény: trabanTOM (48149)
Draganovic Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48159

A gazolajszurot en 50 vagy 60 ezrenkent szoktam cserelni nem 10 ezrenkent!

Előzmény: BazsaRS (48143)
Draganovic Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48158

Ez a kommentem meg hogy a picsaba kerult ide :O nem is ide irtam!

Előzmény: Draganovic (48157)
Draganovic Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48157

Ha Szerbiaban havi 2000 eu lenne a munkanelkuli segely mar is minden alban szerbnek vallana magat koszovoban :)
Ennyit a jo let vagy rossz letben asszimilalodunk :D

Előzmény: BazsaRS (48143)
nohab Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48156

Szerintem a szokásos motorbeázás a szar konstrukció okán, leírtam valamikor a megoldást, próbálj rákeresni!

Előzmény: cb750cafe (48155)
cb750cafe Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48155

Üdv mindenkinek. Van egy 2005-ös octaviam. A hátso ablaktörlő rakoncátlankodik. Elkezd törölni,aztán gondol egyet ès megáll. Aztán kis idő után elindul.Többször csinálta már, de most nem indul. Valakinek hasonló gondja? Ötlet? Köszi.

theman3 Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48154

"(de, könyörgöm! Ami nem rossz azt nem szabad szétszedni! ...ez bizony örök intelem.)"

Ezt már annyiszor megfogadtam.

Előzmény: Octi19 (48153)
Octi19 Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48153

Nem tudom biztosan, de nem lehet, hogy ezen a furaton keresztül van behelyezve az a csap, vagy csavar ami a dugattyúba rögzíti a kézifék automatikát...?

 

(de, könyörgöm! Ami nem rossz azt nem szabad szétszedni! ...ez bizony örök intelem.)

Előzmény: skodriwagen (48152)
skodriwagen Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48152

Na tehát! Visszakaptam a karosszéria lakatostól az autót és elég sok alkatrészt sikerült újra beszereznem.

A termosztátra amiatt gyanakszom, mert vissza tud hűlni a motor, hűvösebb időben a mutató elindul a hideg irányába erőteljesen. Persze ez nem zárja azt ki, hogy a mutatók rosszul lettek visszarakva. Mi több bizonyítja ezt az is, hogy találtam egy német vizsgapapírt a paksaméta közt, ahol megemlítik, hogy a mutatók nem működnek. Gondolom javítva lett, de nem sikerült újra eltalálni a megfelelő tüskét... Kíváncsi vagyok, hogy ennek az orvoslása mennyire bonyolult feladat...

 

Tegnap kompletten féket cseréltem az autón. Új tárcsák + betétek elöl-hátul, juhé! :-D

Szerelés közben észre vettem valamit, amit még eddig más autón nem láttam. A hátsó féknyergek munkahengerében egy apró lukat fedeztem fel, aminek nem igazán látom értelmét. Ha esetleg valaki el tudja magyarázni, akkor nyugodtabb lennék. A dugattyúk szép állapotban vannak, és fékolaj szivárgásnak nyoma sincs. Leellenőriztem többször is a rendszert, semmiféle szivárgást nem tapasztaltam, holott számomra egyértelmű lenne egy ilyen lék mellett az, hogy a fékolajnak szivárognia kell. 

 

 

A továbbiakban a sok apró kiegészítő cseréje és a teljes vezérlés cseréje után forgalomba is kerül végre az autó. 

+1: tegnap észrevettem, hogy a hátsó kipufogó dobom kifúj, így egy újat kell vennem abból is. Ilyen ez a használt autó :-)

 

Előzmény: nohab (47886)
Törölt nick Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48151

http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/03/27/mazda_skyactiv_benzinmotorok/

 

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2014/03/28/a_trabanthoz_nyul_vissza_az_audi/

 

Ket nagyon jo cikk a benzinmotorok suritesi aranyanak noveleserol.

