Keresés

Részletes keresés

TEE Creative Commons License 2004.09.29 0 0 9111

Hogy jön össze a publikálás meg a nem megóvás ?

A gép és a nyilvántartás összefüggéséről van szó. Bővebbet itt nem véletlenül nem írtam! Megkértek rá, hogy ne fényképezzem le, de hamár megtettem, ne tegyem közzé és ezt tolmácsoljam a többieknek is!

Előzmény: arlo8 (9100)
OKU30 Creative Commons License 2004.09.29 0 0 9110

Nem gondolom, hogy ez bármilyen üzleti titok lenne. 1992-ben a szanáló bizottság az OKU 10-et és az OKU 30-at 250ezer, mig az OKU 8-at 260ezer Ft-ért hirdette meg.  Az első két gép árában ment el, a 8-as pedig a teljes gyárral (BNL) egy tételben ment át a Kovács művek tulajdonába. Ők már 5millió Ft-ot kértek érte 1999-ben (miután drasztikusan romlott az állaga és lejárt a vizsgája). 1993-ban az OKU 30 Budapestre szállítása 40ezer Ft daruzás és 70ezer Ft MÁV fuvardij-ba került, azonban elsősorban az a több száz munkaóra volt a lényeg, amit lelkes vasútbarátok szabadidejükben, ingyen végeztek a mozdony szállíthatóvá tltele érdekében. Ma a MÁV jóval egymillió felett kérne a fuvarért.

Előzmény: Törölt nick (9105)
gumidani Creative Commons License 2004.09.29 0 0 9109
Előzmény: gumidani (9108)
gumidani Creative Commons License 2004.09.29 0 0 9108
Ebben a képtárban az utolsó két képen van a Nagycenken kiállított OKÜ 10 és 21
OKU30 Creative Commons License 2004.09.29 0 0 9107

Az Ózd környéki iparvasutak Magyarországon számos vasúti „rekord” tartói:

Párhuzamosan az elsők között épült keskenynyomközű vasút
A monarchia első 1000mm-es vasútja
A 9 fogas vonalból 2 itt működött
Csak itt gyártottak normál nyomközű fogaskerekű gőzmozdonyt
Csak itt üzemelt dizel fogaskerekű mozdony
A legtovább üzemben maradt 1000-es vasút
A világon itt üzemelt megszakítás nélkül a leghosszabb ideig egy helyben ugyanaz a gőzmozdony (OKU 10)

 

A 633mm-es fogast 1895-ben építették a Martin kemencék kiszolgálására. =550V-tal volt villamosítva, 200m hosszú, 14% emelkedésű Abt renszer. Két AEG-Union gyártmányú villamos mozdony üzemelt rajta. Kapcsolódott a gyár gőzüzemű 633mm-es hálózatával. Viszonylag rövid ideig létezett.

 

Dizel fogaskerekű mozdonyok:
Flor 18272/3 gyártva 1964 LDH70-es tipus, Dzz-dh OKU A027-028 1994.05: Selejt majd mind szétvágva
Flor 18297 gyártva 1967.10 LDH65-es tipus, Dzz-dh OKU A029 1994.05: Selejt majd szétvágva

Előzmény: BlackStar (9074)
gumidani Creative Commons License 2004.09.29 0 0 9106
Csak arra akartam rámutatni, hogy a megőrzendő kocsikról közzé tett MÁV listák más és más kocsiról állítják azt, hogy ugyanaz volt az eredeti pályaszáma. Ennyire lehet komolyan venni őket. 
Előzmény: rezgaras (9103)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.29 0 0 9105

Látom, hogy többen is "megvásároltatok" gőzmozdonyt. Elveim ellen van, hogy mások zsebében túrkáljak, mégis megkérdem: Mennyibe kerül "megvenni" egy gőzmozdonyt?

