Üdv.! Abban a tudatban éltem,hogy a 210es,egysebességűben a csapágyak kenését a hátrajutó kipufogógáz olajtartalma keni,ezért kell belül-oldalról eltávolítani a porvédőt..Tehát,akkor feltölthetem váltóolajjal a betekintő szintjéig,ledugózva alul...? -(mostani állapot: feltöltöttem,mentem vele,leengedtem..-tehát csapágyakban van...)
Egyszer egy lejtőn mentem 47-tel, olyan szinten üveghangja volt a motornak, hogy az nem tréfa. A gyári áttételnél egy 50es tempónál már nem semmi főtengely fordulatszám van, mindenképpen kell egy 13-as lánckerék aki nagyobb utazósebességre vágyik
Üdv.! Hát én úgy mondok valami tanácsot, hogy a motorról feltételezem az alapvető műszaki állapötot. Nem volt a blokk rendesen összehúzva ez nem az a kategória.Szerintem jobb ha például a sztender normálisan feltámassza a motort és be lehet egyáltalán rúgni, mint a kipufogó rezó tuning.
Valamint átnézném az 1 sebességre átalakítás mennyire precízen van megoldva. Hát (nem tudom, hogy a zárt csapágyak meddig bírják ha a ház olajmentes) Én olajjal használnám, ha üres is a hajtómű. A csőtengelyek legyenek fixálva és centírozottan fusson az egész.
Pontos sebességadatot nem tudok mondani. A város határán egy mérő van kihelyezve. Ott mindig megnézem mit "tud" a motor. 46 Km/h általában. 50 km/h a csúcs. Lehet, hogy nagyon erős hátszéllel! :):):) Nem ez a lényeg. Minden tuning nélkül ez van. A lényeg, hogy sosem megyek nyélgázon. (lehet,hogy az utazó sebesség csak 38 Kmm/h.)
Dellorto karbihoz használtok-e csepptálcát? Nálam kifújt és rácsepegett a hengerre, ami nem megnyugtató. Marcell blogján olvastam erről a problémáról. Nála is jelentkezett és azzal kezelte, hogy egy Jikov csepptálcát applikált a Dellortora. A leírás most nincs a neten. Van-e ilyen problémátok és hogyan oldjátok meg?
Hali. Olvastam a problémád a 210-essel. Írtad, hogy jó pár éve lett feljavítva és zárt csapágyakat tettél bele de csak az egyik porvédőt vetted ki ami rossz megoldás ugyanis a szimeringet semmi nem keni azaz szárazon fut a főtengelyen ami áltat megég a szimering záróéle és a főtengelybe is bele mar, a főtengely csapágynál meg nem tud tárolódni egy kis kenés sem. Azzal, hogy huzattál össze a blokkon a szimering záróél helyzete is megváltozott. Az én véleményem szerint a szimering engedte át a váltóolajat amit a cspágy porvédő át engedett szívás ütemben mivel a porvédő nem szimering! A forgattyúsház tömítést azért zárnám ki mert ha ott átjut az olaj akkor az olajba bele is jut a benzin mivel könnyedén át tudja szakítani szívás és elősűrítéskor a tömítést és ez a csavarok után húzásával nem szokott megoldódni. Ha jelenleg tökéletesen működik akkor addig kell használni amíg lehet.
A 210-esbe ha 1 sebességes akkor a 80w-90 a jó de ha 2 sebességes akkor a 10w-40 hajtóműolaj a tökéletes bele a szabadonfutó végett.
Hali! Válasz: Nem volt összehúzva rendesen a motorblokk,valamint volt egy 0,8as főfúvóka..(vagy felette..)-utóirat: a motorblokk leeresztőjét megtaláltam, az olajsárban,csak nem volt benne csavar..ott szívta be az olajat-régen..-Most Dellorózok 0,68-al.Zsír megy is,csaka stortkipufogót nem viseli jól (diffúzor-konfúzor..-ott megint sok neki a benya,és Dellortón nincs állítás-súbertű..
" Biztos vagyok benne hogy tudnánk egymásnak tippeket adni hogy jobb legyen a motor."
