Igy van, a 8asban lemaradt, tan mert alonso autoja jobban tapadt ott, de a jobb tapadas az nem igazan lehet az emelt fordulatszam kovetkezmenye. Az utolso szektorban, meg egyertelmuen a ferrari volt gyorsabb, akkor hol itt az emelt fordulatszam.
kezdem már unni...el tudom képzelni, ahogy tarzaan, laccolt és finlux egy kocsmában találkoznak hetente és pénzfeldobással döntik el melyik héten, melyikük hergeli baromságokkal a topikot és józangondolkodású lakóit...:)
Ha jól számolom hétfőn Tarzi jön, nem tudom hogy tudta megkapni a vasárnap utáni napot:D szegény:)
Úgy néz ki, hogy előző életedben nagy bűnt követhettél el, hogy így rád szabadult ez a lipótmezei. De szerintem hagyd rá, ténlyeg a limiter nem számít, ha letekeri max 6000 fordulatra és akkor nyom padlógázt, tuti hogy elfüstöl az autó, ha Kimi hajtja.
És én mondtam ilyet, hogy egyenesben nem nyomnak padlót? Nem nagyon. Arról volt szó, hogy hogyan lehet kímélni a technikát. A többiek szajkózzák, hogy letekerik a fordulatot és padlógáz mindenhol. Na persze. :))) Röhög a vakbelem. Bizony hamarabb elveszik a gázról a lábukat, nem gyorsítanak ki olyan vehemensen, persze F1-es viszonylatban. Nem nyomnak akkora gázt kanyarban stb. Minden ami kíméli a technikát, bevetnek, hogyha nincs szükség a maximális, vagy a közeli teljesítményre.
látod, nem a teljes versenyen áll rendelkezésre a kihasználható maximum. És a végére pláne visszavesznek. Akár elhiszed, akár nem.
Ki mondta, hogy nem vesznek vissza? Az evidens dolog, hogy visszaveszik a fordulatot. Ugyanakkor a versenyző is nagyban benne van az autó kímélésében, nem csak a revlimit. Ha ezt nem látjátok be, akkor sajnálom.
Mihály a nyolcasban lemaradt mindig és érdekes módon onnantól sosem érte utol Alonsót a pálya hátralevő részén. Az elején meg mindig mögötte volt. Érdekes lenne ezt mással magyarázni. Egy hosszú, tempós, de nem nem fullgázos kanyarban amúgy mindig, mindenki le szokott maradni az előtte lévőtől, egyébként leszorítóerő híján lecsúszna az ívről. Lásd még Magny Cours, az első jobbos kanyar.
Te most mit keversz itt? Az egyenesben mindig padlót nyomnak a féktávon kívül, ha esik, ha fúj (kivéve a sárga zászlót ugye, meg a pirosat :) a kanyarokban óvatoskodás nem sok hatással van a motor élettartamára. Sokkal inkább van a magas fordulatszámnak, de ezt a mérnökök levetetik a pilótával (igen, rádión keresztül, ha érted, ha nem), ha kell. De levetetik akkor is, ha vki 0.2-vel megy nála lassabban az orra előtt, sőt leveszik a keveréket is, elég, ha mögötte marad, majd a megspórolt benyával tovább kint marad és előz.
Ha kigyorsításkor hangyányival kisebb gázt ad, már kímél. Ha kanyarokban hangyányival kisebb gázzal megy, már kímél. Stb...
így van, kíméli a gumit, meg az erőátvitelt, de nem a motort
Ez a padlót nyom mindig duma meg akkor baromság, hogy csak röhögök rajta.
nézzél inkább mást, ha eznem felfogható számodra. szegénykém, pedig segítségnek ott van az a kis ábrácska is, amit néha betesznek, hogy mekkora gázt ad a pilóta, na az leginkább padló.
Ja és még valami, azt, hogy mennyit van egy körön belül az autó padlón, külön nézik, mert ez egy jellemzője a pályának, az egyik leginkább padlógázas épp a most következő monzai pálya, tessék ni:
"With the V10 engines the full-throttle percentage was 67, with the less powerful V8 we recorded 77 percent during testing,"
na, még mindig röhögsz? :)))
És hogy milyen szinten játszanak a visszaszabályzással, arra ott van példának a Cosworth:
"Cosworth will therefore be able to run maximum engine performance, including the 20,000RPM rev limit, for all key laps in qualifying and for a significant fraction of the race. "
látod, nem a teljes versenyen áll rendelkezésre a kihasználható maximum. És a végére pláne visszavesznek. Akár elhiszed, akár nem.
"lásd török nagydij alonso, mihály viccelése a rev gombbal"
Ugy latszik valaki meg beveszi ezeket a hulyesegeket. Komolyan elhiszed hogy a kanyarban attol volt gyorsabb hogy feltekerte a fordulatszamot? Remelem emlekszunk ra hogy nem az egyenesben tavolodott el...
Ha kigyorsításkor hangyányival kisebb gázt ad, már kímél. Ha kanyarokban hangyányival kisebb gázzal megy, már kímél. Stb...
Oké, ezzel lehet kimélni, de azt próbáld megérteni, hogy ezt csak akkor teszi, ha jókora előnye van és nem akkor, ha épp az előtte levőt akarja előzni. ez azért nem annyira bonyolult azt hiszem...
És hol, mit szabályoz a mérnök? Sehol, semmit. Ugyanazt szajkózod, és nem tudsz kikeveredni belőle. :))) A versenyző szabályoz, a mérnök maximum szabályoztat a versenyzőn keresztül. Ez a padlót nyom mindig duma meg akkor baromság, hogy csak röhögök rajta. :DDD Nem csak a revlimit, keverékszabályzás meg fiszifaszom dolgokkal lehet kímélni a gépjárművet. Ha kigyorsításkor hangyányival kisebb gázt ad, már kímél. Ha kanyarokban hangyányival kisebb gázzal megy, már kímél. Stb... Kedves faékácsoló szakértőmesterek, égjetek mint a rongy, és jöhetnek a szánalmas magyarázkodások. :DDD
ma reggel a rádió azt pofázta a hírekben, hogy nemtom melyik újság (valszeg az olasz blikk) megszelleztőtte, hogy sumáknak már csak 4 futama van a F1-ben...
nagy szarban lesznek páran itt ha visszavonul tényleg mert akkor találniuk kell egy másik pilótát akit lehet szidni. ;)