aksi: 2003.04 -es a gépem, nyár végén cseréltem benne mert gyengült. A mérések alapján 1-2 hónapot bírt volna, tehát a gyári aksi 8 év után hervadt el
kipufogó: 1 hónapja cseréltük az eredeti gyárit. A hátsó dob a hangja alapján már szét volt esve, most a bejövő csonkjánál repedt ki. Mivel a kanyarokban is elvékonyodott, a katalizátor után az egészet kicseréltettem. 20.000 volt kompletten, új csövek és dob. A csöveket a helyszínen hajlították - egy toldás ki is marad belőle, kevesebb hibalehetőség - a dob pedig utángyártott, de egyező méretű és alakú lett. A hátsó csonk maradt ugyanaz - visszaraktuk - mivel az gyárilag rozsdamentes anyagból van
izzók: 7 évesen ment el az elsőhelyzetjelző gyakorlatilag egyszerre, majd utána a két fényszóró is, 3 hónap különbséggel
futómű: két szilent (bal-jobb oldal) van repedve, minden más gyári és tökéletes, futómű állításra sem volt szükség. (kerülgetem a gödröket és ha kell lépésben megyek) A "normális" hőmérséklet és páratartalom függő nyikorgás megvan kezdetektől
Gumik: 15.000 km -enkét első-hátsó forgatva így nincs a hátsó pattogás miatt kagylósódás, a 170.000 km alatt most van rajta a harmadik garnitúra. (160.000 km -nél ment fel a harmadik). Az első gyári volt, a második AMERICA, a mostani BARUM négyévszakos.
Fogyasztás: 6...6,5 liter/100 km. Klímával is (letekert ablak, kiszellőztetés, belső keringtetés + 1-es fokozat, max 2-es. a klíma fagyos ha 15000 km -enként új pollen szűrőt kap, ez a lelke). Napi 80 km utazás, ebből 70 km országút dél-békésben (utak állapota minősíthetetlen), sebességváltás 2000 1/n -nél, sebesség 50 km/h és 90 km/h.
Én SKF feszítőgörgőt és Gates /remélem jól írtam/ vezérműszíjat vettem eddig. A vízpumpát 120ezernél cserélte a szaki, bár emlékszem, hogy 60ezernél megjegyezte, hogy érdemes lenne azt is kicserélni. Ha bírja 120ig neked volt igazad, ha nem, sokba fog fájni....
Arról lenne szó, hogy az 1,2-es 2004-es Daewoo Kalos 60e km-es nagyszervíze előtt állunk és szeretném megtudni, hogy milyen márkájú vezérműszettet tegyünk bele. Melyik érné meg? Másik kérdés, hogy ilyenkor kell-e cserélni a vízpumpát? Van aki azt mondja nem, elég csak 120 000 kmnél, van aki azt, hogy igen, kell.
Még van egy nagy probléma is: csörög a gép, alapjáraton üresbe nem csak ha sebességbe van és ha hegymenetbe megyünk akkor a csörgés is erősebb. Nagy tempónál a csörgés megszűnik. Mi lehet a gond? Hajtáslánccal van valami? Hozzá kell tenni elég beteges a gép kuplung csere már volt 32 000 kmnél, előzés közben 90km/h-s tempónál 3.-ból 4.-be való felkapcsolás közben a kuplungtárcsa szétszakadt, egy élmény volt...
Még valami, tudja-e valaki hol lehet kapni toronymerevítőt ehhez a típushoz.
Kicsit megpróbálok a jeleneség leírásán pontosítani, az egész olyan mint, amikor a fordulatszám kevés és az autó ránt egyet, nekem ha lassan megyek 1-esben vagy 2-esben vagy 3-asban egyenletes sebességgel jó minőségű aszfalton lehet érezni, hogy torpangat, de csak akkor ha tartom a sebességet, kigyorsításkor nem csinálja, a fordalatszámmérő és km/h-ra is csinál egy fel le mozgást, pedig a gázt tartom.
