Keresés

Részletes keresés

nowomennocry Creative Commons License 2012.12.11 0 0 41650
Előzmény: gmkiev (41648)
nowomennocry Creative Commons License 2012.12.11 0 0 41649

Pillangószeleped van a füstcsövön?

Előzmény: Törölt nick (41647)
gmkiev Creative Commons License 2012.12.11 0 0 41648

Kazánvédő szelep, keringető szivattyú.

Így nincs mit csodálkozni.

Előzmény: Törölt nick (41647)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.11 0 0 41647

Sziasztok!

 

Van egy új 38 kW-s Totyám és egy 1200l-es jól szigetelt pufferem gravitációsan 2'-al összekötve. A gondom az, hogy a kéményem egy a kazántól mérve 9m magas 200-as szigetelt saválló kémény hatalmas huzattal, és miután leégett a tűz, a huzat visszahűti a kazán-, majd a kazán magassággal egybeeső puffervizemet is. Este 11kor az 1200liter 75-80 fokos vízből mostanra, hajnal 3/4 5-re csinált 25 fokosat!!! A kazán aljától a puffer alja 25cm-el van magasabban, mindkét összekötő a pufer fele emelkedik.

Nincs valakinek, valami jó ötlete, mert már nem tudom mitévő legyek?! Valami szerkezet kellene ami ha leégett a tűz, lezárja a plafonnál a kéményt :)

 

 

Jena307 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41646

 

nagyjából ez vagyis a lényeg ez, de a kazánnál történtek módosítások csak olyan rajzom nincs amin minden egyszerre rajta van, vagyis a lakás-pufi körhöz ez aktuális a kazán-pfi körhöz pedig ez:

Előzmény: Jena307 (41619)
t.zsolti Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41645

nekem még nincs annyi elektronika/termosztát beszerelve, ez a része mindíg nyögve nyelős, nagy elhatározás kell hozzá ( megrázó élményeim vannak )

Előzmény: 42tibcsi (41644)
42tibcsi Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41644

 

Én a Lighno 85 lityis tűzterével elvagyok sőt még a második begyújtánál nem is kell megpakolni nagyon mivel nekem nincs parázs tartásom, így ha már fullra televan minden egy cső termosztát bekapcsolja a fűtést (szobatermosztát-tóól függetlenü) valamit kell kezdeni a + hővel. Persze a korszerü fagázasok figyelik a puffert és full állapotnál át vált parázstartásra. De azért igyekszem ezt a kényszer fűtést elkerülni, talán másodszorra kisebb rakattal indulni és esetleg a végén rátenni egy keveset.

 

 

Előzmény: t.zsolti (41641)
sönby Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41643
Én vettem egy ilyet:
http://www.ebay.de/itm/Thermocouple-K-Type-Lead-Wire-15m-50-/250852355757?_trksid=p4340.m185&_trkparms=algo%3DDLSL%252BSIC.NPJS%26its%3DI%26itu%3DUCI%252BUA%26otn%3D10%26pmod%3D250955137228%252B250955137228%26po%3D%26ps%3D63%26clkid%3D5705729397947487312
A hétvége óta tesztelem,csak simán összetekertem egy 1m-es "K"tipusú érzékelő vezetékeivel.Eddig ugyanazt mutatja az a rex ami a toldott vezetékkel van,mint ami a nem toldottal van.
Előzmény: Orion68 (41640)
t.zsolti Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41642

pl: th 55 állítható, és talán magyar termék

Előzmény: tothcsaba27 (41609)
t.zsolti Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41641

akkor átfogalmazom a tüzteret tüzellő anyag tárolónak , mint a fagázos kazánnál, ne felejtsük el a wiessmann ha jól emlékszem a 25 kv-os fagázos kazánja 150-160literes ,vagy a sokkal olcsóbb Burnit 25 kw-os is 132lityis , tehát a 2000 literes pufit is felfűtheti annyi fa fér bele 1 töltetre, ezek tényleg elmennek 5-6órát névleges teljesítménnyel, de egy 90-100 lityis tűztérrel rendelkező kazán soha, engem nem a parázstartás érdekel( persze jó ha van )

Előzmény: moonshadow (41607)
Orion68 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41640

Kicseréltem a kábelt (a hosszú hüvelybe a kicsi sárgák csak beledukták az érzékelőt, szerencsére rendeltem 3db 10m-es forrasztott végű érzékelőt, az került a helyére), most csak 2C-t csal 85C körül. Így már biztonságos a vészkeringetés indítása. Köszi az ötletet. 

