"A dolog a pár kamionnyi félig megsemmisült rajztárból derülhetett volna ki.
Akkor ez most mi volt, meg mi van? Ez akkor tényleg megsemmisült? Mintha valami olyasmit hallottam volna, hogy valaki őrizgeti valahol. Akkor ez most kacsa?"
Tobb fázisban semmisült meg. Először a KM "szakértőja" kb 30 évvel ezelőtt lefölözte a rajztárat, és ami szerinte fontos volt azt átvitette a múzeum raktárába. Azóta ez a kb 10%-nyi rész hozzáférhetetlen, és az igy kettészakított anyag külön-külön messze nem hordozza azt az infó tartalmat mint egyőtt. Maga a rajztár egy hiper logikus rajz számozási rendszer szerint épült fel. A szám a szerkezetszámból, altipusból, alkatrészkódból épült fel. A polcok számozása pedig támogatta a szisztémát. Pillanatok alatt lehetett hozzájutni a keresett anyaghoz a több százezer rajz közül. Ezt zúzta szét a KM bizonyos részek elszállításával. Utánna a fennmaradt rész selejtezésre került, mivel az új tulajdonos számára értékesebb volt a helység, mint száz év összehordott tudása. Ekkor került a levéltárhoz. Ők helyhiányra hivatkozva rendesen összekeverve Salgőtarjánba, egy kiszuperált gabonasilóba szállítatták. Innen bizonyos kötegek rejtélyes módon a gyöngyösi MÉH telepre vándoroltak, és talán be is lettek zúzva. Innen mentették Lányi, Lovász és Mohai urak a fennmaradt részekett együtt vissza a Füzesi Villamosremiz területére, ahol is hozzáláttak a rendezéshez és lajstromba vételhez. Ez egy szinte reménytelen, sziszifuszi munka.
"(A fotón 301,015 szerepében: 301,016? )"
Igen, pontosan, csak ha jól emlékszem 301,001 szerepében 301,016 és még egy pár más hasonló csere is volt, habár a döntő többség azért stimmel. Én sajnos már messze nem ismertem úgy fel ezeket a dolgokat, mint Ernő bácsi. Ő tudta pontosan az egészet. Valahogy így: az nem lehet a 301,001 mert ott a kazánajtó alulról a második klamnija jobbről 1951 és 1954 között le volt törve...
Ozd-Borsodnádasd
Jómagam 1974 óta jártam rendszeresen le és 1987 óta mertem fotózni és videózni. Azokat az embereket kerestem meg, akiket láttam itt hasonló tevékenységet folytatni. Ezúton kéretik mindenki más is, hogyha hozzá tudna járulni ehhez az anyaghoz a szerzői jogok messzemenő figyelembevétele mellett, úgy kérem vegye fel velem a kapcsolatot.
"Egyébbként kaptam egy infot, miszerint a Lányi gyüjtemény kihez került. Nevezetesen Egly Tiborhoz."
Szerencsére rossz az info. Lányi Ernő kifejezett végakarata volt, hogy ne kerüljön semmi a gyüjteményéből a nevezett úrhoz, sőt szeretné, ha az is visszakerülhetne, amit évekkel ezelőtt kölcsönvett Egly Tibor. Ismereteim szerint a Lányi Villa felújítása után is eredeti helyén, egyben van a gyüjtemény. Remélem ez igy is marad, és visszakerülnek a visszakivánkozó anyagok is.
Annyit tennék hozzá, hogyha levetjük magunkról az ezen a topikon kötelezô rózsaszín szemüvegünket, és megpróbálunk egy üzletember hideg fejével belegondolni a témába, akkor be kell látni, hogy ebben a témában nagyon nehéz a kiadványokból számottevô hasznot csinálni. Azt hiszem, a "Vontatójármû Album" jellegû kiadványok lehetnek mérsékelten nyereségesek, de emögött szvsz. az van, hogy azok nagyon széles témakört ölelnek fel és azt pedig meglehetôsen felszínesen. Tehát széleskörû vevôrétegnek szólnak és a kivitelükkel laikusoknak is eladják magukat. Ha alapos, tudományos igényû kiadványokat akarsz megjelentetni, egyszerûen nem tudod elég nagy példányszámban kiadni ahhoz, hogy nyereséges legyen. Szerintem a "barna könyvek" is veszteségesek.
Ha viszont úgysem lehet olyan mennyiségû pénzt remélni, ami felül van a zajhatáron (mondjuk egy fél éves fizetéseden), akkor tényleg nem sok értelme van ülni az anyagon...
Sajnos ehhez nálunk hozzájön az, amint arról szó volt, hogy nehezen tudod megakadályozni azt, hogy a te tudományos igényû és ingyen közzétett anyagodból mások az igénytelen, de nyereséges vállalkozásaikhoz merítsenek (lopjanak).
