Engem nehezen fogsz tudni arról meggyőzni, hogy nekem vevőnek az a jó, ha a több mint egy évtizede a boltból megélő cég nagyobb hasznot realizál és én többet fizethetek ugyanazért. Lásd a tisztességes hasznot realizáló Märklin bolt sorsát.
Nem kapjuk olcsóbban, ezt az EU-s versenytörvény nem teszi lehetővé. Ha ez kiderülne, akkor a ROCO akár megrendítő nagyságú gazdasági bírságra is számíthatna. Az Erkel utcáról nem gondolnám, hogy ott könyörgött volna Salzburgban, hogy ugyan rúgják már ki mint első magyar képviseletet több mint 12 év után.
Ha ez ilyen egyszerü lenne, akkor nem is kellene ezen rágodni.
A baj ott van, hogy ilyen irtoháboruban a két (vagy több) importör teljesen tönkre teszi a piacot, söt maga alatt vágja a fát, ami egy ideig nekünk, mint modellezöknek szuper, hiszen mindent 20-30% olcsobban kapunk, amikor azonban kifogy a szuszuk (ami a magyar piacon igen könnyen megy) akkor nincs több modell, mert nincs miböl finanszirozni, boltot fenntartani stb.
(Ez nemcsak magyar specialitás - s sokan az E-bayon is ezt a taktikát követik, csak nekik sem boltjuk sem egyébb szolgáltatásaik nincsenek amit igy elveszthetnének).
A ROCO-nak is, mint minden normális gyárnak az az érdeke, hogy eladoik megéljenek, megmaradjanak a piacon, és igy stabil kapcsolat jöjjön létre - ha ez nem áll fenn, akkor banánköztársaságrol van szo...
Mostanában igen sokat modelleztünk is ezen a fórumon, így talán érdekes lehet a hír:
Jelenleg a ROCO modellek Magyarországon azon kevés termék soraiba tartoztak, amelyek olcsóbbak (kb 20%) itthon, mint mondjuk a Bécsi út másik végén. Mindez a két hazai importőr árversenyének volt köszönhető. Nos az új katalógusban már csak egy cég szerepel. Nyilván jó magyar szokás szerint belepancsolt valaki a dologba, a legnagyobb hátrányt a modellezőknek okozva. Ezután már nincs akadálya, hogy a műszaki cikkeknek megfelelő árarányok lépjenek életbe.
A henschel hómaró imádatodra az eggyik gyár egy meglepetésel szolgál.
No, azért az imádat kissé túlzás, én kérem szépen csak belecsöppentem ebbe a hómarós-kotrós témába! :-) Láttam én is a honlapjukon, csak kár, hogy nem a handmuster fotóját rakták oda. Pedig már lennie kell, hogyha ősszel valóban ki akarják adni a sorozatot.
A kocsi amiről információt kérsz szerintem a füsti parkban takláléható Magyar Orient étkező kocsi, felújítás előtt. A kocsi nagyon arrra a kocsira hasonlít első ránézésre.
amennyiben az Index nem hülyült meg teljesen, akkor azt hiszem ott volt a meghivoban, hogy Balatonlellén lesz. (A hely még pontositva a jelentkezök száma szerint).
A jellegrajz nem a J-jellegű szerkocsit ábrázolja? A G és R az elől-hátul forgóvázas (2'2' tengelyelrendezés), míg a J súlycsökkentés miatt azt hiszem, hátul két merev tengellyel bírt (2'2 tengelyelrendezés)
Bp 3909/1916.05.24. 1'C1'-h2, brotán, 114.01 szerkezet, 2281 gy.sz. szerkocsi
1916.05.30: MAV 324,604
1918: SHS 324,604
1933: JDZ 22-055
1941: HDZ 22-055
Azaz az utolsó infó, hogy a 2.vh során Jugoszlávia felosztásánál a Horvát Vasúthoz került. Ezután semmi hivatalos adat vagy fénykép. Valószínűleg túlélte a háborút és 1953 után a JZ-hez került, ahol kb a '70-es években selejtezhették, de ez már csak fikció.
Miért keltette fel az érdeklődésedet pont egy ilyen rövid MÁV pályafutású gép? Esetleg van valami '41 utáni infód?
Ep2es MÁV hómaró????? Nem hiszem el.Kiváncsi lennék mennyit fognak eladni belőle meg hogyan is fog kinézni a modell.Nem emlékszem,hogy valamely gyártó adott volna ki 2es korszakos magyar dolgot.(Kivéve Metakit/Feinmechanik)
első gyári 27 db. korábban gyártott kissé modosított R-jellegű volt.
Amikor felszabadult a selejtezések miatt a G jelzés akkor kapta meg ez a szerkocsi a G jelzést. Így különböztették meg, hogy ez nem azonos a 327, 328as gőzmozdonyéval.
>Úgy tudom, a Floridsdorfban készült BR52-esek nagy része Wannentenderes volt, ... Az volt az érdekes a hatvani 520-as szerkocsijában, hogy a mozdony felé eső vége is ívelt, mint a túlsó (tartályvagonokhoz hasonlóan), és a mozdony felé pont két olyan ferde (lejtős) gerendaféle nyúlt, mint a mozdonytól nem nagy távolságra álló tartálykocsin. Azt gondolom, hogy a mozdony szerkocsija nem tartályvagonból készült, de azonos tervek alapján, csak lecsapták a tetejét :))
A felirat stimmel. A csillagokkal kapcsolatban pedig én is éber vagyok!A többi feliratot is megpróbáltam lefényképezni, de a repedések felirattá alakítása eléggé babrás, ugyanis a régi feliratra ráfestettek, így különféle színek hozzáadásával tudom előcsalni őket.
Hello. Szóval a 411-esen három eltérő vörös csillag volt. Ebből kettő balra eltolva, míg a harmadik teljesen szabályos. A zöld kocsi feliratai: a B u/a -hoz tartozó szám és szöveg MÁV HUNGARIA 3430 ( bár nagyon nehezen vehető ki. Felette: MÁV Villamos Fenntartási Főnökség Keleti Pu. 30-55-117 1252-6 YGL. Sajna képek tőlem nem mennek fel, mert nem engedi a rendszerem. A "bútorszállító" számainak azonosításán most dolgozom, de eléggé reménytelen.