 

 

idezet:

"A Mazda mérnökei a jövő motorját benzinesnek képzelik el, és a geometriai komresszióviszonyt akár 18:1 értéken is elképzelhetőnek tartják, hiszen tesztfázisban már üzemelnek ilyen motorok. A nagy sűrítési viszonnyal sokkal jobb termikus hatásfok, és jobb összhatásfokú motor megvalósítása is lehetséges. Bizonyos üzemi fázisokban kontrollált kompressziógyújtású motorként üzemel a benzinmotor, vagyis a keveréket nem szikra gyújtja meg, hanem a nagy sűrítés miatt felmelegedő levegő. "  

... PAFFF, ez szerintem egyszeruen sci-fi.

 

A Audi szakembere aztan elmeseli, hogy nincs uj a Nap alatt:

 

"Változó sűrítésű motorból a Saab 2000-ben már készített egyet, amely jól működött, de akkor a General Motors nem szánta rá a szükséges összeget a sorozatgyártású változat kifejlesztésére. Mára annyi változott, hogy az autógyáraknak égetően nagy szükségük van hatékonyabb motorokra, így a viszonylag drága és komplikált, de érezhető hatékonyság-növekedést ígérő megoldást is érdemes kifejleszteniük. A Saab kompresszoros, öthengeres motorja egyébként 225 lóerőt és 305 Nm-t hozott ki 1,6 literből, miközben 30%-kal volt takarékosabb, mint a svédek azonos teljesítményű hagyományos turbós négyhengerese. A sűrítési arányt 8 és 14 között változtatta az elektronika, mindig az aktuális üzemállapotban lehetséges maximális értékre állítva be azt." 

trabanTOM Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48150

Ja és mennyire húz jól, vagy ez a moci "kicsi" az 1200 kilóhoz? Köszi!!!

Előzmény: trabanTOM (48149)
trabanTOM Creative Commons License 2014.03.29 0 0 48149

Sziasztok! 1,4 16V 55 kw-os 2003as évjáratú Skoda Octáviát érdemes-e venni? Motorilag mennyire jó, mennyire kényes? Fogyasztása mennyi? 160ezer km van benne (papíron), ilyenkor mit érdemes cserélni a szűrőkön , olajakon kavül? Vezérműszíj? Köszi előre is a válaszokat!!! :)

Octi19 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48148

Így volt, bizony!

Előzmény: Sunyimanó (48139)
johnny9 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48147

Sziasztok!

 

02 kombi pótféklámpámban kiégett 2 zzó. Hogy lehet cserélni?

Csak egyben?

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48146

ja, és 90 LE!

Törölt nick Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48145

Sziasztok!

 

Egy gyors kérdés! ALH motorkódú 2002-es évjáratú 1.9 TDI Octaviaban van kettőstömegű lendkerék?

csarlee Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48144

Szia!

 

Azt hiszem 12.12.0 és a legfrissebb az talán 12.12.02 verzió. Legalábbis ezt akarja letölteni ha netet lát... Most nem tudom megnézni, majd holnap...

Amúgy e-bay-en lőttem kábelt és hozzá adták kb 8e Ft volt. Annyira "jogtiszta", hogy már le is vették, nem látom megvásárolt dolgaim között sem!

Előzmény: www.octinfo.com (48137)
BazsaRS Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48143

Sziasztok!

Adott egy 1.9PDTDI motor. Hibátlan semmi bajom nincs vele amióta megvettem. Gázolajszűrőt cseréltek benne még múltkor. Akkor volt benne kis fémreszelék állítólag, akkor sem láttam, most 10.000km eltelte után megint cseréltük elvileg most is volt benne, de nagyon én most sem láttam semmit.

Szerelő azt mondja nem kell nagyon beszarni egyáltalán nem annyi hogy baj legyen egyenlőre. Majd legközelebb is cseréljük ha majd több lesz a reszelék elgondolkozunk a magasnyomású pumpa cseréjén. Valszeg csak az a baj.

Én azért be vagyok szarva. :) Bár az autónak semmi hibája nincsen.

Esetleg tapasztalat ez ügyben?

Köszi.

