Amit használnak (helyesen), ezért időnként rohad is és időnként ki is javítják (helyesen). Alternatív lehetőségek: nem használják (a pénzt csak viszi de nem hozza), minden rozsdafoltot azonnal javítanak (több pénzt visz mint hoz).
Remélem nem így lesz. Bár a mostani világ nagyon nem jó, de valahogy úgy kellene meghúzni a vészféket, hogy ne boruljon minden össze. Ha viszont nem húzzuk meg, akkor előbb-vagy utóbb ki fog siklani a vonat, ennek már egyre több jele van. :(
2030-ra teljesen más világot vizionálok, tömeges szegénységgel, a mai töredékére csökkent mobilitással. Tényleg meg vannak számlálva a vasút napjai (is), de máshogy....
Az a baj, hogy már ca. az ezredforduló óta a technika túl gyorsan fejlődik.
Hátrányok:
-Rengetek legyártott, és akár már használatba vétel előtt elavult és ezért kukázott termékek.
-Felesleges tanulás: Mire megtanulod, már elavult.
-Felesleges termékek: Robotkamion: Munkanélkülivé teszi a kamionsofőröket, sőt a vasutasokat is. Még több autópálya kell nekik drága pénzért, sok környezetszennyezéssel. A döbbenetsnél is olcsóbb benzinár (én lemaradtam 350 Ft-tnál, de most már 320 köreül jár, sőt akár még ennél is olcsóbb), így az eddig is jelképesnek tekinthető szállítási költség (a hosszútávú fuvarozásban), gyakorlatilag már majdhogynem negatív szám lesz, de már most is közel 0. Ez meg a nagymultiknak kedvez, mégjobban tönkreverve a helyi gazdaságot.
-Az ember feleslegesen szórja a pénzét. (Pl. vettem egy mobilt fél éve, és már most elavult, nem bővíthető, így a használata korlátozott, ez meg új termék vásárlására sarkall, holott nem akarok megint erre költeni.) Az okostelefonokat meg éhbérért gyártjáka távol-keleten, ahol a gyártás iszonyatos környezetszennyezéssel jár. Ha most bizonyos technikai fejlesztéseket befagyasztanánk 10 évre, sokan észre sem vennék, annyira megelőzzük a korunkat.
Olyan dolgokkal kellene foglalkozni, amelyek sokkal hasznosabbak, pl. fizikailag lehetetlenné teszik a fénysorompó tilos jelzésén való áthaladást, vagy pl. kéne már egy valóban jó fordító a google translator helyett, sokkal hasznosabb lenne, mint egy robotautó. Nem igaz, hogy ca. 10 év alatt alig okosodott a google fordító, holott sokkal fontosabb, mint az, hogy Robik menjenek előttem a kamionok helyett. Majd összeomlik a szoftver, mint a 4-es metrónál, csak ez nem zárt tér, így megáll majd az utca közepén, és dugót okoz.
Az a baj, hogy jönnek a robotkamionok, azok meg képesek 24 órát is vezetni egy nap. :( Így gyorsabbak lesznek majd a vonatnál. Így az autópályákon még nagyobb lesz a dugó. :(
A veszprémi oldalban szépen sikerült átesni a ló túloldalára és már így is jóval több a vonat busz, mint amennyi oda kellene, meg amire utas is van...
Ajka és Devecser pedig közel sem képvisel olyan utasforgalmat, ami miatt egy csomó busz megy odáig, egész napos óránkénti követésben. igényelne, még akkor sem, ha egyetlen busz sem menne el Pestig...
"Önvezető autók. LOL. Tudod milyen messze van az a technika attól, hogy azt ténylegesen hétköznapi szinten használni lehessen, és megfizethető legyen az ára? Persze van most is mindenféle kísérleti önjáró autó, de a legfejlettebb is csak bizonyos előre betanított útvonalakon tud emberi felügyelet mellett megfelelő időjárási körülmények (hó, eső, köd, éjszaka kizárva) között eljutni A-ból B-be úgy hogy nem megy neki senkinek."
Nézz utána kicsit alaposabban a témának, mert az általad vázoltnál egy _icipicit_ jobban állnak már az önvezető autók...
2030 körül ha valaki Budapestről Szegedre akar majd utazni, megadja az idulási helyet és időpontot a szolgáltatónál, aki érte küld egy önvezető autót/mikrobuszt, fel az M5-re, majd Szegeden belül tesz egy kört, a leszállókat '"ház előtt" teszi le, és közben már felveszi a Budapestre tartó utasokat is.
