Ha jol tudam (de majd biztosan javitanak) volt egy kor amikor bajok voltak a kapott gözmennyiséggel (több gözgépes mozdonyok - nagy térfogatu gözhengerek) föleg hegyi pályákon, amikor a mozdony meg volt dölve, és a középre helyezett gözdomban nem tudtak összegyüjteni megfelelö mennyiségü gözt (a hosszkazán végein maradt egy tér (lejtötöl, ill. emelkedötöl függöen) ami magasabban volt mint az egyetlen gözdom also széle, azaz a göz nem igen nyomult a gözdomba hanem megakadt azokben a terekben. Ezt volt hivatott kiküszöbölni a 2 domos megoldás, és hogy azokben kiegyenlitsék a nyomást azokat össze is kellett kötni).
A modell kapcsán, de a valóságra kérdezek rá (előrebocsátva, hogy sohasem neveztem magam szakértőnek, bocs, hogy ilyesmit kérdezek): Két gőzdómja van, melyeket cső köt össze ? Ez a megoldás miért előnyös, mi a "poénja" ?
Ez egy kleinbahn ep3 170es.
Amúgy meg szomorú vagyok,hogy senki nem írt a kiállításon lévő hadiszerelvényemben bemutatkozó Sun meg G kocsijaimról semmit..legalább valami kritikát..:((
Bár vasútmodellt fotóztam, mégis úgy gondoltam ebben a topicban a helye.
A fotók megtekintését mindenki a saját felelőségére tegye, a képek kimerítik az izgatás tényét...
szóval:[link1] [link2] [link3] [link4] [link5] [link6] [link7] [link8]
üdv
bs
Nem, ez csak a terjengő pletykák egyike. A jegyzőkönyv erre nem tér ki, csak arra, hogy az állomás ügyeletes tisztje, néhány perccel a robbanás előtt még két embert látott a mozdonyon és a raktár sarkáig ért mikor a gép elszállt. A személyzet közvetlen a robbanást megelőző tevékenységével csak annyiban foglakozik, hogy egy helyen megemlíti a rászívatás tényét.
Nem kell olyan messzire menni, Strasshofban is van egy ilyen, meg (igaz rossz ällapotban) Pozsonyban is van (meg egy sereg mäshol is, hogy csak a szomszödokat emlitsem).
Istvántelek: szóval arra gondoltam csak egyszerűen, hogy én szívesen részt vennék egy olyan látogatáson Istvántelken, (végső soron akár a Füstiben), amikor egy szakavatott ember (mint pl. DGKUm), a mozdony kiszerelését végző vasutasok zavarása nélkül elmondja, hogy mit tesznek éppen a géppel. (mert azon kívül, hogy vizet vételez, meg beszenelik, azon kívül még biztos csinálnak vele érdekes dolgokat, amiről ugyan már olvastam, de még sosem láttam, salak kidobás, tűzgyújtás, gép ellenőrzése stb. stb.)
Nos ha be is engednek egyedül, nem hiszem, hogy a kiszerelést végző vasutasok nagyon örülnének a hülye kérdéseimnek, meg hogy feltartom őket...
De felejtsük el, megértem, ha nem kivitelezhető. Nem szeretném túlfeszíteni a húrt és elesni az ilyen (nagyon jó) látogatások lehetőségétől is.
MÁS:
luc72, na ezeket a képeket is nézzétek meg : képek ITT