A benzin ára már lassan komédiába hajlik. Nemrég volt egy összehasonlító táblázat a nyolcvanas évekhez hasonlítva, abból ez egyértelműen látszik. Közben a vonatjegyek árát meg a csillagos égig emelték. Régen a teherszállításból kitermelhető volt a nyereség, de azt alaposan visszafejlesztették. :( A kamionosok meg már 150* éve sírnak a terheik miatt, ahelyett, hogy kussolnának!
*Nemrég egy közlekedéstörténeti rendezvényen voltam. Arról esett szó az egyik előadáson, hogy 150 éve a tengelyig ért a sár, elakadtak a szekerek. A város (Szombathely) kövezetvámot (útdíjat) akart szedni a kamionosoktól fuvarozóktól a szilárd burkolatú utak kiépítésére, de ők addig hisztiztek, amíg le nem tettek róla. :( Inkább továbbra is elsüllyedtek a sárban. Így a szilárd burkolat csak pár évtizeddel később épült meg.
jól látom, hogy az ütközőt oroszul is úgy hívják, mint angolul?
Jól látod, és például a sínt (amely nem magyar szó :) ) is úgy hívják, hogy рельс, tehát ~rails.
mit jelent? Összenyom?
Nem, hanem azt, hogy őrizkedj tőle (=vigyázz). Tehát: "őrizkedj az ütközőktől". Ugyanakkor látszik, hogy az illető éppen zárlámpát cipelt, tehát levonhatjuk a következtetést, hogy a zárlámpa-zártárcsa témája súlyos egészségkárosodáshoz vezethet. :)
Majd ha olyan ára lesz a vasútnak meg a busznak hogy megérje vele vesződni akkor lesz utasszám emelés. Amíg 2 ember 1 autóval olcsóbban jut el bárhová mint tömegközlekedve addig ne álmodozzunk utasszám robbanásról.
Miért nincs kedvezmény pl elővásárlási, vagy olyan jegy, hogy veszek mondjuk 10 utazást két város között és fél év alatt le kell utaznom. Meg millió más kedvezménnyel át lehetne ültetni az embereket, miért sokkal olcsóbb repülővel eljutni mondjuk Velencébe mint vonattal?
Kecskeméten egy helyen van a kettő, mégis megvan a gyorsbusz szinte óránként.
Jó, Széchenyiváros a város legnagyobb telepe jó helyen van busz szempontjából de ott átlag 10-12 utas száll fel.
Ma Esztergom felé vonatoztam, biztber besz..rt, 1 órás késés vonatra átszállogatás, fejvakarás, totál káosz volt. Gratulálok, hogy 2 csepp esőtől leáll az élet a Pilisi vonalon.
Egyébként hamár Egomi vonalat felújították miért nem vitték be a központig a vasútállomást? 1 vágánnyal simán be lehetne menni a buszállomásig, ott meg 2 vágányos végállomást ki lehet alakítani.
Nyilván nem ott kell tárolni a vonatokat arra alkalmas lenne a jelenlegi állomás is.
Veszprémben sem csak a belvárosban élnek emberek, sőt ott nem is túl sokan.
Ha meg így is, úgy is helyijáratra kell ülni, akkor mindegy, hogy 3, vagy 6 megállót megy vele a delikvens, és hogy onnan mire száll át, az már csak kínálat, és preferencia kérdése.
De tényleg lehetne jobb helyen az állomás, pláne jobb helyi kiszolgálással.
Be kellene látni, hogy 1970-ben el sikerült baltázni a vasút területi lefedettségét Veszprémben. A város szélén fekvő állomás nem tud versenyképes lenni, mert az átszállási kényszer mindig meglesz.
A következő években tevezünk CEF forrásokból kb. 45-60 milliárd forintot eltapsolni a 20-as vonalra Szfvár-Veszprém között, szakaszos kétvágány, 160, toronyóra lánccal. A jelenlegi, semmi közepén futó nyomvonalra.