 

Előzmény: nagykunsági (41638)
42tibcsi Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41639

Úgy néz ki el találtam a megfelelő összhangot a pillangó és a primér ablak mozgatására.

A pillangó 220°nál kezd zárni az alsó ablak 222°nél, így egy kicsit később zár le mint a pillangó. Az eredmény szürkés fehérre ég ki a kazán, még takarék (fojtott) állapotban is kékes sárgás lánggal ég a tűz, tehát nem kormol v. fűstől.

Mind ezt 2db on-off belimoval és rexikkel értem el.

 

nagykunsági Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41638

Ne ragadj le a számoknál. Ezeknél a csőtermosztátoknál, meg huzatszabályzóknál, azért van a számsor, hogy az a hely ne legyen üres.

 

Legyen az elmenő ágban, jó helyen egy jó hőméró. Aminek lehet hinni. Ahhoz kell beállítani  a csőtermosztátot és a huzatszabályzót.

 

 

Előzmény: orion128 (41637)
orion128 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41637

Köszi a választ!

 

A termosztát 45-ös értéken megfelelő szerinted? 0-90-ig lehet állítani, de mindig csak 40-45 körül kapcsol be.

Pl. most 70-75-ös a víz, de a keringető nem megy, csak ha visszacsavarom 45-ös értékre, akkor kapcsol be.

Előzmény: jacsoj (41636)
jacsoj Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41636

Ilyen hideg időben a pár óra fűtés kevés kevés ezekkel a paraméterekkel. Ezek a hőmérsékletek a szintentartást teszik lehetővé.

 

Legalább 80 fokos vizet kell feljuttatni időnként a radiátorokba, ezt úgy tudod elérni, hogy a huzatszabályzót olyan irányba csavarod, hogy emeljen a záróablakon, magasabb hőmérsékleten záródjon.

Mindegy milyen érték van ráírva, a lényeg a vízhőfok.

Előzmény: orion128 (41630)
kingoftailor Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41635

Csak azért kérdeztem, mert úgy rémlik, hogy nagyobb pufferre áhítozol (eladod nekem ezt, és azt mondod 500-as). 

Előzmény: joevagyok68 (41572)
trakisbandi Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41634

OK.

Előzmény: halaloszto (41632)
Orion68 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41633

Ja, ezért vannak a kábelek színkóddal jelölve és a megfelelő csatlakozások is (miniTC, stb). 

Az elmélet már meg van, már csak kell keressek valamilyen (ugyanolyan) kábelt toldásnak. 

Előzmény: halaloszto (41632)
halaloszto Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41632

en ezt csak ugatom, de a lenyeg hogy mindosszesen nem egy hoelemed van, hanem legalabb harom, mert a drot masik vegen ahol csatlakozik a muszerhez is van meg ketto. es mind a harmon van feszultseg. a muszert tudja a sajat homersekletet, igy a ket csatlakozas homersekletet is, es ki tudja vonni amit kell. ja megtoldod, akkor lesz kozben meg ket hoelem, es annak a homerseklete nem ismert, es nincs kivonva.

 

Vajk

Előzmény: trakisbandi (41629)
Orion68 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41631

A hőelem feszültséget generál, OK.  Megvan a válasz alább, közzéteszem mindenki okulására: 

Ha különböző anyagokat (drótokat) illesztünk, akkor azok csatlakozásánál is termoelektromos feszültség indukálódik, mely hamisítja a mérést. 

Alábbi okosságokat egy műszereket forgalmazó cég honlaján találtam:

"A legtöbb mérési probléma a hőelem működés kellő megértésének hiányára vezethető vissza.

