Tisztelt KBSZ! Az Index.hu cikke szerint egy vonat engedély nélkül közlekedett le egyvágányú pályán a horvát-magyar határátmeneten. Ez példátlanul veszélyes eset, különösen, hogy a horvát mozdonyok NEM szoktak átjárni a magyar határállomásra. Kérem az eset vizsgálatát és a veszélyeztetés körülményeinek feltárását!
Az meg különösen kemény, hogy a magyar hatóságok a vonat mozdonyvezetőjét (?) őrizetbe vették, hiszen nyilvánvalóan a forgalmistát kellett volna, ha már valakit! A mozdonyvezető nyilvánvalóan menesztés után hagyta el Horvátországot.
Tusfürdőket szoktak úgy reklámozni, hogy a flakonon vízcseppek gyöngyöznek, és az egésznek nagyon friss és fitt hatása van. Na, akkor ez egy ilyen tusfürdőreklám, az Uralvagonzavod 18-194-1 típusú tusfürdőjéről. Azt nem garantálom, hogy aktív mikroszemcsés, és Aloe Vera hozzáadásával készült, de a gyöngyöző vízcseppek határozottan jól állnak neki. :)
Értem én, hogy nem része a felújításnak, de akkor is, ha egy széteső perontető mellett dolgozom, akkor már ránézek arra is, hogy mi újság. Persze, tudom, ez emberi tulajdonság, az ezer közreműködő meg nem eszerint működik, hanem valami megfejthetetlen logika szerint.
Nem csavarral vannak rögzítve. Nem tudom mivel, de csavar nem látszik. Én valami bepattintós megoldásra tippelek. Külön szép az, hogy Érden ezek előtt a tetők előtt felújították a komplett vonalat, de a logó elemekhez nem nyúltak, Nyilván nem fordították arrafelé a fejüket véletlenül.
Más: hétvégi Vác és Göd közötti vágányzár útátjáró-felújítási intézkedéseket sejtet? Reméljünk?
A pár éve felújított érdi állomások (perontetők) hagyján, hogy az általános és beleszarok lepukkanás masszív jeleit mutatják, de csoda, hogy valakinek nem tűnik fel, hogy a tetőt alulról burkoló (fém?)panelek közül nagyon sok leesés előtti állapotban van. Fogalmam sincsen a rögzítés módjáról, alulról nem látszik sem popszegecs, sem csavar, de jól láthatóan lógnak, és nincsen messze az idő, amikor egy vonat által okozott huzatban, vagy szélben sorban le fognak esni, jó eséllyel valaki fejére, aki ebbe bele fog halni.
Akkor ezek elég jól bírják, mert a 30a ugyanilyen konstrukciójú újabb tetőiről már jó pár ilyen burkoló panel leesett. Szerencsére baleset nem történt belőle. Nagyon úgy néz ki, hogy ez egy rossz konstrukció. Csavarral vannak rögzítve és azok sorban szakadnak ki. És Fehérvárra is ilyeneket építenek...
Na ja, pont arra lennék kíváncsi, hogy ezt vasúton hogy intézték? Mert a nyugatiban lehet vámhivatal, de ha a kofa leszáll Zuglóban? Bár a XIX. században az még lehet, hogy a vámhatáron kívül volt...
Szóval volt-e vámhivatal a fejpályaudvarokon? Mármint belső vámnak, és nem egy Keleti-Bécs expresszen utazó vámosoknak.
Igen, tényleg így nevezték őket. Legalábbis, ha jól emlékszem a 10 éve látott Kabos - filmre.
A vámolás nagyjából úgy volt, mint ma az EU - ban. A kofának kellett a vámhoz mennie és fizetni. Csak közúton ezt a városhatáron intézték, vasúton meg valahol külön.