Annak ugyan mindegy, hogy a hátsó kerék, vagy a gázfröccs rántja fel a csillagos égbe. Ha ilyen téren alapul lehet venni egy utcai autót, akkor nem mindegy.
A gázfröccs szvsz a váltót kíméli. A motor attól még ugyanúgy 18ezertől fog motorfékezni, ha durvulnak a srácok. Aki meg lájtosan vezet, annak meg csak mondjuk 14ezertől. Szóval a gázfröccs a motort nem kíméli. Annak ugyan mindegy, hogy a hátsó kerék, vagy a gázfröccs rántja fel a csillagos égbe.
"Fernando knew that the only passing opportunities were on the back of the circuit after turn 8, and he was saving his high revs for the two straights between turns 8 and 12 - literally turning the engine up and back down around the lap," Rod Nelson (Alonso's race engineer) said.
ha megnézi az ember a hsz-ek előzményeit, akkor sok mindenre rájön az ember. Úgyhogy a szánalmas linkeléseket akár folytathatod is, nekem mindig lesz rá válaszom. És csak magadat égeted ezzel, olyan ártatlan báránynak akarsz tűnni, pedig te dobálod, a neked nem tetsző embereket a modi elé. Ezt mindenki tudja. Igaz topic? :)))
és az mi, amikor valaki személyes sértésnek érzi, amikor egy lipótmezeiről beszélnek? szó nem volt rólad, mégis magadra vetted. ekkorát már rég röhögtem:DD
Q: (Michael Schmidt – Auto Motor und Sport) Michael, in practice and qualifying you were by far the fastest in sector two whereas in the race it was just the opposite picture: you gained time in sector one and three but you lost time on Fernando in sector two. What was the reason? MS: It’s a good question, don’t know. The car was very difficult, particularly in turn eight for me, whereas in free practice, for sure I had a very good car there, so we need to check.
No, tehat akkor hogy is van ez? Attol hogy furcsa, meg igy volt...
de én láttam. jót röhögtem rajta. ugyanis szó sem volt rólad, csak "egy lipótmezeiről" de te magadra vetted:DDDDDD
Én pedig akkor szóltam a modi topicban amikor pl. tarzaan valakinek az anyját emlegette. nagy különbség, persze csak a normális embereknek. neked biztos ugyanaz:)))
tudom, különben téged sem ráz meg amit mondok, de Téged eddig többre tartottalak, mint Taarzan, finlux féle nickeket. de már leküzdötted magad az ő szintjükre.
nézd: előzött pl Webber azon a versenyen. A nyolcas kanyarban lemaradt (mert kanyar!) aztán újra rámászott az előtte haladóra. Mert egy autó általában egyenletes teljesítményt nyújt egy pályán, ha gyors az első szakaszon, gyors a harmadikon is.
kivéve, persze ha az első szakasz kanyargós, a harmadik meg hosszú egyenesekkel teli. ekkor az lehet, hogy nagyobb a szárnyszög, így az első harmadban gyors, a harmadikban meg lassú, ekkor a kanyarokban gyors. a nyolcasban is.
vagy szárnyszög kicsi, így a kanyargós részen lassú, az egyenesekben gyors. ekkor lassú a nyolcas kanyarban is.
viszont ha elhisszük amit mondasz, akkor Alonso gyors volt a nyolcas kanyarban, mert nagy volt a szárnyszöge, a kanyargós részen lassú, mert kicsi volt a szárnyszöge...
ha a valóságra vagyunk kíváncsiak a szárnyszöggel kapcsolatban, akkor nézzük meg egy hosszú kanyarban nyújtott tempóját. ez legyen a nyolcas. itt ugyanolyan gyors mint MS, vagy picit gyorsabb. tehát a szárnyszöge akkora vagy nagyobb.
A pálya elején van egy rakat kigyorsítás és kanyar, itt lassabb MS-nél, azaz vagy a motorerő hibádzik, vagy szar a fékje. A pálya harmadik harmadában nagyon számít a motorerő és van egy hosszú féktáv is, itt Alonso gyorsabb, esetleg egál MS-sel. Tehát a motorerő itt egyszeriben rendben van. Ha ez neked nem furcsa, akkor nem furcsa, nekem az.
