8-as vassal húztam, így tényleg sokkal könnyebb. Elég az első sort vízbe rakni, a többi már magától megy. Hiába rohadt drága az Ytong, de elég jól lehet vele dolgozni.
Gumikalapáccsal igazgathatod. Ha úgy kényelmesebb, húzd nyugodtan fogazott vassal (8-as, 10-es minimum). Amikor bejött hozzánk, akkor 1-2 mm ragasztót írtak (mármint miután összenyomták 1-2 mm), persze ezt a mai gyári Ytong ragasztóval sem nagyon lehet. Tehát ha fogazott vassal elhúzod, akkor is marad közte 2-3 mm ragasztó ami elég.
A vakolás után, gondolom a szellőztetés, és fűtés hiánya miatt penészes lett a fal a fürdőben. Most fogom megcsinálni a térdfalat a kádnak, és mögötte le akartam szedni a penészt, hogy ne dunsztolódjon. Héra penészlemosóval lemostam, aztán lekapartam a régi festékrétegeket.ztán megint lemostam. Most várom, hogy száradjon, aztán lemeszelem.
Mészalapú festéken nem él meg a penész, de ha harmatpontos, folyhat rajta a víz. El kell felejteni a diszperziós festékeket. Ez a tüneti kezelés. Ám mint már írták, az okot is illene megszüntetni. Elsőként szerezz be egy páratartalommérőt és ha nem gond, akkor egy infrahőmérőt. A neten találsz harmatpont táblázatot s el kell döntened, hogy a páratartalmat csökkented (szellőztetés) vagy a falat szigeteled (fal belső hőmérsékletének növelése). Ideális esetben a kettőt együtt...
A penészt klórtartalmú szerekkel lehet eltüntetni (pl hipo), de ha a nedvesedés, páralecsapódás oka nincs megszüntetve, bármit is csinálsz vissza fog jönni.
Milyen vastagon húzzam? Tegnap raktam sima habarcsba 5-10 mm között, de, ha nem húztam elég egyenletesen, akkor nehéz volt vízbe egyengetni, mert nem üreges. Ezért gondoltam a fogazott glettvasra, csak nem tudom, hogy elég lesz-e a vastagság.
Sima ragasztó elég. Igazából még elhúzni sem lényeges, megkened kanállal, és amikor a következőt rányomod akkor majd elterül. Az Ytongot azért érdemes kicsit nedvesíteni előtte.
Létezik-e valami olyan műanyagalapú matéria, ami kenhető (mondjuk ecsettel), fel lehet vinni vakolatlan téglafalra, és ha megköt, akkor vízzáró bevonatot képez? (Illetve akár nem műanyagalapú is szóba jöhet; a lényeg a vízzárás és a kenhetőség.)
Esetleg megnézed, hogy a megrendelésnél előleget, vagy foglalót kérnek a barkácsban. Ha foglalót, akkor megrendeled, és ha nincs meg 8 nap, plusz egy kicsi alatt, szépen visszakéred a foglaló kétszeresét. Aztán kivárod a 8 hetet a gyártónál. :-) Volt ismerős, aki bútorral (Kika) megcsinálta. Igaz, ott az egy hónapból lett három, amikor elunta, de a 8 nap - 8 hét arány még durvább. Mondta is, hogy így már nem is volt olyan fájdalmas ennyi ideig a dobozokból élni. (Komplett szoba volt és talán 25-30% foglalót kértek, tehát a duplája egész jó pénz volt.)
Nem kell összecsavarozni, a karton megtartja. Viszont így macerásabb összerakni, mivel a pontosan levágott kartonnal kell a függőt/vízszintet beállítani. Ha összecsavarozod, akkor is kb. 2mm-t tartja el a kartont, így annyival több ragasztó kerül a többi helyen a csempe alá... Arra számíts, hogy az első réteg karton sarka le fog törni ahol az Opel csavar van (ne ijedj meg tőle, természetes).
vagy az is siman lehet, hogy a mezei viszonteladonak azert gyart a gyar 8 hetre, mert a multiknak kenytelen volt bevallalni a 8 napot, es azok a megrendelesek elore vannak veve....
Ahol az UD kerethez hozzácsavarozom a CD profilokat, ott ki fog állni a síkból az OPEL csavar. Ilyen kicsi távolságoknál nem tartja el zavaróan a gipszkartont? Pont a pozitív sarkoknál lehet gond.