 

Előzmény: OKU30 (9104)
OKU30 Creative Commons License 2004.09.29 0 0 9104

Ma az alábbi 7 gőzmozdony létezik a valaha is Ózdon üzemelt 75-ből:

 

OKU 5
SLM 1834/1907 Műtan: 1907.10.29. 1908-tól OKU 5. 1943: kazáncsere Ozd 12sz. 1989.11.29: Selejt. Hódoscsépányi üzemben tárolva. 1991.05: Kisterenye, körfűtőházban tárolva. 1997: Bp, Istvántelek, mozdonycsarnok. Meg lett mentve egy komplett, új, utángyártott fogas hajtómű is a géppel együtt.

 

OKU 8
Ozd 3/1901 ’Arló’ (OKU 9/10 másolata) Műtan:1901.09.12. 1908-tól OKU 8.
1949: kazáncsere Ozd 13sz. 1992: leállítva. 1993: a szanáló bizottság eladásra meghirdeti. A Borsodnádasdi önkormányzat szerette volna megkapni és kiállítani, azonban a gyári vágányhálózattal együtt a Kovács művek tulajdonába került. 1999: eladva a Ferro-Hungária Rt.-nek és az egykori Weisz Manfréd művek területére viszik Csepelre. 2001: Arló8 topiktársunk tulajdonába kerül, aki Ceglédre szállítja, lásd egy pár hozzászólással előbb.

 

OKU 9
WrN 1059/1871 ’Ózd’ Műtan:1889.12.29.. 1908-tól OKU 9.
1898: kazáncsere Ozd 1sz. 1949: kazáncsere Ozd 14sz. 1972.04.20: Selejt. 1972.06.09.: az utolsó vonatot még ő továbbította a Hódoscsépány-Somsálybánya vonalon megszüntetésekor. Ezután kiállították az Ózdi Kohászati Múzeumban, a Kohászati Szakközépiskola udvarán. A negyedik legöregebb mozdony Magyarországon.

 

OKU 10
WrN 1060/1871 ’Nádasd’ Műtan: 1885.02.25. 1908-tól OKU 10.
1900: kazáncsere Ozd 2sz. 1950: kazáncsere Ozd 15sz. 1989-ben a lejárt kazánviszgája miatt leállították. 1992-ben a BNL szanálása kapcsán a Közlekedési Múzeum vásárolta meg. 1992 őszén Sopronba szállították, ahol a GySEV fűtőházban állagmegóvási munkákat végeztek rajta. 1994: Megőrizve, kiállítva: KM Nagycenk kisvasúti gyűjtemény. Ismereteim szerint ez a mozdony dolgozott a világon a leghosszabb ideig (118 évet) megszakítás nélkül, egyazon vasútvonalon.

 

OKU 21
KrLi 4428/1900 Borsodi Bányatársulat, Sajókazincz-Rudóbánya. Műtan: 1900.09.01. 1925: Ózdra kerül, OKU 21. A ’60-as években a NIK számrendszerében a 481.21 számot jelölik ki a részére, de nem festik fel. 1970-ben leállítják. 1973.06.17: Selejt. 1978: Debrecenbe szállítják, ahol optikailag felújítják. 1978: Megőrizve, kiállítva: KM Nagycenk kisvasúti gyűjtemény

 

OKU 30
Bp 5685/1951.02.06. A mozdony eredetileg 1947-ben a JZ számára készült 83-172 tervezett pályaszámmal, azonban a politikai helyzet megváltozása miatt nem lett kiszállítva. A gyár áttervezte, majd átépítette 1000 mm-esre. Műtan: 1951.03.05. Neve egy időben ’Úttörő’ volt. Tervezett NIK száma: 482.30. 1992-ben meghirdetik eladásra. Sikerült a KM által védetté nyilváníttatni. 1993.04.05. három magánszemély (köztük jelen sorok szerzője) megvásárolta. Ezután Istvántelken volt tárolva 1996-ig, amikor is optikai felújítás után Mosonmagyaróvár vasútállomáson lett kiállítva.

