Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9031

"Viszont a lefúvó biztonsági szelep miatt, maldnem automatikusan a mozdonyszemélyzet megkezdte a rátáplálást."

 

Rajtam kívül még ketten hallották amit Józsibácsi mondott! Lényege ha jól emlékszem a következő volt: A mozdonyvezető elengedte a fűtőt horgászni, ezután elszenderedett, a fűtő hallotta, hogy a biztonsági szelep huzamos ideje dolgzik, ezért visszatért a géphez, megfogta a fogantyút, hogy felmászi ka gépre akkor robbant a kazán. A vezér aludt ő repült, három hónapig küzdöttek érte törés törés hátán, de túlélte, meg a mozdonyvezető is. Az egyik fotón mutatta, hogy a hátfal miként görbült el azon a vonalon ahol a vízszintje volt, tényleg volt víz a kazánban a fotó alapján! Az volt a gond, hogy a németek hegesztették a támcsavarokat és a tető csavarokat, és ezek a hegesztések engedtek el, és ettől szakadt le a tető!

 

Luc72 TEE mire nem emlékszem pontosan? Illetve mit tennétek hozzá?

Előzmény: DGKUm (9026)
luc72 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9030
Várjál, a mozdonyvezető meghalt, a fütő élte tul. Ja és azt is kihangsulyozta, hogy a szovjet átalakítás, is probléma volt
Előzmény: Törölt nick (9028)
gumidani Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9029
Ez tipikusan az a dillema, amikor az ember nagyot hibázik. Aztán, a felelősségre vonást elkerülendő, megkockáztat egy veszélyes dolgot, ahelyett, hogy a biztos lebukást jelentő, de veszélytelen dolgot választaná. Hasonló pl. a váltófelvágás nem jelentése.
Előzmény: DGKUm (9026)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9028

"No, most jól elbizonytalanítottatok, hogy cm vagy mm! :-) Titibi és luc72 is fültanú volt, majd ők helyesbítenek!"

 

60 mm, az az 6 cm hiányzott a vízből. Józsibácsi azt mondta nem a vízhiány és nem is a friss víz töltése okozta a problémát. És a mozdonyvezető és a fűtő is túlélte az esetet.

 

Jól éreztem magam, egy-két értékes adattal gazdagodtam, az ajkai gőzösök ügyében és ezért mindenképpen megérte felmenni. Amiket Józsibácsinál láttunk Luc72-vel és TEE-vel az maga volt csoda! A fonyódi baleset képei, és az azt követő vizsgálat fotói, a 601-es hómaró átvétele 1942. 02. 06.-án stb..........

 

Köszönet Dgkum-nek, illetve a tali ötletgazdájának.

Előzmény: TEE (9021)
gumidani Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9027
Ez melyik részen volt? Van róla még más kép is? A számát tudod-e?
Előzmény: luc72 (9020)
DGKUm Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9026
A tűzszekrény tűzzel érintett felületeit minimum 100 mm víznek kell fednie. Ez a megengedett legalacsonyabb vízállás.
Az az 520-as annyira táplálás nélkül maradt, hogy 60 mm a tűzszekrényből - tehát a mennyezet és az oldalak felső része - nem volt vízzel borítva, ezért felizzott. Ez a tűzszekrény kilágyítása, ami szintén tiltott, de, ha ilyenkor kidobják a tüzet, még nem lesz robbanás.
Viszont a lefúvó biztonsági szelep miatt, maldnem automatikusan a mozdonyszemélyzet megkezdte a rátáplálást. Az izzó lemezzel érintkező, emelkedő szintű víz azonnal elgőzölgött, a nagy mennyiségű gőzt képtelen a biztonsági szelep elvezetni, a kazánnyomás emiatt hirtelen nőtt, amit az izzó mennyezet nem bírt ki és átszakadt. A tűzszekrény stabilitását vesztve összeomlott, a tűzre jutó kazánvíz elgőzölgött, illetve alkotóelemeire bomlott, a képződő durranógáz felrobbant, meg a kazán is.
Előzmény: luc72 (9020)
luc72 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9025

Na akkor egy kis ízelítő

 

Felrobant 520

601 elenőrzési könyv

424 kiálításának átadása

001 hómaró átadása a henschel gyárban

 

VBL Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9024

Olyasmire emlékszem, hogy előírásszerűen az állókazán tetőlemezét MINIMUM 10 cm -es vízrétegnek kell borítania.

