Egyébként ez se az első akksi volt benne, az elsőt kb 9 hónap után, még gariban cserélték (2 hét használat nélküli periódus után meg sem nyekkent az autó. Éppen otthon voltunk, repülővel.)
Reggel -1 óra 30 perckor 6 óra koncert után OSSIÁN, LORD, KÁRPÁTIA- megtudtam hány liter benzint lehet tankolni maximum.
Kúttól 50 méterre levő parkolóban várakozás közben egyszer csak nekiált kihagyni, kapkodni és leállt. Próbáltam indítani, kicsi pihentetés után is de nem sikerült. Számítógép szerint még 74 kilóméter kellett volna legyen a tankolásig. Betoltuk a kútra és belefért 59 liter venzin. Tartalék lámpa riasztása óta mentem kb 20 kilómétert, ezért nem számítottam a száradásra. És pöccre indult!
Még szerencse sötét volt és csak a kutasok látták.
Sziasztok, van egy problémám a 307-esemmel: 2-3 napig nem használtam az autót. Amikor beindítottam, villogott a fedélzeti computer kijelzőjén a dátum és idő (0:00-t mutatott), tehát valamikor "áram nélkül maradt". Van valami ötletetek, hogy ez mitől lehet? A beállított rádióadókat is elfelejtette. Már másodszor csinálja ezt.
Plusz finomság: egyszer (még nyáron) menet közben (kb. 70-es tempónál) egyszer csak rádió kikapcs, szivargyújtó kikapcs, műszerfal világítás kikapcs (a zöld színű fényszóró piktogram világított és a fényszoró is felkapcsolva maradt, de minden mást kikapcsolt). Amint tudtam (kb. fél perc) félrehúzódtam és mielőtt megálltam volna teljesen, minden elektronika helyreállt... Tanácstalan vagyok. Van valakinek ötlete, hogy mi lehet a probléma? A válaszokat előre is köszönöm szépen.
Jó az exide, nagyon is jó, főleg ha spirálcellás, de az dupla ár, meg felesleges is lenne neked.
Azt azért tudd hogy bármit veszel kb. fele annyit fog kibírni mint az elsőszerelt aku. Én még most is nyúzom az egyik boxer 2.8 gyári aksiját, 2004 06.hóban lett véve, tehát kb 2003 évvégi gyártás, és még minuszban is beindítja az LT-t, pedig öt henger.
Kocsi megkapta a conti ts830p gumikat, tökéletesen rázásmentes lett a dinamikus centír, a gumi nagyon jó, nagyon halk, nagyon fog. Talán egy lehelletnyivel nagyobb ellenállású, főleg nagyobb tempónál, mint a pirellik voltak, de van 5 év fejlesztés a két dolog között. Lehet, hogy csak az érzés olyan, de számokban, fogyasztásban nem veszem majd észre.
Az akksira rámérettem, a gép szerint kuka: a 640 Ah indító kapacitásból 345 maradt meg, 3 órányi szervizcsarnokban állás +10 perc motorjáratás után. (+10-13 fok, szóval nem volt csonttá fagyva...) Azt is kérdeztem, érdemes-e nagyobbat venni, Soma azt mondta, nem, tök fölösleges. Exide márkát ajánlotta, hogy azt keressek, azt mondta, nagyon jó minőségűek. Szerintetek?
Ezt leszámítva az autó pöpec, komplett futómű átvizsgáláson semmi cserélnivalót nem találtak. Talán majd egy kormánymű felújítás lesz jövőre.
Soma elmondta, hogy a kézifék bovdenből nem LEHET leereszteni a vizet, ha befagyós, cserélni kell. Szerinte oda nem víz folyik be, hanem pára gyűlik fel vhogy. De basszus, annyi, hogy végül már megfogja a bovdent fagyottan?? Ma is láttam, hogy csöpögött ki belőle... Szerintem ez baromság... Nem?
Ezenfelül eddig mindig tegezett, most elkezdett magázni. Mijafaszvan?... Szóltam is neki. Letegezett, de 5 mondattal később visszaváltott magázásra. WTF?
zolysys,merre laksz,mert en szekszard city-be,de ha jol sejtem messze toled...:-))Ha igaz,akkor cserelnek veled telcsiszamot es/vagy mailt es ha arra jarok csorrentek/uzenek....amugy lenne mas is itt amiben esetleg jo vagy....pl navi...vagy a fed.comp. nyelv megvaltoztatasa mondjuk angolra...szoval ilyen es ehhez hasonlo dolgok amikhez nem ertek:-)))
Bocs, nem figyeltem, azt hittem mint márkát minősitetted. Nekem 11 évvel ezelőtt több márkát, köztük e kettőt is módomban állt kipróbálni vétel előtt, ugyanabból a kategóriából. Az akkor 55000!! forintba kerülő piot választottam, nem azért mert sznob vagyok, hanem mert egyszerüen magasan a legjobb volt. És ezt a készüléket a mai napig használom, mindig szól amikor megy az autó, és semmi de semmi bajom nem volt vele. Gyönyörüen szól. Amikor bekapcsolom a másik kocsi RD4-es tákolmányát hát nem kis önmegtartóztatásba kerül, hogy ne vágjam bele a kisbaltát.. És ami a pofátlanság, nem lehet kicserélni. Brrr... Buék!!
Találtam egy bontóba olcsón egy ugyanolyat, hétfőn megyek érte és meg is csinálja a srác.. Tatára kicsit macerás lenne elvinni a kocsit :) Majd irok hogy mi a helyzet!
A sok elvakult pio fan komolyan azt hiszi, hogy 20 ezer forintért megkapja a csúcs 1000 eurós összes szolgáltatását és minőségét.
Itt is mint mindenhol, a kommerszben kategóriák vannak, minnél drágábbat veszel annál jobban közelít a használhatóhoz a kütyü értéke, egy bizonyos szintig.
Az említett pio bekerülési ára kb 5-7000 Ft. na vajon mit adnak ennyi pénzért a mai világban ????
És meddíg fog működni ???
Ráadásul egy márkából van 200 féle típus, régen volt összesen nyolc-vagy tíz, a teljes skálán. Többen gyártatnak -és nem is gyártanak, más név alatt ugyanolyan belterű készüléket kínában. Lásd olcsó komponens szett címszó alatt.
Az összes gyártó ide jutott, sajnos, a nagy technikai fejlettség ezt is hozta magával.