Aha, ha kőműves az ember, vagy apró távolságokra megy akkor biztosan az is.
Az emberek legtöbbször bizony apró távolságokra mennek.
Én viszont a 200km-es vonatúton is produktívan tudom eltölteni az időt
Ez teljesül mondjuk Budapest és kb 5-6 nagyváros között (ahol elfogadtaó a követés és a sebesség), amennyiben sem a kiindulás, sem az úticél nincs túl messze az állomástól. Más esetben a helyi közlekedés, várakozás, gyaloglás időigénye kezdi megközelíteni a tényleg produktívan eltöltött időt.
OFF a kőműves is tud ám produktív lenni a vonaton :)
Nem is kell ennyire kisarkítani. Munkahely és lakóhely távolsága 25 km, közvetlen vasúti kapcsolat van a 2 város között, autóval 25-30 perc, a vonat menetideje 21 perc. A hülye is látja, hogy vonattal érdemes menni.
Csak az nem, aki ki is próbálja. Kisétálni a buszmegállóhoz 10 perc, elbuszozni az állomásra 8 perc, átszállás 5 perc, vonat 21 perc, majd ismét 10 perc séta a munkahelyre. Még jó, hogy ebből az 54 percből akár 20-at is "produktívan" tölthetek el :)
Nem használom az oldal felhasználói felületét, mondjuk a parkolási költségek stb. bekerülnek? Egy pár évig vezetett táblázat amúgy nagyon csalóka tud lenni, mert vannak ennél jóval ritkább, de jóval nagyobb ráköltések (lakatolás, vezérlés felújítása, baleset utáni javítás ...). Persze egy olyan leosztásban, ahol ingyenes eldobható autóval számolunk, ezek nem biztos, hogy megjelennek, de a realitás többnyire nem ez, hanem az, hogy azért az autót az ember veszi, és ha ezekre nem költ, akkor a legjobb esetben is a normálison túli értékvesztésként jelentkezik (ie. egy porrá rohadt szekeret nem tudsz annyiért elpasszolni, mint egy ugyanolyan típusú tip-top járgányt).
A 200km-es vonatút teljesen rendben van (legalábbis, ha feltételezzük, hogy a vonat nem késik). A 20km-es távolság, na ott van baj. Ha autóval ez 25 perc, vonattal meg két óra.
Bírom, hogy az autózással töltött időt az egyik kiszámoló legtöbb kommentelője (meg máshol is gyakran belefutok) bazi nagy időnyereségként éli meg. Aha, ha kőműves az ember, vagy apró távolságokra megy akkor biztosan az is. Én viszont a 200km-es vonatúton is produktívan tudom eltölteni az időt: dolgozhatok, pihenhetek (füldugó: 64ft/pár szükség esetére, legyünk igazságosak), trollkodhatok. Amikor épp nem üvöltenek vasutas társaságok az ember fülébe, akkor az első osztály igen nyugis környezet tud lenni.
Oké, végig kellett volna néznem a részleteket a hozzászólásom előtt. Mondjuk van egy-két költségtípus, ami nem jelenik meg a listában, a kiszámoló-féle kalkulátor szerintem jobb ebből a szempontból.
Erre mondjuk én is kíváncsi lennék, mert azon túl, hogy Grga a vételárat jótékonyan nem jegyezte be a Spritmonitorba (vagy nagyon rövid idő alatt leírta) nálam is eléggé mások az arányok.
Bár persze a kérdéseid egy része tisztán elméleti, hiszen minden költséget bejegyzett, és nyomon követhetőek a kiadásai, és azt is látjuk, hogy egy húsz év feletti Mercedesről van szó.
Nálam sokkal nagyobb a kötelező biztosítás részaránya, mert ez Németországban jó tízszer annyiba kerül, mint Magyarországon. Ha a vételárat és a kötelezőt leszámítom, akkor nekem az összekidás 52%-a a benzin.
A vételárral (olcsón vett, tíz év feletti használt Opelről van szó) és a kötelezővel együtt nekem 35 cent (kb. 110 forint) egy kilométer, de ebből csak 16 cent (kb. 50 forint) a változó költség, a többit akkor is ki kellene fizetnem, ha a kocsi egész évben ki se állna az udvarból.
