Úgy látszik öregszem mert még egy kicsivel csendesebb utasteret szeretnék. :) Érdekelne, hogy a motorház hangszigetelése ér-e valamit egy 1.6-os Faceliftes Octaviába? Megéri-e az árát? Mennyiért rakják be? Van ilyen tapasztalata valakinek? Olyanra gondolok ami a TSI-kben van.
Köszönöm válaszod :), akkor megnyugodtam jó választás lenne. Választék van bőven. Angliából hozatnék be,ott van bőven. Akkor végülis inkább RS lenne belőle. HA annyit nem hoz plusszba a 4x4. Vagy egy Superb. Igazából a motor érdekelt,hogy megbízható-e. Gondolom a gondos karbantartást meghálálja. Most van egy fábiám az 1.4mpi abban 5000km volt olajcsere. :)
Szeretnék egy octáviát vásárolni még a régebbi 1.8T motorral és 4x4-el. Igazából még nézegettem az első generációs Rs-t is. Igazából a kérdésem az lenne,hogy jó választás lenne-e ezzel a motorral venni? Esetleg a 4x4 ér-e valamit vagy inkább csak havas úton segít elindúlni.
Maga a motor zseniális, nagyjából elpusztíthatatlan. Azt érdemes figyelembe venni, hogy az 1.6-osnál drágább a fenntartása, mert a fékek, lengéscsillapítók, stb drágábbak hozzá.
Hátránya csak egy van: ritka az 1.8T, ha elő-elő is fordul egy-egy darab, nincs akkora választék, hogy biztosan találj egy megkímélt darabot. Márpedig ezek közül még a legújabbak is elmúltak 8 évesek (a Tour-hoz elvileg lehetett rendelni a motort, a hahu-n láttam is egyszer egy eladó példányt), ennyi idős korban pedig már nagy különbség lehet két autó állapota között.
A 4x4-ről inkább lebeszélnélek: normál használatban gyakorlatilag soha nem kapcsol be, viszont mindig cipeled a plusz súlyát, és mindig elvesz a csomagtartóból. A rendszernek viszonylag drága a karbantartása, ami egyrészt neked is költséget jelent, másrészt sajnos van rá esély, hogy valamelyik előző tulaj elbliccelte, ebben az esetben pedig könnyen pénztemető lehet a dologból.
A végső ellenérv pedig az, hogy ha már a sima 1.8T is ritka, akkor az 1.8T 4x4 egyenesen egzotikus.
"Kanyarkövető ködfényszórók" a hivatalos megnevezés a Skoda konfigurátorban :)"
Mert a fordítást dilettánsokra bízzák :) (évekig lektoráltam műszaki szakfordításokat. Általában bölcsész/nyelvész végzettségű vagy még nem végzett egyetemista/főiskolás lányok fordítanak... el tudod képzelni...)
"Egyébként nagyon hasznos, nekem van."
Szerintem is, nekem is van :)
"A xenon szépen forgatja a szemeit kanyarodáskor, de a ködlámpa még szépen rásegít lassú, derékszögű kanyarban. Annyira a xenon nem is tudna befordulni."
Nem rásegít, hanem máskor működik, mivel más a funkciója. A Xenon gyors haladáskor, a másik meg 40 alatt. De ezt már párszor kifejtettem részletesen...
Szeretnék egy octáviát vásárolni még a régebbi 1.8T motorral és 4x4-el. Igazából még nézegettem az első generációs Rs-t is. Igazából a kérdésem az lenne,hogy jó választás lenne-e ezzel a motorral venni? Esetleg a 4x4 ér-e valamit vagy inkább csak havas úton segít elindúlni.
Én se kértem ezt a rendszert a kocsiba, nem tartottam annyira fontosnak.
Elalvásból szerencsére nem volt balesetem. Egyszer tényleg bealudtam autópályán, de akkor felújítás volt, és a sávelválasztó műa. laffantyúk berregésére felébredtem :)
Ugyanakkor velem sokszor előfordult már autópályán ilyen kis mikroalvás, amikor csak pár mp-ekre becsukom a szemem.
Az ember amikor egy ilyenből felriad, hirtelen korrigál. Azt gondoltam volna, hogy erre bejelez a rendszer...
Szerintem baromsag !Ha az utsav szelet erzekeli felfestest, akkor van ertelme ,de kormanymozdulatokat ...hagyjuk mar!
Tapasztalatbol mondom sajnos / igy tortem meg az autot szerencsere folyamatosan lassultam utonertem egy terepjarot es meglotem arra keltem fel!
Na ha elalszol te nem rangatod a kormanyt semerre ebben biztos lehetsz hanem szepen mesz egyenesen es nagyon lassan sodrodsz valamelyik oldalra fokozatosan mig fel nem kellsz vagy meg nem fog egy fa vagy arok!
Ha felijedsz akkor rangatod a kormanyt ,de akkor mar mi a fax-nak csipog meg villog ,csak meg jobban megijeszti az embert!
Ma is haladtam az autóval egy keveset, így most már végre látom az alagút végén a fényt :-)
A mai napon teljes vezérlés csere volt, vízpumpával, termosztáttal, szűrőkkel és természetesen olajjal. Jobbnak láttam lecserélni a fékolajat és persze a hűtőközeget is.
Szerelés közben vettem észre, hogy a motor kartergázcsöve eléggé ramaty állapotban van, mint ahogy a mellékelt fotó is mutatja.
Próbáltam rákeresni, de az én képzelőerőm annyira nincs elengedve, így kérdezem az urakat, hogy ez az az alkatrész, amit meg kell vegyek a kartergázcső cseréjéhez? 06A133783C
A motortérben szerencsére ezen kívül már csak a nívópálca hüvelyét kell cseréljem, és lezárhatom a motorháztetőt.
Hétfőn jön az új kipufogódobom, és végre most már a belső teret takarítják. Jövő héten forgalomba helyeződünk, utána meg készen állunk a mindennapokra :-)
Természetesen a végleges állapotról egy fotócskát közlök.
En nem viszem a kocsit csak markszervizbe. Nem bizok meg masban. A szerelo egy lezeres padon vagy ket orat allitgatta a futomuvet, mig belotte a gyari ertekeket, de a kormany nem volt pont kozepem, ugyhogy nem voltam rest szolni a villanyszerenek, ot perc alatt megoldotta a kerdest. Azota nem kopik felemasan a gumi es jartam a kocsival talan 50ekm. Abbol a elso villa hatsoszilentbol csak gyarit szereltettem- az nem olcso. Amugy mast nem csereltettem a futomunel a scoutnal- talan egy elso jobb kerekcsapagyon kivul, amin csodalkozom, mert neha 60nal hajtok murvan.
"Kanyarkövető ködfényszórók" a hivatalos megnevezés a Skoda konfigurátorban :)
Egyébként nagyon hasznos, nekem van.
A xenon szépen forgatja a szemeit kanyarodáskor, de a ködlámpa még szépen rásegít lassú, derékszögű kanyarban. Annyira a xenon nem is tudna befordulni.
Imádom, amikor befordulok otthon a kocsibejáróra pl.
Ha szabad kérdeznem Téged is, milyen kábellel (honnan rendelted - link) és szoftverrel ügyködsz? Ha VCDS, melyik verzió? A legújabb, vagy eggyel régebbi?
Lassan én is beinvesztálnék valami használhatóra 10e Ft alatt (vagy megvárom, amíg az ismerősöm megteszi).
Nekem a két első elpattant 180-190 ezernél (5-10ezer különbséggel a kettő) és tavaly valamikor a két hátsót is kicseréltettem, miután megemelték más miatt az autót és körbenéztem alul.