Keresés

Részletes keresés

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.09.29 0 0 423593

Egyébként ennyi erővel a vasút mindent jól csinál, csak annak a fránya autós meg buszos lobbinak és a gyártóknak jobb a marketingje, nem? :))

Ashi Valkoinen Creative Commons License 2015.09.29 0 1 423592

Személyeskedés helyett lehet érvelni is ám.

 

Kényelmetlen ülések ide vagy oda, elég sokszor megtelnek az RJk, míg a belföldi IC-ken nagyobb a pangás. A belföldi IC-nek ilyen rossz a marketingje, vagy esetleg az RJ csak simán abban jobb, hogy például... _tiszta_, míg a belföldi kocsik úsznak a retekben. A marketingre fogás helyett inkább meg kellene találni az indokokat, hogy egy ilyen "fapados" vonat mégis miért telik meg, míg korábban a hőn imádott Schlierenek meg Gosák nem, és tanulni kellene egy kicsit belőle. (Pl.: minőségi távolsági közlekedésre alkalmas kocsik beszerzése, neadjisten hasonló vezérlők beszerzése, tolószékes és kerékpárszállítási lehetőséggel [amiből utóbbit ugye az RJ sem tudja], és hasonlók. Nem sírni azon, hogy csak a marketing miatt gurul a vonat...)

Előzmény: István Gyuri (423588)
Izsó001 Creative Commons License 2015.09.29 0 0 423591
István Gyuri Creative Commons License 2015.09.29 0 0 423590

Jobban örülnék, ha érdemi válaszok lennének, nem csak a mantrák és a csúsztatások, amivel mindenáron igazolni kell a marketingkoncepciót (figyelembe nem véve számos tényt, ami befolyásolja a RJ kihasználtságát: növekvő számú magyar "kivándorló", jegyárak, akciók, hirdetések, más járatok minőségének csökkentése stb.)

Előzmény: paca664 (423589)
paca664 Creative Commons License 2015.09.29 0 0 423589

Ha én is így köszönnék meg minden hozzászólást, lenne abból sértődés azt hiszem :) De szívesen, máskor is.

Előzmény: István Gyuri (423588)
István Gyuri Creative Commons License 2015.09.29 -1 0 423588

Köszönjük a marketing-osztály munkatársának a hozzászólásait...

Előzmény: paca664 (423587)
paca664 Creative Commons License 2015.09.29 0 2 423587

Az rj maga a marketing. Annyira az, hogy még a szemfüles vasútbarátok figyelmét is képes elterelni arról hogy van mellette néhány pár EC és egy Dacia Bécsbe és rengeteg IC Győrig. Ebből vonnak le olyan elhamarkodott következtetéseket hogy az utas kénytelen railjettel utazni, mert csak az van. :)

Előzmény: paca664 (423586)
paca664 Creative Commons License 2015.09.29 0 1 423586

Van személygépkocsi is, busz is, szárnyashajó is, repülő is. Mind volt régebben is. Csak amíg a vasút az öreg Schlieren meg a Gosa képében kelt versenyre ezekkel, lényegesen gyengébbek voltak a pozíciói. Hogy ezen saját felismerésből javítani szándékozott és nem utolsósorban tudott is, az kisebbfajta világújdonság. Még akkor is, ha ennek a mellékhatásaként az ülések sűrűbbek és kényelmetlenebbek lettek.

Előzmény: _nyunyuka (423583)
István Gyuri Creative Commons License 2015.09.29 -1 0 423585

Nem igaz ez sem. Mert a nem-RJ nem volt ennyire nyomatva "markentingileg", tehát nem reális az összehasonlítás.

Előzmény: paca664 (423584)
paca664 Creative Commons License 2015.09.29 0 1 423584

Igaz. Nem jelenti azt hogy . Ha több utas van rajta mint előtte a nem-railjeten volt, az azt jelenti hogy jobb. És ez mindenképpen pozitív.

