Keresés

Részletes keresés

1047 005-2 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 423424

"Azt sem értem miért láthatóak az Iemig-en..."

 

 

n+1: mert került rájuk MFB a villamos fogyasztás nyomon követésére.

Előzmény: Zsivany2 (423423)
Zsivany2 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 423423

Milyen logika alapján lettek a villamos fűtőgépek (VF) 1488-as sorozatszámúak? 

Azt sem értem miért láthatóak az Iemig-en...

lesifotos Creative Commons License 2015.09.21 0 0 423422
1014 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 423421

Köszönöm, bárány! (a vonatösszeállítás.hu -ig magam is eljutottam, de ott egy hibaüzenetnél megakadtam :-( ) A Te linked működik. 

Előzmény: bárány (423420)
bárány Creative Commons License 2015.09.21 0 0 423420

Itt tudod megnézni a számozást:

 

http://www.vonatosszeallitas.hu/1vonal_2015.html#ic

Előzmény: 1014 (423418)
1014 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 423419

1,5 órája nem láttam tömeget a Keletiben álló RJ mellett.

Előzmény: elsava (423416)
1014 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 423418

...illetve, ha nincs, akkor milyenek vannak Bp - Sopron között. 

 

Duplakösz!

Előzmény: 1014 (423417)
1014 Creative Commons License 2015.09.21 0 0 423417

Sziasztok, gyorsan szükségem van arra az infora, hogy a 912 (Claudius - Volt fesztivál ) és a 942 (Széchenyi) IC-kben van-e 542 számú kocsi! (helyjegy szempontból)!

 

Vagy az, hogy ennek hol tudok utánanézni a neten. 

 

Kösz előre!

elsava Creative Commons License 2015.09.21 0 0 423416

Tudom, hogy rossz kerdes, de mi ujsag a BP - GYör - Hegyes vonalon,..? Maradt a menekültaradat, van esely felferni az RJ-re, vagy Sem ?

Ment valaki az elmult napokban a 1810es BP - Becs  ECvel ?

Köszi / üdv

Elsava

schlumberger Creative Commons License 2015.09.21 0 0 423415

És ma mi van a 9200-as Keleti-Szombathely gyorssal? Kelenföldtől Bicskéig összeszedett másfél óra késést.

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.09.21 0 1 423414

Mindkét vágányzárral az volt a bajom, hogy hosszú állomásközben volt. Óránként van legalább öt ablakos vonat (két IC/EC/RJ, két személy, egy gyors <utóbbiból is kettő bizonyos órákban>), s az állomástávolságok teljesítése is 10 perc körüli, a 40-nel kitérőző vonat esetén 12-13 perc. Könnyű kiszámolni, hogy az óránként 5-6 ablakos vonat éppen csak befér az egyvágányos szakaszba, a teherforgalom teljes mellőzésével, és az első késő vonat (pl. egy belépő RJ pár perces késése) azonnal felborítja a "két három perces várakozásokkal" tarkított menetrendet (a két három perc sem állja meg a helyét, a szombaton Tatabányáról 8:25-kor induló gyorsvonat menetrend szerint 9:20-kor volt Kelenföldön - vagyis 35 perc helyett 55 perces menetidővel közlekedett, néhány személyvonat is gyorsabban teszi meg ezt a távot vágányzári menetrend szerint).

 

Szerintem ilyenkor helyesebb lenne Győr-Déli viszonylatú személyvonatokat közlekedtetni óránként az IC/EC/RJ forgalom fenntartása mellett. Ez az érintett állomásközben 4 ablakos vonat óránként, a vonatok kapacitását pedig a személyvonatoknál +1 egység FLIRT bevonásával (szombat-vasárnap elég sok akad belőlük parlagon különböző tárolókon), a belföldi IC-knél és nem RJ nemzetközi vonatoknál pedig a nem közlekedő halbik hozzácsapásával lehet biztosítani. A Talentum expressz vagy hasonló ütemen felüli dolgok pedig mehetnek blokkra bármelyik IC/EC/RJ előtt/után, azok legfeljebb egy irányban, egyszer, kb. 5 percre foglalják pluszban az állomásközt. Annak nem látom értelmét, hogy csakazértis végignyomjuk az óránként 5-6 vonatot, amely rendszer érzékenysége biztberhiba nélkül is eléggé meglátszott a szombati napon.

