Keresés

Részletes keresés

gumidani Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9052
A wc ablakokkal együtt 8, nélkülük 6
Előzmény: seTTebello (9051)
seTTebello Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9051
Amikor szétvágták Almádiban a Bmn - t, akkor többen mondták, hogy ez volt az utolsó. Úgy látszik találta mégegyet és felírták a listára.
A Bmn 7 ablakos? Mert az istávtelki kocsi - ami Luc képein van 7 ablakos, és az egyik végén nincs befalazva még az átjáróajtók is eredetiek.
Előzmény: gumidani (9023)
luc72 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9050

 

Ez pedig a bekerült 375ös.

De honnan és valyon melyik?

division by zero Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9049
Ezekszerint újra vissza kell menni :-)
Előzmény: luc72 (9047)
luc72 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9048

Attila

 

Köszi a CDt szenzácios!!!

luc72 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9047
Két épület között álnak. Távolabit nem tudtam csinálni mert, közel a fal. Ha valaki feltesz egy térképet, akkor bejelölöm.
Előzmény: division by zero (9046)
division by zero Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9046
Ezt hol találtátok???
Előzmény: luc72 (9020)
luc72 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9045

No ezeket találtam

Előzmény: gumidani (9027)
BlackStar Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9044

Az a 651-es nagyon durva. Ritka madár négytengelyes szerkocsival.

Amúgy ezt a képet fotóról szkennelted?

Előzmény: luc72 (9025)
BlackStar Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9043

ATOMJÓK!!!!!

Lécci küldd el őket eredeti méretben ide is:

valdizni-kukac-freemail-pont-hu

(vagy esetleg feltehetnéd a netre is a többi képeddel együtt, hogy a többiek is okuljanak belőle. Vagy ha azokat is elküldöd, akkor azokat is felteszem (a forrás megjelölésével persze))

Előzmény: luc72 (9025)
BlackStar Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9042

A fene megeszi alig 10 órája hallottuk mit mond és össze vissza beszélünk, legközelebb interjút kell vele készíteni!

Figyu, majd a rutinos Blakszta tuggya', hogy mi az ábra :)))

A rutinos Blakszta ugyanis mindig visz papírt és ceruzát. Ettől egyrészt sokkal okosabbnak tűnik, másrészt meg így kioszthat magának két vállveregetést, amiért ilyen precíz arc. Csak egészen kicsit ront a dolgon az, hogy általában csak otthon derül ki, hogy már megint olvashatatlanul írt (a Blakszta, az a rutinos), viszont az írás miatt nem tudott annyira figyelni az előadásra, így sokkal kevésbé lett okos, mint a nem jegyzetelő többiek. Van még kérdésed? :))))

 

(Ezt csak azért mondom, mert már múltkor is jegyzeteltem, itt vannak előttem a papírok, de egyszerűen nem bírom elolvasni őket :(((( )

Előzmény: Törölt nick (9033)
TEE Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9041

Ez melyik részen volt? Van róla még más kép is?

Nagyon el volt dugva a forgóváz-halom közelében, két épület között. Elõtte egy Bcmot-mellék volt, ez pedig egy jászkiséri(?) Yp kocsiként futott utoljára, belül mindkettõ nagyon romos volt. Én is sajna csak a hátulját fotóztam le a szép kovácsoltvas kerítés miatt, de már fogyóban volt a kártyán a hely...

Előzmény: gumidani (9027)
TEE Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9040

Valóban csodákat láttunk és szivesen visszamennénk oda "könyvmolynak"! :-)
A Füsti után visszamenve Istvántelekre luc72-vel és seTTebelo-val úgy bevetettük magunkat a gazosba, mint maci a málnásba! :-)

 

Én úgy emlékszem a történetre, hogy a vízszint csökkenése is hozzájárult a túlhevüléshez és ez a kazán nem egészen megfelelõen rögzített mennyezetének leszakadásához, valamint az ezt követõ robbanáshoz. Dehát én csak amatõr mukedvelõ volnék, nem gépész... :-)
A mv. meghalt, a fûtõ sérülésekkel, de túlélte.