Jó a klíma tudott, hogy teljesítmény csökkentő....ha 5-ben odalépek, azért meg szokott lódulni, klímával nem bír megindulni, vissza kell tegyem 4-be...(1,4 SX '03-as évjárat)
Lejtőn nem tudom, hogy csinálja-e, de utviszonytól függetlenül mondom, ha nyomom a gázt szépen, akkor rángatva megy...
Fékezésnél is csinál ilyet mondjuk, csak ott el lett szúrva a dobok esztergálása....hátul 8 év után ki lettek cserélve a pofák,s hát a dobban voltak lövészárkok....ki lett esztergálva, csak épp el lett felejtve az eszterga kés nyoma lecsiszolva...aztán volt műszakin, és mondták, hogy enyhén remegnek a dobok hátul....kocsin érezni kicsit,h libeg, de pedálon nem...azt mondták, ha a pedál is rángat már, akkor javítós lesz....
Amúgy ha úgy indulok el, kereszteződés pl., hogy hirtelen nagy gázzal, nem venni észre a rángatást, de ha nyugodtan, akk első 3 sebességnél...
Én a kuplungra tippeltem...csak 8 éves már mondjuk....vagy nem tudom..
Nekem is lenne egy kicsit hasonló észrevételem. Enyhe lejtőn lefelé haladva, mondjuk 50km/h-val a gázpedált is nyomva tartva (1.2-es 8 szelepes) rángat, folyamatosan gáz, motorfék felváltva, olyan mintha nem tudná eldönteni, hogy most motorfékezzen vagy gázt adagoljon, ezt már tapasztaltam sík uton is, hogy a kocsi jobban grulna, mint ahogy Én a gázt nyomom és bekapcsol a motorfék, megtorpan, majd utána megint megy "csuklik" egyet. Mitől lehet ez a jelenség esetleg folytószelephiba vagy esetleg kuplungtárcsa hiba?
Elég idegesítő, mert mikor lassan kell menni, mondjuk dugóban, akkor is csak "bólogat" az autó, nem egyenletesen gurul.
Akksit 7,5 évesen kellett kicserélni, mert már párszor nem bírt forgatni...
Kipufogót nagyon gyatra utak miatt amik erre vannak azt hiszem, 4 évesen, de most 7 évesen ismét szét ment, csak már nem lett meghegesztve...
Vettünk újat, csak annyi a para, hogy az 5 ajtósé(miénk 4) és vagy 20cm-vel rövidebb a dob után a cső, s kicsit a kocsi alá "fúj"...
Amúgy már ha erre vagyok, egy kérdésem volna nekem is.
Mitől van az, hogy 3-ik sebességig ha nyomom a gázt "rángat" szaggatottan megy?!Az utolsó 2 sebességben nem érezni már, leginkább 2-ban....mielőtt mondanátok, hogy fél éves jogsim miatt lehet rugdosom a gázt vagy valami...nem, fordulat is jó, magasabb fordulatnál is csinálja, meg faternak is...
Gyári vs. utángyártott kipufogók terén mi a helyzet? Jól sejtem, hogy a fele-, harmadannyi Walker is jó megoldás a gyári helyett? 7 év / 120e km után kilukadt a kipufogóm. Mondták, hogy ezt még meg lehetett hegeszteni, de legkésőbb a tél végén számolhatok a cserével.
A másik az akkumulátor: kinek, meddig bírja / bírta? Lassan itt is készülhetek a cserére?
Én cseréltem már szelepfedél tömítést, mert a csavarok környékén elkezdett szivárogni a motorolaj, és zavart.
A lényeg hogy teljesen Opel technika, a hengerfejben és a szelepfedélben is van egy körbefutó horony amibe egy FILLÉRES gumitömítés való. Fontos hogy NEM laptömítés, tehát nem "papír" illetve műszakilag gányolás pasztázni ezt a helyet. Igénytelen és egyébként sem lesz jó, mivel nem közvetlenül csatlakozó két sík felületről van szó.
