Igen, ez pontosan az 1956. június 3-ai menetrendváltásra időzíthető (ennek megfelelően pl. az ABbmotok se BCbmotként érkeztek már meg).
Igazán fontos azt lett volna tisztázni, hogy a C-B jelölésváltáson kívül történt-e valami más, amit nem lehetett a fentiekből feltételezni, de ezt ezzel meg is válaszoltad.
K. Juhász Erzsébet 1995-ös Vasúthistória Évkönyvben megjelent tanulmánya szerint 1956. júniusában a BEV-járműveken a betűjelet C-ről B-re módosították.
Random kínzó kérdés: habár sem az ismertebb oldalak nem tesznek róla említést, sem pedig fotó nem ismert róluk abból a korszakból, de 1956 és 1958 között ugye az MVII/PXIII és az MVIII/PXV vonatokon is áttértek a Cavill/Cae jelölésről Bavill/Bae-re?
"...a vasúti járművek biztonságosan üzemeltethetők, amíg az előírt biztonsági határértékeket – például oldallemez vastagságra vonatkozókat – a megadott paraméterek el nem érik."
A legfontosabb paramétert emelték ki... Ezek szerint biztonságban érezheti magát az olvasó-utas, mert amelyik HÉV-kocsinak véletlenül megvastagodik az oldalfala, azt rögtön ki is vonják a forgalomból.
Manapság már az is sok. Legfeljebb csúcsidőben lenne érdemes pár indulás Csömörről midibusszal Cinkotáig. Azon kívül teljesen felesleges. Főleg, hogy forgalmi rend változott Árpádföldön és a pótló is csak Csömör felé érinti Árpádföldet, Szabadságtelepet.
A Cinkota - Csömör - Cinkota viszonylatban, hétköznaponként közlekedtetett kb. 78 vonat 78x176 = 13.728 ülőhelyét az esetek 90+ %-ban ki lehet váltani - ha pótolni kell - egyetlen szóló, kb. 32-35 ülőhelyes autóbusszal.
"Neki is veselkedtek pl. Kalász és Pomáz között az egyik vágánynak. A másiknak már nem..."
Ez független volt az eldöntött ténytől. Ez a MÁV-HÉV saját beruházása volt azután, hogy a MÁV átvette, és az éves felújítási keretből nekik is jutott némi forrás. Más vonalakon is épült át néhány nagyon rossz szakasz.
Egyébként pedig Budakalász-Lenfonó és Szentistvántelep között valóban csak a jobb vágány épült át, azonban Szentistvántelep-Pomáz között mindkettő.
Gondolom, hogy utána éppen azért hagyták abba az ilyen jellegű átépítéseket a H5-ön, mert elhitték, hogy úgyis nemsokára átépül az egész, és azt a később már kevesebb pénzt inkább a többi, szétesés határán lévő pályára fordították át (elsősorban a H8-ra).
Vajon "fent a toronyban" valakik gondolkodnak már azon, hogy milyen sorrendben fogják feladni a HÉV közlekedést, és fognak buszok járni először egyes szakaszokon, majd vonalakon?
Fut járműbeszerzés? Nem. Ha ma aláírnák a nyertessel, akkor az első (nem is az összes) vonat talán 2028 őszén forgalomba is állhatna. És akkor nagyon optimista voltam...
A MÁV-HÉV-nél most azon kell agyalni, hogy az elkövetkező években, vagy akár évtizedben miként lehet a forgalmat fenntartani a jelenleg rendelkezésre álló eszközállománnyal, infrával.