 

OKU 39’
OuK 67/1894  B-n2t 600mm Műtan: 1894.10.19. Gyulavári-Gyula I, … Rácz féle Kotróvállalat, Miskolc-Zsolcza ’Muki’ -> 1955.02: OKU 39’ R 633mm 1957: kazáncsere Bp 6988/1957 -> Dunaújvárosi Vidámpark 285,001 kiállítva

rezgaras Creative Commons License 2004.09.29 0 0 9103
arlo8 írta:

> Hogy a kocsit szétvágták e ?!

Ez fájt. Máskor az ilyen képeket diszkrétebben kellene bemutatni... :-(((
Előzmény: arlo8 (9099)
arlo8 Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9102
Na jó! Az index keveri a kép és szöveg sorrenjét de az előzőt értelemszerűen kell nézni !
arlo8 Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9101

A borsodnádasdi mozdonyokból van még egy elég "gatya" állapotú egy ózdi iskola udvarán és talán egy cenken ,de ez utóbbit még nem láttam.

 

ez Ózdon                                     ez Cegléden 8-as és 108-as

 

   Hogy miért nem vettem meg a balmádi kocsikat:

 1 pénz megvételre

 2 sokkal több pénz szállításra

 3 hova teszem

 4 kocsit nem gyűjtök

 5 ha mégis , akkor valamikor rendbe kellene hozni ,miből ?

 

   DE próbáltam segíteni elpasszolni hátha kell valakinek ,elsőként szakmabelieknek aztán más célra ,hogy legalább megmaradjon      senkinek sem kellettek. Igy végül a tulaj  idő és hely hiányában szétvágatta egy személykocsi kivételével. Én a lövészkocsi feliratos alvázdarabját tudtam kimenteni.

Előzmény: hkv (9007)
arlo8 Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9100
Erről lehetne bővebbet. Hogy jön össze a publikálás meg a nem megóvás ?
Előzmény: TEE (9077)
arlo8 Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9099

Hogy a kocsit szétvágták e ?!

A kép asszem meggyőzőbb mint az" OMÓ aktiv részecskéi" !

Különben számot kerestem rajta órákat ,de amit találtam semmivel sem stimmelt,de mentségemre szóljon ,nem vagyok kocsiszakértő.

 

Előzmény: rezgaras (9084)
BlackStar Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9098

Visszajött, nem fér bele a 2 Mbyte! :-( Feldarabolom...

Tyűha!

Ja igen, ha ilyen nagyobb dolgot akarsz küldeni, akkor arra

valdizni-kukac-freemail-pont-hu

Ide elvileg belefér 5 mega is. (meg gyakorlatilag is, pár napja kirámoltam)

Előzmény: TEE (9082)
etwg Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9097

Az index rendkivül szarul megy az utobbi idöben.....

 

 

Vissza mozdonyhoz. Elörementeben az emelkedöre nem is kellene semmit csinálni a kazántetövel, hiszen az biztosan viz alá kerül.  A baj akkor keletkezik, amikor elkezdödik a lejtö. Ilyenkor hajlamos a vizszintes tetejü kazán sarok "kimerülni" a vizböl, ezért kaptak a hegyi mozdonyok srég tetejü állokazánt (hátrafelé lejt). Az igazi hegyi mozdonyok meg 2 vizmércét a kazánfal elsöfeléböl meg a hátuljárol is.

 

Ráadásul volt egy korrekcios táblázat, ami az adott emelkedöhöz korrigálta a vizszintet (ez mozdonyonként változott) pl. a DR 01 - 0,1% emelkedönként 5 mm korrekciot irt elö, azaz ennyivel kellett magasabb vizszintet tartani.

Előzmény: DGKUm (9079)
hkv Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9096
A fogas dízelek még megtalálhatóak valahol?
Előzmény: manhattani (9095)
manhattani Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9095
Előkerült pár képem a fogas dízelekről, a gyár szétesésének időszakából.
rezgaras Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9094
luc72 írta:

> Belül egész jó állapotban van.