Ki kell venni a régit, kitakarítani a hornyokat és bele az újat. 15 perces munka, az alkatrész pedig 1-2 ezer Ft között megvehető, még akkor is ha eredetit tesz bele az ember. Nem éri meg sopórolni és igénytelenkedni a gányolással. Motorszám alapján beazonosítható, a bonottat el kell felejteni.
Nekem is egy 2003-as 1.4s Kalosom van. Kb. fél éve alakíttattam át az elektrtonikát etanolhoz./bioetun v4/ Csak akkor éri meg az átalakítás, ha az átlagnál többet autózol és azt is lehetőleg városon kívül. Vagy elvakult környezetvédő vagy :) Fogyasztás kb 25%-kal nőtt, de ez le és fel is változhat hőmérséklet vmint használat módja függvényében.
Az én kalózomban 155000km van, cserélni kellett az üzemanyagszűrőt; egyébként is haldokló akksit; gyertyakábelt; gyertyákat. Ezzel a mínuszos indítási gondok megszűntek.
Ha az üzemanyagrendszerben egyébként is végét járó alkatrész /pl:üzemanyagszivattyú/
van , az megkapja a kegyelemdöfést az etanoltól. Nálam ez még nem jött elő. De remélem nem is fog...
Ha már bemelegedett kifejezetten kellemesebb érzés menni vele, mint benzinnel. Kicsit nyomatékosabb lett.
Szeretném kérdezni tőlletek mi lehet a probl. ha (Daewoo kalos 1.4 ) az autóm inditás után és leállitás után a benzinszivattyú környékéről pár másodpercig kattogó v pattogó hangot produkál? Azonkivűl érdeklődnék azoktól akik már szerelték ennek a tipusnak a motorját hogy a hengerfej felett lévő szelpházat (pontos megfogalmazását nem tudom) milyen tömitési formációval helyezik a motorblokra tehát a hengerfej fölé, gyárilag (gumiszerű paszta v. papiralapú tömités ?
Hát nekünk (2003 -1,4 SX) rövid táv miatt alapból sokat eszik(8,0-9,1 között), aztán 2 hónapig vegyesen tankoltuk, akkor az átlag 9,5-10,8 volt. Majd később dumáltunk egyik helyen kutas formával, aztán mondta, hogy aki csak etanolt használ vagy felesben, átlagban mindenki azt mondja, hogy többet eszik a vas.... Amúgy meg a csövek meg 1-2 kütyü nem nagyon szereti... Szóval nem tudom, nem hinném megérné átalakítani.
Amúgy javaslat autón kívül másba nem érdemes rakni(kismotor,fűnyírű,láncfűrész, stb..).
Érdeklődni szeretnék, Van egy 2003-as évjáratú Daewoo Kalos-om 1.4 8V. Alakítatott-e már valaki közületek etanolosra ilyen autót, és mik a tapasztalatok fogyasztás, menetteljesítmény, hidegindítás terén. Erősen gondolkozom az átalakításon, de még kicsit bizonytalan vagyok. Olvasgattam olyanokat hogy valakinek brutálisan megemelkedett a fogyasztása, az üzemanyagrendszert tönkretette stb... Az átalakítást nem úgy képzelem el hogy megveszem a ketyerét beledobom és várok a csodára. Ezt azért szeretném szakemberre bízni. A válaszokat előre is köszönöm!
Könyvében nincs benne esetleg?(Lehet hülye kérdés, én kb 10 mondatnál többet nem olvastam abból a 200 oldalból kb...) Őszintét megvalva eddig nekünk is ott csinálták, nem rég gondoltuk, hogy megnézzük milyen az állapota, csak nem volt időnk megnézni még, azt tudjuk, hogy hol van....lehet holnap megnézem hogyan lehetne lerobbantani, aztán közlöm, mi a végeredmény...