Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423133

Na :-) Köszi, erre vártam :-)

Előzmény: htibor (423131)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423132

Az osztrák pályavasút finanszírozása két kattintással megtalálható a neten a Közlekedési minisztérium honlapján.:

http://www.bmvit.gv.at/verkehr/gesamtverkehr/gvp/faktenblaetter/infrastruktur/fb_finanz_schieneninfrastruktur.pdf

 

Ezt lehet hivatalosnak elfogadni, nem egy gyenge hobbiújságot.

Előzmény: Törölt nick (423130)
htibor Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423131

Cipőt a cipőboltból... :)

 

5/2015 (II.9.) 2.§ (2)

http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/mk15012.pdf

Előzmény: Törölt nick (423125)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423130

Nyilvánvaló tény egy IHO-tól?

A forrást kérdőjelezem meg. A többiről max elképzelésem lehet csak a tények ismerete nélkül.

Előzmény: Törölt nick (423129)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.11 0 1 423129

Ha nem ismered, akkor meg miért kérdőjelezel meg nyilvánvaló tényeket?

(Egyébként az indóházas cikket a pályavasút írta, érdemes lenne elolvasni, van szó benne az árképzésről is...)

 

Csak a tények kedvéért: a MÁV Zrt. a pályaműködtetési szerződés alapján 2014-ben közel 67 milliárd forint költségtérítést kapott. Ebből 42 üzemeltetési, 24,5 pedig felújítási támogatás. A felújítási viszont nem feltétlenül fejlesztés, inkább eszközpótlás. A nagy padlótól-plafonig átépítések pedig úniós és állami pénzekből mennek, NIF-es projektekben, azok nem tartoznak ide.

Másrészről a HHD bevétel (amit nullszaldóra a 67 milliárd egészít ki) legnagyobb hányadát a Start fizeti, viszont azt sem az utasok állják, hanem az is lényegileg a Startnak adott állami támogatás átszivattyúzása. Ami a pályavasútba a magánszektorból kerülő forrás, az kb. a teherszállító operátorok által befizetett HHD, ami a teljes pályahálózat működtetés költségének pusztán töredéke, az még az éhenhalásra is kevés. Minden többi valamilyen formában állami pénz.

Előzmény: Törölt nick (423128)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423128

Most sem ismerem, de az indóházból nem is fogom megismerni. Az viszont biztos, hogy a pályavasút nem piaci alapokon működik, de ettől még nem hiszem, hogy nagyrészt állami pénzen működne...különösen Magyarországon nem, ahol az államnak mindene van , csak pénze nincs.

Előzmény: Törölt nick (423127)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423127

Ne a referencián lovagoljál, egyszerűen idáig nem ismerted megfelelően a helyzetet.

Előzmény: Törölt nick (423126)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423126

Na az aztán nagy referencia. 

Ennyire nem lehet ez egyszerű, hisz a pálya tulajdonos az állam, az üzembentartója meg a MÁV. Meg van pályafenntartás, meg fejlesztés. A fejlesztésről ki dönt? Szakmai alapokon az üzembentartó, vagy politikai alapon a tulajdonos? Ki dönti el, hogy mekkora a PHD?

Szerintem pálya fenntartásra és üzemeltetésre közel elegendő bevétel van, de fejlesztésre biztosan nem. De mivel azt a tulajdonos rendeli, fizesse is az.

Előzmény: Törölt nick (423125)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423125

Teljesen. A múltkori indóházban cikk is van róla.

Előzmény: Törölt nick (423124)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423124

Ez biztos?

Előzmény: Törölt nick (423123)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423123

Ez nem igaz!

A HHD bevételek közel sem fedezik teljes mértékben a költségeket, évente több tíz milliárddal megtámogatja az állam a pályavasutat...

Előzmény: v_peti (423118)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423122

Egy 40 tonnás kamion 10.000-40.000 személyautóval megmegegyező terhelést jelent az utakra.

Előzmény: Törölt nick (423119)
manhattani Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423121

>Egyszer már le volt vezetve, hogy a személykocsik fizetik meg a tömegükhöz és rongálásukhoz képest jelentős üzemanyagba épített adókat.