Előzmény: Törölt nick (9031)
luc72 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9039

NAAAAAA

 

Nézél blacki:-)))

Most kicsiben tettem fel lejebb.

Előzmény: BlackStar (9035)
DGKUm Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9038
A mozdonyvezető 70 m-t repült és szörnyethalt, a fűtő súlyos sérüléseket szenvedett, és rokkanttá vált.
A 60646. számú, 1942-ben gyártott, 1945 után jóvátételként a Szu-ba került mozdonyt 1963-ban vette a MÁV, 1963. 10. 6-án volt hazai járműjavítói javítása után a kazán hatósági víznyomáspróbája. Később, 1967-ben és 1969-ben is végeztek a tűzszekrényen foltjavítást. A vizsgálatok a kazán műszaki állapotát nem, csak a helytelen kezelést jelölték meg a robbanás okaként.
Előzmény: Törölt nick (9031)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9037
Én neked is hajlandó vagyok elhinni. Lehet, hogy félre értettünk valamit?
Előzmény: DGKUm (9034)
VBL Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9036

Javítok; előírásszerűen a tűzszekrény tetőlemezét MINIMUM 10 cm -es vízrétegnek kell borítania.

 

Azt olvastam, hogy a vezér nem élte túl, éspedig azért nem, mert együtt repült kb. 70 métert a leváló kazánfaldarabbal.

Ebből mi igaz ? 

Előzmény: VBL (9024)
BlackStar Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9035

Hamarosan felteszem azt a képet amin rajta van, hogy mikor voltak a 601esek Istvántelken elenőrzésen.

601-esek Istvántelken?

MOST!!!

Előzmény: luc72 (9020)
DGKUm Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9034
A Hazai és külföldi vasúti balesetek című vasúthistória könyv is foglalkozik vele. A könyv szerint "...a vízállás a megengedett alsó szintnél 800 mm-rel volt alacsonyabb." Ezt sokallom, de a lényegen nem változtat, a mennyezet töb, mint 600 fokra melegedett fel, szilárdsága pedig kb. negyedére csökent le.
Előzmény: Törölt nick (9028)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9033

"Várjál, a mozdonyvezető meghalt, a fütő élte tul. Ja és azt is kihangsulyozta, hogy a szovjet átalakítás, is probléma volt"

 

A fene megeszi alig 10 órája hallottuk mit mond és össze vissza beszélünk, legközelebb interjút kell vele készíteni!

Előzmény: luc72 (9030)
crash__override Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9032
Sziasztok,

Ha már a 310-ről volt szó... minap turkáltam a képeim között :




Persze fotózáskor a polárszűrő otthon maradt, úgyhogy szerencsétlen gép csillog, mint ama' híre szerszám....
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9031

"Viszont a lefúvó biztonsági szelep miatt, maldnem automatikusan a mozdonyszemélyzet megkezdte a rátáplálást."

 

Rajtam kívül még ketten hallották amit Józsibácsi mondott! Lényege ha jól emlékszem a következő volt: A mozdonyvezető elengedte a fűtőt horgászni, ezután elszenderedett, a fűtő hallotta, hogy a biztonsági szelep huzamos ideje dolgzik, ezért visszatért a géphez, megfogta a fogantyút, hogy felmászi ka gépre akkor robbant a kazán. A vezér aludt ő repült, három hónapig küzdöttek érte törés törés hátán, de túlélte, meg a mozdonyvezető is. Az egyik fotón mutatta, hogy a hátfal miként görbült el azon a vonalon ahol a vízszintje volt, tényleg volt víz a kazánban a fotó alapján! Az volt a gond, hogy a németek hegesztették a támcsavarokat és a tető csavarokat, és ezek a hegesztések engedtek el, és ettől szakadt le a tető!

 

Luc72 TEE mire nem emlékszem pontosan? Illetve mit tennétek hozzá?