Ha ebből hiányzott 6 cm, az bizony nem kevés.

Jól gondolom ?

 

 

Előzmény: luc72 (9020)
gumidani Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9023

Növekszik a zűrzavar!

A megőrzésre kijelölt MÁV kocsik 2000 évi listáján szerepelt a 40 55 117 9010-hibásan -0 / helyesen -8 számú kocsi, amelyről azt írták, hogy az eredeti száma Bmn 201537 volt. Többen írtátok, hogy a Balatonalmádiban volt kocsin ezt a számot láttátok. Ezt a kocsit ugye szétvágták.

Idén nyáron megjelent a megőrzésre kijelölt MÁV kocsik újabb listája. Ebben szerepel a 44 55 941 8038-9 számú kocsi, amelynek az eredeti száma szintén Bmn 201537 volt.

Na most én vagyok hülye, vagy más? 

Ez a kocsi valami - a nevét sürün változtató - kft tulajdonában van. Hajdanában már értekeztünk erről a kocsiról, különös tekintettel a kétlépcsős rugózására.

Ebbe a képtárba betettem a képeit és az eredeti Bmn kocsiról egy régi képet.
Előzmény: seTTebello (9019)
TEE Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9022
No tessék, csak emlegetnem kellett Téged! :-) Akkor csak jól emlékeztem!
Előzmény: luc72 (9020)
TEE Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9021
No, most jól elbizonytalanítottatok, hogy cm vagy mm! :-) Titibi és luc72 is fültanú volt, majd ők helyesbítenek!
Előzmény: VBL (9015)
luc72 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9020

Állítolag nem is a víz hiány volt a probléma, pont ezért lényeges, hogy csak 6 cm hiányzott. A kazán teteje olvadt le, és szakadt be. Rengeteg foto volt ott, a vizsgálatrol.

Azon a képen látszik még a lángogban álló mozdony és, hogy hova repült a kazán.

 

Hamarosan felteszem azt a képet amin rajta van, hogy mikor voltak a 601esek Istvántelken elenőrzésen.

Egyébként TEEvel, és seTTebeloval, találtunk istván telken érdekes vagonokat még.

Előzmény: manhattani (9018)
seTTebello Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9019
Bmn nem maradt, Cmn van néhány.
Előzmény: hkv (9007)
manhattani Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9018
60 mm vagy cm: A kérdés egyik legautentikusabb megválaszolója jelen pillanatban Bukarestben dolgozik, a hét végén jön haza, biztos megírja. (Szerintem 60 mm vízhiány egy ilyen kazánnak meg sem kottyanna...)
Előzmény: VBL (9015)
manhattani Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9017

OFF:

Semmi baj, én sem tudtam menni, de remélem, a többiek jól érezték magukat! :))

ON.

Előzmény: Szilis (9016)
Szilis Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9016

Sajnos nem tudtam menni ma, de OKÜ30-cal üzentem - különösen Manhattaninek -, hogy rosszul alakult a munkanapom; és nem felejtettem el a könyvet visszaadni, csak egyszerűen most átcsaptak rajtam a hullámok. Ami késik, nem múlik.

Remélem, jól éreztétek magatokat!

VBL Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9015

Atomheart: "60cm."

 

No ne viccelj !

Előzmény: Törölt nick (9014)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9014

"abban a pillanatban felrobbant a kazán, mert akkorra már 60mm-nyi vízmagasság hiányzott a kazánból"

 

60cm.

Előzmény: TEE (9012)
rezgaras Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9013
gumidani írta:

> 45 x 19 cm-es a tábla helye.

> A 342.006-on 42 x 17,5 cm-es a tábla. (Biztos, hogy igazi, vagy az eredetivel azonos méretű?)

Biztos dolog csak egy van :-))) Mondjuk gyanúsan arányosan kisebb...

Köszönöm a fáradozásotokat.

