Kösz a segítséget! Jobb a békesség, ki tudja mi változik a jövőben, inkább lezavarom ezt az orvosit (aztán 5 évig úgy sem kell ismételni). A 25 ezer elég megrázó első hallásra, de a reporvos.hu oldalon "csak" 12 ezret írnak a 2. kategóriára. Mind1, majd kiderül ez is.:-)
A jogszabály szerint lajstromozásra kötelezett légijárműnél van nszükség reporvosi vizsgálatra.Namost a motorossárkány NEM AZ!A légirendészet több embert feljelentett orvosi hiánya miatt, azonban több ismerősöm pert nyert ezügyben!Vincéék igéretet kaptak a légügytől, hogy amig nem tisztázódik a helyzet, addig a reporvosi meglétét nem ellenőrzik.Jelenleg itt tartunk.Nekem nincs, soha nem is volt és elvből nem is lesz!Azonban ha nem akarsz hadakozni a hatósággal, akkor egy második kategóriás vizsgálatot megcsinálhatsz(kb.25ezer Ft.)!
Jövőre én is szeretnék sárkányozni, de előtte meg kéne csinálni az orvosit. Valahol olvastam, hogy elég egy körzeti orvosi papír is, máshol meg a 2. Osztályú Egészségügyi alkalmasságit írják, mint szükséges minimumot. Most akkor mi a helyzet, milyen papír kell?
Szia. Köszönöm a segítséget. Tudtam hogy Jakabszálláson van sportrepülőtér, de azt nem hogy sárkányosok vannak. Azaz hogy motoros siklóernyős haverom is van. De azt mondta maradjak én csak lovas, mert őrültnek tart a repüléshez. NA jó , a pegazus a mitológában van csak. Szóval köszi, így legalább már neveket is tudok. Beer-ci
Sziasztok. Kecskeméten lakom és szeretnék megismerkedni a merevszárnyú motoros sárkányrepüléssel. Esetleg vennék is egyet. Tudtok valamit ajánlani? Beer-ci
Motoros ernyőhöz trike, vagy hátimotor építése esetén úgy tudom elég egy műszaki ellenőr általi vizsgálat és kiállított papír. Kicsit utánajártam a sárkány témának is, na az már komolyabb egy fokkal. Érdekes, hogy tulajdonképpen egy gyalogszárnyhoz tartozó segédmotor is ennyire komolyan van elbírálva, pedig szerintem nem sokban tér el mondjuk egy hátimotortól.
Nálunk minden motoros sárkány egy kategóriába tartozik, mindegy mekkora motor van rajta.
Az USA-ban van egy microlight kategória, arra valóban egyszerűbb szabályok vonatkoznak, de nálunk nincs ilyen. Talán a motoros ernyőkre vonatkoznak itthon egyszerűbb szabályok.
Ezt a linket most úgy bogarásaztam elő, de úgy emlékszem -kb fél éve- mikor utánaolvastam, olyasmit írtak, hogy nem egy "sima" légmotorról van szó. Jó lenne tudni, hogy milyen tömeg/teljesítmény aránya van.
A napokban láttam tv-ben egy másik koncepciót (Discovery csatorna Beyond Tomorrow 18. része), ott is egy különleges légmotorral hajtottak kis szállítókocsikat. A motor maga lehetett 5-10 kg, de teljesítményt nem mondtak. A műsor elejét nem láttam, pedig valószínűleg ott volt szó arról a motorról is, amiről a linket ajánlottam.
Jópofa az a behúzható futós sárkány! Az ehhez hasonló gépek segédmotorosnak számítanak nálunk, vagy UL kategóriás motoros sárkánynak? Az építés miatt kérdezem, ha csak segédmotor akkor kevésbé macerás a dolog gondolom.
A sűrített levegőnek is elég nagy a tömege, de az akkumulátorokkal ellentétben ha elhasználod nem kell tovább cipelni. A tartályok meg lehetnének könnyű kompozit búvárpalackok is.
Egy vitorlázó sárkányhoz starthajtóműnek lehet jó lenne, ha tudnak csinálni egy könyű 10-15 kW-os motort.
De jó lenne hogyha nem kellene hozzá aksi. Negyedóra és félóra közötti időt bír. Kikellene találni a mágnes motoros gépet. Azért nézzétek meg a videót.
Off Kedves Fórumozók! Kiadónk egy megjelenés elött álló laphoz keres szerkesztőket. A lap fő témája a magyar sportrepülés. Ebbe beletartozik a motoros-, UL-, vitorlázó-repülés, helikopteresek, ballonozás, siklóernyőzés, gyalog- és motoros sárkány. Természetesen helyet kap a lapban a hazai polgári perülés valamint a mezőgazdasági repülés is. Szóval minden, ami a hazai repüléssel kapcsolatos. Egy olyan médiumot kívánunk létrehozni, mely szakmai körökben átlátható, teljes képet ad a hazai repülésről, valamint a civil szféra felé egy hiteles, informáló média szerepét tölti be. Arra kérem a fórum tagjait, olvasóit, hogy ha kellő motívációt, affinitást éreznek arra, hogy részt vegyenek a lap létrehozásában, és munkájukkal hosszú távon kívánják biztosítani a lap színvonalas megjelenését, azok pár soros bemutatkozásukat és véleményüket küldjék el a dtpmester@yahoo.com e-mail címre. További információ is a fenti címen kérhető!