Nekem úgy jó, ahogy megcsinálták anno. Arra amire tervezték azt tudja. Magam részéről nem célom
feljavítani a teljesítményét. Olyan jobbítást, hogy világítás, olajos lengéscsillapítás tempomat ilyesmit preferálok. Sebesség növelés nem opció, mert így sem megyek max.-on. (megnéztem a 207-es tud 50 km/h-t, de 40-el járok vele. Akkor legjobb a hangja.) Városon kívül kerékpárúton járok és ott nem kell versenyeznem. Elöl hátul méretes kosaraim vannak + a lábközt is van egy tartó, amin elfér egy 15l-es vödör. A motor fel van málházva a horgászfelszereléssel. A napernyőtől a bottartóig a botok a merítőszák, etetőanyagok,a pontymatrac, az esőkabát stb-stb. Minden rögzítve van rajta gumis kapcsokkal. Rám semmi nincs aggatva és én szabadon motorozhatom így. Pillanatok alatt a horgászhelyen bevetésre kész vagyok, mivel a kapcsok egy mozdulattal oldhatóak. Nekem ez a "tuning".
Üdv.! A 210-es Babetta hajtóműben az olaj nem befolyásolja azt, hogy a gyertya milyen. Ugyanis a motortér az zárt a hajtóműtől. Az üzemanyagban lévő olaj okozhat ilyet. Ha csapágyat cseréltél és szimeringeket és olajat tettél bele, akkor az úgy rendben. Nem kell külön kenésen gondolkodni.
Üdv.! Erre a "fojtás" témára gondoltam, hogy kitárgyaltuk. Én nem kimondottan a Babettára, hanem általánosan értelmeztem elméleti síkon a dolgot. Ezért volzt a nézetkülönbség. De ez nem baj. Személyes probléma részemről nem adódott ebből!
Nagyon bízom benne hogy nem véglegesen. Én egy értelmes embernek ismertelek meg, aki otthon van a kétüteműek rejtelmeiben. Szívesen beszélgetnék Veled továbbra is. Biztos vagyok benne hogy tudnánk egymásnak tippeket adni hogy jobb legyen a motor.
Üdv. a Társaságnak.! 210es Babszim csapágyrendszerének utólagos kenése-olajozása lenne a Célom. Cca 6 éve minden csapágy cserélve lett SKF-re + viton-szimmeringek.-Ahogy kell,fél oldalon leszedett porvédők,ahol kaphat kenést.(szimering oldal fedett maradt. Kicsit zajos kezd lenni a Gép,olyan blokkom van,amibe lehet olajat tölteni,+ egy leeresztő(sajna nem a legalján..)-Gondoltam feltöltöm félig olajjal, egy-két fordulat,és leeresztem. De ! volt benne régebben olaj..-egysebességes,+fogaskerekek nélkül) Sajnálatosan akkor minden utamra 3-4 gyertyával kellett elinduljak..Beköpte mindig..-amíg le nem eresztettem az olajat.Gondoltam a blokk aljára lukat fúrni,hogy mind kimenjen az olaj,majd lepasztázni..
Nem kell bejáratni, mivel a henger és a dugattyú már be lett járatva. A gyűrűk majd be fognak kopni a rendes méretre, de ez nem egy új bejáratás. Húzhatod neki nyugodtan.
Értem én hogy miről írsz. Ezek mind fontos dolgok hogy elegendő levegőt kapjon a motor. De Babettánál? Sokkal több dolog kell ahhoz hogy erősebb legyen a motor.
Én tuningoltam a motoromat, de nem a polírozással kezdtem, hanem a keresztmetszetek növelésével. Nagyobb torokméretű porlasztó, nagyobb átmérőjű kipufogó, verseny henger, szabályozott CDI-s gyújtás. A 2 LE-s motorból így 4-4,5 LE-s lett. 45 helyett 70 fölött képes menni. A légszűrőn nem változtattam, mert a próbák során bebizonyosodott hogy mindegy hogy rajt van, vagy sem, a végsebességen semmit nem változtatott.
" Ha kiveszed, vagy kicseréled egy direkt szűrőre, attól nem lesz jobb a motor. Észre sem veszed a különbséget." Akkor miért találták ki a sport légszűrőt?? A torok és átömlők polírozása miért a tuning
egyik fő eleme? Csodálkozom, hogy Te, mint tuningolást végző ilyeneket állítsz.:)
Sziasztok! 207-es babetta blokkom új dugattyú gyűrűket fog kapni, mert a régiek közül az egyik szerelés közben elpattant. A dugattyú és a henger marad a régi, jó állapotúak, a hengernek nincs válla. Ilyen esetben, hogy csak a gyűrűk lesznek cserélve, be kell járatni a motort? Ha igen, akkor hogy? Úgy mint egy frissen fúrt hengert? A válaszokat előre is köszönöm.
