Keresés

Részletes keresés

manhattani Creative Commons License 2015.09.27 0 0 423551

Az amerikai Talgónál a magasságkülönbség még nagyobb, ott határozottabb az ezt kiegyenlítő feltét az első és az utolsó kocsira.

 

(Seattle, 1999.)

 

A kocsik bedőlnek a kanyarban, de a mozdony/vezérlőkocsi hagyományos, így a bedőlés nem sebességnövelő, csak az utazást teszi kényelmesebbé.

felucca_02 Creative Commons License 2015.09.27 0 1 423550

Tehát mondhatjuk, hogy vannak hibái a Railjetnek, de egy összemorzsázott konnektor miatt nem mondanám rá, hogy halott marketingötlet. Ha csak honfitársaim többségét megnézem, nekik ez verte át az ingerküszöböt, ezzel jöttek rá, hogy van vasút is, mint mobilitási alternatíva Bécs felé.

 

Amúgy a doktori értekezés éppen azt mondja, hogy a magyar technológiára alapozva nem ajánlható egy bonthatatlan (Railjet) vonat, ezért a kocsinkénti szétbonthatóságot preferálja továbbra is.

Előzmény: István Gyuri (423538)
felucca_02 Creative Commons License 2015.09.27 0 0 423549

Azok a tetőfelépítmények a mozdonyon azért nagyon megejtőek...gyakorlatilag van rajta még egy mozdony, dobozok formájában:)

 

(Emiatt az - engem - a Talgonál idegesítő magasságkülönbséget sikerült a végletekig fokozni. Nem fogok rá gyúrni, hogy meglegyen modellben ez a kompozíció:)))

Előzmény: hmsoft (423539)
hmsoft Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423548

Ez az orosz Talgo?

Igen. (Sztrizs márkanéven fut.)

nehéz lehet olyan felfüggesztést alápakolni, hogy igazán nyugodtan fusson

Így van. Sokkal-sokkal érzékenyebb a pályára, mint a hagyományos forgóvázas járművek. Minél hosszabb, pl. 100-125 méteres sínszálakból hegesztett (tehát minél kevesebb varratot tartalmazó), a varratnál nagyon precízen lemunkált, bármiféle egyéb felületi hibával elenyésző mennyiségben terhelt, nagyon jó méret- (alak-) tűréssel rendelkező sínek kellenek ahhoz, hogy zavaró (bár végülis megszokható) hang-, és egyéb hatások nélkül fusson. Tehát eleve az lenne az ideális, ha az adott pályán csak ilyen járművek közlekednének. Minél könnyebb, kisebb vontatójárművekkel: pl. elején-végén hajtófejekkel, és nem 24 nehéz hálókocsival is elboldoguló, viszont emiatt nehéz és soktengelyes mozdonyokkal.

hm

Előzmény: vrobee (423546)
vrobee Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423547

elhiszem :) csak arra céloztam, hogy mindkét módszer biztonságossága elsősorban a hibázás esélyét csökkentő eljárásrenden és a munkafegyelmen alapszik. Azért van, ahol sikerült a személyszállításban (legalábbis részben) elköszönni a tárcsától...

Előzmény: Rollende Landstrasse (423545)
vrobee Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423546

Ez az orosz Talgo? Szerintem az a rendszer zseniális. Annyiban hasonlít a Bz-re, hogy könnyű, rövid (kvázi-)kéttengelyes egységekből áll, és mint ilyen, nehéz lehet olyan felfüggesztést alápakolni, hogy igazán nyugodtan fusson. Többek közt a hasonló felépítésű CN Turbotrain esetében is egy elég komoly kritikák érték a futásjóságot. Ugyanakkor a rendszer egyáltalán nem halott, a spanyolok elég jól elvannak vele 300km/h sebességgel... valszg. az is lehet, hogy a "birodalmi" vasutak nagy tengelyterhelésre és talán kevésbé precíz illesztésekre kiélezett fővonalai a lágy rugózású dögnehéz négytengelyesek kényelmesen elbillegnek, az ilyen feszesebb, könnyebb csodák viszont még kellemetlenebb helyzetben vannak.

Előzmény: hmsoft (423539)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423545

Véletlenül ottfelejtett tárcsa? Tudod, mekkora kincs a leltári tárgy? 

Előzmény: vrobee (423532)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423544

Nem tudom, hol van leírva, de ha nem teljesülnek az F1-ben a vonatra előírt jelzések maradéktalanul, akkor adhat felhatalmazást az ndulásra?

Előzmény: Bakter Brother (423541)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423543

Szerinted elindíthatja a vonatot, ha nincs rendben minden szempontból?

Előzmény: 1047 005-2 (423540)
M63 010 Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423542

Láttam Bécsben a cseh railejetet. Ott 5 másodosztály volt, és emiatt kevesebb 1. osztály és ha jól rémlik, nem volt business. Hogy infópont volt-e? Nem láttam bele.