 

Az is "le lett vezetve", hogy az autópályák 2. sávja túlnyomórészt a személykocsik miatt kell.

Ha csak teherautók és buszok járnának távolsági forgalomban, elég lenne 2x1 sávos autópálya, sokkal olcsóbban.

Ezért jogos, hogy a személyautók is jelentősen hozzájáruljanak a költségekhez az üzemanyagba épített adókkal.

 

>nézz meg egy nyomvályús buszöblöt és rájösz.

Ha a busz nyomvályút csinál a buszbeállóba, akkor azt a buszbeállót rosszul építették meg.

A megoldás nem a buszok további adóztatása.

Előzmény: Törölt nick (423119)
manhattani Creative Commons License 2015.09.11 0 0 423120

>A teljes pályafenntartási költség van úgy szétosztva a vonatok között, hogy az egyenleg ca. 0 legyen.

 

Akkor hova teszi azt a pénzt a MÁV? Mit gondolsz, miért nem tartja karban a pályát?

Nincs itt valami tévedés, Peti? :-)

Előzmény: v_peti (423118)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423119

Egyszer már le volt vezetve, hogy a személykocsik fizetik meg a tömegükhöz és rongálásukhoz képest jelentős üzemanyagba épített adókat.  Eleve több millió szgk fut ezzel szemben pár tízezer busz áll, meg százezres nagyságrendű teherautók.

Pl.: Egy személykocsi legyen 1 tonna, meg fogyasszon 6 litert 100 kilométeren.

A busz ezzel szemben utasokkal együtt 7,5+5= 12,5 tonna minimum vagy több és 30-40 liter között fogyaszt, de az útrongálása sokkal nagyobb, mint a könnyű személyautóké.

Az amit befizet az üzemanyagba épített adókban zsebpénz az okozott kár, elhasználódáshoz képest, nézz megy egy nyomvályús buszöblöt és rájösz.

 

40 literes fogyasztásnál, 400 Ft/l üzemanyagárnál, 1 km vetítve 160 Ft/km ebből több féle adót is fizetnek, az adótartalom 60-70 % körül lehet. Ez nem fedezi teljes mértékben az okozott kárt, illetve az infrastruktúra a személygépkocsik miatt van fenntartva.

 

Vasúti PHD egy képzett szám, 2004 től lett bevezetve és egyes esetekben irreális, főleg a mellékvonali személyszállítást tették vele tönkre mert egyes vonalakon hiába nem volt jelentős költségű vagy személyzet mégis ráosztották a központ a vízfej magas költségét.

 

A teherszállításban a irányvonatok díjazása kedvező jelenleg a szórt elegyet fuvarozni PHD szempontjából  nem éri meg....

 

Számoltam vasúti PHD-t abban a ritkán megálló IC vonatok voltak a személyszállításban kedvező díjszabásúak.

Előzmény: manhattani (423115)
v_peti Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423118

A vonatok mennyit fizetnek a PHD-ban? Abból akár csak karban lehet tartani a pályát?

 

Igen! A teljes pályafenntartási költség van úgy szétosztva a vonatok között, hogy az egyenleg ca. 0 legyen.

Előzmény: manhattani (423115)
r1232 Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423117

És ez nem az egyetlen, azóta is volt pár vonatdobálás részükről, járművek is sérültek, úgy hallottam.

Előzmény: Rollende Landstrasse (423100)
hmsoft Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423116

Az idei Expo1520-on bemutatkozott ő is a próbapályán (2013-ban csak a statikus soron volt látható). És a helyzet az, hogy a technológiai protó egyik problémáján, a zajhatáson, lényeges előrelépést sikerült produkálni. Időnként még jön belőle némi repülőgéphang, de állandósult üzemállapotokon inkább csak zúg, nem visít. Sőt, amit a 2TE25km-ben alkalmazott turbófeltöltő csinál egy erőteljes töltésnöveléskor, ahhoz képest semmivel sem hangosabb.

hm

manhattani Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423115

>... ott mikor lesz buszterhelési kimutatás, ...