Ez az összeg bőven elég lenne arra, hogy épüljön egy kb. 5 km-es bekötő vonal Veszprém központja irányába, mondjuk a buszpályaudvarig, 2-3 vágányos, motorvonati üzemre tervezett fejállomással. Számoljunk rá 20-25 milliárdot, lévén komoly völgyhidat kell építeni. A maradék 30-40 milliárdból újuljon meg a 20-as vonal felépítménye az adott szakaszon, különösebb műtárgyépítés, kétvágányosítás, állomásátépítés nélkül, a teherforgalomnak pont elég, ha a jelenlegi sebesség mellett a tengelyterhelés 22,5 tonnára nő.
Egy ilyen beruházás évtizedekre pozícióba hozhatná a vasutat Veszprémben.
Sajnos fel sem vetődik, hogy ténylegesen úgy költsük el a forrásokat, hogy az utasforgalmat is szolgálja, korrigálva az évtizedes hálózati hibákat.
Gyöngyös,Salgótarján: E két várost tudom biztosra hogy nem versenyképes a vonatközlekedés a buszhoz képest.
Szép a szakmai elfogultság de mikor már hülyeségbe kezd átmenni az már megmosolyogtató... nézz már 1 menetidőt busszal Gyöngyös-M3-Stadiont....vonattal még Gödöllőig sem ér el addig az ember...
A mai szemmel nézve nem beszélve a kényelemről,a járatok sűrűségéről... és még az a 500méter plusz amivel a vá. messzebb van,nem beszélve a gyöngyösi ingán a retkekről,ja mostanság a 80vonali állapotokról ne is beszéljünk....
Persze utoljára(mikor nem autóval)voltam a fővárosban Én is vonatoztam....nosztalgiából és mert rászántam a napot...egyébként rábaszás..(sajnos)
Zalaegerszeg: Nincs olyan rossz helyen az állomás.
Szekszárd, ott sincs, sőt ott van mellette a buszállomás is.
Ajka. Ott is közel van.
Baja sem vészes.
Gyöngyös szintén nem.
Salgótarjánban meg gyakorlatilag olyan közel van a belváros, mint Győrben!
Szóval hol van a legmesszebb? Veszprémben, ahová meg a legjobban sűrítettek.
Utána jön Eger, ahol meg semmi gond nem lenne, ha a vonatok Felnémetig mennének, és megállnának Tihamérben és Egerváron.
Na, tehát a logikai érvelésed megbukott! 1-es alá!
90%-ban saját, 10%-ban térképnézős ismeret alapján a legnagyobb szívások a következők:
Veszprém, Nagykanizsa, Barcs, Eger, Miskolc, Székesfehérvár, valamint Jósvafő, (Nagykapornak, Gyékényes, Porpác...) De Miskolc nem számít, mert ott a villamos!
A legjobbak: Győr, Sopron, Salgótarján (és Nagymaros)
Utánanéztem, hidd el, és nem akarok összevitatkozni, főleg nem ilyen OFF témában, de maradjunk annyiban, hogy egyik oldalról a marketing gépezet egy olyan hamis képet közvetít a témáról, hogy mindjárt itt van, és milyen jól működik, aki pedig a fejlesztésével foglalkozik, már megőszült, és 2x kihullott az összes hajszála, mert minden egyes megoldott probléma után 2 új áll elő, és fogalma sincs, hogy miként fog összeállni a dolog a menedzsment által beharangozott 2020-as "Nagy Premierre"...
Egy példa: az egyik nagy, a fejlesztésekben elöljáró gyártó (nem a google) rendszere rendszeresen nem tudja értelmezni azt, ha járdán egy nagyobb oszlop vagy hirdetőtábla mögül előbukkan egy a jármű haladási irányával ellentétesen, és enyhén az út irányába mozgó gyalogos. Egyszer vészfékez, mert azt hiszi, hogy az addig FIX tárgynak hitt valami megindult felé, egyszer meg nem is érzékeli, és simán továbbhalad. Amikor az ezzel foglalkozó volt osztáltársam mesélte a sztorit, én sem értettem, de felhomályosított, hogy 4 éve az ilyenek kiküszöbölésével foglalkoznak, és hogy minél több dologra próbálják megtanítani a szoftvert, annál több hibát, anomáliát generál.