Lehet, hogy ebbe a formába kéne átalakítani?

 

Amúgy miért nem kihasznált a business? Nem ér meg 15 eurót tágasabb fülke, külön hellyel az aktatáskának és a laptopnak? Aki 1. osztályon utazik, az már nem garasoskodik? Akkor meg miért nincs ott elég utas? :(

 

Előzmény: István Gyuri (423538)
Bakter Brother Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423541

A vonatindító állomásnak nincs ilyen ilyen felelőssége. Ezt melyik utasításban olvastad?

Előzmény: kihúzóvágány (423537)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423540

"Igazad van: az már tényleg a vonatindító állomás felelőssége, hogy az induló vonatra feltegye, az érkező vonatról levegye/begyüjtse a tárcsákat."

 

 

Nincs ilyenje és kötelezettsége sem.

 

 

Előzmény: kihúzóvágány (423537)
hmsoft Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423539

Apropó mozdonyos "szuperexpressz": más országokban kinek milyen tapasztalatai vannak ezzel a bigyóval? (Mármint nem a géppel, hanem ami mögötte van. :) ) Mert szerintem olyan, mint egy Bz, amelyre valaki szórakozásból rákötött egy rakétahajtóművet, és beindította. Borzasztóan megérzi a hézagnélküli pályában lévő hegesztéseket, még azokat is, amelyeket szabad szemmel két méterről se veszel észre. A tizedmilliméteres varratdudor-leköszörülési pontatlanság hatására pont olyat üt, mint egy klasszikus Bz háromcentis illesztésen, és pont ugyanúgy átadódik az egész a kocsiszekrényre. Amikor olyan szakaszra érkeztünk, ahol 100 méteresekből vannak hegesztve a sínek, akkor jöttem rá, hogy nem másért, hanem pont ezért találtatott ki a hengerművek szempontjából nyilvánvalóan igen jó biznisz. És végre nem döcc-döcc-döcc-döcc... volt, hanem döcc ... döcc ... döcc ... :)
hm

Előzmény: István Gyuri (423538)
István Gyuri Creative Commons License 2015.09.26 -1 0 423538

vrobbee: Hagyományos mozdonyos vonatot eladtak prémium szuperexpressznek, és?

Nem hagyományos mozdonyos vonat, speciális kocsik és kapcsolások, és igen, "eladták" annak, de nem az... Nem véletlen, hogy nem is tudják nagyon mások nyakába sózni, meg már megy a farigcsálás pl. az étkezőkocsival az ÖBB részéről is. Szóval, nem olyan sikeres ez...

A kilátást nem csak a már említett helyeken gáz, van ahol pont a szék mellé esik a két ablak közötti rész, a szuper bőrüléses 1. osztályú kocsiban is egy vacak szürke műanyag háttámlát kell nézni az úton, kevés az asztalos hely, a konnektorokon nincs fedés és felfelé néznek, ami miatt a kosz, meg a kajamorzsa belemegy..

Pl. tök felesleges az infópont, csak ülőhelyeket vesz el, kihasználatlan a business rész, kevés a 2. osztályú rész, rugalmatlan bővíthető (úgy, hogy még az ingaüzemmód is megmaradhasson) stb.

Szóval, színes-szagos, dizájnosnak ható, csak éppen nem annyira hasznos, mint amennyire ajnározzák... Ennyi.

Előzmény: vrobee (423533)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423537

Igazad van: az már tényleg a vonatindító állomás felelőssége, hogy az induló vonatra feltegye, az érkező vonatról levegye/begyüjtse a tárcsákat. De a szétszakadt vonatot/leakadt kocsit másképp hogy azonosítod?

Előzmény: vrobee (423532)
Vilibáttya Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423536

Borongós, őszi hétvégéhez 3 évvel ezelőtti borongós, őszi videó a 63-mas Taurus-ból, a Keletiben a „Kutyák alatt”, ahol a 10-es Nohab mellé állhattunk be:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ve-ZDB3rNkc

DJ. Bakter Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423535

"nem lehet kilátni a J-betűtől az ablakon"

 

A RJ 2.osztályon is van egy csomó ülés, ahonnan kinézve idegesítőek a betűkontúrok. Ebben a formában gáz, le kéne szedni.

 

Egyszer a Nosztalgia Kft. élményvonatán olyan kocsiba kaptam helyet, ahol telibe volt matricázva a kocsi "lyuggatott" fóliával (reklám), az még rosszabb volt. Különösen annak fényében, hogy az "élményvonat" egyik értelme éppen az ablakon kinézve ismerkedni a tájjal :)

Előzmény: felucca_02 (423534)
felucca_02 Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423534

Szerintem a mondanivalója az, hogy arra IS figyelni kell, mert az a figyelem fillérekbe kerülhet, de esetleg többet hozhat, mint x milliárdból 120-ról 160-ra emelni a pályasebességet valahol. És, hogy Magyarországon elfelejtettek terméket fejleszteni, ami nem kizárólag a vasút dolga, de a vasútnak IS dolga. Meg ugye, hogy mi a vasút, ki a vasút....