 

Persze, ezzel dolgozni is kellene, kicsit többet, mint pár időadat módosítása. Új szerelvényfordulók, új személyzeti forduló, hasonlók. Csak akit ezért fizetnek, az csináljon egy tartható menetrendet, ami azért hozza a megszokott kapacitást. S persze az sem árt, ha a menetrendet megrendelőnek is igénye az, hogy a vonatok száma helyett a megbízhatóság legyen szem előtt...

 

Forgalomirányítók:

 

Teljesen általános jelenség a balfaszkodás a vonalon. Naphosszat sorolhatnám a példákat, pl.:

 

Szombat. 8:25, megérkezik a páratlan gyors Tatabánya 5. vágányra. 4-re rögtön érkezik rá egy IC/EC (nem tudom melyik, de késett fél órát). IC/EC megy tovább. Mi is 2 percre rá. Biatorbágyon vonatunk lelassít, megáll a 2. vágányon. Vár 24 percet. Érkezik a páros gyors, majd blokkra rá egy személy (valószínű, az sem pontos volt :) ). Aztán megyünk mi. Amikor Biatorbágyra érkeztünk, Bicskei megállásunkkal is maximum 4-5 jelzőre voltunk az IC/EC vonattól. De inkább várattak minket fél órát Biatorbágyon.

 

Másik teljesen szokásos példa, mezei páratlan személy, 5-10 perc késéssel indulás '41-hez képest Tatabányáról. Valahol mögöttünk már jön a Tatabányáról '58-kor induló RJ. Biatorbágyon személyvonat félre, 10 (!) perces várakozás, RJ áthúz, mi két percre rá indulunk. Ha nem fog meg Biatorbágy, lazán felér a csatolt FLIRT Kelenföldre, legfeljebb Kelenföld bejárati jelzője előtti térközjelzőn lát egy sárgát az RJ, vagy neadjisten fékeznie kell egy vörösre. De a szent tehenet 1 perccel sem váratnák meg, miközben az elővárosi forgalom az amúgy is késő vonatára további jelentős késést tesznek, teljesen értelmetlenül.

 

És akkor ott a rengeteg ablakos előtt felejtett, hatvannal cammogó tehervonat, amit viszont néha teljesen last minute vernek félre, akkor is lehetőleg egy vmax 20-as vágányra, hogy állhassunk eleget a bejáraton. Akkor is, ha a megelőző állomásokon volt vonatfogadásra alkalmas, szabad vágány.

 

Az 1-esen nem a vasút a szar. Nem a mozdonyvezetők, a jegyvizsgálók kúrják el az utasok napját. Hanem azok, akik felettük döntenek, és nem feltétlen utaztak még vonattal.

Előzmény: István Gyuri (423411)
DJ. Bakter Creative Commons License 2015.09.21 0 2 423413

"ekkora állomástávok vannak, és hiányos váltókapcsolatok"

Ha a 21-dik században, telekommunikációval teletömött járművek 40-nel közlekednek, és emiatt egy 12 km-es állomásközön irányonként 1,5 vonat tud átmenni, akkor nem a hiányzó kitérőkkel van a baj, hanem a szabályozással.

Előzmény: István Gyuri (423411)
gertam Creative Commons License 2015.09.21 0 0 423412

PANTOGRÁFOSAT!

 

Párosan szép az élet....

 

MOZDONY-és MADÁRFÜTTY 2015. szeptember 18-19. TAMÁSI

 

     

 

 

       

 

 

Üdv

 

 -gertam -

 

 

 

István Gyuri Creative Commons License 2015.09.20 0 1 423411

Ashi Valkoinen: Mi lenne, ha a forgalomirányító néven futó egyének néha látnának is igazi vasutat, és mondjuk egy Biatorbágy-Budaörs egyvágányozás idején nem felváltva, egyesével küldenék a vonatokat, hanem néha mernének kettőt is egymás után, egy irányban blokkra elküldeni?

Hát, általában pedig csoportosan szokták küldeni a vonatokat. Persze, ha jön egy IC, akkor sajnos előjön a majré...

Viszont, ha állomástávra kell menni, akkor szinte mindegy, hogy miként küldik, márpedig a leírás szerint vélhetően az volt, szóval ezzel nem lehet nyerni semmit.

