SaTi52 írt a 6616-os és a 6630-as hozzászólásában a Csehországi Egerről és az ott gyártott kerékpártípusokról. Ezt az anyagot ma találtam az Országos levéltárban a Weiss Manfred dokumentumok között. Illetve érdekesség képen raktam fel a képeket mert a múltkor felrakott Toroczkó kerékpáron is "premier" lánkerék volt. Gondolom WM-ék vásároltak a későbbiekben alkatrészeket az Egri gyártól??
Olvastam az MGyVK honlapon az egri Premier-ről szóló írást. Ehhez kapcsolódóan tennék fel pár kérdést: - az OSO-ban és itt is tűzzománc festést alkalmaztak, de vajon így volt ez a WM-nél is? Ha igen, vajon meddig alkalmazták ezt az eljárást, mikor térhettek át az oldószeres (nitrós) bevonatra? - korábban már volt szó itt a fórumon, hogy Csehországban is létezik egy kerékpárgyárral rendelkező Eger nevű város, márpedig a beszámoló alatti képen Bohemia (Csehország) felirat olvasható. Biztos, hogy a hazai Egerről van szó az írásban?
A két típus között van pár év különbség, az én Budapestem hátsó lánckereke 19 fogas. Mintha olvastam volna, hogy a Tiéden 18 fog van. A Pajtást, Úttörőt és az R26-ost szerelték 18-as lánckerékkel.
Csak rakok egy képet a villáról, hogy lássátok, nem a levegőbe beszélek. Tehát a helyzet változatlan, továbbra is úgynéz ki, hogy teljesen véletlenül találtam két hasonlóan átalakított budapestet. Beletörődök...:))
Kromofággal megkentem az utólagos piros mázat, és szépen kibukkant a régi kék. Arany csíkok vannak rajta, egész sok helyen megmaradt, és jól kivehető SPORT felirat van a vázon. De akkor be sem teszem a gyenge mobilos képeimet az alig kivehető vonalakkal( persze élőben jól láthatóak), ugyan ezt találtam én is kék alapon arany csíkokkal. A sárvédő nem alu, hanem lemez és festett, azon is szépen látszanak a vonalak, ha valakit érdekel, levehetem a méreteket. Azt hittem én leszek a nagy hírhozó, de látom, azért az én tapasztalatom még kevés ide:))) Szerintem ez a tipus (BUDAPEST SPORT) elkönyvelhető. Még annyit, hogy a méhtelepről szerzett hátsó kereken 18 fogas ronggyá kopott lánckerék van, ellenben a széria Budapest 19 fogasával, gyárinak tűnik.
Egy tagtárs kérését tolmácsolom. Van neki egy eladó MG42 rakasztartó biciklis doboza. Eredeti, szép állapotban. Nekem ajánlotta vételre,de most nincs pénzem,gondoltam segitek neki:
Szerintem nem gyártottak félverseny kormánnyal Budapestet. 2 generációs ez a kerékpár, az elsők amik még az 50-es évek után jöttek ki egyszerű feketére voltak fújva mint a többi akkori gép. TLB Józsi nak volt is egy ilyen kerékpárja. A második generációs már szines vázzal rendelkezett, arra rá volt festve a sport felirat is.
Belinkelem az MGYVK-ról a Budapest bicikliket, a női vázasoknál láthatod a fekete első generációs Budapestet. Illetve van egy piros , az az én gépem. Teljesenen eredeti festéssel és csíkozással. Az ülés alatti csövön a sport felirat is megvan.
Segítsen Valaki,aki tudja,hogy hogyan lehetne elérni DOM1493 nick nevű társunkat! Sürgős lenne! Ha Valaki esetleg tudna elérhetőséget,írja meg legyen szíves a gyurma944kukac citromail.hu-ra! Nagyon megköszönném! Tisztelettel! Gyurma
Jelenleg darabokban van a bicikli, nem láttam értelmét a mindenféle rozsdás és össze vissza festegetett alkatrészől fotót csinálni, majd ha elkészült, megmutatom.