Tehát mondhatjuk, hogy vannak hibái a Railjetnek, de egy összemorzsázott konnektor miatt nem mondanám rá, hogy halott marketingötlet. Ha csak honfitársaim többségét megnézem, nekik ez verte át az ingerküszöböt, ezzel jöttek rá, hogy van vasút is, mint mobilitási alternatíva Bécs felé.
Amúgy a doktori értekezés éppen azt mondja, hogy a magyar technológiára alapozva nem ajánlható egy bonthatatlan (Railjet) vonat, ezért a kocsinkénti szétbonthatóságot preferálja továbbra is.
Azok a tetőfelépítmények a mozdonyon azért nagyon megejtőek...gyakorlatilag van rajta még egy mozdony, dobozok formájában:)
(Emiatt az - engem - a Talgonál idegesítő magasságkülönbséget sikerült a végletekig fokozni. Nem fogok rá gyúrni, hogy meglegyen modellben ez a kompozíció:)))
nehéz lehet olyan felfüggesztést alápakolni, hogy igazán nyugodtan fusson
Így van. Sokkal-sokkal érzékenyebb a pályára, mint a hagyományos forgóvázas járművek. Minél hosszabb, pl. 100-125 méteres sínszálakból hegesztett (tehát minél kevesebb varratot tartalmazó), a varratnál nagyon precízen lemunkált, bármiféle egyéb felületi hibával elenyésző mennyiségben terhelt, nagyon jó méret- (alak-) tűréssel rendelkező sínek kellenek ahhoz, hogy zavaró (bár végülis megszokható) hang-, és egyéb hatások nélkül fusson. Tehát eleve az lenne az ideális, ha az adott pályán csak ilyen járművek közlekednének. Minél könnyebb, kisebb vontatójárművekkel: pl. elején-végén hajtófejekkel, és nem 24 nehéz hálókocsival is elboldoguló, viszont emiatt nehéz és soktengelyes mozdonyokkal.
elhiszem :) csak arra céloztam, hogy mindkét módszer biztonságossága elsősorban a hibázás esélyét csökkentő eljárásrenden és a munkafegyelmen alapszik. Azért van, ahol sikerült a személyszállításban (legalábbis részben) elköszönni a tárcsától...
Ez az orosz Talgo? Szerintem az a rendszer zseniális. Annyiban hasonlít a Bz-re, hogy könnyű, rövid (kvázi-)kéttengelyes egységekből áll, és mint ilyen, nehéz lehet olyan felfüggesztést alápakolni, hogy igazán nyugodtan fusson. Többek közt a hasonló felépítésű CN Turbotrain esetében is egy elég komoly kritikák érték a futásjóságot. Ugyanakkor a rendszer egyáltalán nem halott, a spanyolok elég jól elvannak vele 300km/h sebességgel... valszg. az is lehet, hogy a "birodalmi" vasutak nagy tengelyterhelésre és talán kevésbé precíz illesztésekre kiélezett fővonalai a lágy rugózású dögnehéz négytengelyesek kényelmesen elbillegnek, az ilyen feszesebb, könnyebb csodák viszont még kellemetlenebb helyzetben vannak.
Láttam Bécsben a cseh railejetet. Ott 5 másodosztály volt, és emiatt kevesebb 1. osztály és ha jól rémlik, nem volt business. Hogy infópont volt-e? Nem láttam bele.
Lehet, hogy ebbe a formába kéne átalakítani?
Amúgy miért nem kihasznált a business? Nem ér meg 15 eurót tágasabb fülke, külön hellyel az aktatáskának és a laptopnak? Aki 1. osztályon utazik, az már nem garasoskodik? Akkor meg miért nincs ott elég utas? :(
Apropó mozdonyos "szuperexpressz": más országokban kinek milyen tapasztalatai vannak ezzel a bigyóval? (Mármint nem a géppel, hanem ami mögötte van. :) ) Mert szerintem olyan, mint egy Bz, amelyre valaki szórakozásból rákötött egy rakétahajtóművet, és beindította. Borzasztóan megérzi a hézagnélküli pályában lévő hegesztéseket, még azokat is, amelyeket szabad szemmel két méterről se veszel észre. A tizedmilliméteres varratdudor-leköszörülési pontatlanság hatására pont olyat üt, mint egy klasszikus Bz háromcentis illesztésen, és pont ugyanúgy átadódik az egész a kocsiszekrényre. Amikor olyan szakaszra érkeztünk, ahol 100 méteresekből vannak hegesztve a sínek, akkor jöttem rá, hogy nem másért, hanem pont ezért találtatott ki a hengerművek szempontjából nyilvánvalóan igen jó biznisz. És végre nem döcc-döcc-döcc-döcc... volt, hanem döcc ... döcc ... döcc ... :) hm
vrobbee: Hagyományos mozdonyos vonatot eladtak prémium szuperexpressznek, és?
Nem hagyományos mozdonyos vonat, speciális kocsik és kapcsolások, és igen, "eladták" annak, de nem az... Nem véletlen, hogy nem is tudják nagyon mások nyakába sózni, meg már megy a farigcsálás pl. az étkezőkocsival az ÖBB részéről is. Szóval, nem olyan sikeres ez...
