Minden amit az újra előtérbe kerülő megújuló energiaforrások eltüzelésére alkalmas készülékekről tudni érdemes, hogyan kell kiválasztani, hol lehet kapni, hogy lehet csinálni
A rászánt összeg nélkül nehezebb. 24 kWh-os helyett kicsinek tűnik a 4 tagos, ami eleve nem fára igaz. A nagyobb töltőterűt keresd, vagy kétaknást ajánlanék, viszont azok drágábbak.
Ekkora kéménynek egy 35kW-os kazánhoz elégnek kell lenni. Nekem a 29kW-os kispari kazánon 130-as fütcső csatlakzó van (9m 5-téglás falazott kéménnyel). Ha tiszta szinte duhog a kazán, csak akkor "pofázik vissza" a füst, ha már kezd vastag lenni a korom a pillangónál.
Jó eséllyel a kazán fütjáratai vannak leszűkülve, ill. ESBE nélkül alacsony a tűztér hőmérséklet és a tökéleteln égés miatt lehet a rengeteg füst.
Testvéremnél adódott a gond, megpróbálom röviden tömören körbeírni. Friss építésű ház, vadonat új Leier szigetelt 150-es kéményrendszer. 11 méter magas Haznált Demrad kazán betéve (1 éves) 35kW-os. Van egy padlófűtéskör a műhelyszinten, illetve a másik kör megy fel a fenti lakásszintre. 95 m2, 8 db radiátor. Falak PTH38, 1.1-es ablakok. Kivülről még nincs beszigetelve, mostanában akarnak beköltözni. A továbbiakat ahogy van pénz.
A kazán elég rosszul lett betéve, de ezen kívül is sok baj van vele. Gyakorlatilag nem lehet vele elérni magas előremenőt, már 60 foknak is örülni kell nála. Simán csak rákötötték a rendszerre a szokásos módon.
Ami jövő héten változtatva lesz, miután megnéztem:
- kap egy esbe szelepet a visszatérő ághoz
- padlófűtés kör hőcserélő - keverőszeleppel átalakítva
Illetve pár helyen kisebb alakítások lesznek.
Tegnap amikor elmentem megnézni, hogy is csinálták meg, mi a rossz, még utána is maradtak fenntartásaim. A fa 16% víztartalmú, lehetne persze jobb is, de annyira nem rossz.
A padlófűtéskör most nem megy, azaz csak a lakásszintet fűtenék, ha tudnák.
Mik is a jelenségek?
A kazán füstől mint az istennyila. Kinyitjuk a tűztérajtót, és jön kifelé a füst. Egyből kémény gyanakodás. Zsír új kémény, és a huzat is hatalmas - műszerrel nem tudjuk mérni, de nálam érzésre pl kisebb a huzat, és semmi füst. Megtükrözve nyíl egyenesen teljesen olyan mint az új kémény - hiszen az is :-). A kazán füstcső kimeneten van pillangó, teljesen nyitott állásnál se tudja kihúzni a füstöt, ami keletkezik. Ugyanakkor a kémény kimenetén jön rendesen a füst. Kicsit olyan érzésem van, hogy több füst keletkezik, mint amit ki tudna vinni a huzat. Viszont így is jóval több a füst mint kellene, beterít mindent az utcán:-(.
Amik felmerült, mivel használtan vette, lehet úgy tele van már kátránnyal, hogy ejha. Sötétben tudtam csak megnézni, és nagyon úgy tűnik tele van vele az egész. Arról még fogalmam sincs, hogy lehet ilyen vastag kátrányt kipucolni. Jövő héten ha bekerül az Esbe, ez jelentősen fog neki segíteni.
Illetve valahogy messze nem lobog és "dübörög" úgy a tűz a kazánban mint pl az én Celsiuszomban.
Tudom sok ember vett már ilyen kazánt, így úgy átalakították, stb. itt is sokszor volt szó róla. Most rákerestem itt a fórumtörténetben, de nem találtam elsőre ezeket a lehetőségeket.
Mit tudnátok javasolni, mit kellene tenni? Van aki használ ilyen kazánt - talán BlueSky is - és van valami trükk a jobb égés érdekében?
Egyszer már próbáltam hasonlót de akkor csak éppen amit találtam egy darab 40x40-es zártszelvényt tettem be hogy kerülgesse a füst.
Tulajdonképpen sima szögvas is jó lehet, leszabok 4-5 centis darabokat és berakom őket jobbra-balra, akkora huzat azért nincs hogy felborítsa őket. Ha jól gondolom ez lecsökkenti a huzatot, de az van bőven, kiváncsi vagyok mi lesz az eredmény, kipróbálom.