Előzmény: István Gyuri (423582)
_nyunyuka Creative Commons License 2015.09.29 0 0 423583

Kénytelenek, mert csak az van. A régi EC kocsikat én is jobban serettem, meg az öreg Schlierent, Gosát.

Előzmény: paca664 (423581)
István Gyuri Creative Commons License 2015.09.29 0 1 423582

Engem is zavar, fizetek is érte, mégis beleülök, mert nincs jobb - de a sok utas a RJ-en nem jelenti automatikusan azt, hogy jó.

Előzmény: paca664 (423581)
paca664 Creative Commons License 2015.09.29 0 0 423581

Biztos zavar még rajtad kívül akár tízezer embert is. A másik oldaon meg ott van évi többmillió utas, aki még fizet is azért hogy beleülhessen az elbaltázott ülésekbe.

Előzmény: elsava (423579)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.09.29 0 0 423580

Igen, nem érdemes tőle többet várni.

Előzmény: Törölt nick (423578)
elsava Creative Commons License 2015.09.29 0 0 423579

csak jozanon nem szabad összehasonlitani az RJ Economy üleseit egy ICE 2. osztalxeval, vagy egy Trenitalia, TGV, Talgo ülesekkel.....Szoval az RJ-t ilyen szempontbol igencsak elbaltaztak....! Ketlem, hogy ez csak engem zavar....

Előzmény: GOLAZ111 (423577)
Törölt nick Creative Commons License 2015.09.29 0 0 423578

Nem, műszakilag, és technikailag a RailJet az egy MET (https://hu.wikipedia.org/wiki/Metropolitan_(vonat) ingaszerelvény némileg primitívebb verzióban, annak minden előnyével, és hátrányával.

Előzmény: GOLAZ111 (423577)
GOLAZ111 Creative Commons License 2015.09.29 0 0 423577

A Railjet egy átfestett gyorsvonat. Persze, hogy kell a marketing, de legalább nem lett rosszabb. Ilyenkor áremeléssel egybekötött minőségromlás szokott bekövetkezni a szlogenek mantrázása közben.

Előzmény: István Gyuri (423576)
István Gyuri Creative Commons License 2015.09.28 0 0 423576

vrobbee: óriási szerepe van a marketingnek és járulékainak.

Elfogadom, bár nem örülök neki. Csak nem mindegy, hogy előbb van a marketing vagy előbb van az "alapanyag", amit el akarnak adni, és melyiknek milyen arányban van szerepe...

És itt azt látom, hogy előrébb való a csicsa, a látszat, csak abból meg a csalódás miatt az következik, hogy utána már kevésbé fogják elhinni a következő marketingakciót... (és ne feledjük, hogy ezt a játékot a mi adónkból játsszák...)

Előzmény: vrobee (423574)
_nyunyuka Creative Commons License 2015.09.28 0 0 423575

Utaztam Szöcskés gyorsvonattal is. Még a menetrendet is tudta tartani (sajnos).

Előzmény: sörösgigant (423572)
vrobee Creative Commons License 2015.09.28 0 0 423574

Nem csak ennyi hibát írtunk össze…

Amit felsoroltál, azok túlnyomó részének semmi köze magához a koncepcióhoz ( = normál körülmények közt nem bontható mozdonyvontatta távolsági ingavonat, amit az értekezés amúgy deklaráltan nem akar egy-az-egyben átvenni a magyar vasútra). A  koncepciónak természetesen van hátránya, ahogy a motorvonatnak is.

 

Hanem azt, hogy az a baj, hogy marketingötletnek kezelik elsősorban.