 

Mi lenne, ha egy hétvégi vágányzári menetrend megalkotásakor nem az lenne a cél, hogy minden, korábbi nem-vágányzári menetrendben lévő vonatot áterőltessünk rajta, hanem neadjisten akarjanak és dolgozni vele azok, akiknek ez a feladatuk, és csinálnának egy olyan menetrendet, ami nem dől össze egy belépő külföldi vonat késésétől, vagy az éppen egyvágányozó szakasz biztosítóberendezésének meghibásodásától?

Nem értem a kifakadásodat. A szombati Budaörs-Biatorbágy, illetve a mai Szárliget-Tatabánya menetrenddel van bajod?

Ott, teljesen adja magát az, hogy nem kell lemondani vonatot a néhány órás vágányzárak miatt, néhány perces eltéréssel, várakozással minden vonat kényelmesen elfér, szó sincs semmiféle erőltetésről...

Biztberzavarre (==>állomástáv, 40-nel) meg nem lehet tervezni, azt (amennyire lehet...) operatívan kell kezelni (pl. a személyek lemondásával, a gyors/IC-k összevonásával és megállításával. Az utóbbiak a közlemény szerint meg is történtek), mert akkor óránként és irányonként "másfél" vonat tud átmenni, na ott már tényleg nem szabad minden vonatot átpasszírozni.

Az pedig, hogy ekkora állomástávok vannak, és hiányos váltókapcsolatok, az meg tényleg hiba...

Előzmény: Ashi Valkoinen (423401)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423410

Ha már itt tartunk, a Talentum Expressz ma nem is közlekedett??

Előzmény: Ashi Valkoinen (423403)
schlumberger Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423409

Köszönöm!

Előzmény: Ashi Valkoinen (423403)
lunanoctis Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423408

A német vasútnak is kellett vagy öt nap, mire ki bírta posztolni a kezdőlapra, hogy Salzburgnál nem lehet átmenni vonattal a határon. A MÁV onnan importálja az ügyfélközpontúságot :P

Előzmény: Muurola (423407)
Muurola Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423407

Tisztelt MÁV-START!

A horvát határátmenetek "feladását" nem vertétek nagydobra. Egy közlemény nincs róla kiadva és persze a honlapon is el van dugva, a "Péntektől újraindult a vonatforgalom Ausztria felé" című cikkbe, DE kizárólag annak magyar nyelvű változatába, mert az angolba persze már oda sem fért be.


Én szégyellem magam - helyettetek.

Hány ilyen esetnek kell még történnie ahhoz, hogy a nulláról elmozduljon a kommunikációtok az utasok felé? Vagy mondjuk ki nyíltan, a nemzetközi személyszállítás egy vasúttársasági (!) hobbi, amit játszotok, ha kedvetek van hozzá és nem, ha nincs. :((

 

Az üzletfejlesztést valahol e területen kellene elkezdeni ahhoz, hogy legyen értelme kicsit is foglalkozni vele más területeken!

 

Üdv,

r1232 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423406

Bocs, időrendi olvasás..

Előzmény: Főjelző (423391)
r1232 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423405

Leginkább az újságírók részéről volt átb@szás..

Ugyanis senki sem mondta, hogy az a vonat oda megy, ahová egyesek gondolták, senki sem mondta, hogy szálljanak fel. max rájuk hagyták és ezt megpróbálták kihasználni...

Előzmény: vrobee (423384)
r1232 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423404

:-)

Előzmény: manhattani (423374)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423403

Tatabánya-Szárliget állomásközben jobbvágányon munkákat végeztek, egy vágányon zajlott a normális forgalom (ami kis számolással elég könnyen belátható, hogy a legkisebb késés esetén sem fog beférni a jelenlegi csak ablakos vonatszám mellett).

 

Aztán a másik vágányon elromlott a biztosítóberendezés. Tatabányán műszaki meghibásodást mondtak be, kábellopásról nem volt szó (ez nem zárja ki, hogy volt).

Személyes tippem szerint az éjszakai vihar tett be neki, beázás vagy hasonló lehetett.

