Kényelmetlen ülések ide vagy oda, elég sokszor megtelnek az RJk, míg a belföldi IC-ken nagyobb a pangás. A belföldi IC-nek ilyen rossz a marketingje, vagy esetleg az RJ csak simán abban jobb, hogy például... _tiszta_, míg a belföldi kocsik úsznak a retekben. A marketingre fogás helyett inkább meg kellene találni az indokokat, hogy egy ilyen "fapados" vonat mégis miért telik meg, míg korábban a hőn imádott Schlierenek meg Gosák nem, és tanulni kellene egy kicsit belőle. (Pl.: minőségi távolsági közlekedésre alkalmas kocsik beszerzése, neadjisten hasonló vezérlők beszerzése, tolószékes és kerékpárszállítási lehetőséggel [amiből utóbbit ugye az RJ sem tudja], és hasonlók. Nem sírni azon, hogy csak a marketing miatt gurul a vonat...)
Jobban örülnék, ha érdemi válaszok lennének, nem csak a mantrák és a csúsztatások, amivel mindenáron igazolni kell a marketingkoncepciót (figyelembe nem véve számos tényt, ami befolyásolja a RJ kihasználtságát: növekvő számú magyar "kivándorló", jegyárak, akciók, hirdetések, más járatok minőségének csökkentése stb.)
Az rj maga a marketing. Annyira az, hogy még a szemfüles vasútbarátok figyelmét is képes elterelni arról hogy van mellette néhány pár EC és egy Dacia Bécsbe és rengeteg IC Győrig. Ebből vonnak le olyan elhamarkodott következtetéseket hogy az utas kénytelen railjettel utazni, mert csak az van. :)
Van személygépkocsi is, busz is, szárnyashajó is, repülő is. Mind volt régebben is. Csak amíg a vasút az öreg Schlieren meg a Gosa képében kelt versenyre ezekkel, lényegesen gyengébbek voltak a pozíciói. Hogy ezen saját felismerésből javítani szándékozott és nem utolsósorban tudott is, az kisebbfajta világújdonság. Még akkor is, ha ennek a mellékhatásaként az ülések sűrűbbek és kényelmetlenebbek lettek.
Biztos zavar még rajtad kívül akár tízezer embert is. A másik oldaon meg ott van évi többmillió utas, aki még fizet is azért hogy beleülhessen az elbaltázott ülésekbe.
csak jozanon nem szabad összehasonlitani az RJ Economy üleseit egy ICE 2. osztalxeval, vagy egy Trenitalia, TGV, Talgo ülesekkel.....Szoval az RJ-t ilyen szempontbol igencsak elbaltaztak....! Ketlem, hogy ez csak engem zavar....
A Railjet egy átfestett gyorsvonat. Persze, hogy kell a marketing, de legalább nem lett rosszabb. Ilyenkor áremeléssel egybekötött minőségromlás szokott bekövetkezni a szlogenek mantrázása közben.
vrobbee: óriási szerepe van a marketingnek és járulékainak.
Elfogadom, bár nem örülök neki. Csak nem mindegy, hogy előbb van a marketing vagy előbb van az "alapanyag", amit el akarnak adni, és melyiknek milyen arányban van szerepe...
És itt azt látom, hogy előrébb való a csicsa, a látszat, csak abból meg a csalódás miatt az következik, hogy utána már kevésbé fogják elhinni a következő marketingakciót... (és ne feledjük, hogy ezt a játékot a mi adónkból játsszák...)
Amit felsoroltál, azok túlnyomó részének semmi köze magához a koncepcióhoz ( = normál körülmények közt nem bontható mozdonyvontatta távolsági ingavonat, amit az értekezés amúgy deklaráltan nem akar egy-az-egyben átvenni a magyar vasútra). A koncepciónak természetesen van hátránya, ahogy a motorvonatnak is.
Hanem azt, hogy az a baj, hogy marketingötletnek kezelik elsősorban.
Ez tény, de hogy baj-e...? feluccának teljesen igaza van abban, hogy abban a meglehetősen kompetitív szegmensben, amit a RJ megcélzott, óriási szerepe van a marketingnek és járulékainak. A konkurrensek is ezt csinálják, nem véletlenül. A marketing, dizájn stb. az üzemeltető gyakorlatias szemszögéből nehezen megfogható és egy pontig természetes az ellenérzés - de az utas egyszerűen nem úgy működik, hogy szárazon elemzi az eljutási időket meg a költségeket, és aki személyszállítással szeretne foglalkozni (és nem csak a "kötelező" feladattal), az egész egyszerűen nem hagyhatja figyelmen kívül.
felucca_02: de egy összemorzsázott konnektor miatt nem mondanám rá, hogy halott marketingötlet.
Nem csak ennyi hibát írtunk össze… És nem azt mondtam, hogy mint marketingötlet halott. Hanem azt, hogy az a baj, hogy marketingötletnek kezelik elsősorban.
Ha csak honfitársaim többségét megnézem, nekik ez verte át az ingerküszöböt, ezzel jöttek rá
Mint tudjuk, vakok között félszemű… De ettől még lehetett volna sokkal jobb, és nem kellene a marketing irányt követni, lehetne ténylegesen jót is csinálni, nem?!
Vendégsín: Újabban lehet kereskedelmi vonattovábbítást végezni vonatbefolyásolásra kiépített pályán VB nélküli mozdonnyal?
Már nincs benne az utasításban az a gumiszabály, hogy „rendszeres vonattovábbítás” (és pl. a csoki-vonatokra az engedmény)?
sörösgigant: Szöcskével is lehet gépmenetezni, illetve teherezni......
Sarlós-kalapácsos fecskét nagyobb mennyiségben csakis ezen a moszkvai megállóhelyen érdemes keresni. A megálló a közeli fémfeldolgozó gyárról kapta a nevét. A gyár a rendszerváltozás után is ezen a néven (szerp i molot, azaz sarló és kalapács) működött tovább, bár egymás után zártak be az üzemegységei (volt, ami tönkrement, volt, ami elköltözött). Pár évvel ezelőtt az utolsó is feladta a harcot. Ezzel a városban újabb, jókora terület szabadult fel plázaépítés céljából. :)