Szerintem az a hosszanti borda merevítésnek van más okot nem nagyon tudok elképzelni, persze csinálhatták volna kacskaringósra is a merevítés akkor is meglett volna de legalább a füstöt is megkeverte volna. Az megint más kérdés, hogy 5-ös lemezt ami gyakorlatilag vízzsákként önmagában is nagyon merev minek még külön megerősíteni? Gondolták biztos ami biztos.
Azért kérdeztem mert a fiam egy öreg SIMPLEX-02 vel fűt és neki is magas volt a füstgázhőfoka. A füstjáratba tettünk lemezből hajlított U alakú lemezeket amiket meg kell kerülni a füstnek, ezek olyan magasak mint a járat, természetesen van néhány mm hézag. A kerülgetés közben jobban keveredik a széle és a kőzepe (turbolens lesz az áramlás) .Igy a 450 fokos füstgáz lecsökkent 320 környékére, és hallhatóan elkezdett sustorogni a kazán, mert menetközben tettük be. Tisztításkor egyszerűen ki lehet szedni és visszarakni.
A Totyába a hosszanti bordát nemértem attól lamináris lesz az áramlás tehát csökkenti a keveredést rontja a hőátadást.
Legfelül középre egy légtelenítőt, alá 5 cm-re szintén felül közös kazán/radiátor előremenőt tennék, hamár saját barkács, és külön szivattyú/szobatermosztát a két lakásra.
Csak a felső kép "tuning", jobbra-balra a szögvas híd és azokra tettem a 100mm széles 10-es laposvasakat 3 db ot így a lángnak először előrefelé kell jönni csak aztán mehet hátra az eredeti kijárathoz. Variálok úgy is, hogy 0,5-1 centire széthúzom a vasakat így köztük is tud surranni láng de egyelőre nem nagyon tudom értelmezni a különbséget vagy hogy van-e egyáltalán.
A füstjáratban minden eredeti, oda nem tettem semmit, itt nem igazán beszélhetek lerakódásról, mert 4-5 begyújtásonként szoktam lehúzni a vizszintes részekről porszerű valamit és a függőleges részekről is porcukorszerű szürkésbarna valamit aminek a felét eleve kiviszi a huzat mikor fellazítom.
A tűztérben ennél lényegesen rosszabb a helyzet ott van kátrány, nem vészes, de én keveset sem akarok :) Ha megjön a pufferem teszek esbe szelepet. Már nagyon várom milyen lesz ha nem kell fojtanom 75 előremenő körül mert amíg engedem a 350 körüli füsthőfokot addig a tűztér felső harmada és a lemezek/plafon szép fehéres/pernyés, de ha felmegy a víz 75 körülre akkor jön a baj mert fojtanom kell és a szürke színek átváltanak feketére :(.
Azt vágom hogy nincs ssr a rexben de a kimenet ssr-t tud meghajtani melyeknek az a tulajdonságuk hogy 3...30V egyenfesszel lehet ki-be kapcsolni ezért praktikusan az olyan szabályzók 12V-ot adnak ki. Az ssr kimenet nem zár semmit sehová hanem aktív állapotban kiad 12V DC-t passzív állapotban meg nem ad ki semmit illetve 0V-ot. Vedd úgy mintha egy 12V-os égőt kapcsolnál a kimenetre, ha aktív állapotban van a kimenet akkor világít az ége ha passzív állapotban van akkor nem világít, ergo vagy meghúz a relé vagy nem. Aztán hogy a relé érintkezőivel mit kapcsolsz az magánügy :)
a rexben nincs ssr csak ssr-hez kimenet , van ugy gondolom 12v áramkört zár a rex amit ssr re lehet kötni. de csak asztalos vagy.... De lehet h rosszul gondolom?
Az SSR kimenetek általában 12V-ot adnak ki csekény 10-20 mA-es terhelhetőség mellett hiszen a szilárdtest relének ennyi elég. Elméletileg egy hagyományos 12V-os relé is meg tud húzni, de ahhoz valami finom kis relé kellene. Nem tudom milyennel próbáltad és hogy kötötted be, de a lényeg, hogy a relét egy az egyben kösd az SSR kimenetre, nem kell külön táp meg ilyesmi illetve a szabályzónak kell de azt gondolom megtetted.
sziasztok , megprobáltam beüzemelni egy belimo rex-t de csak ssr kimenetű rexem van . rákötöttem egy 12v tápot + 12v relét de nem huzza be a relét ez normális? köszönöm