 

A külföldről késéssel érkező RJ-k, a "remek", "rugalmas" jelzőkkel illethető utasításunk alapján történő közlekedés a teljes állomásközben, az amúgy is elképesztően szar vágányzári menetrend tett róla, hogy volt olyan személyvonat, ami +210-zel landolt a Déliben. Az üresen álló, elhagyott, "majdegyszerközlekedikvalahova" szerelvények jól megmutatták, mi (nem) jár a fejekben, ha zavart kellene kezelni.

Előzmény: schlumberger (423402)
schlumberger Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423402

Én Tatán üldögéltem egy órácskát... Szerencsére sosem ülök vonatra könyv nélkül.

De mi volt pontosan, mert a kalauz kábellopásról beszélt...

Előzmény: Ashi Valkoinen (423401)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.09.20 0 1 423401

Mi lenne, ha a forgalomirányító néven futó egyének néha látnának is igazi vasutat, és mondjuk egy Biatorbágy-Budaörs egyvágányozás idején nem felváltva, egyesével küldenék a vonatokat, hanem néha mernének kettőt is egymás után, egy irányban blokkra elküldeni?

 

Mi lenne, ha egy hétvégi vágányzári menetrend megalkotásakor nem az lenne a cél, hogy minden, korábbi nem-vágányzári menetrendben lévő vonatot áterőltessünk rajta, hanem neadjisten akarjanak és dolgozni vele azok, akiknek ez a feladatuk, és csinálnának egy olyan menetrendet, ami nem dől össze egy belépő külföldi vonat késésétől, vagy az éppen egyvágányozó szakasz biztosítóberendezésének meghibásodásától?

 

Ja, és csókoltatom azt a balfasz brigádot, akik a Biatorbágy-Budaörs rekonstrukciónál, illetve az ezt megelőző átépítéskor Herceghalom és Biatorbágy féltökű kezdőponti váltókörzeteit jóváhagyták!

 

Tegnap és ma is kellett Budapestre utaznom Tatabányáról, vonattal. Senkinek nem kívánom, hogy ezt a rengeteg balfaszkodást, amit a hétvégi vágányzári menetrend nevében elkövettek, bárki is átélje. Komolyan...

GOLAZ111 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423400

Illetve több. Az M47 48 tonna vs. 45 tonna.

Előzmény: GOLAZ111 (423398)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423399

Éppen tegnap este láttam, hogy két néger ott marad a megállóban, a busz meg húz el mellettük. Idén több, mint 300 támadás történt csak menekültszállások ellen.

Előzmény: Vendégsín (423388)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423398

3 tonnával kevesebb, mint egy kamioné lehet.

Csak arra próbáltam utalni, hogy inkább egy Dácsiával, mint egy Csörgővel jó ütközni, ha már elkerülhetetlen.

 

Előzmény: benbe (423367)
JHSZ TTL Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423397

Köszönöm. Gondoltam akkor egy Budapest-Győr-Celldömölk-Ukk-Tapolca-Budapest kört teszek.Nehéz a sok vonatpótlás miatt olyan kört tervezni, hogy ne kelljen buszra szállni. 

Előzmény: Pdaw (423392)
vrobee Creative Commons License 2015.09.20 0 0 423396

hopp, így jár, aki sorban olvas...

Előzmény: Főjelző (423391)
vrobee Creative Commons License 2015.09.20 0 1 423395

OFF

Nem hiszem, hogy érdemes azt gondolni, hogy megfelelő tájékoztatás esetén mindenki rohant volna regisztrálni. Nyilván akinek esélye nincs EU-s menedékre, az nagyon nem akar, ugye volt ugye olyan is, hogy pár migráns blokkolta a buszokat, amiken a többiek már nagyon mentek volna.

A tájékoztatást viszont akkor kezdte az állam, amikor már régesrég "helyzet" volt, és még akkor sem volt meg az a minimális kiszolgáló háttér, ami ezt a gyakorlatban lehetővé tette volna, gyakorlatilag borítékolva így a balhét. A hiányosságokat, veszélyeket világosan jelezték mintegy két hónappal előre az ezzel (nem közpénzből) foglalkozók. Az is tudható, hogy pl. Röszkénél nem ritkán önkéntesek győzték meg a menekülteket, hogy az EU-ban regisztrálni kell,és itt - mert jó részük azt gondolta, hogy ez valami magyar hepp.

Előzmény: benbe (423390)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!