De most tudod, hogy nem ez lenne a lényeg. A Button-os példa, arra kellett, hogy egy "kis" motorkímélés mennyit érhet. Vagy beér, vagy nem (kis túlzással).
mielőtt teljesen átmegy a topic a "győzzük meg finluxot arról, hogy az ég kék, és a fű zöld, és nem fordítva" témába, egy hír: a középen szétválasztott szárny nem nyerte el a technikai igazgatók tetszését, ezért kidolgoztak egy új javaslatot az előzések elősegítésére. ez új első, hátsó szárny, és "padló" kialakítást jelent. részleteket nem árultak el, csak annyit, hogy az aut egészen másképp nézne ki, mint most, de nem lenne olyan ijesztő, mint a CDG-vel.:)
Én azt látom, hogy Button-nal semmiképp sem jó példálózni, egyrészt mert a sarkában lihegett Fisichella, szóval nem spórolhatott, másrészt meg mert nem fél kört kellett volna még kihúzni a motorból, hanem vagy ötszáz kilométert, amihez már eléggé Teszkó Gazdaságosan kellett volna kímélni a vasat... A biztos pontokat meg valóban eldobta a jó imolai kezdés érdekében (de ezzel egy ponttal többet gyűjtött Barrichello), és valóban, Imolában a második helyről indulhatott a 12. helyett. Más kérdés, hogy aztán nem nagyon viríthattak a versenyen...
ahogy van revlimiter, úgy van "visszaváltás-limiter" is. a Zelektronika korlátozza mikor lehet visszaváltani és mikor nem. legális, a csapatok meg hülyék lennének nem használni.
Azt meg, hogy milyen "durván" vált vissza, szintén az elektronika felügyeli. Ha megfigyelted néhány versenyen látni lehetett MS-nél a gázpedál-fékpedál mutogató színes bizbaszon, hogy visszaváltásnál a gép adogatja a gázfröccsöket. Más csapatoknál is adja, de ott a jeladót a valódi gázpedál-álláshoz kötötték, nem oda, ahol már az elektronika is beleszól.
Jó, lehet, h neked van igazad, de lehet, h nem. Értelmes, amit leírtál, de szvsz ez IS csak találgatás, pont annyira, mint az enyém (v finluxé). Ide kéne hívni Zsóóóótit :))
"Korábban nem hittem el, hogy van aki elhiszi a Felpörgetve-féle baromságokat, hogy a pilóta amikor előzni akar az egyenesben, akkor visszavált és padlógáz. Uramisten! Hát addig is padlógázon volt, az előző fokozatot pedig ott váltotta el, amikor pirosba ért, hova a csudába váltana vissza?! De most látom, hogy F1-ben többé-kevésbé jártasaknak is misztikum ez... pedig egyszerű: paldó a revlimitig, váltás, padló stb. ezt egy gép is meg tudja csinálni (ezért is csinálta gép 2003-ig!)"
Hátha azokat a filmeket vki teljesen elhiszi, akkor lelke rajta (nekem már ott sántít, h a jó öreg Sly-t bottel kergetnék el ilyen autók közeléből, tekintve, h elvétve vannak 70kg-nál nagyobb pilóták :D), nekem a F&F-ban teccett, h állandóan váltogattak mindenfelé :)
Amúgy sem félgázról beszéltünk, hanem valamekkora (mittomén, max 5-10%-os) "visszavevés"-ről.
Most nem akarod érteni a lényeget? Nem a csapatutasításról van szó, hanem a kímélésről és a motorfüstről. Ha egy kicsi maradt volna még a motorban, és a mérnökök nem látják a motor halálát előre, akkor simán beér a célba. Az más kérdés, hogy köv versenyet 500m után füstöl el.
Azzal meg nem sokat érnek, ha a következő verseny szabadedzésén durran el a motor :D