Gysev 122. Zoltika topictárs javaslatára megosztanám Veletek ezeket a fotóimat. A város neve: Bad Neusiedl am See. Ez olvasható az első képen az állomásépületen. Ez a Fertő-tó (Neusiedler-See) északi részén van (közvetlenül a parton).
A hétfői istvántelki látogatásra szeretném fiamat és magamat bejelenteni. (Talán most nem lesz akkora a jelentkezés, hogy VLB eltanácsoljon minket, mint az előző alkalommal tette.
b) tudja, azt, hogy ebből egy buznyákot sem lát soha, és elég nagyvonalú européer úriember ahhoz, hogy tudja azt, hogy a saját hatalmas gyűjtögető életmódja és munkája relativizálódik, de elég emberbarát és/vagy exhibicionista, hogy kiteszi az Internetre, hogy más is örüljön neki, használja, forgassa.
Ja! Sőt, én tovább lépnék, az interneten végülis nem túl egyszerű TÉNYLEG nagy tartalmat tartani. Jelenleg az oldalaimon összesen 690 mega lappang, de mindennel együtt körülbelül 3 giga volna a megosztandó cuccos. Ezzel már voltam házalni pár szerverrel rendelkező ismerősnél/cégnél, és elhajtottak a fenébe, legkésőbb akkor, amikor hozzátettem, hogy ezt az adatmennyiséget kb. 10* ennyire hizlalnám fel záros határidőn belül (illetve hízlalná fel a "Gőzvakond" Aljas Felforgató Pánkk És Aknamunkász Akciócsoport, meg aztán szerzőijogi izéhozé, tudjátok, hogy megy ez :)) )
Szóval a terjesszünk dolgainkat CD-n/DVD-n, nekem most lelki monitorom előtt ez lebeg. Részemről az egérkurzor már a "Süt" feliratú gomb fölött van :))
Egyrészt jó az, hogy nem veszett el. Másrészt rossz az, hogy ezzel tkp. csöbörbôl vödörbe kerult. Ez most mit jelent? Hogy ugyanúgy nem nyilvános?
Izé. Csak meg lehetne ezzel az emberrel beszélni, hogy mivel nem ő a képek készítője, csak éppen nála vannak, ezért legyen a gyűjteménye kutatható. Ha igazi fanatikus, csak megengedné. Hm?
Akkor most légy óvatos, nehogy az is a Lányi gyûjtemény sorsára jusson
A teljes MÁVAG szerkezetenkénti részletes adattábla és jellegrajz rendelkezésre áll.
No igen. De azért a jellegrajzok nem túl részletesek. (bár végülis ennek is örülni kell)
A dolog a pár kamionnyi félig megsemmisült rajztárból derülhetett volna ki.
Akkor ez most mi volt, meg mi van? Ez akkor tényleg megsemmisült? Mintha valami olyasmit hallottam volna, hogy valaki őrizgeti valahol. Akkor ez most kacsa?
Szerintem fotókat is össze lehetne szedni, van egy pár igen jelentős gyüjtemény.
Szerintem is. Most nagyon rá vagyok állva a fotókra. Meg a könyvekre, meg ilyesmire. Már vagy 4 vagy 5 full könyvet beszkenneltem, a többi meg alakulgat. Szerintem cédén fogják terjeszteni az Aljas Felforgató Pánkok (Akik Tesznek A Szerzői Jogokra), hogy máshoz is eljusson.
Valaki(k)nek rá kéne szánni egy jó pár évet és digitális formában összeállítható lenne egy fotótár.
Na igen. A CD lassan kiesik. Most, hogy lassan pluszos dévédére sem fér föl az összes összenyútt gőzmocis szajrém :)))
Én például csak Ozd-Borsodnádasd témában 653 digitalizált képnél tartok és még nem rágtam át magam minden ismerősömön.
Süveg :-0
Ugye majd megosztod velünk?
Ilyen ismerős nekem is kell :))
A Fialovits képekkel ovatosan kell bánni, mivel számos képen a fotó kedvéért lecserélték a pályaszám táblát.
Nem kispályázott az öreg? :-0
Legalább dokumentálták ezt? (A fotón 301,015 szerepében: 301,016? )
És miért volt erre szükség? "Még hiányzik egy 155-es sorozatú 326-os a lutraalbumomból?"
Van olyan ismerősöm is, aki(k) a kocsi témába ásták hasonló alapossággal be magukat.
Nagyon durván nyomjátok :)))
Egyáltalán, ilyenkor kihez fordulsz? Mondjuk Borsodnádasd esetén? Környékbeli bácsikhoz, vagy gőzmozdonyos kiismerkit láncolat alapján célirányosan?