A vakolás után, gondolom a szellőztetés, és fűtés hiánya miatt penészes lett a fal a fürdőben. Most fogom megcsinálni a térdfalat a kádnak, és mögötte le akartam szedni a penészt, hogy ne dunsztolódjon. Héra penészlemosóval lemostam, aztán lekapartam a régi festékrétegeket.ztán megint lemostam. Most várom, hogy száradjon, aztán lemeszelem.
Mészalapú festéken nem él meg a penész, de ha harmatpontos, folyhat rajta a víz. El kell felejteni a diszperziós festékeket. Ez a tüneti kezelés. Ám mint már írták, az okot is illene megszüntetni. Elsőként szerezz be egy páratartalommérőt és ha nem gond, akkor egy infrahőmérőt. A neten találsz harmatpont táblázatot s el kell döntened, hogy a páratartalmat csökkented (szellőztetés) vagy a falat szigeteled (fal belső hőmérsékletének növelése). Ideális esetben a kettőt együtt...
A penészt klórtartalmú szerekkel lehet eltüntetni (pl hipo), de ha a nedvesedés, páralecsapódás oka nincs megszüntetve, bármit is csinálsz vissza fog jönni.
Milyen vastagon húzzam? Tegnap raktam sima habarcsba 5-10 mm között, de, ha nem húztam elég egyenletesen, akkor nehéz volt vízbe egyengetni, mert nem üreges. Ezért gondoltam a fogazott glettvasra, csak nem tudom, hogy elég lesz-e a vastagság.
Sima ragasztó elég. Igazából még elhúzni sem lényeges, megkened kanállal, és amikor a következőt rányomod akkor majd elterül. Az Ytongot azért érdemes kicsit nedvesíteni előtte.
Létezik-e valami olyan műanyagalapú matéria, ami kenhető (mondjuk ecsettel), fel lehet vinni vakolatlan téglafalra, és ha megköt, akkor vízzáró bevonatot képez? (Illetve akár nem műanyagalapú is szóba jöhet; a lényeg a vízzárás és a kenhetőség.)
Esetleg megnézed, hogy a megrendelésnél előleget, vagy foglalót kérnek a barkácsban. Ha foglalót, akkor megrendeled, és ha nincs meg 8 nap, plusz egy kicsi alatt, szépen visszakéred a foglaló kétszeresét. Aztán kivárod a 8 hetet a gyártónál. :-) Volt ismerős, aki bútorral (Kika) megcsinálta. Igaz, ott az egy hónapból lett három, amikor elunta, de a 8 nap - 8 hét arány még durvább. Mondta is, hogy így már nem is volt olyan fájdalmas ennyi ideig a dobozokból élni. (Komplett szoba volt és talán 25-30% foglalót kértek, tehát a duplája egész jó pénz volt.)
Nem kell összecsavarozni, a karton megtartja. Viszont így macerásabb összerakni, mivel a pontosan levágott kartonnal kell a függőt/vízszintet beállítani. Ha összecsavarozod, akkor is kb. 2mm-t tartja el a kartont, így annyival több ragasztó kerül a többi helyen a csempe alá... Arra számíts, hogy az első réteg karton sarka le fog törni ahol az Opel csavar van (ne ijedj meg tőle, természetes).
vagy az is siman lehet, hogy a mezei viszonteladonak azert gyart a gyar 8 hetre, mert a multiknak kenytelen volt bevallalni a 8 napot, es azok a megrendelesek elore vannak veve....
Ahol az UD kerethez hozzácsavarozom a CD profilokat, ott ki fog állni a síkból az OPEL csavar. Ilyen kicsi távolságoknál nem tartja el zavaróan a gipszkartont? Pont a pozitív sarkoknál lehet gond.
Barkácsokban általában inkompetens f@szok ülnek, azért mesélnek hülyeségeket. Ha a gyártó 8 hétre vállal, akkor a barkács sem tudja hamarabb, maximum az ottani f@sz nem nézett utána, mert lusta volt, és behasalt egy számot.
Egy "L" alakú szerkezetet kell csinálni. Az "L" rövidebb szára lesz felül, ezt kell a falhoz rögzíteni, az "L" hosszabbik szára merőlegesen érkezik a padlóra, azt is rögzíteni kell. Érdemes két réteg kartonnal burkolni (az alsó réteg lehet fehér is, felső legyen zöld)
A szerkezetet, ha fémprofilokból csinálod, akkor úgy kell elképzelni, hogy a falra, vízszintesen, feldűbelezni egy "U" profilt, olyan magasságban, hogy ha ráraksz két réteg gipszkartont, akkor legyen a kívánt magasságban a teteje. A padlóra is elhelyezni a "U" profilt, a faltól olyan távolságra, hogy még rájön 2 réteg gipszkarton. A függőleges és vízszintes "bordák" méretre vágott "C" profilok, lemez csavarral rögzíteni kell őket az "U" profilba, a sarkot pedig két "U" profillal lehet megoldani. Az egyik lefelé áll, a másik meg oldalra (hogy a C profilokat tudja fogadni) össze kell őket csavarozni lemezcsavarral (egyik hátát a mások oldalához) Lehet csinálni mennyezetihez való profillal is, meg falhoz való 50-es profillal is, de akár tetőlécből is össze lehet rakni. Remélem érthetően írtam le.
Ha meg mozog, vagy nem érzed elég stabilnak, mert magas, akkor a függőleges profilokat is lehet egyenként a falhoz rögzíteni. Ezt úgy lehet, hogy profilból csinálsz távtartót, az egyik végén levágod a két oldalát, majd felhajtod, ezt lehet dűbelezni a falba, a másik végét meg az alját vágod, ki mint egy villát így lehet függőleges proflhoz csavarozni. De ez csak mint érdekesség.
Sarokkád két belső oldalához szeretnék a kádnál valamivel magasabb térdfalat csinálni. Ennek lesz nekitolva a kád. Kb. 15 cm széles kellene. Ha gipszkartonból szeretném, hogyan tudnám megoldani a falhoz való rögzítést?
Igazából egy előtétfal kellene, ami 15-18 cm-re el van tartva a faltól. Ráadásul a tetején a vízszintes oldalt is burkolni kell.