Domozi Ferenc Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48142

Sziasztok! Nekem egy 1.4-es octavia II autóm van. Már 4 éve nyúzom.Egyszerűen tökéletes imádom,de most egy furcsa hangra lettem figyelmes.Amikor fel engedem a kuplung pedált hangosabb morgó hangot hallat az autó,olyan mintha a váltóban a nyeles tengely mikor megkapja fordulatot és kilenne a csapágya vagy valami ilyesmire gondolok persze mindezt üresben teszi menet közben nem hallom vagy talán egy kicsit 1 esben csorogva dugóban .Szerintetek mi lehet ez? Válaszokat előre is köszönöm! 60000 van már az autóban.:-)

(M)Ákos Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48141

Lehet, hogy azért fékeztél olyat, mert kúszott az autó, és reflexből jobban megnyomtad a pedált.

Velem is megtörtént az elején.

Egyébként a pedál érzékenysége sokkal nagyobb, mint a Golf V-nél volt. Az első pár napban bólogattam :D

Előzmény: nohab (48140)
nohab Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48140

Az O1-hez képest mindenképpen visszalépés az ajtóban lévő könyöklő, bár az előbbi kőkemény, viszont jó helyen van.

A fékezés érdekes, kétszer (lassú tempónál csorogva) lefejelőset fékeztem vele, fogalmam sincs, hogy miért, a többi esetben semmi gond nem volt vele.

Előzmény: (M)Ákos (48133)
Sunyimanó Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48139

Helló.

 

Szerintem nem a proginak, hanem az elektronikának kell tudni a beállítást.

Ezt azért gondolom, mert pár éve Octi19 kolléga állított be pár apróságot nekem, és az én elektronikám tudta ezt, majd csatlakoztattuk az Ő autójához is és ott még nem volt megtalálható ez a beállítás. Ha emlékeim nem csalnak, de majd ő cáfolja vagy megerősíti :)

 

Szép napot.

Előzmény: www.octinfo.com (48137)
Sunyimanó Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48138

Helló.

 

Köszi a tippet, meggyógyult. Kontakthiba a test vezetéknél. 

 

 

Előzmény: TWdoktor (48112)
www.octinfo.com Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48137

Elárulod, ezt melyik VCDS verzióval csináltad?

Előzmény: csarlee (48136)
csarlee Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48136

Cornering foglights

 

A lemaradt kép, elsőre nem vágtam, hogy működik...

 

Csarlee

Előzmény: csarlee (48135)
csarlee Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48135

Köszi, megnéztem és megtaláltam!

 

Ha valakit érdekelne kép csatolva...

 

Üdv,

Csarlee

 

 

Előzmény: Octi19 (48106)
Octi19 Creative Commons License 2014.03.28 0 0 48134

Valami zárlatra tippelek ami egy pillanatra elveszi az áramot a rendszerből...

 

Előzmény: srolika1980 (48129)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.03.27 0 0 48133

Az ajtó könyöklőjével az a bajom, hogy nincs kiszivacsozva -> kissé megfájdul a könyököm hosszú úton. Ugyanez volt a baj a Golf-nál is.

A középső könyöklő nekem jó :)

Nekem egyébként pl. a B oszlop van túl elöl (+ holt tér).

A DSG-t szokni kell, de tényleg alkalmazkodik. Így, közel 7000 km után még mindig belefutok néha ilyen "lukakba" (=totojázva vált vissza), de ki lehet tanulni.

Pl. megtanulod, hogy előzés előtt mennyivel kell parkettázni, és akkor minden rendben.

Egy dolgot bánok, hogy nehéz szépen állóra fékezni, bólintás nélkül megállni. A fékezés végén a pedál felengedős trükköt itt nehezebb alkalmazni. De valamit valamiért :)

Kormány pöckölőm nekem is van, bár sokat még nem használtam.

ECO módban nem sok motorfék van, de ezt tényleg csak elbeszélésből tudom, kollégám mesélte. Na, majd egyszer kipróbálom.

Na igen, a tempomat. Elég lassan gyorsít vissza, ahogy a videómon is látszik. A Golf-nál nyomtam egy res-t, miután "eltakarodtak" előlem a pályán, és szépen visszagyorsult.