Sőt még Gyöngyös, Salgótarján, Szekszárd, Zalaegerszeg, Baja buszai is maradtak. Ha nem látsz benne logikát, akkor nézd meg jobban a vasútállomások elhelyezkedését, illetve a vasúthálózati adottságokat ezekben a városokban és a "kiírtott párhuzamosságú" városokban. Ha ezek után sem látsz logikát, és a akkor sajnos Benned van a hiba.
Akadt már a történelemben más ökör is aki pár percnyi hírnév miatt gyalázta elásta a szakmáját. Mondjuk nála betudható volt a fontoskodásnak, a fiatalság hevének....-:)
Veszprémben egyetlen dolog működik, a Start beszerez egy buszt (olyat, ami lehetőleg magasabb műszaki színvonalat képvisel a veszprémi lerohadt, bádogháztetővel védett csuklójú Ikarusoknál, meg az azóta szintén lerohadt és retkes Neoplanoknál), ha akar, rábarkácsol az orrára egy üvegszálas Taurus-álcát, lefestik kékre, az elejét sárgára, minden gyorsvonat az első vágányra érkezik, ahonnan közösdeszkapódiumos átszállást biztosít erre a buszra, ami másodpercek alatt kilő és elmegy a központon át a város túlsó végébe és vissza, ingyen, mintegy csatlakozó szolgáltatásként.
Tudom, tudom, a Start nem indíthat gumikerekű járművet, mert valahol meg van tiltva. Az is meg van tiltva, hogy megegyezik egy alvállalkozóval, hogy havi általányért pörögjön a buszával az állomás és a város között, mint egy teszkósbusz?
Veszprémben a vasútállomás lelóg a térképről, minimum helyijáratozni kell odáig; ezzel szemben a buszállomás a városközpontban van. Vannak olyan buszok is, amik autópályán mennek, még Fehérvárt is elkerülik. Szóval Veszprém esetében elég necces a dolog...
Peti, van egy rossz hírem. Ha kihúzod az utas alól a buszát, hogy utazzon a távoli vasútállomásról a lassú és ritka (vagy neki nem megfelelő fekvésben induló) vonattal, akkor lehet ám, hogy autóba fog átülni. Vagy a sajátjába, vagy társul.
Azért van pár gyors, sőt expresszjárat is, egyszerűen át kellene róluk terelni az embereket a vonatra, csak már megszokták a buszokat, így a párhuzamosságok megszüntetését folytatni kellene. Érthetetlen, hogy Győr és Szombathely, valamint Szeged távolsági buszai ki lettek nyírva, miközben Eger, Kecskemét és Veszprém esetében nem ez történt. Kockadobással döntötték el, hogy hová ne menjenek buszok? Mert ebben nem látok logikát! :(
Nem nyert, mert logikailag bukfenc. Ugyanis jó néhány vonat az, ami kihasználatlan, nem a buszok. Akkor meg miért azt bővítsék, amire nincs akkora igény és miért az szűnjön meg, ami meg jól kihasznált?
Ajka 30 ezres város, ahonnan már jelenleg is vonattal megy a többség, mivel az oda jóval gyorsabb, a buszoknak ott komoly regionális és elővárosi utasforgalmuk van, nem is kicsi. Ha megszűnnének sem ülnének át a vonatra tömegek, pláne nem Pest felé. Devecser meg egy 4300 lakosú falu, napi átlagban 20 távolsági utast ha ad, komolytalan az egész...
Ajkára pedig nincs óránkénti buszközlekedés, hiába javítottad át a mondatot, és még egy "csomó" sem, a járatok jó része ráadásul lassú járat. Szóval a mondatjavítás előtt ajánlanám figyelmedbe a buszmenetrendeket.
Az látszik, hogy a 30a felújításával átrendeződés kezdődött el a két mód között, de vasúti szinten a menetrenden és a kínálaton lenne mit még finomítani... elsőre nagyon túl lett lőve a célon.