Előzmény: DGKUm (9026)
luc72 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9030
Várjál, a mozdonyvezető meghalt, a fütő élte tul. Ja és azt is kihangsulyozta, hogy a szovjet átalakítás, is probléma volt
Előzmény: Törölt nick (9028)
gumidani Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9029
Ez tipikusan az a dillema, amikor az ember nagyot hibázik. Aztán, a felelősségre vonást elkerülendő, megkockáztat egy veszélyes dolgot, ahelyett, hogy a biztos lebukást jelentő, de veszélytelen dolgot választaná. Hasonló pl. a váltófelvágás nem jelentése.
Előzmény: DGKUm (9026)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9028

"No, most jól elbizonytalanítottatok, hogy cm vagy mm! :-) Titibi és luc72 is fültanú volt, majd ők helyesbítenek!"

 

60 mm, az az 6 cm hiányzott a vízből. Józsibácsi azt mondta nem a vízhiány és nem is a friss víz töltése okozta a problémát. És a mozdonyvezető és a fűtő is túlélte az esetet.

 

Jól éreztem magam, egy-két értékes adattal gazdagodtam, az ajkai gőzösök ügyében és ezért mindenképpen megérte felmenni. Amiket Józsibácsinál láttunk Luc72-vel és TEE-vel az maga volt csoda! A fonyódi baleset képei, és az azt követő vizsgálat fotói, a 601-es hómaró átvétele 1942. 02. 06.-án stb..........

 

Köszönet Dgkum-nek, illetve a tali ötletgazdájának.

Előzmény: TEE (9021)
gumidani Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9027
Ez melyik részen volt? Van róla még más kép is? A számát tudod-e?
Előzmény: luc72 (9020)
DGKUm Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9026
A tűzszekrény tűzzel érintett felületeit minimum 100 mm víznek kell fednie. Ez a megengedett legalacsonyabb vízállás.
Az az 520-as annyira táplálás nélkül maradt, hogy 60 mm a tűzszekrényből - tehát a mennyezet és az oldalak felső része - nem volt vízzel borítva, ezért felizzott. Ez a tűzszekrény kilágyítása, ami szintén tiltott, de, ha ilyenkor kidobják a tüzet, még nem lesz robbanás.
Viszont a lefúvó biztonsági szelep miatt, maldnem automatikusan a mozdonyszemélyzet megkezdte a rátáplálást. Az izzó lemezzel érintkező, emelkedő szintű víz azonnal elgőzölgött, a nagy mennyiségű gőzt képtelen a biztonsági szelep elvezetni, a kazánnyomás emiatt hirtelen nőtt, amit az izzó mennyezet nem bírt ki és átszakadt. A tűzszekrény stabilitását vesztve összeomlott, a tűzre jutó kazánvíz elgőzölgött, illetve alkotóelemeire bomlott, a képződő durranógáz felrobbant, meg a kazán is.
Előzmény: luc72 (9020)
luc72 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9025

Na akkor egy kis ízelítő

 

Felrobant 520

601 elenőrzési könyv

424 kiálításának átadása

001 hómaró átadása a henschel gyárban

 

VBL Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9024

Olyasmire emlékszem, hogy előírásszerűen az állókazán tetőlemezét MINIMUM 10 cm -es vízrétegnek kell borítania.

Ha ebből hiányzott 6 cm, az bizony nem kevés.

Jól gondolom ?

 

 

Előzmény: luc72 (9020)
gumidani Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9023

Növekszik a zűrzavar!

A megőrzésre kijelölt MÁV kocsik 2000 évi listáján szerepelt a 40 55 117 9010-hibásan -0 / helyesen -8 számú kocsi, amelyről azt írták, hogy az eredeti száma Bmn 201537 volt. Többen írtátok, hogy a Balatonalmádiban volt kocsin ezt a számot láttátok. Ezt a kocsit ugye szétvágták.

Idén nyáron megjelent a megőrzésre kijelölt MÁV kocsik újabb listája. Ebben szerepel a 44 55 941 8038-9 számú kocsi, amelynek az eredeti száma szintén Bmn 201537 volt.

Na most én vagyok hülye, vagy más? 

Ez a kocsi valami - a nevét sürün változtató - kft tulajdonában van. Hajdanában már értekeztünk erről a kocsiról, különös tekintettel a kétlépcsős rugózására.

Ebbe a képtárba betettem a képeit és az eredeti Bmn kocsiról egy régi képet.
Előzmény: seTTebello (9019)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!