Ha úgy veszem, hogy ajándékba' van az autóm (nincs), de pl. kaszkót beírok (mert sajáthibás balesetem lehet) akkor a mai benzinárakkal valahol 50% körül lesz lényegében bármelyik autó, amit eddig vezettem.
Amúgy miért nem küldték vissza a vonatot azonnal? Nem értem, milyen politika vagy jogrend áll emögött, de én biztos nem tartóztattam volna le pl. a mozdonyvezetőt, hanem a határig kísértem volna a vonattal, aztán menj Isten hírével vissza. Felesleges bonyolítások. Ilyenkor inkább azt kell kérdőre vonni, aki az utasítást kiadta. Nyilván annak is adta valaki, és így tovább, eljutunk a horvát államvezetésig.
Nekem az üzemanyagköltségem 8 centre jött ki (gyéká ez kb 25 Ft/km) és ez az összköltségnek a 75%-át teszi ki.
Valaki mondja már meg, hogy kell ezt csinálni? Találni az autót az utcasarkon? Menni tíz évig ugyanazzal a Sava márkájú gumival? Akkor elvinni szervizbe a kocsit, amikor már konkrétan eltört a féltengely, vagy nem fog a fék? Karosszériát akkor javíttatni, ha már átlátni az oldalán? Új olaj akkor, ha kifogyott a régi? Mosatni az esőben? Vagy mindent otthon csinálni a garázsban, szerelemből?
Viszont ami furcsa, hogy Sopronba az egyik IC '10-kor indul '05 helyett. Ez abból a szempontból rendben lenne, hogy az egyik szerelvény nem GYSEV-es kocsikból van kiállítva, na de páratlanban miért nincsen ilyen párja?
Na ez jó kérdés, mindenesetre a reggeli első IC továbbra is egyesítve jön Bp-re, ha ebbe forgatnák bele az egyetlen gyorsabb soproni IC szerelvényt, akkor ez a reggeli IC is lehetne gyorsabb. (Most még soproni tempóval szerepel a tervezetben, lehet, hogy ez még változik?)
Akit esetleg érdekel, magánvasutak topiktali lesz szombaton, amikor is kimegyünk a BILK-be, lehet csatlakozni. Mindenki hozzon magával láthatósági mellényt!
Találkozunk 9.00-kor a Határ úti metró kijáratánál, a 66-os busz 9.14-kor indul a BILK felé. Természetesen a buszra máshol is fel lehet szállni, pl. Soroksár, Hősök terénél, ahova HÉV-vel is el lehet jutni. A lényeg, hogy a fenti járattal 10-re a BILK-be érjünk.
Olvastam (pont itt), hogy valamelyik nyugati országban pont fordítva van, a magas gépjárműadóhoz képest a benzinköltség már csak aprópénz. Na meg valahol olvastam, hogy Dániában olyan magas a gépjárműadó, hogy az ember alaposan megfontolja az autóvásárlást. És nem hoz ad-hoc hirtelen döntést.
Ha ennyire röhejesen olcsó egy autó fenntartása a benzinköltséghez képest, akkor mi a fenének megy a kötélhúzás az óriási autópályahálózathoz és a magyar fizetéseknél jóval magasabb német fizetésekhez képest elenyésző költségű matrica miatt. Még azt is leírnák az ezekszerint röhejes adókból. Azt hittem, a németek rendesen adóztatják az autókat (úgyis mindenki megveszi), nemcsak tessék-lássék módon!
Miért cserélték le rövidebb szerelvényre? A legerősebbekre dupla Flirt kéne, vagy maradjon a Bhv, amíg nincs nagyobb szerelvény. Ez utóbbiak beszerzése szerepel a tervekben.
Nem, mert a soproni 140-es, míg a szombathelyi 160-as!
Persze állhat mindkét végén 2 órát, csak akkor 5 szerelvény kell összesen. Az ideális az összeforgatás lenne, de ahhoz a GYSEV-nek be kellene szereznie normális kocsikat! Használt osztrák is megteszi!
pl. mert szóló flirt-ön Pest felé szombat délután Dunakeszin már szinte nincs ülőhely?!)
a 71-en is imádjuk a csúcsban a szóló flirtöt a Bdv helyett, sokszor azon is volt álló utas, most ugyanez a számláló 100-ról indul és aszerint kell keresgélni a vonatok között, hogy Ivacsnál melyiken van még ülőhely Budapest felé.