Az alábbiakban felsorolunk néhányat a leggyakoribb elkerülendő hibákból és csapdákból

 

Összekötési problémák. Sok mérési problémát okoznak a szándékolatlan hőelem képződések.

Emlékezzünk arra, hogy két különböző fém összekötése hőelemet képez. A hőelem vezetékek meghosszabbításához a hőelem típussal azonos vezetéket kell használni. A csatlakozó dugók és aljzatok a hőelemnek megfelelő anyagúak és polaritásúak legyenek

..."

A Wikipédia is segít:

A hidegpont-kompenzáció a korszerű műszerekben hivatott biztosítani a hidegpont állandó, stabil hőmérsékletét.

A hőmérséklet mérésére a műszaki gyakorlatban zömmel hőelemeket használnak. Ez az eszköz két különböző fém összehegesztésével, hidegfolyatásával vagy összeforrasztásával készül. A hőelemeket mindig zárt áramkörben használják. Ha az így kialakított hely (melegpont) hőmérséklete eltér a közösített huzalok szabad végének (hidegpont) hőmérsékletétől, akkor a közösítés helyén elektromotoros erő támad; ennek nagysága és iránya a hőmérséklet-különbségtől és a huzalok anyagi minőségétől függ, de független a hőelemhuzalok átmérőjétől. Mint a fentiekből következik, az elektromotoros erő a meleg- és a hidegpont hőmérséklet-különbségétől függ. A melegpont tényleges hőmérséklete csak úgy értelmezhető, ha a hidegpont hőmérséklete állandó, stabil. Korábban a hidegpont kivezetéseit, vízmentes burkolatban, olvadó tiszta jégbe merítették, így érve el annak 0 °C hőmérsékletét. A korszerű műszerekben ugyanezt az eredményt hidegpont-kompenzációval érik el.

 

A kijelzőműszer állításával [szerkesztés]

Legegyszerűbb a kijelzőműszert 0 °C-ról a mechanikus beállító segítségével elállítani a melegpont tényleges hőmérsékletére (pl. 23 °C értékre.) Mivel a hőelem termofeszültsége a meleg- és hidegpont különbségével egyezik meg, ezt az elállított hőmérsékletet a mért értékhez előjelhelyesen hozzá kell adni. Ha a leolvasott érték pl. 182 °C, akkor a melegpont tényleges hőmérséklete 182 °C + 23 °C = 205 °C értékre adódik.

Hőelemek szembefordításával [szerkesztés]

Két hőelem használatával egyszerűen megoldható a kompenzáció. Két azonos hőelemet úgy kötnek be, hogy az egyik melegpontja a mérendő hőmérsékleten, míg a másik melegpontja az ismert, és állandónak tekintett hőmérsékletű térben van, és a két, azonos anyagból készült hőelemszál van egymással összekötve. (például NiCi-Ni esetében a két Ni szál) A két hőelem egymás ellen dolgozik, a leadott termofeszültség a két hőmérséklet különbségével lesz arányos. Egyébként, ha azonos hőmérsékleten két azonos melegpont van, akkor ezek termofeszültségei kiegyenlítik egymást.

Itt szükséges megjegyezni, hogy a Fe-Ko hőelemekre ez a megoldás nem vonatkozik, mivel a konstantán a rézvezetékkel hőelemet képez!

Hídkapcsolással [szerkesztés]

A hőelem kivezetésének egyik ágába egy hídba kapcsolt kompenzációs dobozt helyeznek el. A kompenzációs dobozban lévő hídkapcsolás egyik tagja rézből készül. Mivel a réz hőmérsékletváltozás hatására bekövetkező ellenállásváltozása 4%/10°C, a híd egyensúlya felborul, és kiegyenlített hídként kompenzációs feszültséget szolgátat. Ez a feszültség előjel helyesen a termofeszültséghez hozzáadódik, és így az összehasonlító hely hőmérsékletváltozását kompenzálja.

 

Előzmény: trakisbandi (41629)
orion128 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41630

Sziasztok!

 

Vegyes tüzelésű kazánomat hogyan használjam megfelelően? Új vagyok még ezen a téren és fiatal is.

