Andor! Annyi szó esik a teherforgalomról. Láthatnék számokat, lehetőleg az összes határállomásra vonatkozólag, hogy hetente hány vonat megy ki, illetve be rajtuk?
A drága autópályák helyett miért nem építenek egy teherfolyosót? Bár a régi folyosók is felszabadulnak, ahol a nagysebességű vonalak kiépülnek, így kellene lennie nagyobb kapacitásnak is, mint régebben.
Ha jól tudom, akkor elvileg a 2. vágány felől is ki lehetne járni a Duna felé. Azaz technikailag megoldható lenne. Nem kéne ezt rendesen megcsinálni, hogy a 30a/40a felé menő vonatok már eleve arra menjenek a 2. vágányról?
Te figyelsz is, vagy csak direkt mindig addig olvasol vissza, hogy feltétlen butaságot kelljen mondanod?
Fradi bőven kapacitása alatt üzemel, nem nagyon van, hogy nem tud fogadni. Viszont az állomásfej méretei miatt még lassújelmentesen is jópár perc, mire egy nehéz tehervonat kijár onnan, blokkolva mindkét vágány forgalmát (miközben sokszor utána Kelenföldön vissza kell járnia a már keresztezett vágányon, ha a 40-es vagy a 30-as fele menne). Ezen segít majd a harmadik vágány, így nem csak óránként 2-4 "ablakba" lehet kiküldeni tehervonatokat, és így fogadni is rugalmasabban tud. Nem utolsó sorban jópár vágány föl is szabadul az állomáson, így növelve a kapacitást.
Ez azért is szükséges, mert Kelenföld, mint bufferállomás megszűnt, így muszáj folyamatosabbá tenni Fradi üzemét.
>Na, de sok helyen van már 4 vágány, így jobban be lehet suvasztani a terheseket.
Peti, értsd már meg.
Ha a teherpályaudvar nem tudja fogadni a tehervonatokat, akkor mehet oda 24 vágány is, akkor sem tudja fogadni.
Ferenc nem tudja fogadni, akkor marha nagy haszna van a 3. vágánynak a Duna fölött. Azon nem lehet semmit "besuvasztani" :-) Sem Magyarországon, sem máshol.
Ha valaki elvetemült fotós olvassa ezt a beírást, akkor: Nemsokára indul a MT 386-005 villanygépe Komáromból a 42201 élén Sorútra. Vissza a 42003-as koperi vonatot fogja cibálni.
Ez nem oldja meg a 'sokkal lassabb', és a 'drágább' gondokat.
Anglia felé egyik sem lenne. Ott jó a vonat, ahol a közúti szállítás nehezebb. Ezért jár konténervonat Olaszország - Németország (korlátozások Svájcban és a Brenneren, sok török árú) és Svédország - Németország (Öresund híd, komp) között. Angliába sem olyan egyszerű eljutni. Kompozni kell, álmenekültek vannak, az alagúton úgyis vonattal kell menni. A vonat egy Kent megyei átrakással egyszerűbb és jobb lenne.
A Root Cause-nak (az eredeti oknak) azt tartom, hogy a vasút egyszerűen nem képes jobb teljesítményre. Akkor sem, ha az útja nagyobb részét jól működő forgalmisták között, nem lassújellel tele pályán teszi meg.
A zsúfoltságon nem sokat enyhít a jól működő forgalmista. Hollandiában épült egy úgy vonat csak a tehervonatoknak Rotterdamból Németországba. Ott nincs fennakadás. De az antwerpeni kikötőben egyszer 6 darab Class 66 állt egymás mellett. Várták, hogy végre elindulhassanak a tehervonatukkal. Hiába nincs lassújel, ha kevés a kétvágyányos alagút kapacitása.
Igen, ha bemész a Cinkotai-kapun, a laktanya után jobbra. Van egy külső kapu is a Kerepesi út felől, amire ki is van írva, régebben napközben gyakran nyitva is volt, azt nem tudom, hogy mostanában zárva van-e munkaidőben.
Kis segítséget szeretnék kérni, holnap reggelre meg kéne jelennem Biztosítóberendezési Főnökség Bp. Keletnél, viszont nem vagyok teljesen biztos benne, hogy a Keletiben helyileg konkrétan merre van :)
Ha jól értettem, akkor valahol az utasellátó raktára mögött hátul bent az üzemi területen?
Hát ez már csak ilyen... Az autónál szétrepül minden, ezért szanaszét törik, egy mozdony inkább összetörik, mert erősebben vannak rögzítve a darabjai. Már ha átmegyünk nyelvtannáciba. A közbeszédben automatizmusok vannak, például annyi utazást szerveznek már a Fülöp-, Kanári- meg egyéb szigetekre, hogy már a Húsvét-szigetet is többes számban mondják, pedig abból csak egy van.
Igen-igen, ezt a diskurzust olvastam is. :) Nem is arról van szó, hogy ne tudna kárt okozni egy állat, főleg egy nagyobb(acska), pláne nagyobb tempónál, csak épp ettől a "szanaszét tört a mozdony" stílustól áll égnek a hajam.
Nem páncélból készült. Bármennyire erősnek látszik, a vezetőállást csak vékony lemez borítja. Egy 300 kilós állat becsapódása pedig... a fizikával nem lehet vitatkozni. A most érvényes biztonsági előírások szerint készült vezetőállások is roncsolódnak, mert nem a mozdony, hanem a mozdonyvezető épségének megőrzése a cél.
Az igen... Ezt a szintet már a Blikk is megirigyelné. "Több állatot telibe talált, köztük egy több száz kilós hímet, ami szinte teljesen szétroncsolta a mozdonyt." Valószínűleg papírmozdony húzhatta... OMG
A folytatásban vezető szlovén vonalakat is megnézted? A 25-ős jelenlegi kapacitása bőven nagyobb, mint az Őrihodos-Pragerskóé, és abba Ormožnál még a Südbahn is becsatlakozik. Koper-rámpa dettó halál: térköz nincs, csak két kétvágányú állomás. És a 25-re még a Gysev is ráhord.http://www.benbe.hu/tagriver.php?sor=&psz=&t1=Szlov%E9nia&t2=&t3=&num=50&order=one&B1=Mehet