A kilátást nem csak a már említett helyeken gáz, van ahol pont a szék mellé esik a két ablak közötti rész, a szuper bőrüléses 1. osztályú kocsiban is egy vacak szürke műanyag háttámlát kell nézni az úton, kevés az asztalos hely, a konnektorokon nincs fedés és felfelé néznek, ami miatt a kosz, meg a kajamorzsa belemegy..
Pl. tök felesleges az infópont, csak ülőhelyeket vesz el, kihasználatlan a business rész, kevés a 2. osztályú rész, rugalmatlan bővíthető (úgy, hogy még az ingaüzemmód is megmaradhasson) stb.
Szóval, színes-szagos, dizájnosnak ható, csak éppen nem annyira hasznos, mint amennyire ajnározzák... Ennyi.
Igazad van: az már tényleg a vonatindító állomás felelőssége, hogy az induló vonatra feltegye, az érkező vonatról levegye/begyüjtse a tárcsákat. De a szétszakadt vonatot/leakadt kocsit másképp hogy azonosítod?
Borongós, őszi hétvégéhez 3 évvel ezelőtti borongós, őszi videó a 63-mas Taurus-ból, a Keletiben a „Kutyák alatt”, ahol a 10-es Nohab mellé állhattunk be:
A RJ 2.osztályon is van egy csomó ülés, ahonnan kinézve idegesítőek a betűkontúrok. Ebben a formában gáz, le kéne szedni.
Egyszer a Nosztalgia Kft. élményvonatán olyan kocsiba kaptam helyet, ahol telibe volt matricázva a kocsi "lyuggatott" fóliával (reklám), az még rosszabb volt. Különösen annak fényében, hogy az "élményvonat" egyik értelme éppen az ablakon kinézve ismerkedni a tájjal :)
Szerintem a mondanivalója az, hogy arra IS figyelni kell, mert az a figyelem fillérekbe kerülhet, de esetleg többet hozhat, mint x milliárdból 120-ról 160-ra emelni a pályasebességet valahol. És, hogy Magyarországon elfelejtettek terméket fejleszteni, ami nem kizárólag a vasút dolga, de a vasútnak IS dolga. Meg ugye, hogy mi a vasút, ki a vasút....
Hogy mi a gond a Railjettel, azon kívül, hogy az elsőosztály valamelyik ülésén állítólag nem lehet kilátni a J-betűtől az ablakon, azt én sem vágom...
Ez kicsit olyan, mintha a festőn kérnéd számon, hogy bezzeg arra volt pénz, hogy a fal rózsaszín legyen arany csillagocskákkal, amikor az egész ház silány anyagokból épült pocsék szigeteléssel. Igazad lehet éppen, csak rossz helyen kopogtatsz, mert a festőnek az a dolga, hogy fessen - azt az építtető dönti el, hogy mire mennyi pénz jut.
ON
A Railjettel amúgy mi a baj? Hagyományos mozdonyos vonatot eladtak prémium szuperexpressznek, és?
Onnantól kezdve, hogy a Railjetet, mint sikeres koncepciót emleget, nálam már a komolytalan szintre süllyed - meg egyébként is csak a csicsára, a dizájnra, meg a logóbetűtípusára kell figyelni szerinte.... Hagyjuk, de legalább már tudjuk, hogy pl. mire ment el ennyi pénz az IC+ kocsiknál, aminek egyébként is valami borzalmas kinézete van... Hasonlóan, a szerinte dicsért Samu-IC-hez... Feláll a szőr a hátamon... De hát, 5 éve ez megy a vasút területén: szép powerpointos előadások, látványtervek, csicsa-micsa, a szar arannyal való bevonása - ezt értékelik az elmúlt időszakban, ez is pontosan beleillik ebbe.
Mondd, miért ez az állandó panaszkodás a tárcsa ellen?
Honnan tudja akkor a vonatszemélyzet, s a vonatfigyelésre kötelezett személyzet, hogy amit lát, az nem egy égvefelejtett lámpa egy személykocsin, hanem valóban az elhaladó vonat szándékoltan és ténylegesen utolsó kocsija?
Amcsiban tényleg állandóan dudál a vonat,. Mi délután indultunk Atlantából, akkor is feltünt, h kb percenként megszólalt, és ez igy ment egész éjjel is, .
A "kis kazah", vagyis a Transzmasholding-Alstom KZ4at sorozatú villanygépe, így fest mv-szemszögből. Tehát a fedélzeti berendezések közül nem a BLOK, hanem a KLUB került bele. De a csúcs az odacelluxozott papír a sarokban:
A felirat: "Tisztelt mozdonyvezetők! Nyomatékosan kérjük, hogy Asztana telephelyre érkezéskor a mozdonyt a PTO (napivizsgázóhely, orosz megfelelője a PTOL) 3. vizsgálóaknája előtt hagyják." És miért oroszul? Na igen... :) (Pl. Ukrajnában a szovjet időkben is ukránul rádióztak. A kazahok meg a mai napig mindent oroszul csinálnak a vasúton.)