Fázunk a házban, ezekkel a beállításokkal:


Adott a nyitott rendszerű kazán (fent tágulási tartály), keringetőszivattyúval (Grundfos), termosztáttal és huzatszabályozóval, plusz van egy hőmérő a kazánon és még egy az egyik csövön.
A termosztát kapcsolóját és a huzatszabályozót milyen értékre állítsam be? Mi mitől függ?
A termosztát 45-ös értéken kapcsol be, a kazánon lévő hőmérő 55-75 között mozog, a csövön lévő hőmérő pedig 40-60 fok között.

Sajnos nem értem a huzatszabályozó beállítását sem, két sor érték van rajta, a felső értékek nekem fejjel lefelé.

A felső vagy alsó értékek szabályozzák a nyitást vagy a csukást? Most az alsó 60-nál van.

 

Kérlek segítsetek, fázunk a házban, és nem találjuk a megfelelő beállítást.

trakisbandi Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41629

Hali !

 

A "K" tipus emlékeim szerint mV -ot ad ki, akkor mitől mutatt többet ?

A hosszú, rossz  kábeltől kevesebbet kellene nem ?

 

Előzmény: halaloszto (41623)
Törölt nick Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41628

Debrecenben pl a Modulban, de hogy hol laksz, azt te tudod.... 

Előzmény: Orion68 (41624)
halaloszto Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41627

sajna nem tudok konkret helyet. 

 

ilyeneket talalt nekem a google:http://hu.rs-online.com/web/c/kabelek/vezetekkabel-es-egyeres-kabel/termoelem-es-kompenzacios-vezetek/

de ezek 50meteres meg hasonlo bundok, es meg postakoltseg is van.

 

a lenyeg, hogy kompenzacios vezeteknek hivjak. 

 

itt http://www.tcdirect.hu/deptprod.asp?deptid=260/1 vannak egesz olcsoak is. fel kell hivni oket, gondolom segitenek hogy neked milyen kell, meg akar adnak darabot is.

 

Vajk

Előzmény: Orion68 (41624)
gmkiev Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41626

Ha a folyás nem közvetlen látható helyről jön akkor nagyon bajos.

Hány éves a berendezés?

 

Előzmény: tdtdtdtd (41625)
tdtdtdtd Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41625

Üdv.

Kijukadt a vegyes kazánom,ez nem táskás hanem 3 sórban csövek vannak benne és valahól csöpög a viz,hogyan lehetne javítani,teljes belső csere,vagy máskép??

valaki nem tudná meg mondani mennyi volna egy ilyen megoldás,ha lehetséges?

Vagy ki csinál ilyet, H-B megyéből voltam

Orion68 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41624

Azt meg tudod mondani hol vesztegetik?

Előzmény: halaloszto (41623)
halaloszto Creative Commons License 2012.12.10 0 1 41623

lehet venni hozza speci vezeteket, aminek ugyanabbol az anyagbol vannak az erei. 

 

Vajk

Előzmény: Orion68 (41622)
Orion68 Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41622

Sziasztok! Ti mivel toldottátok meg a K-érzékelők kábelét? Mert alapból csak 3m-est tudtam rendelni, így megtoldtam Cat5 sodrott érpárral, de 30C-nál 40C-t mutat. Jó, hogy utána lehet állítani, de ha a hidegpont kompenzáció nem jó, akkor az érzékelő görbéje (egyenes) más szögben emelkedik és totál rosszat fog mérni. Épp most raktam be egy Sestost K-érzékelővel a puffer aljára és jó lenne pontosan mérni. A hitelesítés nem lenne gond, itt van egy etalon hőmérőm, de sajnos ezeket a PID-eket csak egy pontban lehet hitelesíteni (fix fokkal eltolni a kijelzést). Tapasztalatból tudom, hogy a hidegpont kompenzáció hiba (0,2C) más komoly eltérést okoz magasabb hőmérsékleten (70C-nál 10C eltérés).

nagykunsági Creative Commons License 2012.12.10 0 0 41621

Nekem az van, és kifogástalanul üzemel.

 

Volt 372, de az mint írtam pont fordítva működött, és cseréltem erre.

Előzmény: tothcsaba27 (41620)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!