 

Ott minek? Felírni, hogy hány kocsis a busz? :-)

Meg: ezeket a szabályokat akkor hozták, amikor a vonattömeghez képest viszonylag kis teljesítményű vonóeszköz volt. Aztán a szabályok megmaradtak a Flirtre is, meg a három kocsis IC-re, Szilivel.

 

>... buszöböl használati díj, buszállomás használati díj meg hasonlók...

 

A közúti járművek az üzemanyag adójában azt is megfizetik, hogy abból az utat többször meg lehessen építeni, buszöblöstől. Ezek után pofátlanság lenne tőlük még használati díjat kérni.

 

A vonatok mennyit fizetnek a PHD-ban? Abból akár csak karban lehet tartani a pályát?

 

Előzmény: Törölt nick (423083)
alkotasu Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423114

Azért jellemző a firkászokra, hogy össze-vissza irogatnak. És ahogy látom, már át is írták a címet.

Mert volt arra bármiféle bizonyíték, hogy MÁV-os volt a csaló? Persze, hogy nem. A szerencsétlen szír, ahogy nem ismerte föl a hamis jegyet, a kallert sem tudná. Fogalma sincs, milyen a hivatalos MÁV uniformis. Meg lehet itt-ott használtan is venni.

De jól lehet szítani a tüzet a vasutasok ellen. Persze az embercsempészekről nem ír egy szót sem. Akikből sokkal több van. Csak gratulálni tudok a cikk szerzőjének!

 

(Mellesleg: ha kimegy valaki az arabok közé, pl. Egyiptomba, ott hasonló átverésekkel találkozhat. A világ minden táján vannak, akik le akarják húzni az idegent.)

Előzmény: Snake-Mojzi (423093)
vrobee Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423113

Élelmes

Ezt mifelénk nem így mondják.

 

kaller

ebben viszont még reménykedhetünk, hogy nem igaz...

Előzmény: jwkllr (423110)
Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423112

Abszolút v_peti rémálom kategória.

 

Túl sok az utas - pótlóbuszt nekik! Vonat helyett...

Ordzsonikidze Creative Commons License 2015.09.10 0 2 423111

A "jó" példa ragadós. Azért annyi ragadhatott volna még az ÖBB-re, hogy ha már arabul tud utastájékoztatni a Westbahnhofon, akkor esetleg erről akciójáról legalább két tőmondatban angolul tájékoztatja az érintetteket. Szégyenszemre az egyetlen angol nyelvű tájékoztató az ügyben ebben a percben ez: http://www.mavcsoport.hu/havaria/austrian-federal-railways-temporarily-suspended-railway-traffic-towards-hungary-hegyeshalom Bár az idegen nyelv a jelek szerint a DSB-nek sem az erőssége ilyen helyzetekben.

Előzmény: attus germanicus (423102)
jwkllr Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423110

Élelmes kaller.

Előzmény: Snake-Mojzi (423093)
sssey Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423109

És irányába.

Szívok is miatta...

 

sssey

Előzmény: attus germanicus (423102)
orangutan Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423108

Ja jó, csak a szokásos fejetlen kapkodás megy, így érthető

Előzmény: Rollende Landstrasse (423106)
orangutan Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423107
Előzmény: attus germanicus (423104)
Rollende Landstrasse Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423106

Senki se tudja. Győrben egy csoportot leraktak, a helyi rendőrök pedig egy másikat felvezettek az aluljáróból a helyükre. 

Előzmény: attus germanicus (423104)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.10 0 0 423105
Szándékos figyelemfelkeltés, provokálás...
Előzmény: attus germanicus (423104)
attus germanicus Creative Commons License 2015.09.10 0 1 423104

Érti valaki, hogy most mi történik? A Keletiben komoly rendőri jelenlét mellett indítják a vonatokat, hogy ne legyen rajtuk túl sok utas. De igazából mégis túlterhelve indul? Vagy Mosonmagyaróváron szállnak fel több százan? Vagy ez inkább csak kifogás?

Előzmény: orangutan (423103)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!