 

Hogy mi a gond a Railjettel, azon kívül, hogy az elsőosztály valamelyik ülésén állítólag nem lehet kilátni a J-betűtől az ablakon, azt én sem vágom...

Előzmény: István Gyuri (423531)
vrobee Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423533

OFF

Ez kicsit olyan, mintha a festőn kérnéd számon, hogy bezzeg arra volt pénz, hogy a fal rózsaszín legyen arany csillagocskákkal, amikor az egész ház silány anyagokból épült pocsék szigeteléssel. Igazad lehet éppen, csak rossz helyen kopogtatsz, mert a festőnek az a dolga, hogy fessen - azt az építtető dönti el, hogy mire mennyi pénz jut.

 

ON

A Railjettel amúgy mi a baj? Hagyományos mozdonyos vonatot eladtak prémium szuperexpressznek, és?

Előzmény: István Gyuri (423531)
vrobee Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423532

honnan tudja a személyzet, hogy amit lát, az nem egy véletlenül ott felejtett tárcsa, hanem ténylegesen a vonat utolsó kocsija?

Előzmény: kihúzóvágány (423529)
István Gyuri Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423531

OFF

Onnantól kezdve, hogy a Railjetet, mint sikeres koncepciót emleget, nálam már a komolytalan szintre süllyed - meg egyébként is csak a csicsára, a dizájnra, meg a logóbetűtípusára kell figyelni szerinte.... Hagyjuk, de legalább már tudjuk, hogy pl. mire ment el ennyi pénz az IC+ kocsiknál, aminek egyébként is valami borzalmas kinézete van... Hasonlóan, a szerinte dicsért Samu-IC-hez... Feláll a szőr a hátamon... De hát, 5 éve ez megy a vasút területén: szép powerpointos előadások, látványtervek, csicsa-micsa, a szar arannyal való bevonása - ezt értékelik az elmúlt időszakban, ez is pontosan beleillik ebbe.

ON

Előzmény: felucca_02 (423528)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423530

Már nincs is Bz, csak 117-es jármű (igaz, ez az átszámozás nagy pofon a semminek).

Előzmény: felucca_02 (423528)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.09.26 -1 0 423529

Mondd, miért ez az állandó panaszkodás a tárcsa ellen?

Honnan tudja akkor a vonatszemélyzet, s a vonatfigyelésre kötelezett személyzet, hogy amit lát, az nem egy égvefelejtett lámpa egy személykocsin, hanem valóban az elhaladó vonat szándékoltan és ténylegesen utolsó kocsija?

Előzmény: Zsivany2 (423505)
felucca_02 Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423528

Le a kalappal, de mi lesz a Bézékkel 20 év múlva? Egyáltalán, mi lesz a magyar vasúthálózat 80%-val?

Előzmény: Snake-Mojzi (423527)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423527
manhattani Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423526

Ami még bosszantóbb lehet, hogy így csinálják az elővárosi vonatok is, a házak között.

Ezen talán segít kcsit, hogy újabban van, ahol a kürt a keresztezésben szól, nem a mozdonyról.

Azt nem tudom, hogy ott emellett még csilingel is.

Előzmény: gjovar (423525)
gjovar Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423525

Amcsiban  tényleg  állandóan dudál a vonat,.  Mi délután indultunk  Atlantából, akkor is feltünt, h  kb   percenként  megszólalt,  és ez igy ment  egész éjjel is,  .

Előzmény: manhattani (423518)
hmsoft Creative Commons License 2015.09.26 0 0 423524

A "kis kazah", vagyis a Transzmasholding-Alstom KZ4at sorozatú villanygépe, így fest mv-szemszögből. Tehát a fedélzeti berendezések közül nem a BLOK, hanem a KLUB került bele. De a csúcs az odacelluxozott papír a sarokban:

A felirat: "Tisztelt mozdonyvezetők! Nyomatékosan kérjük, hogy Asztana telephelyre érkezéskor a mozdonyt a PTO (napivizsgázóhely, orosz megfelelője a PTOL) 3. vizsgálóaknája előtt hagyják." És miért oroszul? Na igen... :) (Pl. Ukrajnában a szovjet időkben is ukránul rádióztak. A kazahok meg a mai napig mindent oroszul csinálnak a vasúton.)

hm

Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.09.25 0 0 423523

Épp most beszéltem a kollégával. Nekem is az jutott eszembe, hogy csak emlegetni kellett.

Előzmény: sssey (423511)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.09.25 0 0 423522

Ha nem hiszed,akkor olvasd el!

Előzmény: M63 010 (423513)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!