Ez azt jelenti, hogy a gyári tábla (legalábbis ezek a gyári táblák) kisebb, mint a számtábla! Pedig nagyobbnak látszik (ez tévesztett meg!) Bizonyára optikai csalódás: a keskeny dómon a valóságosnál nagyobbnak látszik a tábla, a mozdony oldalán pedig kisebbnek.
Előzmény: gumidani (9004)
TEE Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9012

Igen! Titibivel és luc72-vel bogarásztunk mozdonyokat kutatva és akkor került elő néhány kép a robbanásról és még több a sérült alkatrészekről, azokból fotóztunk le párat. A fűtő állítólag horgászni ment, a mv. meg aludt. Amikor a fűtő a gyanús gőzhangok miatt visszament és megfogta a korlátot, abban a pillanatban felrobbant a kazán, mert akkorra már 60mm-nyi vízmagasság hiányzott a kazánból...

 

A hasznos, érdekes programért én is köszönetemet fejezem ki DGKUm-nek!

Előzmény: BlackStar (9011)
BlackStar Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9011
Ez ugye a balatoni 520-as kazánrobbanás?
Előzmény: luc72 (9006)
magich Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9010
Bocsánat, de csak fórumot szeretnék létrehozni. Mégegyszer elnézést.
BlackStar Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9009

Ezen a 326.???-n 45 x 19 cm-es a tábla helye

326,267

http://blakszta06.uw.hu/gozmoci/it031210_2/326/326_04.htm

Előzmény: gumidani (9004)
VBL Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9008
Csatlakozom, Luc72 ! Arról a fotóról megtudhatunk valamit ?
Előzmény: luc72 (9006)
hkv Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9007
Ha tényleg nálad van a 8-as, akkor egy 275-ös gőzmozdonyodnak is kell lennie, méghozzá annak ami anno Balatonalmádiban volt. A kocsikat ami mögötte áltak, azokat miért nem vetted meg? Vagy nem volt annyi pénzed már? Mert azokat a kocsiakt leselejtezték, és állítolag nem volt több példány belőlük. A 8-as pályaszámú gőzmozodonyt meglehetne majd valamikor tekinteni. Ugyan is leszeretném fotozni. Ja és a Borsodnádasdi gőzmozdonyokból a 8-as és a 30-as kivételével maradt még meg példány pl a 10-es vagy sem?
Előzmény: arlo8 (8980)
luc72 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9006
Köszönöm, a rendezőknek, és a résztvevőknek, a mai napot. Nagyon jó volt.
kis59 Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9005

Kedves ÖKÜ 30!

Köszi a pontos tájékoztatást.

F.

gumidani Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9004

Ezen a 326.???-n 45 x 19 cm-es a tábla helye.

 

A 342.006-on 42 x 17,5 cm-es a tábla. (Biztos, hogy igazi, vagy az eredetivel azonos méretű?) 
Előzmény: rezgaras (8867)
rezgaras Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9003
BlackStar írta:

> Ekkora bitang öntvényt egyáltalán készítenek még valahol?

Talán inkább mozdonygyárban... ;-)))

A 310-esnek a hengerblokkja 3 öntvénybôl állt. Kettô volt a két külsô henger a tolattyúkkal, a harmadik a két belsô, nagynyomású hengerrel. Közös tolattyúja volt a nagy- és a kisnyomású hengernek, a nagyméretû tolattyúszekrény (bent az öntvényben) látta el a receiver-tartály szerepét. A megoldás hátránya az volt, hogy a nagy- és a kisnyomású hengereknek természetszerûleg mindig azonos töltéssel kellett jarniuk.

A 310-es elôdjének a 210-esnek két hengeröntvénye volt, egy jobb oldali és egy baloldali. Mindkettôben két henger és egy tolattyú volt. Ez az öntvény azonban annyira nagy és nehéz volt, hogy a 310-eshez inkább áttervezték 3 öntvényre.
Előzmény: BlackStar (8998)
Kazankovacs Creative Commons License 2004.09.27 0 0 9002
Blakszta )

A 301.001-en a mozdonyvezető és a fűtő neve állt a táblán. Többször láttam is. Itt a topicban mintha valaki feltette volna már ennek a táblának a képét.
Előzmény: BlackStar (8986)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!