Engem a Strasshof-ban történt látogatásom arról gyôzött meg, hogy ezek a jármûvek nagyon jó állapotban tudnak megmaradni, még a szabadban is minden gondozás nélkül, amíg az ablakaikat be nem törik. Attól a pillanattól fogva a szétrohadás rohamosan megindul.
Előzmény: luc72 (9093)
luc72 Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9093

Nocsak

 

Bekerült az A25 akkor tényleg komolyak a szándékok.

Belül egész jó állapotban van.

Előzmény: hkv (9090)
luc72 Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9092

Csak azóta, beszéltünk, az eggyik vizsgálatott vezető úrral, aki fotokat is mutatott.

És ő máshogy meséli.

A héten bemenék hozzá, és pontosan rögzítem a történteket. Állítolag jegyző könyv is van.

De, hogy hivják a Józsibácsit.

Előzmény: drdoktor (9089)
Törölt nick Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9091

Akkor jól emlékszem, hogy 10cm nagyságrendű volt a vízszint eltérés. Csak mivel 60mm-t írtatok, azt hittem, csak elírás, így lett 60cm. :)

 

Szóval: 80cm :)))

Előzmény: drdoktor (9089)
hkv Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9090
drdoktor Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9089
> Figyu, majd a rutinos Blakszta tuggya', hogy mi az ábra :)))

nos akkor majd én megmondom a frankót:))))
igaz már megmondtam, vagy 2 éve, csak elfelejtettétek:)


"1970.02.21. Fonyód: 520,009

A reggeli órákban tehervonatozó mozdonyon vízhiány miatt (a személyzet állítólag kocsmában volt) kilágyult a kazán. Megpróbáltak rászívatni, de az felrobbant. A fordító előtt álló mozdony kazánja mintegy 70 métert repülve az ajtófalára esett majd a műút széléig pattant. A mozdonyvezető, aki szintén 70 métert repült szörnyethalt, a fűtő lerokkant. 1970.06.12-én a gépet selejtezték.
A vizsgálat megállapította, hogy a vízszint az előírtnál 800! mm-el alacsonyabb volt. A 600 °C-ra hevült kazánlemez nem bírta a terhelést és széthasadt. Szakítószilárdsága a kilágyulás miatt az előírt 34-44 kg/mm2 he-lyett csak 9 kg/mm2 volt."

forrás:
Bárdos Imre és Kovács Tibor

mdbz még képeket is tett be ide valamikor
Előzmény: BlackStar (9042)
TEE Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9088
Így sem megy át, ha meg akarod kapni, csinálj helyet, kérlek!
Előzmény: TEE (9082)
seTTebello Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9087

A főtartóra volt felírva.

 

 

Előzmény: rezgaras (9084)
luc72 Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9086

Húúú

 

Dejó kis képek, mennyi mindent kéne megnézek.

Előzmény: division by zero (9083)
rezgaras Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9085
OKU30 írta:

> Óbudai Szesz 'Józsi'

Mennyit láttam "Józsit", amikor arra jártam iskolába!
Előzmény: OKU30 (9072)
rezgaras Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9084
gumidani írta:

> a Balatonalmádiban volt kocsin ezt a számot láttátok. Ezt a kocsit ugye szétvágták.

Itt egy kép az almádi kocsiról. Szerintem nem látszik rajta semmilyen szám, de persze lehet, hogy csak a képen nem látszik... Vagy belül fel volt írva.

De az szvsz. kétségtelen, hogy ez egy, a 30-as években átalakított (magasabb dongatetô, zárt peron) Bmn kocsi.

http://erojr.home.cern.ch/erojr/content/Pictures/Prototype/Pass/cz_b1.jpg
Előzmény: gumidani (9023)
division by zero Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9083
Előzmény: OKU30 (9073)
TEE Creative Commons License 2004.09.28 0 0 9082
Visszajött, nem fér bele a 2 Mbyte! :-( Feldarabolom...
Előzmény: TEE (9081)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!