Ez tény, de hogy baj-e...? feluccának teljesen igaza van abban, hogy abban a meglehetősen kompetitív szegmensben, amit a RJ megcélzott, óriási szerepe van a marketingnek és járulékainak. A konkurrensek is ezt csinálják, nem véletlenül. A marketing, dizájn stb. az üzemeltető gyakorlatias szemszögéből nehezen megfogható és egy pontig természetes az ellenérzés - de az utas egyszerűen nem úgy működik, hogy szárazon elemzi az eljutási időket meg a költségeket, és aki személyszállítással szeretne foglalkozni (és nem csak a "kötelező" feladattal), az egész egyszerűen nem hagyhatja figyelmen kívül.

Előzmény: István Gyuri (423573)
István Gyuri Creative Commons License 2015.09.28 0 0 423573

felucca_02: de egy összemorzsázott konnektor miatt nem mondanám rá, hogy halott marketingötlet.

Nem csak ennyi hibát írtunk össze… És nem azt mondtam, hogy mint marketingötlet halott. Hanem azt, hogy az a baj, hogy marketingötletnek kezelik elsősorban.

 

Ha csak honfitársaim többségét megnézem, nekik ez verte át az ingerküszöböt, ezzel jöttek rá

Mint tudjuk, vakok között félszemű… De ettől még lehetett volna sokkal jobb, és nem kellene a marketing irányt követni, lehetne ténylegesen jót is csinálni, nem?!

 

Vendégsín: Újabban lehet kereskedelmi vonattovábbítást végezni vonatbefolyásolásra kiépített pályán VB nélküli mozdonnyal?

Már nincs benne az utasításban az a gumiszabály, hogy „rendszeres vonattovábbítás” (és pl. a csoki-vonatokra az engedmény)?

 

sörösgigant: Szöcskével is lehet gépmenetezni, illetve teherezni......

Lehet, hogy nem mindegyik gépre került VB, de azok esetében nincs probléma… (https://www.youtube.com/watch?v=6q8m0-Atvsw)

Előzmény: felucca_02 (423550)
sörösgigant Creative Commons License 2015.09.28 0 0 423572

Szöcskével is lehet gépmenetezni, illetve teherezni......

Előzmény: Vendégsín (423571)
Vendégsín Creative Commons License 2015.09.28 0 0 423571

Újabban lehet kereskedelmi vonattovábbítást végezni vonatbefolyásolásra kiépített pályán VB nélküli mozdonnyal?

benbe Creative Commons License 2015.09.27 0 0 423570

Leginkább áztatják az esőben.

Előzmény: resonator (423568)
1047 005-2 Creative Commons License 2015.09.27 0 0 423569

Miért,a leszakadt vonatrész követi az elejét?Nov.1.-től nincs is ilyen jelzés.

Előzmény: kihúzóvágány (423565)
resonator Creative Commons License 2015.09.27 0 0 423568

A bosnyákok mit csinálnak a Talgójukkal?

hmsoft Creative Commons License 2015.09.27 0 0 423567

Sarlós-kalapácsos fecskét nagyobb mennyiségben csakis ezen a moszkvai megállóhelyen érdemes keresni. A megálló a közeli fémfeldolgozó gyárról kapta a nevét. A gyár a rendszerváltozás után is ezen a néven (szerp i molot, azaz sarló és kalapács) működött tovább, bár egymás után zártak be az üzemegységei (volt, ami tönkrement, volt, ami elköltözött). Pár évvel ezelőtt az utolsó is feladta a harcot. Ezzel a városban újabb, jókora terület szabadult fel plázaépítés céljából. :)

hm

Előzmény: manhattani (423566)
manhattani Creative Commons License 2015.09.27 0 1 423566

>a sztrizs jelentése: sarlósfecske.

 

Rendszerváltozás előtt sarlós-kalapácsos fecske.

Előzmény: hmsoft (423563)
kihúzóvágány Creative Commons License 2015.09.27 0 0 423565

Ugye, a "vonat szétszakadt" jelzést kellene adnia?

Előzmény: manhattani (423558)
_Nyuszi Creative Commons License 2015.09.27 0 1 423564

Így viszont értem, hogy a Start fecskéi honnan jöttek. :-)

Előzmény: hmsoft (423563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!