Sőt, 2015-ben még a pizzát is hidratálni fogjuk pár másodperc alatt :)
- Ha tényleg komoly konkurenciát jelentene a tömegközlekedésnek, akkor a mostani taxi vagy airport shuttle szolgáltatások üzemeltetői már rég letarolták volna a piacot.
- Ha meg az összes költség közül csak és kizárólag a sofőr bérének a megspórolása szükséges ahhoz hogy az üzlet veszteségesből nyereségesbe forduljon, akkor tényleg nem ez az évszázad üzlete.
A pontosság kedvéért: a 270 és 483 kormányszelepek fokozatos oldásra alkalmasak ("hegyi" - magyar szóhasználattal "lejtő" - állásban), a 292-es (személykocsikon alkalmazott) kormányszelepek (és az utódjuknak szánt 242-esek) viszont fokozat nélkül oldanak. Utóbbiak manapság gyakorlatilag csak a 305-ös ep. szelepekkel együtt fordulnak elő, amikoris ep. módban fokozatosan oldanak.
15 éve egy átlagfelhasználónak az SMS jelentette jelentette az elérhetö technika csúcsát, ma pedig teljesen természetes, hogy a világ túlsó felén élö rokonnal videócsevegsz.
2015-ben nem elövárosi vagy nagysebességü vasutat fejleszeni szerintem kb. olyan, mint ha 2000-ben valaki faxgépet fejlesztett volna.
Önvezető autók. LOL. Tudod milyen messze van az a technika attól, hogy azt ténylegesen hétköznapi szinten használni lehessen, és megfizethető legyen az ára? Persze van most is mindenféle kísérleti önjáró autó, de a legfejlettebb is csak bizonyos előre betanított útvonalakon tud emberi felügyelet mellett megfelelő időjárási körülmények (hó, eső, köd, éjszaka kizárva) között eljutni A-ból B-be úgy hogy nem megy neki senkinek.
Jelenleg csak a metróban, teljesen zárt rendszerben lehetséges felügyelet melletti önműködő üzemet hétköznapi szinten üzemeltetni. Ha valami, akkor a vasút az, amit a legkönyebben lehet automatizálni (lévén kötött pálya), és még ott sem tartanak sehol a dologgal.
Nagyon vicces, hogy 2 évente bejelentik, hogy most aztán már tényleg mindjárt jönnek az önvezető, meg elektromos 4 kerekűek, aztán semmi... Mint a telefonakksik, azokról is vagy 10 éve évente van cikk, hogy pár éven belül jönnek azok amikket havonta kell tölteni...
Arról se feledkezzünk el, hogy mire a most előkészítés alatt álló vasúti fejlesztések elkészülnek, szériagyártás közelében lesznek az önvezető autók. Ha pedig ezek ára elérhető szintre csökken, az a távolsági tömegközlekedés mai formájának végét fogja jelenteni.
2030 körül ha valaki Budapestről Szegedre akar majd utazni, megadja az idulási helyet és időpontot a szolgáltatónál, aki érte küld egy önvezető autót/mikrobuszt, fel az M5-re, majd Szegeden belül tesz egy kört, a leszállókat '"ház előtt" teszi le, és közben már felveszi a Budapestre tartó utasokat is.
Nincs átszállás és eszközváltás, frekventált viszonylatokon gyakorlatilag várakozás sem (Budapest-Szeged között kb. 5-10 percenként indulhatna egy mikrobusz), és a lényegében folyamatosan pörgethető telházas kocsikkal az árakat is igen alacsonyan tudják majd tartani az egymással versenyző szolgáltatók... az egyéni közlekedést közelítő eljutási idő és rugalmasság a saját autó fenntartását szinte feleslegessé is fogja tenni.
A vasút egy darabig még el fog vegetálni a kapacitáshiányos elővárosban és 1000 km fölötti utaknál a nagysebességű vonalakon, de személyszállításban a technológia napjai szerintem meg vannak számlálva.
Ezt érdemes lenne figyelembe venni, ha fejlesztéseknél 30-40 évre előre tervezünk... már "félidőben" igen komoly utasvesztés lesz emiatt.
PR-Mg személyvonati-gyorsvonati fék, mágneses sínfék
(D) tárcsafék
A piktogrammok pedig a az UIC/DB/egyszerűbb rendszerű elektropneumatikus fékekre, illetve vészfékáthidalásra utalnak (hogy melyik-melyik, azt most nem tudom megmondani, majd otthonról felteszem neked a listát...)