szegasztok elektor-kalandorok, egy kis tanácsra lenne szükségem: 10-es ytong válaszfalba szeretnék néhány színes üvegtéglát elhelyezni. nem egymás mellé, teljesen random, elszórtan, egyet-egyet soronként. hogyan rögzítsem? ugynazzal a ragasztóval, amivel az ytongokat is? vagy van erre valami speciális trükk?
Nem minden a megtérülésről szól, pl önmagában egy falszigetelés harmatosan keveset ér megfelelő nyílászárók és gépészet nélkül, persze a technológiák betartása mellett. A megtérülés pl szóba sem jön akkor, amikor valaki elektromos ablakemelőt kér az autójába, hiszen soha nem térül meg s kurblival is ugyanúgy fel lehet húzni az ablakot. Egyébként (mai energia- és szigetelésárak mellett) valahol 17-18 cm-es EPS-nél van az utólagos szigetelés optimuma. Egy kellemes 100% körüli gázáremelés ezt a vastagságot megnövelné. :-) Ausztriából 1 ojrós köbméterenkénti gázár rémlik...
"de én sem hiszem,h megérné a drágább grafitos hőszig,mint a sima"
A grafitos jelenleg (akciótól függően) ugyanolyan szigetelési érték elérése esetén sacc/kb ugyanolyan árban van, mint a 'sima' EPS80. Persze ennek csak "extrémebb" méretek esetén van jelentősége, ahol az 'alap' olcsó műanyagdübel már nem igazán használható, a márkás dübelek pedig jelentősen drágulnak + 5-8 centis hossznövekedés esetén. Szintén nagyobb vastagságnál jelenik meg a benapozás problémája. A vastag(abb) szigetelés a merőleges benapozás 1-2 perces esetét kivéve árnyékot vet a szobára, hiszen pl 38-as falra rakott 24 centis szigeteléssel már 62 centi lesz a falvastagság, viszonylag nagyméretű ablakok is lőrésszerűen hatnak. A grafitos vagy a PIR szigetelés a szigetelés vastagságának csökkentésével ezt a hatást csökkenti. Ezért érdemes pl utólagos szigetelésnél a spalettákat (ablakkávákat) grafitosból csinálni. (Bár 2 centis befordulásnál ez halottnak a csók.)
Köszi! Akkor ezek szerint ne aggódjak miatta. Ha meg tudom oldani, akkor felülről a födémen lévő üveggyapottal szigetelem, az elvileg ki tudja szellőztetni a fát.
a cementbe (mármint a zsákos elegy) azért tesznek gipszet, hogy ne kössön meg azonnal. vagyis, a gipsz késlelteti a cement kötését, akár annyira, hogy az ténylegesen meg sem köt. (nem alakul ki kapcsolódó kristályrendszer, csak apró önálló kristályok). nem célszerű.
1. ha jelentősen változik a nedvességtartalma (mármint többször ciklikusan)
2. ha csak részben telített vízben
Vagyis ha teljesen kiszárad (kvázi teljesen) és biztos nem jut oda pára sem akkor nem lesz baja. Vagy telíteni kell vízzel, mint pl. víz alatti cölöpök, de ez nálad szerintem nem játszik:)
Vagyis én hagynék neki hőszigetelés alatt is legalább egy oldalt, ami kiszellőzik és ahonnan nedvesség nem éri. Ha körberakod és egyébként csak mérsékelt pára éri, akkor az sem fog jelentős kárt okozni középtávon.
igen,de velence alatt azért nincs belőle baj,mert a fa alsóbb része folyamatosan viz alatt van,nem úgy,hogy viz is van,meg levegő is.viz meg valahogy úgyis odajut a fához.lecsapódik,v nincs kiszáritva,és ugy épitik be,megázik épités közben,stb....
10 centi szigetelés alá nem jut be a víz. Ha bejut, akkor ott másból nagyobb bajok lesznek, minthogy megdagad a fa. Minden házba építenek be fát évszázadok óta, sőt velence városa fa oszlopokon áll elég régóta vízben.
Helyem van, igyekeztem olcsón megúszni, a grafitossal ugyanott vagyok, mint a sima fehérrel, ami az ár/érték arányt illeti, csak macerássab a kezelése. A 100-as eps nem hiszem hogy jobban szigetel, falra tudtommal nincs értelme ilyet tenni, drágább is. Egyébként az anyag meg van már 2 éve, de ezt a falat csak most szigetelem.
Indukciós főzőlap egyfázisú bekötésében szeretnék segítséget kérni. Jól gondolom, hogy az ábrán 1-es és 2-es számmal jelölt két vezetéket /fekete, barna/ nem muszáj a főzőlap belsejében áthidalni, hanem elég, ha a két vezetékek túlsó végeit ugyanoda kötöm be a sorkapocsba?
Szerintem csak akkor van értelme grafitos lappal szigetelni ha nem lehet feltenni sima eps-ből olyan vastagot amit az ember szeretne. Nekem például muszáj lesz grafitossal szigetelni, mert nem tudok 15 centinél vastagabb lapot nagyon sok helyre feltenni, pedig 20 centit szeretnék. Ezért marad a 15 centis grafitos lap ami még így sem éri el a 20 centis sima lap tulajdonságait, de ez van.
Előre mondom, hogy nem vagyok grafit párti:), de a sima 0,38 ? a grafitos 0,31? akkor kb 20% alulról számolva, tehát ha tényleg csak 15% az árkülönbség, akkor jobban megéri.
én még abban próbálok hinni, hogy a kasitozott purhabos táblás hőszigetelés esetleg jobb,mint a sima.gyártó legalábbis ezt állitotta.no,de az igazából hőtükör,mint hőszigetelés. de én sem hiszem,h megérné a drágább grafitos hőszig,mint a sima
'szigetelés vastagságát csökkenteni tudod. Pl EPS100, vagy grafitos szigetelés.'
A szigetelő anyagoknak van egy tulajdonsága. A hővezető képességet egy bizonyos határ alatt nem lehett csökkenteni (még a nagyondrága ipari szigetelő anyagoknál sem ). A lambda 0.00 x mit tudom én mennyi. Tehát ha a hőszigetelést akarjuk fokozni, akkor bizony csak a vastagsággal mehetünk felfelé. Ennek meg egyéb dolog szab határt, pl. a dübelezés.
Olyan csoda anyag nincs ami 1-2 cm vastagságban tudná azt amit egy 10- 15 cm -es szokványos hőszigetelő anyag.
Egyébként nem is olyan régen állították a perlit vakolat kitünő hőszigetelés.
A maga 2- max 3 cm -es vastagságával.
Volt aki el is hitte !!
És akkor ennek a grafitos szigetelésnek mi a lambdája ???