Itt most átszoktam arra, hogy a pedállal gyorsítok vissza majdnem teljesen, aztán a res gomb. Így nem égek be :D

A bézs belsőért piros pont :) Szomszéddal beszéltem, akinek szintén bézs szövet van a kocsijában, és nem nagyon vigyáz rá. Azt mondta, fél/1 évenként egy gőzölős tisztításra elviszi pár ezresért, és olyan, mint az új.

Plusz, nyáron valószínűleg nem forrósodik majd fel annyira :)

 

Előzmény: nohab (48132)
nohab Creative Commons License 2014.03.27 0 0 48132

Igen, az ergonómia emberfüggő (ezt nemrég írtam is a Subaru vs. Yeti kapcsán :)

Én csak 180 vagyok, de így is legalul kényelmes a Golf, nem érdekel a motorháztető menet közben, viszont a váltókar így szuper helyen van és nem akarok előrecsúszni az ülésben (a Skodában sajnos néha igen). A Skodában magasabban ülök a legalsó pozícióban, ezt sajnálom, így az ajtó könyöklője sincs a legjobb helyen és a középső könyöklő sem tökéletes.

A DSG-t miatt nagyon várom én is az enyémet, régóta szeretnék automatát, és nagyon tetszett a próba során. Igaz, hogy amiket leírtál a gázreakcióról azt én is tapasztaltam, de mivel nekem kormányról pöckölős váltóm lesz, ha nem találom majd elég gyorsnak a DSG-t padlógáznál akkor majd segítek neki előzés előtt kézzel.

A futőművet sajnos nem igazán tettem próbára, de amennyit tapasztaltam belőle, az alapján nem érzem semmivel sem jobbnak a Golfnál, sőt. De igazán komoly összehasonlításhoz meg kellett volna hajtanom, ami néhány országúti előzés kivételével nem volt része a programnak :)

A tempomattal nem volt probléma. Ami szokatlan volt, hogy Eco módban autópályatempónál a tempomatot kikapcsolva alig volt motorfékhatás - ez gondolom szándékos, hasonlót a Lupo 3L-nél tapasztaltam szintén Eco módban korábban, ezt szoknom kell majd, mert a sebességkorlátozásokra motorfékkel szoktam megérkezni, itt meg vagy ráfékeztem, vagy csak jó sokára lassultam le a kellő tempóra.

Imádtam viszont a bézs belsőt, az enyém is ilyen lesz, és bár félek tőle a kényessége miatt, nagyon feldobja az autó belsejét.

Előzmény: (M)Ákos (48131)
(M)Ákos Creative Commons License 2014.03.27 0 0 48131

Hali, én is egy fapad Golf V-ből ültem át az O3-ba.

Ez az ülés téma látszik, hogy mennyire ember függő, nekem az O3-é jobban bejön.

Az tény, hogy nem lehet annyira leengedni. 186 vagyok, nekem koppra legalul van, és így még épp látom a motorháztetőt.

Sajnos hátfájós vagyok, az O3 ülését kellemesebbre be tudom állítani.

Meg a Golf-ban nem volt deréktámasz, de ebben van! Majdnem teljesen ki van tekerve nekem.

Szélzaj...nem kéne, hogy legyen, előfordul ott valami gyári probléma a szélvédő alján a műanyag elemmel, úgy olvastam. Az enyémnél semmi, de volt nálam csereautó, és annál szörnyen suhogott. Ha az A oszlop felől jön a hang, akkor ez az a probléma lesz.

A briskoda-n olvastam, hogy néha van gond az Eco móddal...én még ki sem próbáltam...

Nekem azért is volt nagy lépés a Golf-ból ebbe átülni, mert az kézi váltós volt, ez meg DSG-s. Lehet, hogy ezért is ülök kényelmesebben az ülésben (nyugisan, hátradőlve).

A futóműről mi a véleményed a Golf V-höz képest?

Előzmény: nohab (48128)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!