207-es Babettám üzemmeleg állapotban és magas fordulaton gyakran elkezd durrogó, pattogó hangot kiadni magából, ha a gázt visszaveszem, akkor egy időre abbahagyja. Mindent ami a blokkon kívül van, azt kipucoltam, cserélgettem, de érdemi változást nem sikerült elérnem. Arra tipppelek, hogy fals levegőt szívhat, talán a szimeringeknél, de nem vagyok benne biztos. Ha valaki találkozott már hasonló tünetekkel, és netán sikerült is orvosolni a problémát, akkor írjon!
NGK B6HS: megbízható gyertya, de felfigyeltem egy érdekes jelenségre náluk és azóta többnyire kerülöm őket: olyan mintha nem M14-es menete lenne csak mondjuk mittudomén "M13,6" és emiatt meghúzásnál nincs egy határozott megakadás amikor már érzed hogy készre lett húzva, valahogy érzésre teljesen más egy NGK-t készre húzni a többi márkához képest. Többször, több NGK-val, több hengerfejjel teszteltem ezt. Lehet, hogy nem a rajtuk lévő menet profilja okozza ezt, hanem a tömítőgyűrű összenyomódása. De a végeredmény az, hogy az NGK gyertyáknál tömítetlenségi problémákba ütköztem több ízben is. Ezt nem úgy kell elképzelni hogy mint az állat kifúj, hanem szépen lassan kezd olajos lenni a gyertya 50-100 km alatt. Jobban meghúzni pedig nem merem, mert totál az az érzésem, hogy ott már megszakad a gyertyamenet. És ezt semelyik másik márkánál nem tapasztalom, viszont mindegyik NGK-nál igen. Mivel többszörösen teszteltem ezt, az egész anomáliát az NGK kerülésével oldom meg.
Első útján gyermek-hiba: nincs nafta! Hibaok: eldugult tankszellőző.
Friss motor járatása folyamatban. Jelenleg a hétvégén 45-50km körül "szaladt" bele.
A járatás első útján készült a kép. Ahol fotóztam, ott még mászkálnak vadászok, azért van keréknyom. A vadlest elhagyva még kb 1-1,2km volt a kormányszarv fölé érő fűben :)
Kiérve a zsilip betonjára 1-2 percem ráment amíg kiszabadítottam a fűcsomókból.
Tavaly nyártól nálam volt a haver gépe, tárolásra/javításra, azzal jártam, míg meg nem állt.
Előttem kapott egy fúrást, új dugót, kb be is járódott, akkor került hozzám, de egyszer kezdett lassulni, erőtlenné vált, kézzel nehéz volt forgatni a lendkereket.
A régi dugóból letörött egy pici darab, bennmaradt a forgattyúsházban.
X idő után ez elindult, aztán porrá őrlődött, ez az alupor beköltözött a csapágyakba (is), gyakorlatilag lenullázva a hézagot.
Ezt találtam, amikor szétkaptam.
Aztán, csapágyak, szimeringek és ment rendesen.
Nemrég visszaadtam, most már neki is tetszett.
Ebben egy Bosch W5 gyertya volt, újszerű, azzal adtam vissza.
Én is használom az említett Denso gyertyát, de van NGK HS6 is, az is jól viselkedett, de csak a japán verzió, egyszer volt francia NGK is, kb egy napig ment.
Most gyalogos vagyok, építem a következőt.
Összesen csak egy vázam van már, azt rakom össze.
Van viszont három blokkom, egy marad gyári, a másik kettő játéknak, szórakozásnak van, még akármi lehet belőlük.
Ja, kezdetnek fűztem két kereket magamnak, mert egy szál sem maradt.
Brisk N17C de még a régi fajta, mert nemrég változott a design, ez meg ugye kb 5 éve és 1000km óta nem volt kivéve a hengerfejből :)
Az új Briskek máshogy néznek ki, van is belőle, de azt még nem próbáltam mert találtam a fiókban Denso W20FS-U gyertyát és most az került be ennek a helyére, ezt meg eltettem tartaléknak.